Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Wykorzystaj moc programu lojalnościowego z Sellasist

Wykorzystaj programy lojalnościowe oferowane w oprogramowaniu, aby zachęcić Twoich klientów do częstszych zakupów w Twoich kanałach sprzedaży!

Lojalność klientów dzięki Sellasist!

Twój asystent do zarządzania sprzedażą – Sellasist posłuży Ci jako narzędzie wspierające realizację obranych przez Twoją firmę celów marketingowych. Zastanówmy się wspólnie nad tym, czym są programy lojalnościowe i czy opłaca się ich wdrażanie. 

Program lojalnościowy Sellasist – system wynagradzania przez sprzedawców ich stałych klientów, którzy często dokonują zakupu w ich kanałach sprzedaży. Programy lojalnościowe są stosowane zarówno przez sprzedających na platformach sprzedażowych, jak i sklepach internetowych. Skorzystaj z potencjału programu w Sellasist i oferuj nagrody, jakie sprzedawcy mogą oferować stałym klientom, to punkty lub rabaty. 

Zwiększenie sprzedaży z pomocą programu lojalnościowego

Dzięki narzędziom marketingowym zaprojektowanym w programie lojalnościowym, jaki możesz zaimplementować dla Twoich klientów w Sellasist, jesteś w stanie budować długofalowe relacje Sprzedawca – Klient. Zdobyte dzięki programom lojalnościowym punkty klienci zmienią w korzystne rabaty procentowe lub kwotowe. 

Zwiększenie sprzedaży z pomocą programu lojalnościowego

Z programu lojalnościowego oferowanego w Sellasist skorzystasz w ramach udostępnionej w naszym oprogramowaniu karty Asortyment ⇨ Programy lojalnościowe.

Jak wykorzystać program lojalnościowy i za co przydzielać punkty?

W ramach włączonej funkcji możesz wykorzystać atrakcyjne formy promocji produktów dla Twoich klientów i przyznawać im określoną liczbę punktów za:

  • zapis do newslettera,
  • kupno określonych przez Ciebie produktów,
  • rabat odliczany od wysokości zamówień dokonanych przez klienta w określonym przez Ciebie czasie,
  • rabat odliczany od ustalonej przez Ciebie kwoty w koszyku zamówienia.

Program punktowy w Sellasist jako wzmacnianie relacji z klientami

Zbierane przez zalogowanego klienta punkty – które możesz dowolnie nazwać: jako Monety, Kupony itp. i wgrać dla nich indywidualną ikonę graficzną zostaną wymienione na kupony rabatowe do wykorzystania w trakcie zakupów. Sam określisz jaką liczbę punktów przyznasz za wydaną przez klienta kwotę. Liczba punktów zostanie przekazana do puli klienta, gdy ten dokona zakupu określonych przez Ciebie w panelu administracyjnym produktów i w Sellasist zamówienie zmieni status np. na Nowe lub W realizacji

Nie obawiaj się – warunki, jakie musi spełnić klient, aby skorzystać z atrakcyjnego programu rabatowego Sellasist możesz modyfikować w dowolnej chwili w panelu administracyjnym. Nie musisz się martwić, gdy posiadasz sezonowe produkty – z łatwością dostosujesz program lojalnościowy do obranej przez Ciebie strategii sprzedażowej.

W razie telefonicznego kontaktu klientów w celu anulowania zamówienia możesz ręcznie odjąć przyznane punkty. Możesz też samodzielnie przydzielać punkty klientom oraz określać ich okres ważności. Sprawia to, że program lojalnościowy jest niezwykle elastyczną formą promocji, którą możesz wykorzystać w Twoich kanałach sprzedażowych. 

Integracja z Sellingo

Gdy zintegrujesz Sellasist z oprogramowaniem dla sklepów internetowych Sellingo możesz skonfigurować przyznawanie punktów lojalnościowych po zapisie klienta do newslettera. W ten sposób zyskasz wymierne korzyści, a klient poczuje się zaopiekowany i poinformowany np. o nowościach sprzedażowych, jakie zaproponujesz mu drogą mailową.

Z łatwością skonfigurujesz również przyznawanie punktów klientowi po zaopiniowaniu przez niego danego produktu. Dzięki temu możesz liczyć na rzetelne opinie klientów o produktach i zamieścić je w Sellingo. W takim przypadku punkty zostaną przyznane klientowi zaraz po weryfikacji i akceptacji opinii przez administratora Sellasist.

Program rabatowy według wartości sumy zamówień

Zalogowani klienci, którzy w ciągu określonego przez Ciebie czasu, np. miesiąca złożyli kilka zamówień w Twoim sklepie mogą liczyć na przyznanie im rabatu według wartości złożonych zamówień. Asystent sprzedaży Sellasist, wedle ustalonej przez Ciebie konfiguracji, samodzielnie i automatycznie przyzna rabat procentowy na podstawie tego, jaka jest suma kwot zamówień danego klienta. Suma zamówień klientów jest liczona od momentu zmiany statusu zamówienia na „Zrealizowane”.

Z Sellasist możesz:

  • naliczyć rabat wyłącznie produktom, jakie po zsumowaniu będą miały wartość minimalną,
  • ustalić łączenie się rabatu z włączonymi promocjami cen produktów oraz innymi rabatami przyznanymi w ramach programów lojalnościowych,
  • zaznaczyć okres, z jakiego mają być sumowane kwoty zamówień do przyznania rabatu,
  • określić, które produkty będą objęte rabatem.

Rabat według wartości koszyka

Rabat według wartości koszyka w Sellasist

Sellasist będzie automatycznie naliczać obniżki w zamówieniu klienta, gdy suma produktów w jego koszyku przekroczy określoną przez Ciebie, w panelu administracyjnym, wartość minimalną. Program może być aktywowany zarówno dla zalogowanych, jak i niezalogowanych użytkowników Twojej strony internetowej. Możesz ustalić, czy program rabatowy ma się łączyć z promocjami obowiązującymi w zintegrowanych sklepach internetowych lub z rabatami innych włączonych programów lojalnościowych.

Program lojalnościowy w e-commerce z korzyścią dla klienta

Nie musisz się obawiać tego, że włączone oba programy lojalnościowe będą ze sobą kolidować. Gdy włączysz program punktowy oraz rabatowy według wartości koszyka jednocześnie, Sellasist automatycznie obliczy i przyzna Twoim klientom rabat, jaki będzie dla nich najkorzystniejszy. 

W przypadku włączenia opcji łączenia rabatu z promocjami przy jednym programie lojalnościowym, a przy drugim nie oraz zaznaczeniu w obu programach łączenia się rabatów z innymi promocjami, dla Twojego klienta Sellasist obliczy i przyzna Twoim klientom najkorzystniejszy dla nich rabat. W Sellasist zarówno promocje, jak i programy lojalnościowe się ze sobą łączą – co za tym idzie, wszystkie benefity wynikające z nich, będą zsumowane i przyznane klientowi. W przypadku, kiedy zdecydujesz w panelu administracyjnym odznaczyć łączenie się promocji z programami lojalnościowymi, Sellasist automatycznie przyzna kupującemu najkorzystniejszy dla niego rabat. Dzięki temu program lojalnościowy w Sellasist ma swój praktyczny wymiar i pozwala skupić się na retencji klientów w e-commerce.

Rezygnacja z zamówienia

W przypadku rezygnacji z zamówienia przez klienta, zgromadzone do tej pory punkty pozostają na jego koncie i mogą zostać wykorzystane w przyszłości. Jednak w przypadku naliczenia punktów za konkretne zamówienie, przy anulacji zostaną one odjęte z puli klienta. Np. W zamówieniu 23 klient wykorzystał 200 zgromadzonych dotychczas punktów i zyskał dodatkowych 30 za dane zamówienie. W momencie anulowania zamówienia do jego puli punktowej zostanie zwrócone wyłącznie 200 punktów.

Informacje dodatkowe na temat programów lojalnościowych, jakie możesz wykorzystać w Sellasist:

  • Programy lojalnościowe nie obejmują dostawy.
  • Możesz włączyć wszystkie programy lojalnościowe naraz.
  • Programy lojalnościowe działają dla wszystkich zintegrowanych sklepach jednocześnie (ustawienia dla programów lojalnościowych są wspólne i nie ma możliwości osobnych ustawień dla konkretnych sklepów).
  • W przypadku przydzielonego klientowi rabatu, którego wartość nie jest podzielna bez reszty na liczbę sztuk towaru w koszyku, będzie się ona różnić o kilka groszy – w zależności od tego ile dany produkt kosztuje, przyznany zostanie rabat: cena 50 zł – 25 pkt, cena 49,49 zł – 24 pkt.
  • Klient może zakupić towar samymi punktami w przypadku, gdy ten kosztuje powyżej 1 zł, natomiast rabat klient może wykorzystać przy minimalnej kwocie zamówienia 11 zł. 

Zwiększ swoje zyski dzięki programom lojalnościowym w Twoich kanałach sprzedażowych

  • Programy lojalnościowe są opłacalne w Twoich kanałach sprzedażowych.
  • Program punktowy – klient zbiera punkty i może je wykorzystać przy następnych zakupach w Twoich sklepach.
  • Obliczanie programu rabatowego według wartości zamówień jest skutecznym sposobem na zyskanie stałych klientów.
  • Programy lojalnościowe są realizowane i z korzyścią dla Twoich klientów.
  • W przypadku rezygnacji z zamówienia klient nie otrzyma punktów przyznanych za jego realizację.
4.1/5 - (12 votes)

1 comment

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *