Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż onlineWMS

Sellasist czy system ERP? A może jedno i drugie?

Sellasist czy system ERP?

Czy wiesz, że Twój Sellasist posiada rozbudowany moduł do obsługi dokumentów sprzedażowych? Z pewnością korzystasz z jego narzędzi na co dzień. W tym artykule dowiesz się o pełni jego możliwość, różnicy między integratorem e-commerce a systemem ERP, oraz jakie możliwości ma połączenie Twojego Sellasista z systemem ERP.

Poprowadź swoją księgowość z Sellasist

Jeśli prowadzisz sklep internetowy o małej lub średniej ilości zamówień i nie wykorzystujesz dużej ilości integracji z marketplace’ami, Sellasist będzie oprogramowaniem całkowicie wystarczającym do obsługi Twoich dokumentów sprzedażowych. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze, nie musząc wykupywać często dość drogich oprogramowań ERP. Jest to szczególnie istotne dla początkujących sprzedawców, dla których każda złotówka w budżecie jest istotna.

Co oferuje moduł Obsługi dokumentów sprzedażowych Sellasist?

Nasze oprogramowanie pozwala na automatyzację wystawiania faktur, faktur proforma, dokonywania korekt oraz generowania plików JPK. Stworzone dokumenty sprzedażowe mogą być automatycznie wydrukowane po podłączeniu drukarki do Sellasist lub wysłane e-mailem do klienta końcowego.

Z Twoim Sellasist:

  • Wystawisz faktury,
  • Prześlesz dane i faktury,
  • Zsynchronizujesz dane,
  • Zintegrujesz się z drukarkami fiskalnymi,
  • Automatycznie wydrukujesz dokumenty,
  • Wygenerujesz wydruki i zestawienia,
  • Poprowadzisz statystyki sprzedażowe.

Co oferuje Sellasist WMS? Nasz program do obsługi magazynu i zamówień

Sellasist WMS to zaawansowany system zarządzania magazynem Twojego sklepu internetowego, który usprawni i nadzoruje wszystkie związane z nim procesy. Dzięki Sellasist WMS zwiększysz efektywność swojej działalności e-commerce, realizując zamówienia szybciej, wygodniej i bezbłędnie. Moduł ten jest zaprojektowany do automatyzacji obsługi wysyłek w magazynie, obejmując cały proces od przyjęcia towaru po wysyłkę produktu do klienta. Sellasist WMS rośnie wraz z twoim e-commerce – możesz modelarnie dodawać i odejmować różne jego tryby zgodnie z Twoim aktualnym zapotrzebowaniem.

Co to jest system ERP? 

System ERP (Enterprise Resource Planning) to oprogramowanie służące do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem. Pod pojęciem ERP kryje się planowanie zasobów, które obejmuje kontrolę i zarządzanie kluczowymi zasobami oraz procesami w niemal każdym obszarze działalności firmy, takimi jak sprzedaż, finanse, księgowość, magazyn, kadry, zaopatrzenie i produkcja.

Kluczową cechą systemu ERP jest praca na jednej bazie danych. Oznacza to, że dane wprowadzone w jednym module, na przykład w handlu, są natychmiast dostępne dla innych użytkowników, takich jak zarządzający produkcją, dział księgowy czy magazyn.

Dla kogo odpowiedni jest system ERP?

System ERP będzie Ci potrzebny w przypadku posiadania średniej lub dużej ilości zamówień, a przede wszystkim przy firmie zatrudniającej wielu pracowników. ERP zapewni Ci pomoc w obsłudze kadr i płac czy bardziej skomplikowanych czynnościach księgowych.

Integrator e-commerce z WMS od Sellasist czy system ERP?

Odpowiedź brzmi – to zależy. Od czego? Od tego jak duża jest Twoja działalność.

Jeśli jesteś drobnym sprzedawcą: 

  • Posiadasz tylko sklep internetowy,
  • Sklep online zintegrowany tylko z Allegro,
  • Masz małą lub przeciętną ilość zamówień,
  • Nie posiadasz wieloosobowej kadry pracowniczej,
  • Masz mały magazyn,
  • Używasz oprogramowania do obsługi swojego sklepu stacjonarnego połączonego  ze sklepem internetowym.

Obsługa księgowości z Sellasist i magazynu z Sellasist WMS będzie dla Ciebie w pełni wystarczająca.

Jeśli jednak jesteś wysokorozwiniętym przedsiębiorca e-commerce, który:

  • Posiada wielu pracowników wymagających działań kadrowo-płacowych,
  • Ma zamówienia liczone w tysiącach,
  • Potrzebuje szczegółowych raportów i analiz działalności,
  • Ma halę magazynową,
  • Potrzebuje obiegu dokumentacji po różnych działach firmy,
  • Posiada własną produkcję,
  • Ma kilka sklepów stacjonarnych.

Niezbędne będzie wdrożenie systemu ERP, który jednak samodzielnie nie sprosta funkcjonowaniu e-commerce, ponieważ za jego pomocą nie zintegrujesz się z marketplace’ami, hurtowniami, dostawcami płatności czy firmami kurierskimi. Do tego i tak będziesz potrzebować integratora, takiego jak Sellasist.

Połącz Sellasist z dowolnym systemem ERP

Jeśli chciałbyś połączyć swojego Sellasista z systemem ERP lub używasz już któregoś z dostępnych narzędzi magazynowo-księgowych dostępnych na rynku, z łatwością stworzysz prawdziwy kombajn e-commerce poprzez połączenie integratora Sellasist z dowolnym systemem ERP.

Zamówienia przychodzące do Sellasist wraz ze wszystkimi szczegółami będą automatycznie przekazywane do programu ERP, eliminując potrzebę dodatkowych działań z Twojej strony. Stany magazynowe oraz informacje o zamówieniach będą na bieżąco aktualizowane.

Kliknij i sprawdź dostępne od ręki integracje Sellasist z programami ERP

5/5 - (1 vote)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *