Oferty Allegro

Nowa polityka zwrotów na Allegro

Nowa polityka zwrotów na Allegro

Sprzedajesz na Allegro? Czy Ty również niejednokrotnie zderzyłeś się z pracochłonnym procesem dokonania zwrotu środków do klienta? Serwis w odpowiedzi na potrzeby zarówno kupujących, jak i sprzedających postanowił stworzyć jednolitą Politykę zwrotów, która ułatwi nie tylko korzystanie z prawa do odstąpienia od umowy, ale również przyspieszy proces reklamacyjny.

Na czym będzie polegać nowa polityka zwrotów na Allegro?

Polityka zwrotów obejmie szereg udoskonaleń, które mają zapewnić Kupującym jednolite zasady zwrotu przedmiotu oraz pewność, że środki zostaną przekazane odpowiednio szybko. W jaki sposób serwis chce to uzyskać? Nakładając na Sprzedających obowiązek zaktualizowania warunków zwrotów w oparciu o formularz Allegro. Nowy formularz dostępny jest od lipca 2021 roku i zawiera listę gotowych warunków zwrotu. Wystarczy zaznaczyć punkty, które dotyczą Twojej sprzedaży oraz wprowadzić prawidłowo zapisany adres, aby Kupujący mógł z łatwością dokonać zwrotu lub reklamacji zakupionego od Ciebie towaru. Ujednolicenie zasad zwrotu ma na celu zadbanie o przejrzystość procedury. Jak wskazują badania przeprowadzone przez Allegro, to właśnie różnorodne regulacje wprowadzają Kupującego w dezorientację i zniechęcają go do dalszych zakupów. 

W październiku Allegro udostępni Kupującym możliwość wypełniania formularza zwrotu bezpośrednio na stronie serwisu. Sprzedawca od razu otrzyma informacje o zwrocie i powodzie odstąpienia od umowy. Również po anulowaniu zamówienia możesz zgodzić się na automatyczny zwrot środków. W takim przypadku Kupujący otrzyma wypłatę z Twojego konta Allegro Finanse w terminie 7 dni (w przypadku odstąpienia) lub 14 dni (w przypadku reklamacji) po odebraniu przez Ciebie przesyłki zwrotnej. Po wykonaniu płatności automatycznie otrzymasz rabat transakcyjny, czyli zwrot prowizji za finalnie niesprzedany przedmiot. 

Automatyczny zwrot kwoty Kupującym — jak będzie funkcjonował?

Allegro stworzyło akcje automatyczne analogiczne do automatyzacji w Sellasist. Po odbiorze przez Ciebie przesyłki zwrotnej po 7 (w przypadku zwrotu dla odstąpień od zakupu) lub 14 (termin stosowany dla reklamacji zakupu) dniach kalendarzowych Twój klient dostanie z Twojego konta zwrot pełnej kwoty (wraz z kosztami wysyłki) za zakupy. Zwrot środków nie zostanie wypłacony, jeśli zgłosisz zastrzeżenia (wykonasz częściowy zwrot lub odmówisz zwrotu środków). Allegro nazywa taką akcję decyzją zwrotową:

Nowa polityka zwrotów na Allegro, Blog Sellasist

W przypadku np. gdy towar nosi ślady użytkowania lub nie był przedmiotem umowy, możesz odmówić Kupującemu przyjęcia reklamacji/zwrotu. Niezależnie od ustawień akcji automatycznych, przed upływem terminu 7 lub 14-dniowego w przypadku wykonania decyzji zwrotowej, środki nie zostaną automatycznie pobrane z Twojego konta. 

Pamiętaj, że musisz wyrazić zgodę na automatyczny zwrot wpłaty. Zrobisz to w Ustawieniach zamówień

Nowa polityka zwrotów na Allegro, Blog Sellasist

Pod koniec 2021 roku Allegro planuje udostępnić możliwość rezerwacji wybranej kwoty w Allegro Finanse na poczet zwrotów. Jeśli chcesz, możesz określoną kwotę zostawić do późniejszej dyspozycji. Rozwiązanie ułatwia korzystanie z funkcji automatycznych zwrotów.

System powiadomień Allegro zapewnia sprawną komunikację między Tobą a Kupującym bez konieczności wysyłania oddzielnych e-maili o statusie przesyłki zwrotnej. 

Zaktualizuj warunki zwrotów w ofertach Allegro

Allegro zapowiada dosyć rygorystyczne przestrzeganie nowych zasad. Jeśli nie zaktualizujesz warunków zwrotu w swoich ofertach do 1 października, nie będziesz miał możliwości wystawienia nowej oferty oraz edycji produktu, do którego masz przypisane nieaktualne warunki zwrotu. 

Jak zaktualizować warunki zwrotów? 

  1. Wejdź do zakładki Warunki zwrotów, a następnie kliknij Zmień przy wybranych warunkach.
  2. Sprawdź, czy podany przez Ciebie adres do zwrotu ma poprawny format. Jeśli nie, podkreślamy Ci na czerwono, co jest nie tak. Wówczas popraw swój adres.
  3. Z listy Dodatkowe informacje wybierz punkty, które dotyczą Twojej sprzedaży.
  4. Dodaj, jeśli chcesz, dane do kontaktu.
  5. Jeśli nie udzielasz możliwości zwrotu przedmiotu, sprawdź, czy masz zaznaczone odpowiednie powody.
  6. Na koniec kliknij Zapisz. I gotowe!
Oceń post

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *

pięć × trzy =