Jak zmniejszyć koszty wysyłek?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to z pewnością spotkałeś się z problemem zawyżonych cen za usługi kurierskie. Oczywistą kwestią jest konieczność ich zbicia do możliwie niskiego poziomu – wpływa to bowiem zarówno na postrzeganie sklepu przez potencjalnych Klientów, jak i pośrednio na miesięczne obroty. Wynika to z wyższego prawdopodobieństwa, że większa liczba odwiedzających, zdecyduje się złożyć zamówienie, kiedy zobaczy, że nie przepłaci za dostawę (tani kurier, jest w stanie przekonać do zakupu wiele osób). Tak więc jest to bardzo istotny element “oferty” Twojego sklepu. Niestety, małe firmy, są często zmuszone do korzystania ze standardowego cennika, co znacznie podnosi ceny za jednostkową wysyłkę. Oto kilka przykładów, w jaki sposób będziesz w stanie obniżyć koszty:

Negocjuj cenę i zadeklaruj określoną liczbę paczek w miesiącu

Jest to bardzo dobry argument podczas zbijania ceny przed podpisaniem ostatecznej umowy. Aby jednak móc z niego skorzystać, Twój sklep musi osiągnąć pewną regularność w liczbie zamówień z miesiąca na miesiąc. Oczywiście raz podpisana umowa nie zamyka drogi do ponownych negocjacji w przypadku rozwoju działalności i zwiększenia liczby wysyłek.

Przejdź na usługi brokerskie

Korzystając z tej opcji, już od samego początku uzyskujesz bardzo dobrą ofertę i dostęp do wielu przewoźników w jednym momencie. Im tańsza wysyłka, tym lepszy punkt startowy podczas walki o Klienta, bowiem właśnie koszty wysyłki, są aspektem powodującym często rezygnację ze składania zamówienia w sklepie “A” i przejścia do sklepu “B”. Oczywiście, wybierając brokera, także należy wykazać się zdrowym rozsądkiem, bowiem ich oferty mogą się diametralnie różnić.

Inne zalety Brokera:

  • Brak konieczności podpisywania umowy. 
  • Ceny zawierają wszelkie opłaty (w tym paliwową) oraz ubezpieczenie przesyłek. 
  • Brak problemów z przestojem podczas realizacji zamówień.
  • Możliwość integracji systemu brokera z silnikiem sklepu.
Jak zmniejszyć koszty wysyłek?, Blog Sellasist

Warto wspomnieć, że zwykle udostępniana jest także wysyłka za pobraniem. Jednak istnieją także wady przesyłek pobraniowych, o których warto wspomnieć. Jest to na przykład konieczność korzystania z usług pośrednika, podczas reklamacji usługi – może to zdecydowanie wpłynąć na wydłużenie czasu jej rozpatrywania.

Usługi brokerskie, są bardzo korzystne z prostej przyczyny – kumulują zapotrzebowanie na dostawę większej liczby firm, przez co możliwości negocjacyjne rosną. Wynikiem tego jest znaczna redukcja kosztów za dostawę, pomimo że każda ze stron czerpie z tej operacji korzyści. Przemyśl właśnie tę opcję, by świadczyć tanie przesyłki kurierskie swoim Klientom.

Jak zmniejszyć koszty wysyłek?, Blog Sellasist

Standaryzacja stosowanych opakowań, oraz dobór ich rozmiarów do wysyłanego towaru

Na cenę wysyłki wpływa szereg czynników, takich jak waga oraz wymiary zewnętrzne opakowania. Dodatkową kwestią, to nieregularne kształty, które są zwykle powodem podniesienia ceny wysyłki takiego towaru. Dlatego właśnie, warto unikać tego typu przesyłek. Aby maksymalnie obniżyć koszty związane z dostawą, należy zaopatrzyć się w odpowiednio dobrane kartony, względem oferowanego towaru – tak, by były wystarczająco duże. Wpłynie to na ograniczenie zbędnych kosztów. Zatem opakowanie nie może być za duże, jak i za małe – powinno być jak najbardziej dopasowane, co zoptymalizuje kwestię bezpieczeństwa i konieczności odpowiedniego wypełnienia wolnych przestrzeni.

Nadzoruj wymiary nadawanych paczek oraz zadbaj o ich dokumentację

Mało się o tym mówi, ale przekroczenie gabarytów poza koniecznością dopłaty do wysyłki, generuje zazwyczaj także dodatkowe koszty w formie nakładanej kary za przekroczone rozmiary. Warto sfotografować paczkę i/lub mieć inny dowód jej dokładnych wymiarów (jak na przykład fakturę, gdzie są wyszczególnione wszelkie dane o zakupionych kartonach).

Unikaj wysyłania na ostatnią chwilę i zadbaj o recykling

Firmy kurierskie, zwykle posiadają w swojej ofercie dwie formy wysyłki: normalnej oraz pilnej. Oczywiście, ta ostatnia, charakteryzuje się odpowiednio wyższą ceną (nawet dwukrotnie) od standardowej. Inną kwestią, jest ponowne wykorzystanie opakowań, co pozwala nie tylko ograniczyć koszty związane z wysyłką, ale jednocześnie zadbać też o środowisko.

Jak zmniejszyć koszty wysyłek?, Blog Sellasist

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *

five × 1 =