Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż onlineWMS

Sellasist w dużym e-commerce – czyli co udało nam się zrobić dla Nature’s Sunshine

Sellasist w dużym e-commerce

Nature’s Sunshine to amerykańska firma, która stała się globalnym liderem w sektorze suplementów diety, pioniersko wprowadzając zioła do kapsułek już w 1972 roku. Oprócz dostarczania suplementów najwyższej jakości, stworzonych na bazie wyłącznie naturalnych składników, firma Nature’s Sunshine produkuje również cenione przez klientów kosmetyki z organicznymi formułami. Misją tej marki jest poprawa jakości życia, dlatego codziennie dostarcza zdrowie milionom ludzi na całym świecie.

Nature’s Sunshine Products producent i dystrybutor suplementów, działa na polskim rynku od 15 lat i postawił przed nami trzy kluczowe dla jego rozwoju projekty, którym udało nam się podołać z pełnym sukcesem.

  1. Niezależny polski hurtownik posiada swój magazyn w jednym z podwarszawskich miast, a dla jego potrzeb wdrożyliśmy nasz własny system do zarządzania magazynem Sellasist WMS .
  1. Podczas pogłębionych wywiadów i konsultacji z przedstawicielami firmy zebraliśmy kompleksową wiedzę odnośnie wizji projektu nowej platformy sprzedażowej Nature’s Sunshine, która wprowadzona została przez nas do użytku w marcu 2023 r. i w pełni opiera się na możliwościach naszego oprogramowania Sellingo.
  1. Ponadto firma opierająca swoją sprzedaż w pełni o marketing społecznościowy (MLM) poprosiła nas o wdrożenie oprogramowania Sellasist w celu stworzenia algorytmu wyliczającego prowizję dla swoich Dystrybutorów MLM i udoskonalenie procesu wypłat ich środków, a także zapewnienie im lepszej klarowności i kontroli nad swoimi dochodami.

Tym samym NSP postawiło cały swój e-commerce na naszym oprogramowaniu. Jesteśmy niezmiernie dumni, że tak duża marka obdarowała nas zaufaniem!

Wdrożenie Sellasist WMS w magazynie Nature’s Sunshine

Wymagania przedstawione przez Nature’s Sunshine Products

Firma postawiła jako priorytet konieczność wprowadzenia rozwiązań magazynowych, które udoskonalą proces realizacji zamówień oraz obsługę kilkuset przesyłek każdego dnia. Dodatkowo NSP dążyło do zapewnienia swoim pracownikom rzeczywistej kontroli nad stanem magazynowym i terminami ważności produktów, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów związanych z operacjami logistycznymi.

Trudności w trakcie wykonywania projektu

  • Produkty Nature’s Sunshine nie posiadają kodów kreskowych.
  • Suplementy, których termin ważności wynosi mniej niż 3 miesiące, muszą być poddawane utylizacji.
  • Zamówienia składane przez klientów NSP składają się przeważnie z wielu różnych produktów.

Co osiągnęliśmy?

  • Znacząco obniżyliśmy koszty operacyjne magazynu.
  • Skróciliśmy czas dostawy do 24 godzin, dzięki czemu zamówienia złożone przed określoną godziną są wysyłane do klientów jeszcze tego samego dnia.
  • Wyeliminowaliśmy błędy, które były naturalnym zjawiskiem w procesach ręcznej obsługi magazynowej.
  • Odzyskaliśmy pełną kontrolę nad magazynem i datami ważności produktów.
  • Obniżyliśmy wymagania wobec nowych pracowników magazynu, dzięki zastosowaniu prostego w obsłudze systemu WMS. Krótkie, 10-minutowe szkolenie wystarcza do obsługi zamówień. Zaleta ta jest szczególnie cenna w okresach zwiększonej sprzedaży, gdy w magazynie potrzebni są nowi tymczasowi pracownicy.
  • Istotnie poprawiliśmy warunki pracy oraz wydajność pracowników.
  • Skutecznie zmniejszyliśmy zużycie papieru.

Nowa wersja platformy e-commerce Nature’s Sunshine

Zadania, które postawiło przed nami Nature’s Sunshine

  • Stworzenie nowego projektu graficznego i układu strony internetowej, który miał zapewnić większą czytelność i ułatwić nawigację użytkownikom.
  • Implementacja nowoczesnych funkcji ułatwiających proces zakupów, takich jak dynamiczna wyszukiwarka produktów, edycja koszyka zakupowego oraz możliwość cofania się do wcześniejszych etapów procesu zakupowego.
  • Integracja z systemem, aby umożliwić firmie monitorowanie aktywności klientów w sklepie internetowym oraz dostosowanie oferty do ich potrzeb.
  • Dodanie funkcji, które zwiększą zaangażowanie Dystrybutorów MLM, takie jak możliwość tworzenia własnych stron, oceniania i komentowania produktów oraz otrzymywania powiadomień o promocjach.

Zaprojektowana przez nas platforma sprzedażowa posiada obecnie:

Odświeżony projekt i układ strony internetowej

Dzięki czytelniejszemu menu i atrakcyjnie zaprojektowanym podstronom użytkownicy mogą bezproblemowo odnaleźć to, czego potrzebują. Zaktualizowany układ strony internetowej został automatycznie zoptymalizowany pod kątem responsywności.

Nowe funkcje usprawniające proces zakupów

  • Dynamiczna wyszukiwarka produktów z sugestiami.
  • Koszyk zakupów umożliwiający klientom dodawanie, usuwanie lub modyfikowanie liczby produktów przed finalnym złożeniem zamówienia.
  • Funkcja podsumowania zamówienia pozwalająca teraz wrócić do dowolnego etapu ścieżki zakupowej.

Połączenie z systemem Salesmanago

Połączenie sklepu internetowego z systemem Salesmanago pozwala firmie monitorować działania Klientów i Dystrybutorów na platformie, takie jak przeglądane strony produktowe, produkty w koszyku czy historię dokonywanych zamówień.

Wprowadzenie funkcji, które zwiększają zaangażowanie Dystrybutorów

  • Dystrybutorom zatrudnionym w struktury MLM umożliwiamy teraz tworzenie swoich własnych stron, co daje im możliwość spersonalizowania witryny prezentującej ich ulubione produkty oraz pozwala na dzielenie się własnym doświadczeniem w NSP.
  • Dodatkowo wprowadziliśmy możliwość oceniania i komentowania produktów Nature’s Sunshine przez klientów końcowych, co umożliwia wyrażanie wiarygodnej opinii na temat oferowanych produktów.
  • Nowa funkcja otrzymywania powiadomień o promocjach pozwala użytkownikom być na bieżąco z najnowszymi ofertami firmy.
Nowa wersja platformy e-commerce Nature's Sunshine

Opracowanie algorytmu wyliczającego prowizję dla członków MLM za pomocą Sellasist 

Wyzwania systemowe, które musieliśmy rozwiązać z Sellasist:

  • Opracowanie uczciwego i przejrzystego algorytmu naliczania prowizji dla Dystrybutorów, uwzględniającego różne czynniki, takie jak liczba sprzedanych produktów, struktura organizacji MLM oraz osiągnięty poziom awansów.
  • Stworzenie intuicyjnego i łatwego w obsłudze dashboardu dla Partnerów, zapewniającego im szybki dostęp do informacji dotyczących zarobków, aktywności i awansów.
  • Skuteczna platforma komunikacyjna wewnątrz struktury MLM, umożliwiająca łatwą interakcję między Dystrybutorami.
  • Uproszczenie wszystkich niezbędnych funkcji dla Dystrybutorów.
  • Innowacje – łatwe w użyciu i konfiguracji w przyszłości.
  • Skalowalne i pozwalające na szybkie wprowadzanie nowych funkcji rozwiązanie.

Nasze innowacje w praktyce to:

  • System naliczania prowizji.
  • Panel kontrolny dla Dystrybutorów.
  • Platforma komunikacyjna wewnątrz struktury MLM.
  • Repozytorium plików.
  • Wdrożenie Pluginu Facebook.
  • Możliwość modyfikacji stron wizytówek przez Dystrybutorów.
  • Opcja generowania linków polecających/partnerskich.
  • Stworzenie wirtualnego portfela w panelu kontrolnym członków organizacji MLM.
  • Funkcja umożliwiająca udostępnianie koszyków zakupowych i składanie zamówień grupowych.
  • Możliwość korzystania z różnych języków i walut w sklepie internetowym.
Opracowanie algorytmu wyliczającego prowizję dla członków MLM za pomocą Sellasist

Podsumowanie

Nature’s Sunshine, światowy lider w branży suplementów diety, z powodzeniem wprowadził nasze rozwiązania w trzech kluczowych projektach. Nasza współpraca obejmowała wdrożenie systemu zarządzania magazynem WMS Sellasist, stworzenie nowej platformy e-commerce oraz dostosowanie oprogramowania Sellasist do obsługi marketingu społecznościowego (MLM).

W ramach pierwszego projektu udało nam się znacząco obniżyć koszty operacyjne magazynu NSP, skrócić czas dostawy i wyeliminować błędy w procesie obsługi zamówień. Drugi projekt przyniósł nową wersję platformy e-commerce, która jest bardziej czytelna i responsywna, z nowoczesnymi funkcjami ułatwiającymi zakupy. Natomiast trzeci projekt, związany z marketingiem społecznościowym, pozwolił na efektywne naliczanie prowizji dla Dystrybutorów MLM i poprawił komunikację wewnątrz struktury MLM.

Nasze innowacje obejmują także wiele dodatkowych funkcji, takich jak ocenianie produktów, generowanie linków polecających, czy możliwość korzystania z różnych języków i walut w sklepie internetowym. Cały ten proces pozwolił Nature’s Sunshine na usprawnienie swojej działalności i dostarczanie jeszcze lepszych produktów i usług swoim klientom. Jesteśmy dumni z udanej współpracy i zaufania, jakim nas obdarzono.

3/5 - (4 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *