Loader image

Nowa integracja Wysyłam z Allegro - Najczęściej zadawane pytania

  • Nowa integracja Wysyłam z Allegro - Najczęściej zadawane pytania
    Nowa integracja Wysyłam z Allegro to ważna zmiana, która wpłynie na sposób korzystania z dotychczasowych usług. 8 lutego 2025 o godz. 00:00 Allegro wyłączy zasoby /parcel-management, co oznacza konieczność przejścia na nową wersję integracji najpóźniej do 7 lutego 2025, do godz. 23:59. Przejście na nową integrację dotyczy wyłącznie metod dostawy oznaczonych w naszym panelu jako Wysyłam z Allegro. W artykule odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiać wątpliwości związane z jej wdrożeniem oraz funkcjonowaniem. Dowiedz się, jakie aspekty integracji warto wziąć pod uwagę, by jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

    Najczęściej zadawane pytania


    Nowa integracja


    Czy w związku ze zmianą integracji WzA będzie można nadal nadawać paczki InPost poprzez integrację InPost Shipix jak dotychczas, czy również trzeba zmienić InPost na Wysyłam z Allegro?

    Metody dostawy InPost ShipX nie trzeba przenosić do nowej integracji, ponieważ jest ona wspierana przez system API InPost, a nie Allegro. Natomiast Metody Wysyłam z Allegro InPost Kurier i Inpost Paczkomaty trzeba przepiąć na nową integrację.  


    Każdy przewoźnik ma inny punkt odbioru, co mam zrobić w takiej sytuacji?

    Należy dodać wszystkie adresy / punkty nadania za pomocą formularzy w zakładce [Nowe] Adresy nadania, a następnie przypisać je do właściwych szablonów nadania.


    Czy w metodach dostawy wystarczy raz połączyć metodę, aby mieć w niej wszystkie wysyłki, realizowane przez Wysyłam z Allegro?

    Tak, nowa integracja pozwala na wygodny dostęp do wszystkich metod dostaw dostępnych dla Wysyłam z Allegro bez konieczności łączenia ich z każdym z kurierów osobno.


    Dlaczego nie widzę zakładki [Nowe] Integracje kurierskie?

    Uprawnienia do tej zakładki ma domyślnie tylko główny admin. To on może nadać uprawnienia w zakładce Administracja ⇨ Administratorzy wybranym użytkownikom:
    - [Nowe] Integracje kurierskie
    - [Nowe] Adresy nadawcze
    - [Nowe] Szablony nadania
    - [Nowe] Reguły doboru szablonów nadania


    Jak usunąć wygenerowane błędnie listy przewozowe?

    W tym momencie nie mamy takiej opcji. W zakładce [Nowe] Manager wysyłek pojawi się wkrótce taka możliwość.


    Czy jeśli wystąpił błąd podczas generowania listu przewozowego to czy muszę ponownie ją generować, gdy poprawię błędy?

    Nie musisz nic robić, system samodzielnie ponowi próbę wygenerowania listu przewozowego po powrocie dostępności API lub po naprawie błędu. Sposób sprawdzania, czy list przewozowy wygenerował się po pojawieniu się błędów opisaliśmy szczegółowo w pomocy.

    W Trybie pakowania w przyszłości dodamy możliwość zablokowania próby ponawiania, aby pakowacz miał większą kontrolę nad swoją pracą.
    • Zwykły błąd – po usunięciu błędu próba wygenerowania listu zostanie od razu ponowiona.
    • Błąd API 500 – w przypadku awarii po stronie przewoźnika lub Allegro system ponowi próbę po 3 sekundach, jeżeli błąd pojawi się ponownie, próba zostanie wznowiona po 6 sekundach i będzie wznawiana z wielokrotnością co 3 sekundy aż do wykonania próby.
    • Błąd walidacji – błąd ten oznacza, że podane dane nie spełniają określonych wymogów. W logach zamówienia zostanie wyświetlony komunikat o nieudanej próbie wygenerowania przesyłki. Należy zweryfikować poprawność wprowadzonych danych adresowych i nadawczych, a następnie samodzielnie ponownie nadać przesyłkę.
    • Wygasły uprawnienia dostępowe do API przewoźnika – w przypadku pojawienia się takiego komunikatu, po ponownym skonfigurowaniu dostępu dla aplikacji w zakładce [Nowe] Integracje kurierskie, list przewozowy zostanie wygenerowany od razu po udanej autoryzacji konta.
    W jaki sposób można pobrać paczkę dokumentów, aby wydrukować zamówienia?

    Na liście zamówień wkrótce dodamy możliwość pobrania listów przewozowych wygenerowanych dla wyfiltrowanych zamówień. Listy przewozowe zostaną pobrane w takiej kolejności, w jakiej wyfiltrowano zamówienia na liście.


    Szablony nadania


    Czy mogę aktualne szablony edytować i wprowadzić szablony po zmianach, czy muszę stare usunąć z Sellasist i dodać nowe?

    Nowa integracja korzysta z nowych formularzy, dlatego konieczne jest utworzenie oddzielnych szablonów w karcie Metody dostaw ⇨ [Nowe] Szablony nadania. Podczas generowania etykiet do końca 7 lutego możesz korzystać zarówno z nowych jak i starych szablonów nadania.  Od 8 lutego stare szablony dla integracji Wysyłam z Allegro będą nieaktywne


    W kontekście tego, że nie trzeba kasować starych szablonów nadań — bez ich skasowania aktywatory nadania WMS będą mi ciągle te szablony sugerowały.

    Zalecamy usunięcie starych szablonów, gdy nowy system integracji będzie w pełni funkcjonalny. We wszystkich miejscach, które obsługuje integracja, udostępniamy możliwość równoległego generowania listów przewozowych za pomocą starych metod dostaw i nowej integracji WzA. Przypominamy, że stare metody dostaw będą aktywne do końca 7 lutego. 


    Czy pod każde konto Allegro trzeba tworzyć te same szablony nadania?

    Dla każdego konta można utworzyć osobne szablony nadania, ale nie trzeba. Szablony utworzone dla danego konta będą dostępne także dla pozostałych kont w ramach tej samej integracji Wysyłam z Allegro. Jeśli konfiguracja nie wymaga osobnych ustawień dla każdego konta, nie musisz tworzyć oddzielnych szablonów. Pamiętaj, aby w polach takich jak „Umowa własna” wybrać opcję „Dobierz pierwszą z góry”, dzięki czemu system nie będzie próbował używać umowy własnej jednego konta przy obsłudze pozostałych.


    Czy trzeba tworzyć oddzielny szablon nadania dla każdego typu usługi?

    Nie. Można wybrać dowolny typ usługi, a metoda dostawy Allegro dobierze się automatycznie na podstawie danych z zamówienia. 


    Jak działa domyślny szablon nadania? Czy możecie to wytłumaczyć na przykładzie?

    Przykład: Zamówienie Allegro DHL z konta Allegro/esprzedaz_com.

    Proces dobierania szablonu nadania:

    1. System szuka zestawu reguł przypisanego do konta Allegro/esprzedaz_com, Typ usługi: Allegro DHL.
    Jeśli znaleziono regułę, to dobiera szablon według wybranych reguł.

    2. System szuka zestawu reguł przypisanego do konta Allegro/esprzedaz_com, Typ usługi Dowolna.
    Jeśli znaleziono regułę, to dobiera szablon według wybranych reguł.

    3. Szukamy szablonu oznaczonego jako domyślny, który jest utworzony dla konta Allegro/esprzedaz_com i ma Typ usługi: Allegro DHL.
    Jeśli system znajdzie szablon domyślny, to podstawi go automatycznie.

    4. Szukamy szablonu oznaczonego jako domyślny, który jest utworzony dla konta Allegro/esprzedaz_com i ma Typ usługi: Dowolna.
    Jeśli system znajdzie szablon domyślny, to podstawi go automatycznie.

    6. Szukamy szablonu oznaczonego jako domyślny, który jest utworzony dla dowolnego konta Allegro i ma Typ usługi: Allegro DHL.
    Jeśli system znajdzie szablon domyślny, to podstawi go automatycznie.

    7. Szukamy szablonu oznaczonego jako domyślny, który jest utworzony dla dowolnego konta Allegro i ma Typ usługi: Dowolna.
    Jeśli system znajdzie szablon domyślny, to podstawi go automatycznie.

    8. Nie znaleziono szablonu.
    System nie podstawi szablonu.


    Jak tworzymy różne gabaryty dla jednego szablonu nadania?

    Należy stworzyć trzy szablony nadania, każdy na inny paczkomat. W przyciskach akcji automatycznych wybieramy, który gabaryt ma się dopasować. Wkrótce dodamy również aktywator szablonu nadania, aby ułatwić proces.


    Czy jeden szablon, np. z rozmiarem S, może być użyty dla różnych metod dostawy?

    Tak, jeśli wymiary paczek są zgodne. W przypadku Orlen i One Box paczki mają te same wymiary, natomiast dla InPost jeden bok różni się i wynosi 60 cm. Jeśli ustawisz wymiary 8x38x60 cm, szablon będzie pasował. W takim przypadku należy wybrać typ usługi „dobierz automatycznie” oraz ustawić metodę dostawy Allegro na „dobierz automatycznie”.


    Jak wygenerować listy przewozowe dla jednego zamówienia wysyłanego w paczkach o różnych wymiarach?

    W nowym szablonie nadania będzie możliwa wielopaczkowość. Po wpisaniu liczby paczek pojawi się dodatkowe menu, a zmienne z opisu etykiety zostaną skopiowane. Wystarczy utworzyć szablon nadania i określić wymiary każdej paczki osobno.


    Brakuje również opcji automatycznego dobierania wagi do etykiety z zamówienia. Przy tworzeniu szablonu nadania nie mam takiego checkboxu jak było to wcześniej.

    System automatycznie dobiera wagę na podstawie wagi produktów w zamówieniu, w przypadku gdy jej nie uzupełniliśmy w formularzu nadania.


    Jeżeli łączna waga z 3 produktów to 5 kg, to taka waga będzie na etykiecie?

    Na liście przewozowym zostanie wyświetlona waga z szablonu nadania. Jeśli nie jest ona uzupełniona w szablonie, to system automatycznie dobierze wagę z sumy wagi produktów z zamówienia i podzieli ją na liczbę paczek.  


    Czy możemy zablokować max wagę paczki, że powyżej np. 20 kg system nie wygeneruje nam etykiety, nawet jeżeli będzie taka akcja automatyczna?

    Tak, jest taka możliwość w Regułach doboru szablonów nadania. Jeśli nie chcesz nadawać przesyłek przekraczających określoną wagę lub wartość zamówienia, zaznacz opcję „Nie dobieraj szablonu” w ostatnim wierszu. W takim przypadku, gdy zamówienie przekroczy wskazane parametry, system uniemożliwi wygenerowanie listu przewozowego.


    Gdzie określam wysokość ubezpieczenia paczki?

    Ubezpieczenie można dodać w szablonie nadania. Wartość ubezpieczenia można wybrać domyślną na podstawie wartości zamówienia lub określić stałą wartość wpisując wysokość ubezpieczenia w Szablonie nadania. 


    W nowych szablonach nie ma informacji na temat podjazdów kuriera. Jak teraz będzie wyglądało zamawianie?

    W nowej integracji opcja zamówienia podjazdu kuriera nie jest jeszcze dostępna, ale pracujemy nad jej wdrożeniem. Sprzedawca z poziomu managera wysyłek będzie mógł zamówić jeden podjazd dziennie, bez konieczności ustawiania go osobno dla każdego zlecenia lub rezygnacji z tej opcji całkowicie. Planowane udostępnienie tej funkcji nastąpi do 7 lutego.


    Automatyzacja


    Zmiany w automatyzacjach dotyczą jedynie Allegro?

    Precyzując, zmiana w automatyzacji dotyczy jedynie akcji, które są powiązane z nowym modułem integracji kurierskich. Obecnie wdrożona jest na nim nowa integracja Wysyłam z Allegro. Wkrótce dostępne będą również integracje z kurierem GEODIS i Zadbano. Stopniowo będziemy wdrażać także innych przewoźników. 


    Czyli do aktualnych akcji automatycznych można dodać nowy efekt i bez usuwania poprzedniego efektu zapisać?

    Tak, na dole mamy opcję "Zapisz jako nowy", polecamy korzystać z tego przycisku, po wprowadzonych zmianach, utworzy nam się wtedy nowa akcja automatyczna z tym co mamy.


    Czy można ustawić, że od godziny 14-16 w dni robocze generowanie etykiet Inpost Allegro jest z punktem nadania (nadam w paczkomacie), a dla pozostałych godzin etykiety, które nadają się do odbioru kurierskiego?

    Tak, jest taka możliwość. Należy utworzyć osobne szablony nadania z adresem odpowiedniego punku nadania i osobne szablony nadania z adresem dla odpowiedniego kuriera. Przechodząc do zakładki Zamówienia -⇨ Akcje automatyczne zaznacz tryb działania na: Wybrane dni i godziny dzięki temu określisz, w jakich dniach i godzinach będzie działać dana akcja automatyczna. W efekcie akcji należy wybrać Wygeneruj list przewozowy dla [Nowe] integracje kurierskie i określić odpowiedni szablon. 


    Zdarzenie: list przewozowy został pobrany — gdzie i w jakim celu go zastosować?

    Nowy warunek jest to odpowiednikem poprzedniego warunku: List przewozowy został wygenerowany, który nie działa dla nowych metod dostawy. Nowy warunek zostanie spełniony, dopiero gdy list będzie gotowy do generowania. Przykładowe użycie: Jeżeli ktoś chce wydrukować list przewozowy po jego wygenerowaniu.

    Pamiętaj:
    Proces generowania i pobierania listu przewozowego został rozbity. Dlatego należy teraz utworzyć dwie oddzielne akcje:
    1) Utwórz akcje z efektem "Wygeneruj list przewozowy dla [Nowe] Integracje kurierskie”.
    2) Utwórz akcję z warunkiem "Zdarzenie: list przewozowy został pobrany”, co umożliwi np. wydrukowanie listu. 


    Czy działa drukowanie listów przewozowych z nowej integracji? 

    Tak, należy ustawić nowy efekt  Drukuj list przewozowy z [Nowe] Integracje kurierskie oraz nowy warunek: Zdarzenie: list przewozowy został pobrany. Pamiętaj, żeby tę akcje poprzedzała akcja z efektem "Wygeneruj list przewozowy". Nowe akcje automatyczne są właściwe dla nowej integracji Wysyłam z Allegro. 


    Listy przewozowe są generowane po ok. 30 sekundach. Czy w nowej integracji WzA zostanie to poprawione i listy będą generować się szybciej?

    Czas generowania listów przewozowych został znacznie zmniejszony do zaledwie paru sekund. Obecnie listy przewozowe generują się w tej samej chwili, a nie jak dotychczas pojedynczo, co znacząco przyspiesza cały proces.


    Czy zostanie zaktualizowany warunek status wysyłki?

    Tak, wdrożony został nowy warunek Zdarzenie: Przesyłka zmieniła status dostawy. Prosimy o używanie go dla nowej integracji Wysyłam z Allegro.




    POWIĄZANE ARTYKUŁY


    Oceń tę informację:

    - +