Automatyzacja to narzędzie, które po samodzielnym skonfigurowaniu, wykonuje określone akcje w odpowiedzi na ustalone zmiany w Sellasist. Pozwala na znaczne przyspieszenie procesu obsługi klienta.
Więcej o automatyzacji i aktywatorach (przyciskach) automatyzacji dowiesz się z webinaru:
Automatyzacja to moduł pozwalający na stworzenie własnych akcji wykonywanych automatycznie.
Dzięki temu proces obsługi klienta jest znacznie przyspieszony. Możemy ustawić automatyczne zmiany statusów zamówień, wysyłanie emaili czy zamówienie kuriera na podstawie określonych warunków, np. gdy zamówienie jest opłacone.
Przykład:
Kiedy klient złoży u nas zamówienie i je opłaci, zmieniamy status zamówienia. Wykonujemy działanie/akcję jako efekt określonego warunku. Warunkiem w tej sytuacji jest nowe, opłacone zamówienie, a wykonywaną akcją-zmiana statusu na opłacone. Identycznie działa Automatyzacja, gdzie wybieramy warunek, jaki musi wystąpić (nowe zamówienie, zmiana statusu płatności itp.) dla wykonania akcji (wysłanie emaila, zmiana statusu zamówienia, zamówienie kuriera itp.).
Przykład Automatyzacji:
Akcja dla zamówień - automatyczna zmiana statusu zamówienia po spełnieniu określonych warunków
Warunek: Status zamówienia — Nowe
Warunek: Status płatności — Zapłacono
Akcja: Zmień status na W realizacji
W takim przypadku, gdy klient złoży zamówienie i opłaci je, status zamówienia automatycznie zmieni się z Nowe na W realizacji.