Loader image

Jak skonfigurować programy lojalnościowe w Sellasist?

  • Jak skonfigurować programy lojalnościowe w Sellasist?
    Programy lojalnościowe to funkcja, która pozwoli Ci nagradzać klientów za zakupy. Nagradzać możesz poprzez punkty lub rabaty. Klient chętniej dokona kolejnych zakupów, a Ty zrealizujesz większe zamówienia.

    Jak włączyć programy lojalnościowe?

    Programy lojalnościowe znajdziesz w Asortyment  Programy lojalnościowe. Masz do wyboru trzy programy.


    1. PROGRAM PUNKTOWY

    Program punktowy polega na zbieraniu punktów przez kupującego. Zebrane punkty mogą być wymieniane na kupony rabatowe. Program punktowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.

    Sposoby otrzymania punktów:

    ● Zakup produktu (punkty zostaną przyznane po uzyskaniu przez zamówienie odpowiedniego statusu).
    ● Zapisanie się do newslettera.
    ● Dodanie opinii do produktu (jeśli opinie są weryfikowane przez administratora, punkty zostaną dodane dopiero po weryfikacji i zaakceptowaniu opinii).
    ● Dodatkowo - administrator może dodać/odjąć danemu klientowi punkty w edycji klienta.




    2. PROGRAM RABATOWY WEDŁUG WARTOŚCI SUMY ZAMÓWIEŃ

    Program rabatowy według wartości sumy zamówień to program, który umożliwia przyznanie rabatu procentowego na podstawie tego, ile dany klient wydał pieniędzy w sklepie Sellingo. Po osiągnięciu danej sumy wartości zamówień klient otrzymuje rabat na zakupy, zależnie od ustawień programu rabatowego. Suma zamówień liczona jest z zamówień, które otrzymały status „Zrealizowane”. Program ten dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.



    3. PROGRAM RABATOWY WEDŁUG WARTOŚCI KOSZYKA

    Program rabatowy według wartości koszyka to program rabatowy, który umożliwia przyznanie rabatu procentowego na podstawie tego, jaka jest wartość koszyka danego klienta. Po osiągnięciu danej sumy wartości przedmiotów w koszyku otrzymuje on rabat na ten koszyk.

    Program jest dostępny dla zalogowanych i niezalogowanych klientów.

    Zobacz jak skonfigurować program ⇨



    INFORMACJE OGÓLNE

    ● Koszty dostawy nie są rabatowane.
    ● Nie są przyznawane punkty za dostawę.
    ● Nie jest możliwa konfiguracja osobnych ustawień pod każdy sklep podłączony do Sellasist.
    ● Sklep może mieć włączone wszystkie programy jednocześnie. Jeden program aktywowany dla dwóch sklepów działa wspólnie na obu - czyli np. pula punktów jest wspólna, jak również ustawienia dla wszystkich sklepów są jednakowe.
    ● W przypadku, gdy wartość rabatu otrzymanego za punkty nie jest podzielna bez reszty przez liczbę sztuk konkretnego przedmiotu w koszyku, wartość rabatu może różnić się o kilka groszy tak, jak działa to w przypadku innych rabatów kwotowych (np. kod rabatowy).



    Pytania i odpowiedzi

    1. Co dzieje się w przypadku włączonych obu programów lojalnościowych (rabatowych)?

    Odpowiedź: Wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.

    2. Co dzieje się w przypadku, gdy w jednym programie lojalnościowym (rabatowym) zostanie wybrana opcja łączenia z promocjami, a w drugim programie (rabatowym) nie, ale oba programy mają zaznaczoną opcję łączenia z innymi programami lojalnościowymi?

    Odpowiedź: Wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.

    3. Co dzieje się w przypadku, gdy oba programy rabatowe mają zaznaczone łączenie się z promocjami oraz łączenie z innymi programami lojalnościowymi?

    Odpowiedź: Zostaną zsumowane wszystkie zniżki.

    4. Co dzieje się w przypadku, gdy oba programy rabatowe mają zaznaczone łączenie się z promocjami, ale nie mają zaznaczonego łączenia się z innymi programami lojalnościowymi?

    Odpowiedź: Wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.

    5. Czy promocje i rabat przyznany za punkty z programu punktowego łączą się?

    Odpowiedź: Tak, uwzględniona jest zarówno promocja, jak i rabat przyznany za punkty.

    6. Co w przypadku anulowania zamówienia, w którym wykorzystane były punkty z programu lojalnościowego?

    Odpowiedź: W przypadku gdy zamówienie, w którym wykorzystany był rabat za punkty zostanie anulowane, punkty wykorzystane w takim zamówieniu zostaną zwrócone i będzie można ponownie je wykorzystać. 
    Jednak jeśli za to anulowane zamówienie zostały przyznane punkty, to zostaną one odjęte.
    Przykład: W zamówieniu wykorzystano 50 punktów, a za zamówienie przyznano 120 punktów. W przypadku anulowania tego zamówienia zostanie zwrócone 50 punktów i jednocześnie odjęte 120 punktów.

    7. W programie rabatowym, według sumy zamówień przy ustawieniu opcji
    „Minimalna wartość koszyka, wartość koszyka jest liczona z cen oryginalnych (bez rabatów/promocji) czy z cen ze zniżką?

    Odpowiedź: W przypadku podania minimalnej wartości koszyka rabat będzie
    przyznawany, jeśli suma cen oryginalnych (bez rabatów/promocji) wynosi tyle ile podano.
    Przykład: W programie rabatowym według wartości koszyka ustawiono rabat 5% od sumy zamówień wynoszącej 500 PLN oraz podano minimalną wartość koszyka 100 PLN. Suma zamówień klienta wynosi 750 PLN, klient posiada w koszyku produkt o wartości 120 PLN - przeceniony na 80 PLN. W takim wypadku zostanie przyznany rabat 5%.

    8. Czy program podlicza punkty za kwotę zakupu wraz z kosztem wysyłki, czy bez
    kosztu wysyłki?

    Odpowiedź: Program punktowy podlicza punkty tylko za zakupione produkty, bez
    kosztów wysyłki.

    9. Czy w Programie punktowym punkty za opinię dotyczą opinii o sklepie, o produkcie, czy obydwu?

    Odpowiedź: Punkty za opinie dotyczą opinii o produkcie.

    10. W jaki sposób zaokrąglana jest cena z groszami po przeliczeniu na punkty?

    Odpowiedź: Jeśli liczba groszy wynosi lub jest równa 50, wtedy liczba punktów jest zaokrąglona do góry, jeśli liczba groszy jest mniejsza od 50, wtedy liczba punktów jest zaokrąglana w dół.
    Przykład: Za produkt, który kosztuje 55.99 zostanie przyznane 56 punktów, za produkt, który kosztuje 55.49 zostanie przyznane 55 punktów.

    11. Czy po wypisaniu się z newslettera punkty za zapis są odejmowane, czy zostają?

    Odpowiedź: Punkty za zapis do newslettera zostają. Punkty są przyznawane
    jednorazowo.

    12. Czy punkty można wykorzystać po przekroczeniu jakiegoś progu, czy w każdej
    chwili poprzez odjęcie ich od kwoty końcowej? Jeśli jest wymagany jakiś próg, to
    czy jest to określenie liczby punktów przeliczanych na 10 PLN?

    Odpowiedź: Rabat za punkty można wykorzystać przy minimalnej wartości zamówienia wynoszącej 11 PLN.

    13. Czy punkty można wymienić na darmową wysyłkę?

    Odpowiedź: Nie można.

    14. Czy można zrealizować zakup samymi punktami?

    Odpowiedź: Nie, jeśli cena produktu jest mniejsza niż 11 PLN wtedy nie jest możliwe
    wykorzystanie rabatu za punkty. Minimalna cena produktu po użyciu rabatu za punkty
    nie może być niższa niż 1 PLN.


    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz, jak skonfigurować rabat wg wartości koszyka:

    Zobacz, jak skonfigurować program punktowy:

    Oceń tę informację:

    - +