Wystawianie ofert Allegro przy pomocy mapowania parametrów

Wystawianie ofert Allegro z mapowaniem parametrów może znacznie przyśpieszyć cały proces wystawiania ofert z Sellasist na Allegro. Dzięki mapowaniu parametrów uzupełnianie parametrów oferty podczas jej wystawiania będzie jeszcze łatwiejsze i jeszcze bardziej zautomatyzowane niż do tej pory.

Funkcja automatycznego uzupełniania parametrów umożliwia wystawianie ofert Allegro bez potrzeby tworzenia zestawów parametrów dla każdego z produktów – wystarczy utworzyć domyślny zestaw parametrów w edycji kategorii głównej, która została przypisana do produktu. Najlepiej, jeżeli kategoria odpowiada kategorii Allegro. Połączenie tej funkcji z automatycznym uzupełnianiem parametrów na podstawie atrybutów produktu pozwala znacznie przyśpieszyć wystawianie ofert na Allegro.

Tworzenie szablonu parametrów w kategoriach

Dzięki temu rozwiązaniu nie musisz już tworzyć osobnych, nowych zestawów parametrów podczas wystawiania każdego produktu z osobna. Jest to czasochłonne i zabiera najwięcej czasu. Aby przyśpieszyć ten proces, wystarczy, że stworzysz szablon parametrów w edycji kategorii głównej, w której znajduje się Twój produkt, a następnie zaznaczysz i zapiszesz w nim opcję: “Próbuj dobrać automatycznie”. Opcja ta pozwala na wymuszenie i uzupełnienie odpowiednich parametrów automatycznie, pobierając informację o nich z karty produktu tj. informacji podstawowych o produkcie oraz grupy atrybutów i ich cech uzupełnionych w produkcie.

W przypadku braku dopasowania któregoś z atrybutów podstawiana będzie wartość pozwalająca wystawić ofertę bez niej, zastępując niewykryty parametr uniwersalnym tj. Inny, Inne, Inna, Pozostałe, Inna marka, Nie podano, Wielokolorowy, Brak informacji lub inna dot. braku w zależności od kategorii. Możesz również mapować nierozpoznane atrybuty w edycji grupy atrybutów.

Mapowanie parametrów – jak powiązać atrybuty z parametrami Allegro?

W zależności od kategorii Allegro nazwy tych samych parametrów oraz ich cech mogą diametralnie różnić się od siebie, co często sprawia, że ich automatyczne podstawianie może być utrudnione.

Przykład różnic w kategoriach Allegro:

Akcesoria dla lalek: Wózki dla lalek:Wiek dziecka: 4 m+
Żywność dla dzieci: Obiadki:Wiek podawania: od 4 miesiąca, od 6 miesiąca

Różnica nie polega jedynie na różnicy w nazwie parametru, ale i nazwie jego cechy tj. “4 m +” jest tym samym co “od 4 miesiąca”.

Jeżeli więc Twój atrybut nazywa się “Wiek” możesz przypisać go do parametru “Wiek dziecka” lub “Wiek podawania”, a jeżeli Twoja cecha atrybutu to np. “+4 miesiące” to możesz przypisać ją do cechy parametru odpowiadającej kategorii, w której wystawiasz swoje oferty.

Aby to zrobić, przejdź do edycji Grupy Atrybutów przypisanej do produktu, znajdziesz ją w panelu administracyjnym swojej usługi, w karcie Asortyment -> Atrybuty -> edycja wybranej grupy. Tam po zaznaczeniu “Pokaż odpowiedniki dla Allegro” będzie można wypełnić puste pole oznaczone logo Allegro – odpowiadające każdemu z atrybutów, co pozwala na przypisanie wartości obowiązujących na Allegro np. “Wiek” możesz przypisać do “Wiek dziecka”.

Obsługa produktyzacji Allegro

Kolejną zmianą, jaką będziemy wprowadzać, jest Produktyzacja – Dzięki produktyzacji możliwe będzie wystawienie oferty jedynie po podaniu kodu EAN – na jego podstawie Allegro podyktuje jakich obrazków, parametrów możesz użyć w swojej ofercie. Jest to pewna standaryzacja, która ma na celu ułatwienie wyszukiwania produktów w Allegro, ale również pozwoli ona uniknąć pomyłek podczas wystawiania oferty.

1/5 - (2 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *