Przyspiesz przyjmowanie i obsługę zwrotów lub reklamacji do magazynu. Sellasist WMS ułatwi zarówno pracownikom magazynu, jak i Twoim klientom przejście przez ten proces. Moduł reklamacji pozwala też na prowadzenie wygodnej i przejrzystej ewidencji składanych reklamacji do towarów oraz zamówień. Towar może być przyjęty do magazynu dzięki zeskanowaniu za pomocą skanera, kolektora lub smartfonu:
Kodu EAN reklamowanego produktu
Kodu z dokumentu sprzedaży produktu
Numeru RMA (Return Merchandise Authorisation)
Co zyskasz, korzystając z trybu zwrotów i reklamacji?
Sprawne zarządzanie przyjęciem zwrotu
W pełni zautomatyzowana synchronizacja stanów magazynowych umożliwi podgląd procesów przebiegających na magazynie i monitorowanie pracy personelu.
Oszczędność czasu
Aplikacja w znaczący sposób przyspieszy i zautomatyzuje obsługę zwrotów i reklamacji oraz zaktualizuje stany magazynowe.
Bezproblemowe rozlokowanie zwrotu
Tryb zwrotów i reklamacji pozwoli na nadanie przez pracownika magazynu odpowiedniego statusu przyjmowanemu zwrotowi: przyjęcie na stan magazynowy (tryb rozlokowania), przyjęcie bez zwiększenia stanów magazynowych lub odrzucenie produktu.
Szybka weryfikacja dokumentów sprzedażowych
Szybkie odnajdywanie danego rekordu dzięki skanowaniu kodu kreskowego umieszczonego na dokumentach sprzedażowych lub formularzu zwrotu.
Dokładna weryfikacja zwracanych lub reklamowanych produktów
Dzięki skanowaniu numerów seryjnych danych produktów osoba przyjmująca zwrot będzie w stanie sprawdzić, czy zwracany produkt wyszedł z obsługiwanego magazynu i czy nie został podmieniony przez klienta.
Możliwość analizowania statystyk zwrotów i reklamacji
Wykorzystaj statystyki zwrotów i reklamacji do analizowania sprzedaży i zwiększaj konwersję, wykorzystując zdobytą w ten sposób wiedzę w praktyce.
Zerowe ryzyko pomyłek
Aplikacja samodzielnie skojarzy zwracane produkty z całym zamówieniem, aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko popełnienia pomyłki przez personel magazynu.
Koordynacja przebiegu pracy magazynierów
Natychmiastowa synchronizacja pozwoli koordynować „na żywo” przebieg prac magazynowych, np. pokaże, który zalogowany na urządzeniu pracownik obsługuje dany produkt.
Wykorzystaj Sellasist WMS w Twojej firmie!
Pracownicy bez problemu obsłużą zamówienia spływające od oczekujących klientów skanując kolektorem, skanerem, a nawet aparatem smartfonu kody kreskowe produktów z danych zamówień. Z trybem zwrotów i reklamacji w sprawny sposób obsłużysz zwracane bądź reklamowane produkty oraz wygenerujesz potrzebne dokumenty. Obsługuj klientów razem z Sellasist WMS!
Wygodny moduł reklamacji RMA
Udostępnisz formularz zwrotów i reklamacji swoim klientom na stronie internetowej lub wyślesz do niego link w wiadomości e-mail. Dane z formularza zostaną automatycznie przesłane do aplikacji w postaci zgłoszenia reklamacyjnego. Z aplikacją dopilnujesz wymaganych terminów i wyślesz powiadomienia o statusie reklamacji klientom oraz udostępnisz im dokument PDF z podsumowaniem złożonej reklamacji.
Szybkie i dokładne przyjmowanie zwrotów
Pracownicy magazynu mają szybko zeskanują kody kreskowe otrzymane w procesie zwrotu dokumentów bądź produktu, co przyspieszy odnajdywanie konkretnych rekordów. Obsługa magazynu ma również możliwość wyszukiwania towaru:
Wpisując frazę w wyszukiwarkę
Poprzez zeskanowanie
Wpisując ręcznie dane, np. nazwę lub kod EAN
Ekspresowa identyfikacja zwrotu
Aplikacja pozwoli na obsługę zwrotów lub reklamacji, które nie są opatrzone przez klienta dokumentem sprzedaży czy wypełnionym formularzem reklamacji. Obsługa przesłanych produktów bez kodu skanowania czy dołączonych dokumentów będzie możliwa dzięki identyfikacji zamówienia:
Po danych osobowych zawartych na przesyłce
Po numerze seryjnym zwracanego produktu
Weryfikacja zwracanych produktów
Identyfikacja produktów pomoże w prosty sposób sprawdzać autentyczność zwrotu i doskonale sprawdzi się przy sprzedaży asortymentu elektronicznego. Ponieważ niektóre produkty w momencie sprzedaży będą posiadać przypisany numer seryjny, aplikacja skutecznie pomaga w jego weryfikacji. Kod możesz zarówno zeskanować, jak i wprowadzić ręcznie.
Możliwość nadania statusu
Pracownicy przyjmujący zwrot mogą nadać status przyjmowanym produktom. Statusy zamówień – ich nazwy oraz wyróżniające kolory możesz dostosować do potrzeb Twojego magazynu w panelu administracyjnym Sellasist. Aplikacja automatycznie blokuje wybrane statusy, jeśli zamówienie jest po terminie zwrotów lub reklamacji. Pracownicy do każdego produktu lub zamówienia przyjętego w aplikacji mogą napisać notatkę, precyzując szczegóły potrzebne przy dalszym rozpatrywaniu zwrotu lub reklamacji towaru.
Przejście towaru w tryb rozlokowania
Akcje automatyczne umożliwiają po przyjęciu zwrotu przejście zwracanych produktów do trybu rozlokowania. Z racji natychmiastowej synchronizacji możesz w bardzo szybki sposób rozlokować produkty w Twoim magazynie.
Uporządkowanie i ewidencja zwrotów
Przejście towaru w tryb rozlokowania
Przyjęcie na magazyn bez zwiększenia stanów magazynowych
Odrzucenie zwrotu
Aplikacja umożliwia konfigurację statusu, w którym produkty ze zwrotów trafiają bezpośrednio do trybu rozlokowania. Pracownik ma również możliwość odrzucenia produktu oraz przyjęcia produktu na magazyn bez zwracania go na stan magazynowy. Aplikacja pomaga również w szybkiej identyfikacji zwrotów i reklamacji oraz automatyzuje prowadzenie ich ewidencji. Pracownicy magazynu po zeskanowaniu kodu określają status przyjętego towaru oraz w razie potrzeby dodają niezbędne notatki.
Monitorowanie reklamacji i zwrotów
Nasza aplikacja umożliwia monitorowanie na bieżąco, jak przebiega proces zwrotów i reklamacji. Monitorowanie postępu pracy w magazynie jest możliwe dzięki synchronizacji w Sellasist poszczególnych procesów „na żywo”. W prosty sposób wyszukasz wszelkie informacje o danym zwrocie włącznie z bieżącymi i archiwalnymi akcjami dokonywanymi przez pracowników.
Statystyki zwrotów i reklamacji
Statystyki o liczbie przyjętych zwrotów lub reklamacji przez użytkowników wygenerowane automatycznie możesz wyeksportować. W aplikacji jest prowadzona ewidencja zwrotów zarówno ze zintegrowanego sklepu internetowego, jak i z konta Allegro. Wykorzystaj informacje, jakie gromadzisz w naszym oprogramowaniu – analizuj je oraz zastosuj w planowaniu strategii sprzedażowej.
Zarządzaj zwrotami i reklamacjami w Sellasist WMS!
Możliwość wykorzystania modułu RMA
Ekspresowa identyfikacja zwracanych produktów
Uporządkowana ewidencja zwrotów
i reklamacji
Monitorowanie przebiegu obsługi zwrotów
Generowanie statystyk zwrotów
i reklamacji
Automatyzacja procesów
Wypróbuj Sellasist WMS przez 30 dni za darmo!
Oferujemy pomoc online przy wdrożeniu naszej aplikacji do Twojego magazynu. Skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów - z chęcią odpowiemy na Twoje pytania i zaproponujemy innowacyjne rozwiązania dla Twojego magazynu. Możemy również przyjechać do Ciebie i na miejscu zaprezentować działanie naszej aplikacji w praktyce oraz pomóc stworzyć wirtualny magazyn, aby jak najlepiej zoptymalizować pracę w magazynie.
Sprawdź, jakie inne korzyści posiada Sellasist WMS!
Sprawniejsze przyjęcie dostawy
Ustawienie najszybszej ścieżki kompletowania zamówień
Zwiększenie wydajności pracowników
Wykluczenie ewentualnych pomyłek
Natychmiastowa synchronizacja stanów magazynowych
Wielokrotnie szybsze
i prostsze w obsłudze procesy sprzedażowe
Szybki druk dokumentów sprzedażowych dzięki integracji z drukarką fiskalną i e-print
Połączenie z księgowością dzięki integracji z ERP
Inne tryby, które posiada Sellasist WMS
Dzięki zastosowaniu wszystkich trybów oferowanych przez naszą aplikację skonfigurujesz system kompleksowo obsługujący zamówienia w magazynie od początkowej fazy, czyli przyjęcia towaru, aż po fazę końcową, czyli wysyłkę produktu do klienta.
Szybkie przyjmowanie towaru z dostaw na magazyn. Dowiedz się więcej!
Przydzielanie lokalizacji do danego produktu przez jego skanowanie. Dowiedz się więcej!
Optymalizacja trasy zbieracza i zbieranie towaru w trzech trybach. Dowiedz się więcej!
Przygotowanie zamówień do wysyłki przez pakowaczy. Dowiedz się więcej!
Monitorowanie i kontrola zamówień przez koordynatora. Dowiedz się więcej!
Moduł umożliwiający szybkie przyjmowanie zwrotów oraz reklamacji. Dowiedz się więcej!
Sprzedaż w sklepie stacjonarnym, punkcie handlowym lub hurtowni. Dowiedz się więcej!
Szybka ewidencja towaru przy użyciu skanera. Dowiedz się więcej!