Gotowe rozwiązaniaSkuteczna sprzedaż online

PIM w e-commerce – sposób na produktowy chaos informacyjny

PIM w e-commerce – sposób na produktowy chaos informacyjny

PIM (z ang. Product Information Management) to nic innego jak system do zarządzania informacjami o produktach, który jest robiony po to, aby wspierać sprzedawców w wielokanałowej strategii marketingowej i sprzedażowej. Dlaczego w swojej organizacji możesz potrzebować PIM?

Jest to dobre rozwiązanie dla wszystkich firm, które codziennie muszą mierzyć się ze wstawianiem i publikowaniem setek opisów, zdjęć, filmów czy innych materiałów reklamowych na swój kanał e-commerce. System PIM pomaga rozwiązać problemy ze żmudną pracą i rozwiązuje to, w jaki sposób zarządzamy naszymi treściami. Jesteś ciekaw więcej? Koniecznie sprawdź jak na zawsze wyeliminować produktowy chaos informacyjny w e-sklepach. 

Informacje o produktach w jednym miejscu

Dlaczego tak ważne jest, aby informacje o produktach trzymać w jednym miejscu uporządkowane? Na jedną z przyczyn składa się fakt, że informacje o produktach można podzielić na pewne sekcje, które odróżniają się od siebie w zależności, od jakich tego informacji szukamy. Dane produktowe to dane o ofertach, dane fizyczne oraz wszystkie dane marketingowe.

Prowadząc duży e-commerce, z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że dodawanie kilkudziesięciu produktów w jednym dniu jest niezwykle wyczerpujące, a odnalezienie wszystkich danych na ich temat momentami bywa karkołomne. Uporządkowane informacje o produktach w jednym miejscu dają Ci możliwość zarządzania treścią, jakiej aktualnie potrzebujesz bez rozdrabniania. 

Zapewne prowadząc swój sklep internetowy, spotkałeś z sytuacją, gdzie niektórych parametrów i wariantów produktów musiałeś szukać w e-mailach od kilku osób albo na dyskach, gdzie informacje były ze sobą pomieszane. Szukanie informacji w katalogach, pdf-ie, czy w arkuszu sprawdza się gdy mamy dosłownie kilka produktów wprowadzenia do sprzedaży w sklepie.

Schody zaczynają się dopiero wtedy, kiedy takich produktów są momentami setki, a nawet tysiące. PIM pozwoli Ci zachować porządek nad wszystkimi informacjami produktowymi i tym samym ułatwi pracę nad zarządzaniem treściami. Sellingo stworzyło m.in. system PIM dla naszego klienta E.Leclerc, który od tej pory może w łatwy sposób zarządzać treścią. Usprawnienie procesu tworzenia treści produktowych, to przyszłość w e-commerce.  

Czy informacja produktowa jest ważna dla klienta? 

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy na powyższe pytanie odpowie następująco – i to jeszcze jak! Chaos informacyjny związany z produktami będzie odczuwalny dla klienta, który chce dany produkt kupić. Jeśli opis będzie zawierał zbyt mało informacji lub będą one niekompletne, to jest mała szansa na to, że klient zdecyduje się kupić produkt. PIM jest bardzo przydatny zwłaszcza wtedy kiedy masz do czynienia z produktami wielowariantowymi i sprzedażą wielokanałową. 

Korzyści z posiadania PIM

PIM to system przeznaczony dla firm, które w obszarze swojego e-commerce prowadzą sprzedaż wielokanałową, w różnych językach i w kilku sklepach internetowych, również w systemie B2B, czy B2C. Czym się zatem różni PIM od zwykłej bazy danych? Baza danych nie działa w sposób zautomatyzowany jak PIM, który wysyła dane na wybrane przez Ciebie platformy w czasie rzeczywistym.

Oprócz tego PIM dobrze radzi sobie z segregacją informacji, które pochodzą z różnych serwisów, odpowiednio je porządkując. W praktyce jeśli np. posiadasz sieć sklepów internetowych i stacjonarnych, możesz czerpać informacje produktowe z jednej platformy i odpowiednio je importować połączonego kanału sprzedaży.  Dzięki PIM możesz np. efektownie zarządzać atrybutami produktów.

System PIM  – czy jest mi potrzebny?

System PIM jest używany przez firmy, które mają duże zaplecze pracowników z różnych działów mających wpływ na sprzedaż produktów. Jeśli Twoja firma jest w sektorze e-commerce i ma niezwykle dużą bazę danych, której nie sposób już dobrze uporządkować, to z pewnością czas się zastanowić nad systemem PIM. 

Przesłanki do zdecydowania się na system PIM:

  • Niepełne i niespójne opisy produktów, które są wykorzystywane przez kilka osób
  • Niepoukładane informacje o produktach m.in. zdjęcia, warianty, filmy, tłumaczenia 
  • Potrzebujesz jednego systemu, który będzie miał spójność danych i nie będzie trzeba ich szukać w różnych miejscach 
  • Chcesz zatrudnić osoby z zewnątrz do wykonywania prac nad SEO, czy copywritingiem
  • Chcesz mieć przetłumaczone teksty w jednym miejscu.

3.4/5 - (5 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *