Automatyzacja sprzedaży internetowej w Twoim sklepie internetowym

Codzienne czynności związane ze sklepem internetowym wcale nie muszą być trudne, ani czasochłonne. Automatyzacja to odpowiednie oprogramowanie i narzędzia, które pozwolą Ci na realizację zamówień Twoich klientów w rekordowo krótkim czasie oraz ich obsługę, która od tej pory może być znacznie łatwiejsza!

Czym właściwie jest automatyzacja w sklepie internetowym? Jest to optymalizacja zamówień poprzez unowocześnienie procesu magazynowania, wysyłki, płatności czy księgowości. Organizacja tych wszystkich rzeczy sprawi, że usprawnisz swoją sprzedaż nawet kilkukrotnie!

Dlaczego warto zainwestować w automatyzację?

Wraz z rozwojem biznesu, rozwija się również Twój sklep, a tym samym zwiększa się liczba Twoich klientów. W ostateczności prowadzi to do dłuższego czasu pracy, aż w końcu musisz zatrudnić nowych pracowników, którzy będą się opiekowali Twoimi nowymi klientami. To wszystko generuje nakład nowej pracy i pieniędzy. Automatyzacja sprzedaży to przede wszystkim zatrzymanie tych kosztów, a dzięki niej Twoi pracownicy wcale nie będą musieli wykonywać większej ilości pracy.

Gdy zautomatyzujesz sprzedaż, będziesz miał więcej czasu na inwestycję w na innych polach w swojej firmie. Zaoszczędzony czas, a co za tym idzie pieniądze, możesz przeznaczyć na działania marketingowe, na pozycjonowanie, czy na zwykłą pracę przy asortymencie, który  mógłby być zawsze jeszcze lepiej opisany, niż do tej pory.

W jaki sposób możesz zautomatyzować swój sklep internetowy?

Odpowiednie oprogramowanie to podstawa każdej sprzedaży internetowej. Co może Ci zaoferować Sellasist? To przede wszystkim pełen komplet integracji z hurtowniami, płatnościami, kurierami, obsługę dokumentów sprzedażowych, faktur i właśnie prostą w ustawieniu automatyzację procesów! Sellasist to miejsce, gdzie będziesz mógł zarządzać całą swoją sprzedażą w jednym miejscu! Nie będziesz musiał się martwić o tymczasowe czynności, które zwykle zajmują Ci dużo czasu np. ręczne wykonywanie obsługi każdego zamówienia po kolei.

Zacznij od:

  • Automatyzacji płatności – to pozwoli Twoim klientom na szybsze zakupy oraz na opłacenie zamówień w bardzo krótkim czasie. Jest to kluczowy czynnik, który wpływa na decyzyjność klientów i ułatwia im końcową fazę zakupów. 
  • Automatyzacja wysyłki – Twojego klienta może dzielić kilka kliknięć i wybierze najdogodniejszą opcję dostawy, która mu w danym czasie pasuje. Może być to paczkomat, kurier czy list polecony. Ty z kolei automatycznie wygenerujesz list przewozowy.
  • Automatyzacja magazynu – system Sellasist posiada odpowiednią gospodarkę, która pozwala na synchronizowanie stanów magazynowych, integrację z hurtowniami.
  • Automatyzacja księgowości – czyli automatyczne wystawianie faktur, poprzez system, w którym obsługujesz swoje zamówienia bądź integracja z programami księgowymi.
  • Automatyzacja zmiany statusów zamówień – Sellasist zmieni statusy i wyśle powiadomienia do Twoich klientów samodzielnie.

Jak wygląda automatyzacja sprzedaży w sklepie internetowym i na Allegro w praktyce?

Pomyśl, jak wygląda Twoja codzienność z zamówieniami, jakie odbierasz w swoim sklepie i zastanów się jakie procesy, kroki, powtarzasz za każdym razem. Robisz to właśnie tak, jak może zrobić to za Ciebie automat! Po co więc tracić czas i energię, skoro czynności te może za Ciebie wykonać program? Wystarczy, że wskażesz mu odpowiednie warunki, po spełnieniu, których wykona następnie wskazane przez Ciebie akcje. Właśnie tak prosta jest konfiguracja automatyzacji w Sellasist!

Poniżej przykład procesu, jaki przechodzisz każdego dnia:

  1. Sprawdzasz, czy pojawimy się nowe zamówienia.
  2. Następnie sprawdzasz status płatności.
  3. Jeżeli wszystko się zgadza, to zmieniasz status zamówienia z “Nowe” na „W realizacji” i wysyłasz wiadomość e-mail do klienta.
  4. Wystawiasz odpowiedni dokument sprzedaży tj. faktura lub paragon.
  5. Generujesz list przewozowy, przepisując dane klienta do panelu systemu kurierskiego.
  6. Zamawiasz kuriera po odbiór.
  7. Zmieniasz status zamówienia na “Gotowe do wysyłki”.
  8. Po nadaniu zmieniasz status na “Wysłane”.

Jak może wyglądać ten sam proces realizacji zamówień przy odpowiednio ustawionej automatyzacji?

  1. Gdy klient złoży zamówienie w sklepie i jest ono opłacone, automat zmieni jego status na „W realizacji” wysyłając odpowiednie powiadomienie do klienta.
  2. Dokument sprzedaży generuje się automatycznie tzn. faktura lub paragon. Może zostać również automatycznie wysłany do klienta.
  3. Automat generuje list przewozowy i automatycznie zamawia kuriera po odbiór. Może też zmienić status zamówienia na “Gotowe do wysyłki”.
  4. Po tym jak kurier odbierze przesyłkę, status zamówienia zmieni się na wysłane.
  5. Po dostarczeniu przesyłki do klienta może również wysłać mu powiadomienie automatyczne z podziękowaniem za zakupy i ewentualnym rabatem na kolejne.

Taki proces zajmuje automatowi maksymalnie kilkanaście sekund, dzięki czemu w ciągu godziny sklep internetowy jest w stanie obsłużyć nawet o kilkaset razy więcej zamówień niż przy ręcznej pracy.

Mimo że proces zmiany statusów czy wystawiania faktur wydaje się być prosty, to pomyśl, ile razy robiłeś to ręcznie, bez użycia automatyzacji? Jeżeli Twoja firma stale się powiększa, a zamówień z dnia na dzień przebywa, to zdecydowanie warto pomyśleć o programie, który zautomatyzuje obsługę Twoich zamówień.

Jak może wyglądać ten sam proces realizacji zamówień przy odpowiednio ustawionej automatyzacji?

Co daje automatyzacja sprzedaży internetowej?

Przede wszystkim automatyzacja sprzedaży daję Ci możliwość skrócenia czasu pracy, pełną funkcję udogodnień, które sprawią, że prowadzenie sklepu będzie o wiele łatwiejsze.

Przejdźmy przez podstawowe statusy zamówień ustawione domyślnie w Twoim sklepie Sellingo lub w programie Sellasist:

  • Nowe
    + Opłacone (Faktura lub Paragon) lub nie
  • W realizacji
  • Wysłane

Dodatkowo pojawia się możliwość ustawienia powiadomień automatycznych, gdy:

  • klient nie zapłacił za zamówienie.
  • gdy klient złożył zamówienie, ale jest brak na magazynie.

Na pewno znasz swoje codziennie czynności, jakie wykonujesz podczas realizacji zamówień, dlatego warto się przyjrzeć, jak możesz poprawić swój standard prowadzenia sklepu internetowego i zrobić to za pomocą programu Sellasist.

Po pierwsze program do automatyzacji po złożeniu zamówienia sprawdza, czy zamówienie zostało opłacone oraz jaki dokument sprzedaży chciałby otrzymać klient.

Następnie:

  • Wystawia masowo wskazany dokument tj. Faktura lub Paragon
  • Automat sam generuje list przewozowy i zamawia kuriera, zarówno w przypadku „zamów kuriera” po opłaceniu jak i „do odbioru osobistego” itp.

Kolejne kroki automatyczne:

  • Zmienia statusy zamówień np. na „gotowe do wysyłki”
  • Zmienia status na „wysłane”
  • Po dostarczeniu zamówienia klient dostaje zautomatyzowaną wiadomość, którą możesz ustawić w Sellasist z zachętą do kolejnych zakupów

Oszczędzaj nawet do 90% czasu!

To nie mit, tylko fakt, że automatyzacja sprzedaży internetowej pozwoli Ci na zaoszczędzenie Twojego cennego czasu. Realizacja zamówień ręcznych nie ma większego sensu na dłuższą metę, zwłaszcza wtedy, kiedy jest ich po prostu dużo i coraz więcej. Warto, aby Twoi pracownicy zajęli się czymś innym, niż marnowali czas na obsługę zamówień, których w sklepie w ciągu dnia może pojawiać się nawet kilkaset.

Skontaktuj się z nami:

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o Sellasist i zautomatyzować swoją sprzedaż w sklepie internetowym i na Allegro to napisz do nas już dzisiaj!

Numer do Przedstawiciela handlowego: 123 450 773

4.2/5 - (12 votes)

2 comments

  1. Przemek 19 października, 2020 at 11:11 Odpowiedz

    Rozwój technologiczny przemysłu jest faktem. W krajach rozwiniętych robotyzacja i automatyzacja stają się coraz ważniejsze w różnych branżach. Pozwala to między innymi na osiąganie wyższej jakości wprowadzanych na rynek produktów.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *