Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?

Sklepy internetowe z odzieżą są jednymi z najchętniej odwiedzanymi sklepami przez wszystkich zakupoholików! Badania tylko potwierdzają to, że odzież zdominowała rynek e-commerce i wiedzie prym wśród innych branż. Nie da się ukryć, że Polacy świadomie podchodzą do wyboru ubrań, akcesoriów i obuwia, ponieważ ich wiedza w tym zakresie stale się powiększa! Moda jest niezwykle prężnym tematem, ponieważ trendy z miesiąca na miesiąc stale się zmieniają, a wielu klientów dąży do tego, aby się wyróżniać! Pamiętaj, że dla kupujących ważne jest to, aby wszystkie elementy w sklepie były ze sobą zgrane, ponieważ konkurencja na rynku jest naprawdę duża! Zadbaj więc o odpowiednie zatowarowanie sklepu, punktualną dostawę do klienta, szybki system płatności i fachowe doradztwo klienta! Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!

O co warto zadbać podczas zakładania sklepu internetowego z odzieżą?

Po pierwsze zadbaj o odpowiednią platformę sprzedaży, która da Ci pełną swobodę działania i szereg funkcji ułatwiające sprzedaż online! Jeśli dalej wahasz się między wyborem, to pozwól, że przedstawimy w skrócie nasze usługi Sellingo, które być może ułatwią Ci selekcję!

Sellingo daje wyjątkowe możliwość:

  • Pełnego wsparcia technicznego dla naszych klientów. 
  • Założenia sklepu w kilka minut!
  • Zintegrowanych płatności oraz kurierów.
  • Możliwość dostosowania wyglądu sklepu pod swoje potrzeby. 
  • Założenia sklepu za darmo, jeżeli jeszcze wahasz się nad wersją płatną. 
  • Dwustronną integrację z Allegro. 
  • Darmowy certyfikat SSL dla domeny. 
  • I wiele, wiele więcej!

Zwróć szczególną uwagę na te elementy!

Sklep internetowy z odziezą

Grafiki, układ bannerowy i intuicyjne menu sklepu internetowego

Wygląd Twojego sklepu internetowego z odzieżą jest niezwykle ważny! Dlaczego? Bo tutaj zaczyna się proces decyzyjny klienta. Wchodząc na stronę Twojego sklepu, zadecyduje on, czy zostanie na dłużej, czy będzie szukał dalej. Twoim zadaniem jest przekonać go do tego, aby został i zrobił zakupy. W jaki sposób tego dokonać? Po pierwsze zacznij od układu bannerowego, ciekawego logo i ikonek, które będą działać zachęcająco na kupującego. W sklepie internetowym z odzieżą warto zadbać o “czystość”. Wszystkie ubrania powinny być przedstawione na jednolitym i najlepiej białym tle, aby produkty można było jak najlepiej obejrzeć. Strona sklepu internetowego z odzieżą nie powinna być zbyt skomplikowana, raczej intuicyjna i prosta.

Opisy do produktów i zdjęcia zachęcające do zakupu

Nawet jeśli sprowadzasz produkty z hurtowni, z którą Twój sklep ma integrację, to nie warto zostawiać gotowych opisów, które są przesyłane w plikach XML. Niestety, ale wyszukiwarki Google nie podniosą wtedy Twojego sklepu internetowego z odzieżą na pierwsze strony wyszukiwania. Do tego celu musisz używać swoich unikatowych opisów, które będą obszerne, rzeczowe, a przede wszystkim pisane dla klientów! Unikalne opisy przydadzą się do pozycjonowania, ale nie zapominaj o tym, że zbyt duże używanie słów kluczowych może mieć odwrotny skutek do zamierzonego. Nie zapominaj nigdy o języku korzyści i zachęceniu do działania! Czyli np. „Kup już dziś w promocyjnej cenie!”. Klienci chcą wiedzieć co i jak mają zrobić, dlatego ułatwiaj im zdanie, jak możesz. 

Jeśli chodzi o zdjęcia produktów, zadbaj o to, żeby w karcie znalazło się ich co najmniej kilka, a w przypadku odzieży na modelkach! Najlepiej zadbać odpowiednio o jakość samych zdjęć, atrakcyjne wizualizacje nawet obracające się o 360 stopni i tło, które wyeksponuje produkty jak najlepiej!

Twoja komunikacja wizerunkowa z klientem

Opracowanie własnej i niepowtarzalnej komunikacji z klientem zaczyna się już wewnątrz firmy. Twoje hasła, krótkie slogany mogą stać się elementem promocji, która wpłynie na sprzedaż i zainteresowanie produktami. Zastanów się, na co stawiasz jako firma i w czym jesteś lepszy od swojej konkurencji. Jakie ważne zakładki/funkcje powinny znaleźć się w Twoim sklepie internetowym z odzieżą? Przede wszystkim zakładka Bloga, gdzie będziesz mógł przekazywać treści o swoich kolekcjach oraz nowinkach modowych. Nie zapominaj o takich kanał komunikacji jak Facebook, Instagram czy Tik Tok, bo tam znajduje się najwięcej Twoich klientów, którzy będą potencjalnie zainteresowani zakupami w sklepie z odzieżą. 

Jeżeli masz taką możliwość, staraj się szukać ambasadorów, blogerów i influencerów, którzy będą wspierać promocję marki. To od nich teraz dużo zależy, jak potoczą się losy Twojego sklepu i zawsze warto wydać jakąś część budżetu właśnie na takie działania promocyjne. 

Pamiętaj o sekcji komentarzy pod produktami oraz kodami rabatowymi w podziękowaniu za zakupy! Jest to zawsze mile widziane wśród klientów i na pewno przekona ich do tego, żeby wrócili do Twojego sklepu internetowego ponownie!

Pakowanie paczki w sklepie internetowym

Integracja z wybraną przez Ciebie hurtownią

Jeśli masz już na oku wybraną hurtownię, to warto wybrać oprogramowanie, które ma z nią zrobione integrację. Nie wiesz, na czym polega integracja? Jest to zaopatrywanie Twojego sklepu poprzez zautomatyzowany proces zatowarowania sklepu. Sellasist.pl integruje się ze wszystkimi hurtowniami w Polsce, wystarczy, że napiszesz do nas maila w tej sprawie! Przy współpracy z hurtownią odzieżową możesz zaoszczędzić również pieniądze na zasadzie dropshippingu. W ten sposób nie będziesz musiał kupować produktów, a jedynie wystawiać go w swoim sklepie internetowym. Jest to bardzo wygodny, ale i bezpieczny sposób na początek własnego biznesu ze sklepem odzieżowym.

Zaawansowana wyszukiwarka produktów

Klient, wchodząc do sklepu z odzieżą, chce mieć wygodę wyszukiwania produktów po jego numerach katalogowych, czy po nazwach lub opisach. Jest to bardzo ważna funkcja z punktu widzenia konsumenta, który chce mieć wszystko podane na tacy bez zbędnego wysiłku w szukaniu, czegoś, co go interesuje w każdym produkcie. Szukanie po rozmiarze, to też niezwykle ważna funkcja będąca prawdziwą podstawą w sklepie z odzieżą, w końcu klient na wyprzedaży nie ma ochoty na przeglądanie ubrań, które nie będą na niego pasować.

Pełna obsługa wariantów

Sklep internetowy z odzieżą nie obejdzie się bez pełnej obsługi wariantów, czyli kolorów, rozmiarów, krojów. Każdy klient chce mieć dostęp do tego, aby móc wybrać produkt pod siebie za sprawą kilku prostych ruchów myszką. Zautomatyzowana sprzedaż jest niezwykle ważna, aby Twoi klienci z chęcią wracali właśnie do Twojego sklepu, a nie sklepu konkurencji.

Filtrowanie produktów

Gdy w swoim sklepie internetowym posiadasz atrybuty, to ich pokazanie przed odpowiednie filtry będzie kluczowe. Jeśli klient będzie miał podane parametry produkty, to znalezienie rozmiaru będzie o wiele łatwiejsze.

Moduł reklamacji

W sklepach internetowych niestety bardzo często zdarzają się reklamacje i trzeba przewidzieć taką opcję w swojej firmie. Moduł reklamacji pozwala na wygodne dostarczenie jej przez klienta i rozpatrzenie ze strony firmy, która może dostawać takich reklamacji kilkanaście dziennie.

Skórkę graficzną dedykowaną do branży fashion

Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego, sprawdź, czy dana firma oferuje swoim klientom, skórki, które są dedykowane dla branży fashion. Jest to niezwykle ważny punkt, ponieważ to właśnie wygląd sklepu jest punktem decyzyjnym, czy klient zostanie w nim na dłużej, czy też nie.

Sprzedawaj razem z nami!

Szukasz platformy, która da Ci wszystkie elementy, o których wspomnieliśmy wyżej? A może szukasz tego i jeszcze więcej? Sellasist to platforma zintegrowana z takimi kanałami sprzedaży jak np. Allegro czy eBay, które dadzą Ci możliwość rozszerzenia Twojego sklepu internetowego z odzieżą na inne kanały! Jesteśmy przekonani o tym, że to właśnie Sellasist da Ci wszystko, czego szukasz dla swojej marki!

Sprawdź więcej: https://sellasist.pl/funkcje

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *

19 − sześć =