Dzień Darmowej Dostawy
Dzień Darmowej Dostawy
Zachęć swoich klientów do zakupu oferując darmową dostawę! Stwórz okazyjną promocję, aby kupujący w Twoim sklepie użytkownicy mogli wykorzystać czas darmowych przesyłek na kupno upominków świątecznych. Zachęć ich również do podzielenia się kodem rabatowym na zakupy w Twoich kanałach sprzedażowych. Zaplanuj Dzień Darmowej Dostawy z Sellasist.
Darmowa dostawa ma swój dzień
Dni Darmowej Dostawy przypadają w 2023 roku na 4 oraz 12 grudnia. Przygotuj się odpowiednio na te budzące emocje wśród klientów dni. Pamiętaj, że przez atrakcyjne promowanie darmowej dostawy, będziesz w stanie zaprezentować klientom również inne oferowane przez Ciebie produkty bądź usługi.
Czy oferowanie przeze mnie darmowej wysyłki się opłaci?
Pytanie z nagłówka spędza Ci sen z powiek? Pewnie polityka cenowa to główny temat rozważań w Twoim zespole sprzedażowym, szczególnie po Black Friday, kiedy zbliża się okres świąteczny. Nic dziwnego – chcesz w tym krótkim czasie jak najwięcej zarobić. Czy opłaca się więc tworzyć darmową dostawę dla klientów? Wydaje Ci się, że Twój klient będzie zadowolony – ale czy Ty również?
Cena to element przetargowy, jeśli chodzi o rywalizację z konkurencją. W szczególności, jeżeli chodzi o e-commerce. Produkty online – mimo że klient nie jest w stanie ich dotknąć, przymierzyć, sprawdzić – są łapczywie rozchwytywane. Jednak nie wszystkie – tylko te, które mogą być zaliczone jako tanie łupy, po przecenie, wyprzedaży, obniżce. Zauważ, że produkty o niższej cenie zazwyczaj najlepiej się sprzedają. Wykorzystaj więc możliwość darmowej wysyłki danego produktu bez obniżania jego wartości. Kalkulując rezultaty promocji – ma ona duże szanse na powodzenie, a zadowolony klient jest bardziej skłonny docenić niższą cenę całości procesu. Zapewne finalnie Twoje działania poskutkują dokonaniem zakupu produktu z darmową dostawą przez klienta.
Podsumujmy więc – im mniejsza cena poniesiona przez klienta w procesie kupna produktu, tym większa konwersja w sklepie online.
Sprawdź sam jaką moc ma słowo
Gdy wpiszemy w wyszukiwarkę frazę „za darmo” wyświetlane zostają wyniki z praktycznie każdego działu sprzedaży. Okazuje się, że jest to bardzo popularna fraza, która pozwala na promocję niemal każdej oferty – czy opłaca się więc ukierunkowanie promocji SEO na omawianą frazę? W praktyce okazuje się, że jest ona bardzo chwytliwa. Dzieje się tak dlatego, że praktycznie do dowolnie wybranej dziedziny możemy dodać przyrostek „za darmo”:
- konsultacje za darmo,
- szkolenia za darmo,
- badania za darmo,
- ubrania za darmo,
- kosmetyki za darmo,
- raport za darmo,
- próbki za darmo,
- promocje za darmo,
- oddam za darmo,
- telefon za darmo,
- gry za darmo,
- usługi za darmo.
Eksperyment na marketplace
Klienci zwracają szczególną uwagę na pewne słowa, np. promocja, gratis, X% taniej, w zestawie… No i oczywiście DARMOWE. Jeśli coś jest darmowe – od razu wzbudza zainteresowanie wśród naszych klientów. Możesz zrobić mały test na darmowych portalach ofertowych.
- Wystaw, proszę ofertę z ceną 5 zł. Na zdjęciach przedstaw małą, używaną rzecz. Ręczę, że dużo chętnych na zakup nie będzie. Przeanalizujmy z punktu widzenia klienta: „Używana, tania rzecz, ale jeszcze dochodzi wysyłka…” W rezultacie klientowi wydaje się, że zakup danej rzeczy jest nieopłacalny. Woli zakupić rzecz nowszą.
- Gdy wystawisz identyczną rzecz za darmo oraz w tytule dopiszesz hasło: ZA DARMO, od razu zgłosi się kilka chętnych osób – co więcej, nie zważając na koszt wysyłki istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ją kupią!
Takie doświadczenie spotkało mnie wielokrotnie – i zaręczam, że nie tylko mnie. Co świadczy o tym, że gdy ustawisz darmową dostawę i odpowiednio wcześnie ją wypromujesz, w Dniu Darmowej Dostawy będziesz cieszył się z konwersji, pozwalających na duży zarobek.
Korzyści z zastosowania darmowej dostawy:
- Miły gest dla stałych klientów, zacieśniający relację sprzedawca – klient.
- Zdobycie nowych klientów z promocji darmowej dostawy na wielu kanałach sprzedażowych i społecznościowych – przy użyciu atrakcyjnych i nowoczesnych form reklamy.
- Stworzenie okazji cenowej dla klientów podczas trwania ogólnej tendencji wzrostu cen przesyłek – wyróżnienie się na tle konkurencji.
- Duża szansa na zdobycie klientów z polecenia – którzy zostali poinformowani o darmowej dostawie np. z wysłanego newslettera.
Jak sprawić, żeby klient nie płacił za dostawę?
Dzięki temu, że nam zaufałeś możesz cieszyć się z prostej konfiguracji cen dostaw dla klientów w Sellasist. Zaloguj się do panelu administracyjnego i przejdź do karty Integracje ⇨ Metody dostawy. Edytuj wybraną metodę dostawy, którą ustawisz jako darmową.
Możesz teraz określić pole Darmowa wysyłka od na określoną kwotę, jeśli proponujesz darmową dostawę od danego kuriera dla całego asortymentu. W praktyce może to okazać się zgubne, w przypadku, kiedy oferujesz produkty tańsze od kosztów wysyłki. Przygotowaliśmy więc dla Ciebie inne rozwiązanie.
- Możesz ustalić darmową wysyłkę w zależności od wagi danego zamówienia. Wpisując wyliczoną dla Twojego asortymentu wagę z pewnością unikniesz zamówień zawierających lekkie, pojedyncze produkty o stosunkowo niskich cenach.
- Inną metodą na ustawienie darmowej wysyłki jest powiązanie wartości i wagi. Wtedy możesz ustalić darmową wysyłkę od określonej ceny zamówienia oraz uwzględnić jednocześnie wagę zamówienia. Gdy zamówienie nie będzie spełniać określonych w Sellasist parametrów – nie będzie kwalifikowało się do darmowej dostawy. Jest to najbezpieczniejsza opcja dla Ciebie jako sprzedawcy, ponieważ masz duży wpływ na to, jakie zamówienia będą z dostawą za darmo, a co za tym idzie, kontrolujesz opłacalność promocji.
Opis i powiadomienia
Na karcie edycji metody dostawy możesz sprawdzić przy okazji aktualność opisu. Przez to, że Sellasist jest systemem, którym możesz zarządzać w pełni samodzielnie, w prosty sposób uzupełnisz istotne informacje. Tekst wpisany w okno Treść będzie wyświetlany klientowi po podsumowaniu zamówienia.
Sprawdź również poprawność treści wstawianej do wiadomości wysyłanej klientowi. Pamiętaj, że przy użyciu zmiennych skonfigurujesz uniwersalny szablon tekstu, który przy pomocy zmiennej {shipment_text} pobierzesz do wiadomości wysyłanej klientowi przy zmianie statusu zamówienia np. na Wysłane. W takim przypadku możesz wpisać tekst:
Wybrałeś metodę dostawy InPost.
Tekst ten zastąpi zmienną {shipment_text} w edycji statusu Wysłane – co znacznie przyspieszy personalizacje automatycznych powiadomień dla klientów.
Aby ustawić powiadomienia dotyczące statusów zamówień, zajrzyj w kartę Administracja ⇨ Statusy zamówień.
Kod rabatowy na darmową dostawę
W Dniu Darmowej Dostawy możesz wygenerować pulę kodów rabatowych dla klientów na darmową dostawę. Ta forma promocji cieszy się ogromnym powodzeniem, szczególnie jeśli chodzi o obserwatorów mediów społecznościowych. Możesz nawiązać współpracę z influencerami i podać im kod, aby ich obserwujący mogli go wpisać w Twoich sklepach.
W karcie Asortyment ⇨ Kody rabatowe możesz dodać kod o dowolnej nazwie i przydzielić na cały asortyment bądź wyłącznie na daną kategorię, producentów, czy też wybrane produkty. Jako typ rabatu, wybierz darmową dostawę oraz skonfiguruj automatyczną datę rozpoczęcia i zakończenia promocji. Dzięki temu, że korzystasz z Sellasist, masz pewność, że promocja samodzielnie włączy się i wyłączy o wybranych przez Ciebie godzinach. Poza promocją kod nie będzie aktywny. Wybierz sklepy, dla których dany kod będzie działał. Możesz w dowolnym momencie trwania aktywności kodu przedłużyć jego aktywność.
Więcej informacji o tym, jak wygenerować kod rabatowy, przeczytasz w naszej Pomocy – zapraszamy! >>>
Oczywiście nie jesteś w stanie przewidzieć w 100% jak mechanizm związany z darmową dostawą przyjmie się u Twoich klientów. Sprawdź więc sam, jak możesz zwiększyć konwersje, wykorzystując nadarzającą się okazję Dni Darmowej Dostawy – zapewniam warto!
Z perspektywy czasu uważam, że im więcej odwagi w podejmowaniu podobnych akcji promocyjnych tym lepiej, dzięki za przypomnienie o darmowej dostawie.
zdecydowanie, a to juz jurto – udanej sprzedazy kolego