Wystawianie ofert Allegro przy pomocy mapowania parametrów

Wystawianie ofert Allegro z mapowaniem parametrów może znacznie przyśpieszyć cały proces wystawiania ofert z Sellasist na Allegro. Dzięki mapowaniu parametrów uzupełnianie parametrów oferty podczas jej wystawiania będzie jeszcze łatwiejsze i jeszcze bardziej zautomatyzowane niż do tej pory.

Funkcja automatycznego uzupełniania parametrów umożliwia wystawianie ofert Allegro bez potrzeby tworzenia zestawów parametrów dla każdego z produktów – wystarczy utworzyć domyślny zestaw parametrów w edycji kategorii głównej, która została przypisana do produktu. Najlepiej, jeżeli kategoria odpowiada kategorii Allegro. Połączenie tej funkcji z automatycznym uzupełnianiem parametrów na podstawie atrybutów produktu pozwala znacznie przyśpieszyć wystawianie ofert na Allegro.

Tworzenie szablonu parametrów w kategoriach

Dzięki temu rozwiązaniu nie musisz już tworzyć osobnych, nowych zestawów parametrów podczas wystawiania każdego produktu z osobna. Jest to czasochłonne i zabiera najwięcej czasu. Aby przyśpieszyć ten proces, wystarczy, że stworzysz szablon parametrów w edycji kategorii głównej, w której znajduje się Twój produkt, a następnie zaznaczysz i zapiszesz w nim opcję: “Próbuj dobrać automatycznie”. Opcja ta pozwala na wymuszenie i uzupełnienie odpowiednich parametrów automatycznie, pobierając informację o nich z karty produktu tj. informacji podstawowych o produkcie oraz grupy atrybutów i ich cech uzupełnionych w produkcie.

Wystawianie ofert Allegro przy pomocy mapowania parametrów, Blog Sellasist

W przypadku braku dopasowania któregoś z atrybutów podstawiana będzie wartość pozwalająca wystawić ofertę bez niej, zastępując niewykryty parametr uniwersalnym tj. Inny, Inne, Inna, Pozostałe, Inna marka, Nie podano, Wielokolorowy, Brak informacji lub inna dot. braku w zależności od kategorii. Możesz również mapować nierozpoznane atrybuty w edycji grupy atrybutów.

Mapowanie parametrów – jak powiązać atrybuty z parametrami Allegro?

W zależności od kategorii Allegro nazwy tych samych parametrów oraz ich cech mogą diametralnie różnić się od siebie, co często sprawia, że ich automatyczne podstawianie może być utrudnione.

Przykład różnic w kategoriach Allegro:

Akcesoria dla lalek: Wózki dla lalek:Wiek dziecka: 4 m+
Żywność dla dzieci: Obiadki:Wiek podawania: od 4 miesiąca, od 6 miesiąca

Różnica nie polega jedynie na różnicy w nazwie parametru, ale i nazwie jego cechy tj. “4 m +” jest tym samym co “od 4 miesiąca”.

Jeżeli więc Twój atrybut nazywa się “Wiek” możesz przypisać go do parametru “Wiek dziecka” lub “Wiek podawania”, a jeżeli Twoja cecha atrybutu to np. “+4 miesiące” to możesz przypisać ją do cechy parametru odpowiadającej kategorii, w której wystawiasz swoje oferty.

Aby to zrobić, przejdź do edycji Grupy Atrybutów przypisanej do produktu, znajdziesz ją w panelu administracyjnym swojej usługi, w karcie Asortyment -> Atrybuty -> edycja wybranej grupy. Tam po zaznaczeniu “Pokaż odpowiedniki dla Allegro” będzie można wypełnić puste pole oznaczone logo Allegro – odpowiadające każdemu z atrybutów, co pozwala na przypisanie wartości obowiązujących na Allegro np. “Wiek” możesz przypisać do “Wiek dziecka”.

Wystawianie ofert Allegro przy pomocy mapowania parametrów, Blog Sellasist

Obsługa produktyzacji Allegro

Kolejną zmianą, jaką będziemy wprowadzać, jest Produktyzacja – Dzięki produktyzacji możliwe będzie wystawienie oferty jedynie po podaniu kodu EAN – na jego podstawie Allegro podyktuje jakich obrazków, parametrów możesz użyć w swojej ofercie. Jest to pewna standaryzacja, która ma na celu ułatwienie wyszukiwania produktów w Allegro, ale również pozwoli ona uniknąć pomyłek podczas wystawiania oferty.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *

three × 2 =