Dzień Darmowej Dostawy

Zachęć swoich klientów do zakupu oferując darmową dostawę! Stwórz okazyjną promocję, aby kupujący w Twoim sklepie użytkownicy mogli wykorzystać czas darmowych przesyłek na kupno upominków świątecznych. Zachęć ich również do podzielenia się kodem rabatowym na zakupy w Twoich kanałach sprzedażowych. Zaplanuj Dzień Darmowej Dostawy z Sellasist.

Darmowa dostawa ma swój dzień

Dni Darmowej Dostawy przypadają w 2023 roku na 4 oraz 12 grudnia. Przygotuj się odpowiednio na te budzące emocje wśród klientów dni. Pamiętaj, że przez atrakcyjne promowanie darmowej dostawy, będziesz w stanie zaprezentować klientom również inne oferowane przez Ciebie produkty bądź usługi.

Czy oferowanie przeze mnie darmowej wysyłki się opłaci?

Pytanie z nagłówka spędza Ci sen z powiek? Pewnie polityka cenowa to główny temat rozważań w Twoim zespole sprzedażowym, szczególnie po Black Friday, kiedy zbliża się okres świąteczny. Nic dziwnego – chcesz w tym krótkim czasie jak najwięcej zarobić. Czy opłaca się więc tworzyć darmową dostawę dla klientów? Wydaje Ci się, że Twój klient będzie zadowolony – ale czy Ty również?

Cena to element przetargowy, jeśli chodzi o rywalizację z konkurencją. W szczególności, jeżeli chodzi o e-commerce. Produkty online – mimo że klient nie jest w stanie ich dotknąć, przymierzyć, sprawdzić – są łapczywie rozchwytywane. Jednak nie wszystkie – tylko te, które mogą być zaliczone jako tanie łupy, po przecenie, wyprzedaży, obniżce. Zauważ, że produkty o niższej cenie zazwyczaj najlepiej się sprzedają. Wykorzystaj więc możliwość darmowej wysyłki danego produktu bez obniżania jego wartości. Kalkulując rezultaty promocji – ma ona duże szanse na powodzenie, a zadowolony klient jest bardziej skłonny docenić niższą cenę całości procesu. Zapewne finalnie Twoje działania poskutkują dokonaniem zakupu produktu z darmową dostawą przez klienta.

Podsumujmy więc – im mniejsza cena poniesiona przez klienta w procesie kupna produktu, tym większa konwersja w sklepie online.

Sprawdź sam jaką moc ma słowo

Gdy wpiszemy w wyszukiwarkę frazę „za darmo” wyświetlane zostają wyniki z praktycznie każdego działu sprzedaży. Okazuje się, że jest to bardzo popularna fraza, która pozwala na promocję niemal każdej oferty – czy opłaca się więc ukierunkowanie promocji SEO na omawianą frazę? W praktyce okazuje się, że jest ona bardzo chwytliwa. Dzieje się tak dlatego, że praktycznie do dowolnie wybranej dziedziny możemy dodać przyrostek „za darmo”: 

  • konsultacje za darmo,
  • szkolenia za darmo,
  • badania za darmo,
  • ubrania za darmo,
  • kosmetyki za darmo,
  • raport za darmo,
  • próbki za darmo,
  • promocje za darmo,
  • oddam za darmo,
  • telefon za darmo,
  • gry za darmo,
  • usługi za darmo.

Eksperyment na marketplace

Klienci zwracają szczególną uwagę na pewne słowa, np. promocja, gratis, X% taniej, w zestawie… No i oczywiście DARMOWE. Jeśli coś jest darmowe – od razu wzbudza zainteresowanie wśród naszych klientów. Możesz zrobić mały test na darmowych portalach ofertowych.

  • Wystaw, proszę ofertę z ceną 5 zł. Na zdjęciach przedstaw małą, używaną rzecz. Ręczę, że dużo chętnych na zakup nie będzie. Przeanalizujmy z punktu widzenia klienta: „Używana, tania rzecz, ale jeszcze dochodzi wysyłka…” W rezultacie klientowi wydaje się, że zakup danej rzeczy jest nieopłacalny. Woli zakupić rzecz nowszą.
  • Gdy wystawisz identyczną rzecz za darmo oraz w tytule dopiszesz hasło: ZA DARMO, od razu zgłosi się kilka chętnych osób – co więcej, nie zważając na koszt wysyłki istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ją kupią!

Takie doświadczenie spotkało mnie wielokrotnie – i zaręczam, że nie tylko mnie. Co świadczy o tym, że gdy ustawisz darmową dostawę i odpowiednio wcześnie ją wypromujesz, w Dniu Darmowej Dostawy będziesz cieszył się z konwersji, pozwalających na duży zarobek.

Korzyści z zastosowania darmowej dostawy:

  • Miły gest dla stałych klientów, zacieśniający relację sprzedawca – klient
  • Zdobycie nowych klientów z promocji darmowej dostawy na wielu kanałach sprzedażowych i społecznościowych – przy użyciu atrakcyjnych i nowoczesnych form reklamy.
  • Stworzenie okazji cenowej dla klientów podczas trwania ogólnej tendencji wzrostu cen przesyłek – wyróżnienie się na tle konkurencji.
  • Duża szansa na zdobycie klientów z polecenia – którzy zostali poinformowani o darmowej dostawie np. z wysłanego newslettera.

Jak sprawić, żeby klient nie płacił za dostawę?

Dzięki temu, że nam zaufałeś możesz cieszyć się z prostej konfiguracji cen dostaw dla klientów w Sellasist. Zaloguj się do panelu administracyjnego i przejdź do karty Integracje ⇨ Metody dostawy. Edytuj wybraną metodę dostawy, którą ustawisz jako darmową. 

Jak sprawić, żeby klient nie płacił za dostawę? Dzień Darmowej Dostawy

Możesz teraz określić pole Darmowa wysyłka od na określoną kwotę, jeśli proponujesz darmową dostawę od danego kuriera dla całego asortymentu. W praktyce może to okazać się zgubne, w przypadku, kiedy oferujesz produkty tańsze od kosztów wysyłki. Przygotowaliśmy więc dla Ciebie inne rozwiązanie.

  • Możesz ustalić darmową wysyłkę w zależności od wagi danego zamówienia. Wpisując wyliczoną dla Twojego asortymentu wagę z pewnością unikniesz zamówień zawierających lekkie, pojedyncze produkty o stosunkowo niskich cenach.
Darmowa wysyłka w zależności od wagi danego zamówienia Sellasist.pl
  • Inną metodą na ustawienie darmowej wysyłki jest powiązanie wartości i wagi. Wtedy możesz ustalić darmową wysyłkę od określonej ceny zamówienia oraz uwzględnić jednocześnie wagę zamówienia. Gdy zamówienie nie będzie spełniać określonych w Sellasist parametrów – nie będzie kwalifikowało się do darmowej dostawy. Jest to najbezpieczniejsza opcja dla Ciebie jako sprzedawcy, ponieważ masz duży wpływ na to, jakie zamówienia będą z dostawą za darmo, a co za tym idzie, kontrolujesz opłacalność promocji.

Inną metodą na ustawienie darmowej wysyłki jest powiązanie wartości i wagi. Sellasist.pl

Opis i powiadomienia

Na karcie edycji metody dostawy możesz sprawdzić przy okazji aktualność opisu. Przez to, że Sellasist jest systemem, którym możesz zarządzać w pełni samodzielnie, w prosty sposób uzupełnisz istotne informacje. Tekst wpisany w okno Treść będzie wyświetlany klientowi po podsumowaniu zamówienia.

Sprawdź również poprawność treści wstawianej do wiadomości wysyłanej klientowi. Pamiętaj, że przy użyciu zmiennych skonfigurujesz uniwersalny szablon tekstu, który przy pomocy zmiennej {shipment_text} pobierzesz do wiadomości wysyłanej klientowi przy zmianie statusu zamówienia np. na Wysłane. W takim przypadku możesz wpisać tekst: 

Wybrałeś metodę dostawy InPost.

Tekst ten zastąpi zmienną {shipment_text} w edycji statusu Wysłane – co znacznie przyspieszy personalizacje automatycznych powiadomień dla klientów. 

Aby ustawić powiadomienia dotyczące statusów zamówień, zajrzyj w kartę Administracja ⇨ Statusy zamówień.

Więcej o statusach zamówień przeczytasz w artykule Jak wykorzystać Statusy Zamówień do lepszej obsługi klienta? >>>

Kod rabatowy na darmową dostawę

W Dniu Darmowej Dostawy możesz wygenerować pulę kodów rabatowych dla klientów na darmową dostawę. Ta forma promocji cieszy się ogromnym powodzeniem, szczególnie jeśli chodzi o obserwatorów mediów społecznościowych. Możesz nawiązać współpracę z influencerami i podać im kod, aby ich obserwujący mogli go wpisać w Twoich sklepach. 

Kod rabatowy na darmową dostawę

W karcie Asortyment ⇨ Kody rabatowe możesz dodać kod o dowolnej nazwie i przydzielić na cały asortyment bądź wyłącznie na daną kategorię, producentów, czy też wybrane produkty. Jako typ rabatu, wybierz darmową dostawę oraz skonfiguruj automatyczną datę rozpoczęcia i zakończenia promocji. Dzięki temu, że korzystasz z Sellasist, masz pewność, że promocja samodzielnie włączy się i wyłączy o wybranych przez Ciebie godzinach. Poza promocją kod nie będzie aktywny. Wybierz sklepy, dla których dany kod będzie działał. Możesz w dowolnym momencie trwania aktywności kodu przedłużyć jego aktywność.

Więcej informacji o tym, jak wygenerować kod rabatowy, przeczytasz w naszej Pomocy – zapraszamy! >>>

Oczywiście nie jesteś w stanie przewidzieć w 100% jak mechanizm związany z darmową dostawą przyjmie się u Twoich klientów. Sprawdź więc sam, jak możesz zwiększyć konwersje, wykorzystując nadarzającą się okazję Dni Darmowej Dostawy – zapewniam warto!

4.1/5 - (9 votes)

2 comments

  1. Paweł 6 grudnia, 2022 at 09:07 Odpowiedz

    Z perspektywy czasu uważam, że im więcej odwagi w podejmowaniu podobnych akcji promocyjnych tym lepiej, dzięki za przypomnienie o darmowej dostawie.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *