Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcy

Integracja z hurtownią AB i współpraca w modelu dropshipping

Integracja sklepu internetowego z hurtownią AB

Współpraca z hurtownią w modelu dropshipping z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Nic dziwnego, ponieważ takie rozwiązanie znacząco ułatwia sprzedawcom pracę i może okazać się najłatwiejszą drogą do otwarcia własnego biznesu. W tym artykule dowiesz się, jak rozpocząć współpracę z hurtownią AB, jakie korzyści niesie za sobą sprzedaż w dropshippingu oraz co zyskasz dzięki integracji sklepu, Allegro lub innego marketplace z hurtownią AB.

Możliwości integracji

  • Wystawienia produktów z hurtowni na marketplace. Przez Sellasist z łatwością wystawisz produkty na Allegro, eBay, Amazon czy Arena.pl.
  • Synchronizacja stanów magazynowych i cen co 30 minut. To znacznie częściej niż oferuje konkurencja. Dane są aktualizowane automatycznie na podstawie stanu w hurtowni.
  • Ustawienie narzutu marży — ceny produktów w Twoim sklepie mogą być automatycznie ustalane zgodnie z wybraną marżą. Marżę możesz przypisać do wysokości ceny lub kategorii asortymentowej. 
  • Personalizacja integracji. Dzięki automatyzacji dostosujesz synchronizacje z hurtowną AB pod swoje potrzeby. Możesz np. zdecydować, które kategorie i produkty z nich mają dodawać się automatycznie do sklepu. 
  • Automatyczne zamawianie (dropshipping). Hurtownia AB udostępnia API do składania zamówień, więc jeśli włączysz moduł dropshipping możesz automatycznie przekazywać zamówienia do realizacji hurtowni. 
  • Synchronizacja statusów zamówień w dropshippingu. Dzięki temu masz kontrolę nad przesyłkami Twoich klientów. 
Integracja z hurtownią AB i współpraca w modelu dropshipping, Blog Sellasist

Jak rozpocząć współpracę z hurtownią AB?

Najprościej jest wejść na stronę internetową hurtowni AB i zapoznać się z ofertą. Aby podjąć współpracę, należy zarejestrować się poprzez stronę i wypełnić formularz z danymi Twojej firmy. W formularzu należy zaznaczyć dodatkowe opcje „dostęp do bramki XML” oraz „samodzielne zakładanie adresów wysyłkowych”. Konieczne jest posiadanie zarejestrowanej działalności, aby móc korzystać z usług hurtowni. Po uzupełnieniu danych możesz pobrać i podpisać umowę, a następnie wysłać ją na adres hurtowni:

AB S.A.

(Dział należności)

ul. Europejska 4

55-040 Magnice

Hurtownia po zweryfikowaniu informacji przyzna Ci dostęp do bazy produktów w postaci bramki XML. 

Jakie dane są synchronizowane?

API AB pozwala na przekazywanie wszystkich potrzebnych danych:

  • tytuły i opisy produktów,
  • kategorie,
  • zdjęcia,
  • tabele parametryczne.

Hurtownia wysyła produkty kurierem, za pobraniem oraz do paczkomatów, więc możesz zagwarantować swojemu klientowi komfortowy wybór dostawy. 

Dwustronna integracja Sellasist z hurtownią AB

My również nawiązaliśmy współpracę z hurtownią AB, a z czasem wprowadziliśmy rozwiązania pozwalające na sprzedaż w modelu dropshipping. Dzięki temu hurtownia przejmie od Ciebie realizację zamówienia. Z kolei dedykowane funkcje w oprogramowaniu Sellasist pomogą Ci na sprawne zarządzanie sprzedażą. Jedyne co musisz zrobić to pozyskać klienta!

Poniżej prezentujemy dedykowane funkcje, które znajdziesz w Sellasist. Wykorzystujemy je specjalnie na potrzeby połączenia Sellasist z hurtownią AB, aby maksymalnie ułatwić pracę z asortymentem hurtowni oraz zamówieniami.

  • Automatyczne dodawanie i aktualizowanie produktów

Produkty podczas importu są automatycznie dodawane wraz z ich kategoriami oraz atrybutami, które zostaną automatycznie przypisane bądź stworzone. Podczas kolejnych aktualizacji dodawane są nowe towary wraz z brakującymi kategoriami. Możesz wybrać kategorie z hurtowni, z których asortyment ma zostać pobrany do Sellasista. 

  • Synchronizacja cen i stanów magazynowych

Synchronizacja produktów odbywa się niemal na bieżąco (co 30 minut!), dzięki temu stany magazynowe oraz ceny aktualizują się automatycznie przy zmianie ich w hurtowni.

Jak działa synchronizacja stanów magazynowych i jak ją włączyć?

  • Automatyczne wystawianie ofert

Zaimportowany z hurtowni produkt może zostać, po ustawieniu odpowiednich parametrów od razu wystawiony jako oferta Allegro, Arena.pl, eBay lub ogłoszenie OLX. Produkt wykorzystuje przy tym wszystkie informacje udostępnione przez hurtownie i dopasowuje je do szablonu opisu oraz parametrów, przypisanych do marketplace.

  • Ustawienie marży do ceny sprzedaży

W prosty sposób ustawisz i narzucisz własną marżę, wskazując procentowo jej wysokość. Sellasist może automatycznie doliczyć marżę do cen w całym asortymencie. Możesz zmieniać jej wartość w zależności od ceny i kategorii produktu.  Np. możliwe jest ustawienie marży 15%, gdy cena produktu wynosi od 50 do 100 zł i marży 30%, gdy cena waha się w przedziale 101 – 200 zł. System pozwala skonfigurować dowolną ilość progów cenowych.

Jak działają marże w hurtowniach?

  • Możliwość ustawienia minimalnego stanu magazynowego 

W Sellasist możesz wskazać minimalny stan magazynowy potrzebny do wystawienia oferty. Jest to zabezpieczenie przed sytuacją, w której produkt wyprzeda się równolegle do zamówienia złożonego na Allegro. 

Jak dodać i skonfigurować szablon ustawień ofert?

  • Modyfikator stanu magazynowego

Możesz wprowadzić modyfikacje stanu magazynowego, np. wpisując -2 stan magazynowy będzie zawsze pomniejszony o dwie sztuki w stosunku do tego, co znajduje się w bazie. Dzięki temu zachowasz wyznaczony margines stanu magazynowego. 

  • Doliczanie prowizji od sprzedaży Allegro

Sellasist może automatycznie doliczać kwotę prowizji obowiązującej w danej kategorii Allegro, dzięki temu koszty prowadzenia sprzedaży w serwisie pokryje Kupujący. 

Jak automatycznie doliczyć prowizję Allegro do ceny produktu?

  • Automatyczne przekazywanie zamówień

Funkcja AB dropshipping pozwala na automatyczne przekazywanie zamówień do systemu hurtowni. Wystarczy wybrać status zamówienia, który po zmianie automatycznie przekaże zamówienie do hurtowni AB. 

  • Automatyczna rezerwacja produktu w hurtowni

Nie musisz potwierdzać zamówienia, aby produkty zamówione przez klienta zostały automatycznie zarezerwowane w hurtowni. Opcja ta zabezpiecza Cię przed niemożliwością realizacji zamówienia, w przypadku np. gdy klient wysłał przelew z opóźnieniem.

Jak zintegrować Sellasist z hurtownią AB?

Aby zintegrować Sellasist z hurtownią, należy wejść w panelu administracyjnym w zakładkę Integracje → Hurtownie. Następnie kliknij zielony przycisk Aktywuj nową hurtownię, wybierz z listingu hurtownię AB. 

Integracja z hurtownią AB i współpraca w modelu dropshipping, Blog Sellasist

Kliknij „Jestem zainteresowany integracją z tą hurtownią”. Akcja wywoła automatyczne wysłanie zgłoszenia. Nasz dział handlowy przedstawi Ci w wiadomości zwrotnej warunki dokonania integracji. Koszt wykonania integracji w przypadku hurtowni AB wynosi 60 zł netto, utrzymanie integracji to również 60 zł netto miesięczne, doliczane do abonamentu Sellasist. Poprosimy Cię o przesłanie nam danych dostępowych, czyli loginu i hasłu, które dostałeś od hurtowni AB w procesie przyznawania dostępu do bramki XML. Czas realizacji zlecenia przez nas wynosi do 10 dni roboczych, ponieważ musimy dokonać bezbłędnej synchronizacji po połączeniu API z Twoim Sellasist. 

Po dokonaniu integracji przesyłamy dokładną instrukcję konfiguracji, którą znajdziesz również pod tym linkiem: Jak uruchomić integracje Sellasist z hurtownią AB?

Prosta współpraca z hurtownią AB

Zamówienia na produkty z hurtowni AB mają przypisane wewnętrzne numery, aby ułatwić ich zarządzanie oraz zlokalizowanie zamówień spływających ze sklepu internetowego lub Allegro. W konfiguracji integracji ustawiasz status zamówienia, który spowoduje automatyczne przekazanie zamówienia do hurtowni AB. Tym poleceniem może być np. status „W realizacji”. 

Integracja z hurtownią AB i współpraca w modelu dropshipping, Blog Sellasist

Z panelu Sellasist możesz również kontrolować realizację zamówienia przez hurtownię. Gdy paczka zostanie wysłana, dostaniesz o tym odpowiednio powiadomiony, dzięki temu możesz sprawdzać czas realizacji zamówienia przez hurtownie i reagować w przypadku opóźnienia w dostawie. W Sellasist widoczny jest również link do śledzenia przesyłki, który dostaje klient B2C.

Dlaczego warto zainteresować się dropshippingiem?

Przede wszystkim dlatego, że sprzedaż w dropshippingu to oddelegowanie realizacji zamówienia do producenta lub hurtowni dystrybuującej konkretne produkty. Przedsiębiorca nie potrzebuje więc ani magazynu stacjonarnego, czyli powierzchni do przechowywania towarów, ani zaplecza logistycznego, czyli pracowników, którzy zajmowaliby się zbieraniem i pakowaniem produktów. Dzięki takiemu modelowi działalności nie musisz inwestować przed rozpoczęciem sprzedaży w asortyment, więc nie ryzykujesz własnego kapitału! W związku z tym Twoja oferta kierowana do klienta B2C może być bardzo rozbudowana. Ponadto nie musisz zawierać umów kurierskich i martwić się o koszty obsługi zamówienia. 

Tak naprawdę wiele elementów prowadzenia e-biznesu przekazujesz firmie zewnętrznej, więc nie potrzebujesz rozbudowanej infrastruktury do sprzedaży online. Dlatego jest to bardzo dobre rozwiązanie dla osób rozpoczynających działalność, ale i świetna propozycja dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą powiększyć swój asortyment i dotrzeć do nowych grup odbiorców. 

Największy dostawca technologii IT w Europie Środkowo-Wschodniej 

Hurtownia AB jako jedyne polskie przedsiębiorstwo zalicza się do grona 8 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie. Obrót firmy szacuje się na blisko 12 mld zł. Hurtownia posiada blisko 100 tys. produktów w ofercie i należy do wiodących dostawców usług chmurowych (cloud), e-commerce oraz wartości dodanej w dystrybucji (VAD). AB zajmuje się również dystrybucją sprzętu AGD/RTV i zabawek. Firma istnieje na rynku od ponad 30 lat i współpracuje z 16 000 partnerów handlowych, dostarczając im blisko 800 światowych marek w 1400 kategoriach produktowych. Posiada również trzy marki własne:

  • TB — tusze oraz akcesoria IR
  • Optimus — komputery gamingowe
  • Centrum Kompetencyjne AB — szkolenia dla branży IT
integracja sklepu internetowego z hurtownią

Inne korzyści, jakie masz do dyspozycji w Sellasist!

  • Inne, gotowe integracje z ponad 180 różnymi hurtowniami!
  • Pełna synchronizacja danych dla wszystkich produktów.
  • Obsługa faktur i innych dokumentów sprzedaży.
  • Integracje z wybranymi sklepami online.
  • Obsługa sprzedaży na Allegro, eBay, Arena, Amazon i OLX.
  • Obsługa funkcji ERP i drukarek fiskalnych.
  • Pełna automatyzacja procesów sprzedaży.
  • Częste i darmowe aktualizacje oprogramowania.
  • Telefoniczna pomoc techniczna i wsparcie online.
  • Dedykowane rozwiązania dla klientów Premium.

Pełne informacje oraz cennik znajdziesz na stronie naszego oprogramowania Sellasist na stronie www.sellasist.pl – zapraszamy również do kontaktu pod numerem tel.: 123 450 773

5/5 - (2 votes)

1 comment

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *

trzynaście + siedemnaście =