Oferty Allegro

Importer ofert Allegro w Sellasist

Importer ofert Allegro w Sellasist

Jeśli masz aktywne konto Allegro, możesz zaimportować swoje produkty z Allegro do Sellasist. Dzięki temu będziesz mógł zarządzać nimi w jednym miejscu.

Chcesz szybko i łatwo uzupełnić swoją bazę produktową Sellasist o produkty z Allegro? Dzięki importowi asortymentu i ofert możesz to zrobić w kilka minut.

Importer ofert to proste narzędzie, które pozwala Ci dostosować sposób, w jaki oferty Allegro zostaną pobrane do bazy Sellasist. Możesz wybrać, które dane produktowe chcesz pobrać, czy chcesz połączyć dane z ofert Allegro z już istniejącymi produktami w Sellasist, a jeśli tak, to na jakich zasadach.

Wyjaśniliśmy jak wygląda techniczna obsługa importera w naszej pomocy – Jak zaimportować asortyment i oferty z Allegro?

Import zakończonych ofert Allegro do Sellasist 

Tak, możesz zaimportować zakończone oferty Allegro do Sellasist. Sugerujemy, abyś rozpoczął od aktywnych ofert. Dzięki temu będziesz mógł szybko i łatwo uzupełnić swoją bazę produktową w Sellasist. W późniejszym czasie możesz zawsze importować pozostałe oferty, w tym również zakończone. Zrobisz to w prosty sposób, wybierając odpowiedni status w ustawieniach importu.

Import zakończonych ofert może być przydatny w następujących przypadkach, gdy chcesz:

  • Mieć dostęp do wszystkich swoich ofert, również tych, które są już zakończone.
  • Wyciągnąć dane z zakończonych ofert, aby wykorzystać je do analizy sprzedaży.
  • Ponownie wystawić zakończone oferty.

Nie czekaj, zaimportuj swoje oferty Allegro do Sellasist już dziś!

Pobierz opisy produktów z Allegro do integratora Sellasist

Opisy produktów wystawionych na Twoim Allegro zostaną pobrane do integratora Sellasist. Dzięki temu będziesz mógł wykorzystać je do wystawiania ofert na Allegro lub innych kanałach sprzedażowych, takich jak eBay, EmpikPlace, czy sklepach internetowych. Pobierz opisy jako „Uniwersalny opis”. Jest to format, który jest kompatybilny z większością platform sprzedażowych.

Uniwersalny opis to świetny sposób na to, aby:

  • Zaoszczędzić czas i wysiłek, ponieważ nie musisz pisać opisów od nowa dla każdego kanału sprzedażowego.
  • Zapewnić, że Twoje oferty będą spójne na wszystkich kanałach sprzedażowych.
  • Zwiększyć sprzedaż, ponieważ dobrze napisany opis może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Zaimportowanie opisów produktów do Sellasist to świetny sposób na to, aby:

  • Uzyskać przewagę konkurencyjną nad innymi sprzedawcami.
  • Zwiększyć widoczność swoich ofert w wyszukiwarce.
  • Poprawić konwersję sprzedaży.

Sygnatura ofert Allegro jako unikalny identyfikator produktów w Sellasist

Sygnatura to pole tekstowe, w którym możesz wpisać dowolną treść. Możesz uzupełnić sygnaturę informacją o kategorii produktu, jego nazwie, parametrach i innych danych. To wewnętrzna informacja, o którą możesz uzupełnić daną ofertę. Importer ofert Sellasist umożliwia pobranie sygnatury ofert Allegro. Pobrane sygnatury zostaną umieszczone w karcie produktu w polu Symbol. Sygnatura ofert Allegro może posłużyć do łączenia ofert w Sellasist. Dzięki temu możesz łączyć oferty o tym samym symbolu, nawet jeśli są wystawione w różnych kategoriach lub mają inne parametry.

Zaznaczenie opcji pobierania sygnatur ofert Allegro jest szczególnie ważne, jeśli uważasz, że sygnatura w jakiś sposób definiuje produkt. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty o unikalnym numerze seryjnym, warto pobrać sygnaturę ofert, aby ułatwić identyfikację produktów w Sellasist.

Oto kilka korzyści z pobrania sygnatur ofert Allegro:

  • Łatwe i szybkie łączenia ofert w Sellasist.
  • Ułatwiona identyfikacja produktów w Sellasist.
  • Możliwość wykorzystania sygnatur ofert do innych celów, takich jak raportowanie lub automatyzacja.

Synchronizacja w Sellasist – decyzja, która może oszczędzić Ci czasu i błędów

Synchronizacja to proces automatycznego aktualizowania zarówno danych produktowych (opisu, zdjęć, nazwy produktów itd.), jak i ofertowych (np. ceny, stanów magazynowych, warunków) w Sellasist. Oznacza to, że wszystkie zmiany, które wprowadzisz w danych produktowych w Sellasist, zostaną automatycznie odzwierciedlone w innych platformach sprzedażowych, z którymi zintegrowałeś Sellasist.

Decyzja, czy włączyć synchronizację, może być trudna dla początkujących sprzedawców. Z jednej strony, synchronizacja pozwala na utrzymanie danych produktowych w jednym miejscu, co może ułatwić zarządzanie sprzedażą.

Przykład pierwszy

Synchronizacja w Sellasist – włącz ją, gdy jesteś gotowy na pełne wykorzystanie systemu. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z Sellasist, warto wyłączyć synchronizację. Pozwoli Ci to na dokładne przeanalizowanie danych produktowych i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Jeśli natomiast jesteś gotowy na pełne wykorzystanie Sellasist, włącz synchronizację. Dzięki temu Twoje dane produktowe będą zawsze aktualne i spójne.

Oto kilka korzyści płynących z włączenia synchronizacji:

  • Zmniejszenie ryzyka pomyłek.
  • Elastyczne zarządzanie ofertami.
  • Ułatwiona analiza sprzedaży.

Pamiętaj, że po włączeniu synchronizacji wszystkie zmiany dotyczące ofert musisz wprowadzać za pomocą Sellasist. Dzięki temu unikniesz błędów i niespójności w danych.

Przykład drugi

Włącz synchronizację, gdy chcesz mieć pewność, że Twoje oferty są zawsze aktualne. Synchronizacja to proces automatycznego aktualizowania danych produktowych w Sellasist. Obejmuje ona opisy produktów, parametry, cenniki, dostawy i stany magazynowe.

Kluczowym pytaniem, które powinieneś sobie zadać, jest to, czy chcesz mieć pewność, że Twoje oferty są zawsze aktualne? Jeśli tak, to włącz synchronizację.

Synchronizacja jest szczególnie ważna, jeśli:

  • Twoje oferty są wystawione na wielu platformach sprzedażowych.
  • Często wprowadzasz zmiany w danych produktowych.
  • Chcesz mieć łatwy dostęp do aktualnych danych sprzedażowych.

Jeśli nie włączysz synchronizacji, to zmiany, które wprowadzisz w danych produktowych w Sellasist, nie będą widoczne w innych platformach sprzedażowych. Może to prowadzić do błędów i niespójności w danych. Dlatego, jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje oferty są zawsze aktualne, włącz synchronizację.

Kluczowa kwestia dotycząca importu – jak łączyć produkty?

Opcja „Nie łącz”

Najprostszym sposobem importu ofert jest ustawienie opcji „Nie łącz”. W takim przypadku każda oferta zewnętrzna na Allegro zostanie odzwierciedlona w postaci jednego produktu w Sellasist. Może to jednak prowadzić do duplikacji produktów, jeśli oferty dotyczą tego samego produktu, ale mają różne dane, takie jak cena, stan magazynu lub opis.

Opcja „Po produktyzacji i EAN”

Jeśli chcesz uniknąć duplikacji produktów, możesz ustawić opcję „Po produktyzacji i EAN”. W takim przypadku Sellasist będzie w pierwszej kolejności łączył oferty przypisane do tego samego produktu z Katalogu Allegro, a następnie po EAN jeśli dwie oferty mają ten sam kod EAN, zostaną połączone w jeden produkt w Sellasist.

Jak to działa?

Kiedy Sellasist łączy produkty, tworzy jeden produkt z danymi z obu ofert. Dane, które nie są takie same, są łączone na podstawie następujących zasad:

  • Cena z oferty z wyższym statusem jest wybierana jako cena domyślna.
  • Stan magazynu z oferty z wyższym statusem jest wybierany jako stan magazynu domyślny. Gdy do istniejącego produktu będzie podłączana kolejna aktywna oferta, to stan magazynowy będzie modyfikowany wyłącznie wtedy, gdy w tej podłączonej ofercie jest on wyższy.
  • Opis z oferty z wyższym statusem jest wybierany jako opis domyślny.

UWAGA!

  • Opcja „EAN” jest dostępna tylko dla produktów z kodami EAN.

Jeśli dwie oferty mają ten sam kod EAN, ale inne dane, takie jak nazwa produktu, Sellasist połączy je w jeden produkt, ale dane mogą być niepoprawne.

Jak wybrać odpowiednią opcję?

Odpowiedź na to pytanie zależy od Twoich potrzeb i preferencji. Jeśli chcesz uniknąć duplikacji produktów, ale nie masz kodów EAN dla wszystkich produktów, możesz ustawić opcję „Nie łącz”. Jeśli masz kody EAN dla wszystkich produktów, możesz ustawić opcję „EAN”.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci podjąć decyzję:

  • Jeśli sprzedajesz produkty, które są często kopiowane przez innych sprzedawców, lepszym wyborem może być opcja „Nie łącz”. Dzięki temu unikniesz duplikacji produktów, nawet jeśli oferty mają różne dane.
  • Jeśli sprzedajesz produkty, które mają unikatowe kody EAN, lepszym wyborem może być opcja „EAN”. Dzięki temu unikniesz duplikacji produktów i upewnisz się, że wszystkie dane są poprawne.

Rozwiązanie problemu z duplikacją ofert o tym samym kodzie EAN

Jeśli posiadasz produkt o wielu kolorach, ale posiada on dla każdego wariantu kolorystycznego taki sam kod EAN, a na Allegro jest on wystawiony jako 5 oddzielnych pozycji (ofert), możesz mieć problem z duplikacją ofert w Sellasist.

Gdy zaznaczysz opcję importu po produktyzacji i EAN, Sellasist będzie łączył produkty na podstawie kodu EAN. Oznacza to, że jeśli dwie oferty mają ten sam kod EAN, zostaną połączone w jeden produkt w Sellasist.

W przypadku produktów o wielu kolorach, które mają ten sam kod EAN, Sellasist połączy wszystkie oferty w jeden produkt. To nie jest pożądane, jeśli chcesz, aby każda oferta odpowiadała jednemu wariantowi kolorystycznemu produktu.

Aby uniknąć duplikacji ofert w Sellasist, możesz wykorzystać sygnatury produktów. Sygnatura produktu to unikalny identyfikator, który jest generowany przez Allegro dla każdej oferty. Jeśli zaznaczysz opcję pobierania sygnatur produktów, Sellasist będzie łączył produkty na podstawie sygnatur produktów. Oznacza to, że jeśli dwie oferty mają ten sam kod EAN, ale różne sygnatury, zostaną połączone w dwa oddzielne produkty w Sellasist.

Przykład:

Załóżmy, że posiadasz produkt o nazwie „Bluza”, który występuje w pięciu kolorach: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym i czarnym. Każdy wariant kolorystyczny ma ten sam kod EAN, ale inną sygnaturę.

Jeśli zaznaczysz opcję importu po produktyzacji i EAN oraz opcję pobierania sygnatur produktów, Sellasist utworzy w swojej bazie danych pięć oddzielnych produktów:

  • Bluza (czerwona)
  • Bluza (niebieska)
  • Bluza (zielona)
  • Bluza (żółta)
  • Bluza (czarna)
  • Każdy z tych produktów będzie miał swoją własną ofertę na Allegro. Jeśli posiadasz produkty o wielu kolorach, które mają ten sam kod EAN, warto wykorzystać sygnatury produktów, aby uniknąć duplikacji ofert w Sellasist.

Pytanie od użytkownika – Dlaczego po zaimportowaniu ofert Allegro do Sellasist włączyły się niektóre nieaktywne oferty?

Przyczyna problemu

Gdy importujesz oferty Allegro do Sellasist, możesz zaznaczyć opcję łączenia produktów. Oznacza to, że jeśli dwie oferty mają ten sam kod EAN lub sygnaturę, zostaną połączone w jeden produkt w Sellasist. Jeśli w importowanej bazie ofert znajduje się oferta włączona o dodatnim stanie magazynowym i analogiczna oferta wyłączona o stanie magazynowym wynoszącym 0, to po imporcie wspomniana wyłączona oferta Allegro zostanie aktywowana w Sellasist. Dzieje się tak, ponieważ importer Sellasist ustawia w karcie produktu liczbę danego produktu o wartości większego stanu magazynowego oferty.

Rozwiązanie problemu

Aby uniknąć włączenia nieaktywnych ofert po imporcie, należy pamiętać o sprawdzeniu nieaktywnych ofert przed dokonaniem importu. Jeśli wśród nieaktywnych ofert znajdują się oferty o dodatnim stanie magazynowym, należy je wyłączyć lub usunąć przed importem.

Przykład

Załóżmy, że posiadasz produkt o nazwie „Bluza”, który występuje w dwóch kolorach: czerwonym i niebieskim. W Allegro wystawiłeś dwie oferty tego produktu:

  1. Bluza (czerwona) – aktywna, stan magazynowy = 10
  2. Bluza (niebieska) – wyłączona, stan magazynowy = 0

Jeśli zaznaczysz opcję łączenia produktów i importujesz te oferty do Sellasist, to w Sellasist zostanie utworzony jeden produkt „Bluza”. Stan magazynowy tego produktu zostanie ustawiony na 10, ponieważ stan magazynowy aktywnej oferty jest większy niż stan magazynowy wyłączonej oferty. W tym przypadku wyłączona oferta Allegro została aktywowana w Sellasist. Aby tego uniknąć, należy wyłączyć ofertę „Bluza (niebieska)” przed importem.

Jak zakończyć import ofert?

Po ustawieniu wszystkich parametrów importu możesz rozpocząć import wybranych przez Ciebie ofert. Aby to zrobić, kliknij przycisk Importuj. Po zakończeniu importu, na Twój adres e-mail, na który zarejestrowałeś Sellasist, zostanie przesłany raport zawierający dane o wykonanym imporcie. Raport zawiera informacje o liczbie zaimportowanych ofert, liczbie utworzonych produktów, a także o ewentualnych błędach, które wystąpiły podczas importu.

Jak uniknąć błędów podczas importu ofert Allegro do Sellasist?

Jeśli podczas importu ofert Allegro do Sellasist pojawiają się błędy, może to być spowodowane kilkoma czynnikami.

  • Serwery Allegro mogą nie być w stanie przetworzyć dużej liczby zapytań. W takim przypadku warto podzielić import na mniejsze części.
  • Dane w ofertach Allegro mogą być nieprawidłowe. W takim przypadku należy sprawdzić oferty przed importem.
  • Ustawienia importu w Sellasist mogą być nieprawidłowe. W takim przypadku należy sprawdzić ustawienia importu.

Aby uniknąć błędów podczas importu ofert, warto postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Podziel import na mniejsze części, jeśli jest to możliwe.
  • Sprawdź oferty Allegro przed importem.
  • Upewnij się, że ustawienia importu w Sellasist są prawidłowe.

Jeśli mimo zastosowania się do powyższych wskazówek nadal występują błędy, możesz wykonać import ponownie, zaznaczając opcję „Bez łączenia ofert”. W takim przypadku produkty, które już zostały zaimportowane, nie zostaną zdublowane.

Metoda ratunkowa!

Metoda ratunkowa dotycząca łączenia produktów pojawia się w momencie, gdy w Sellasist mamy dodane produkty i chcemy do nich dopasować wystawione oferty Allegro bez kodów kreskowych EAN i Sygnatur.

  • W imporcie ofert Allegro wybierz metodę łączenia produktów.
  • Pobierz plik CSV – zostanie pobrany arkusz Excel.
  • W przeznaczonej do tego celu kolumnie w pliku CSV dopisz numery ofert Allegro i zapisz zmiany.
  • Wgraj plik CSV do importera.
  • Twoje oferty zostaną powiązane z produktami w bazie produktowej Sellasist.

Zapraszamy do obejrzenia webinaru z zakresu konfiguracji konta Allegro 

W celu zdobycia większej ilości informacji obejrzyj webinar z naszym Certyfikowanym Wdrożeniowcem Sellasist – Marcinem Ganiszewskim.

Jak rozpocząć sprzedaż na Allegro za pomocą integratora sprzedaży Sellasist?

Aby rozpocząć sprzedaż na Allegro z Sellasist, należy zintegrować konta Allegro w Sellasist. Możesz zintegrować dowolną liczbę kont Allegro w naszym integratorze. Aby to zrobić wejdź w zakładkę Integracje ⇨ Allegro i dodaj wybrane przez Ciebie konta Allegro. Zrobisz to w bardzo prosty sposób – wpisując dane logowania do konta w karcie Allegro – Potwierdź Twoje konto. Pamiętaj, aby wcześniej wylogować się ze wszystkich kont Allegro, żeby integracja przebiegła bez problemów.

3/5 - (4 votes)

2 comments

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *