Tryb zwrotów i reklamacji

Tryb przyjęcia zwrotów i reklamacji skutecznie ułatwia i przyspiesza przyjmowanie i obsługę zwrotów lub reklamacji do magazynu. Aplikacja ułatwia klientom przejście przez ten proces. Moduł reklamacji pozwala też na prowadzenie wygodnej i przejrzystej ewidencji składanych reklamacji do towarów oraz zamówień. Towar może być przyjęty do magazynu dzięki zeskanowaniu za pomocą skanera, kolektora lub smartfona:

Kodu EAN reklamowanego produktu

Kodu z dokumentu sprzedaży produktu

Numeru RMA (Return Merchandise Authorisation)

Co zyskasz, korzystając z trybu zwrotów i reklamacji?

Sprawne zarządzanie przyjęciem zwrotu

W pełni zautomatyzowana synchronizacja stanów magazynowych umożliwia Ci podgląd procesów przebiegających na magazynie i monitorowanie pracy personelu.

Oszczędność czasu

Aplikacja w znaczący sposób przyspiesza i automatyzuje obsługę zwrotów i reklamacji oraz automatycznie aktualizuje stany magazynowe.

Bezproblemowe rozlokowanie zwrotu

Tryb zwrotów i reklamacji pozwala na nadanie przez pracownika magazynu odpowiedniego statusu przyjmowanemu zwrotowi: przyjęcie na stan magazynowy (tryb rozlokowania), przyjęcie bez zwiększenia stanów magazynowych lub odrzucenie produktu.

Szybka weryfikacja dokumentów sprzedażowych

W trybie zwrotu i reklamacji szybko odnajdziesz dany rekord dzięki skanowaniu kodu kreskowego umieszczonego na dokumentach sprzedażowych lub formularzu zwrotu.

Dokładna weryfikacja zwracanych lub reklamowanych produktów

Dzięki skanowaniu numerów seryjnych danych produktów osoba przyjmująca zwrot może sprawdzić, czy zwracany produkt wyszedł z naszego magazynu i czy nie został podmieniony przez klienta.

Możliwość analizowania statystyk zwrotów i reklamacji

Wykorzystaj statystyki zwrotów i reklamacji do analizowania sprzedaży i zwiększaj konwersję, wykorzystując zdobytą w ten sposób wiedzę w praktyce.

Zerowe ryzyko pomyłek

Aplikacja samodzielnie kojarzy zwracane produkty z całym zamówieniem, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko popełnienia pomyłki przez personel magazynu.

Koordynacja przebiegu pracy magazynierów

Natychmiastowa synchronizacja pozwala koordynować „na żywo” przebieg prac magazynowych, np. pokazuje, który zalogowany na urządzeniu pracownik obsługuje dany produkt.

Wykorzystaj Sellasist WMS w Twojej firmie!

Pracownicy bez problemu obsłużą zamówienia spływające od oczekujących klientów skanując kolektorem, skanerem, a nawet aparatem smartfona kody kreskowe produktów z danych zamówień. Z trybem zwrotów i reklamacji w sprawny sposób obsłużysz zwracane bądź reklamowane produkty oraz wygenerujesz potrzebne dokumenty. Obsługuj klientów razem z Sellasist WMS!

Wygodny moduł reklamacji RMA

Udostępnij formularz zwrotów i reklamacji swoim klientom na stronie internetowej lub wyślij do niego link w wiadomości e-mail. Dane z formularza zostaną automatycznie przesłane do aplikacji w postaci zgłoszenia reklamacyjnego. Z aplikacją dopilnujesz wymaganych terminów i wyślesz powiadomienia o statusie reklamacji klientom oraz udostępnisz im dokument PDF z podsumowaniem złożonej reklamacji.

Szybkie i dokładne przyjmowanie zwrotów

Pracownicy magazynu mają możliwość szybkiego skanowania kodów kreskowych otrzymanych w procesie zwrotu dokumentów bądź produktu, co przyspiesza odnajdywanie konkretnych rekordów. Obsługa magazynu ma również możliwość wyszukiwania towaru:

Wpisując frazę w wyszukiwarkę

Poprzez zeskanowanie

Wpisując ręcznie dane, np. nazwę lub kod EAN

Ekspresowa identyfikacja zwrotu

Aplikacja pozwala na obsługę zwrotów lub reklamacji, które nie są opatrzone przez klienta dokumentem sprzedaży lub wypełnionym formularzem reklamacji. Obsługa przesłanych produktów bez kodu skanowania czy dołączonych dokumentów jest możliwa dzięki identyfikacji zamówienia:

Po danych osobowych zawartych na przesyłce

Po numerze seryjnym zwracanego produktu

Weryfikacja zwracanych produktów

Identyfikacja produktów pomoże w prosty sposób sprawdzać autentyczność zwrotu i doskonale sprawdzi się przy sprzedaży asortymentu elektronicznego. Ponieważ niektóre produkty w momencie sprzedaży będą posiadać przypisany numer seryjny, aplikacja skutecznie pomaga w jego weryfikacji. Kod możesz zarówno zeskanować jak i wprowadzić ręcznie.

Możliwość nadania statusu

Pracownicy przyjmujący zwrot mogą nadać status przyjmowanym produktom. Statusy zamówień – ich nazwy oraz wyróżniające kolory możesz dostosować do potrzeb Twojego magazynu w panelu administracyjnym Sellasist. Aplikacja automatycznie blokuje wybrane statusy, jeśli zamówienie jest po terminie zwrotów lub reklamacji. Pracownicy do każdego produktu lub zamówienia przyjętego w aplikacji mogą napisać notatkę, precyzując szczegóły potrzebne przy dalszym rozpatrywaniu zwrotu lub reklamacji towaru.

Przejście towaru w tryb rozlokowania

Akcje automatyczne umożliwiają po przyjęciu zwrotu przejście zwracanych produktów do trybu rozlokowania. Z racji natychmiastowej synchronizacji możesz w bardzo szybki sposób rozlokować produkty w Twoim magazynie.

Uporządkowanie i ewidencja zwrotów

Przejście towaru w tryb rozlokowania

Przyjęcie na magazyn bez zwiększenia stanów magazynowych

Odrzucenie zwrotu

Aplikacja umożliwia konfigurację statusu, w którym produkty ze zwrotów trafiają bezpośrednio do trybu rozlokowania. Pracownik ma również możliwość odrzucenia produktu oraz przyjęcia produktu na magazyn bez zwracania go na stan magazynowy. Aplikacja pomaga również w szybkiej identyfikacji zwrotów i reklamacji oraz automatyzuje prowadzenie ich ewidencji. Pracownicy magazynu po zeskanowaniu kodu określają status przyjętego towaru oraz w razie potrzeby dodają niezbędne notatki. 

Monitorowanie reklamacji i zwrotów

Nasza aplikacja umożliwia monitorowanie na bieżąco, jak przebiega proces zwrotów i reklamacji. Monitorowanie postępu pracy w magazynie jest możliwe dzięki synchronizacji w Sellasist poszczególnych procesów „na żywo”. W prosty sposób wyszukasz wszelkie informacje o danym zwrocie włącznie z bieżącymi i archiwalnymi akcjami dokonywanymi przez pracowników.

Statystyki zwrotów i reklamacji

Statystyki o liczbie przyjętych zwrotów lub reklamacji przez użytkowników wygenerowane automatycznie możesz wyeksportować. W aplikacji jest prowadzona ewidencja zwrotów zarówno ze zintegrowanego sklepu internetowego jak i z konta Allegro. Wykorzystaj informacje, jakie gromadzisz w naszym oprogramowaniu – analizuj je oraz zastosuj w planowaniu strategii sprzedażowej.

Zarządzaj zwrotami i reklamacjami w Sellasist WMS!

Możliwość wykorzystania modułu RMA

Ekspresowa identyfikacja zwracanych produktów

Uporządkowana ewidencja zwrotów i reklamacji

Monitorowanie przebiegu obsługi zwrotów

Generowanie statystyk zwrotów i reklamacji

Automatyzacja procesów

Darmowe wdrożenie Sellasist i Sellasist WMS!

Oferujemy pomoc online przy wdrożeniu naszej aplikacji do Twojego magazynu. Skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów - z chęcią odpowiemy na Twoje pytania i zaproponujemy innowacyjne rozwiązania dla Twojego magazynu. Możemy również przyjechać do Ciebie i na miejscu zaprezentować działanie naszej aplikacji w praktyce oraz pomóc stworzyć wirtualny magazyn, aby jak najlepiej zoptymalizować pracę w magazynie.

Sprawdź, jakie inne korzyści posiada Sellasist WMS!

Sprawniejsze przyjęcie dostawy

Ustawienie najszybszej ścieżki kompletowania zamówień

Zwiększenie wydajności pracowników

Wykluczenie ewentualnych pomyłek

Natychmiastowa synchronizacja stanów magazynowych

Wielokrotnie szybsze i prostsze w obsłudze procesy sprzedażowe

Szybki druk dokumentów sprzedażowych dzięki integracji z drukarką fiskalną i e-print

Połączenie z księgowością dzięki integracji z ERP

Inne tryby, które posiada Sellasist WMS

Dzięki zastosowaniu wszystkich trybów oferowanych przez naszą aplikację skonfigurujesz system kompleksowo obsługujący zamówienia w magazynie od początkowej fazy, czyli przyjęcia towaru, aż po fazę końcową, czyli wysyłkę produktu do klienta.
Szybkie przyjmowanie towaru z dostaw na magazyn. Dowiedz się więcej!
Przydzielanie lokalizacji do danego produktu przez jego skanowanie. Dowiedz się więcej!
Optymalizacja trasy zbieracza i zbieranie towaru w trzech trybach. Dowiedz się więcej!
Przygotowanie zamówień do wysyłki przez pakowaczy. Dowiedz się więcej!
Monitorowanie i kontrola zamówień przez koordynatora. Dowiedz się więcej!
Moduł umożliwiający szybkie przyjmowanie zwrotów oraz reklamacji. Dowiedz się więcej!