Jak szybko przeprowadzić inwentaryzację magazynu?
Szczegółowy raport o stanie firmy jest sporządzany przez Ciebie co roku? Przyspiesz prace inwentaryzacyjne z Sellasist WMS – wykorzystaj naszą aplikację do obsługi zamówień w swoim magazynie!
Czym jest inwentaryzacja?
Inwentaryzacja jest to proces sprawdzenia, czy rzeczywisty stan pasywów i aktywów jednostkowych firmy jest zgodny ze stanem udokumentowanym w księgowości. Remanent jest konieczny, aby w sposób prawidłowy dokonać sprawozdania finansowego. Ostatecznym terminem złożenia raportu o stanie firmy jest ostatni dzień każdego roku obrotowego, który zazwyczaj pokrywa się rokiem kalendarzowym, choć bywają wyjątki.
Istnieje kilka rodzajów inwentaryzacji:
Inwentaryzacja ciągła – przeprowadzana w wielkopowierzchniowych magazynach z dużą ilością towaru. Ten rodzaj inwentaryzacji może trwać cały rok. Chodzi o dostarczenie przedsiębiorcy bieżącej informacji o stanie firmy.
Inwentaryzacja cykliczna – charakteryzuje się tym, że jest prowadzona co jakiś z góry określony okres np. miesiąc, kwartał, rok. Ma na celu skuteczne obliczenie stanów magazynowych.
Inwentaryzacja doraźna – spis z natury, realizowany na potrzeby firmy. Przeprowadzana często ze względu na zmianę właściciela firmy lub orzeczenie o stanie upadłości firmy.
Inwentaryzacja częściowa – stosowana, aby uzupełnić lub zaktualizować pozyskane wcześniej informacje o stanie magazynowym.
Inwentaryzacja kontrolna – zlecana przez policję bądź prokuraturę lub inne organy zewnętrzne w celu wykrycia nieprawidłowości i poznania stanu faktycznego.
Czy jesteś zobowiązany przeprowadzić inwentaryzację?
- Inwentaryzację ma w obowiązku przeprowadzić każdy przedsiębiorca, który prowadzi księgi rachunkowe – zgodnie z art. 4 i 26. ustawy o rachunkowości.
- Spółki cywilne, osobowe i prawa handlowego oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w przypadku gdy prowadzą dobrowolnie księgi rachunkowe lub gdy ich przychód wyniesie ponad 1,2 mln euro.
Przyspiesz proces inwentaryzacji z Sellasist WMS
Szybkie przeprowadzenie ewidencji towaru to wyjście naprzeciw Twoim potrzebom. Mamy dla Ciebie narzędzie, dzięki któremu przeprowadzisz remanent szybko i bezbłędnie. To nasza autorska aplikacja Sellasist WMS w trybie inwentaryzacji magazynu. Przez sprawne skanowanie półek i znajdujących się na nich produktów spis dokonuje się niemal automatycznie – pracownik wyłącznie potwierdza działania aplikacji.
UWAGA PROMOCJA!
Jeśli włączysz Sellasist WMS w przeciągu najbliższego miesiąca, zyskasz 3 miesiące za darmo. Promocja trwa od 27 grudnia 2022 do 27 stycznia! Nie wahaj się – rozpocznij optymalizację pracy z naszą aplikacją do obsługi magazynu i zamówień. Przeczytaj Regulamin Promocji.
Jak przebiega proces inwentaryzacji razem z Sellasist WMS?
- Pracownik skanuje kod kreskowy lokalizacji w magazynie.
- Następnie pracownik skanuje kody kreskowe produktów lub ręcznie wpisuje liczbę produktów w aplikacji.
- Pracownik ponownie skanuje lokalizację, potwierdzając zliczenie towaru.
- Wyznaczony pracownik zatwierdza stany zerowe o proces inwentaryzacji w panelu administracyjnym.
Możesz rozpocząć pracę z aplikacją do obsługi zamówień i magazynu, wykorzystując tryb inwentaryzacji magazynu do uporządkowania przestrzeni i przystosowania jej do pracy z aplikacją. Daj szansę swojemu przedsiębiorstwu na obsługę 3 razy więcej zamówień z Sellasist WMS!
Aplikacja Sellasist WMS w trybie inwentaryzacji magazynu pozwala na:
- Automatyzację procesów – przesyłanie danych z aplikacji do panelu administracyjnego zastąpi pracę kilku osób.
- Elastyczne i szybkie skanowanie dokumentów – aplikacja w intuicyjny sposób przeprowadzi magazynierów przez proces skanowania towaru.
- Równoległe skanowanie produktów przez dowolną liczbę pracowników – natychmiastowa synchronizacja pozwoli na wykorzystanie w pracy dowolnej liczby różnych urządzeń (komputera, skanera, kolektora lub smartfona).
- Akceptacja stanu zerowego – w sytuacji gdy prodykty nie zostaną zeskanowane przez magazynierów, zostaną one wyświetlone jako pozycje o stanie 0, które wyznaczony pracownik może zaakceptować w panelu administracyjnym.
- Proste generowanie, zatwierdzanie i drukowanie dokumentów inwentaryzacyjnych.
- Łatwa implikacja Sellasist WMS do warunków Twojego magazynu – aplikacja jest prosta w konfiguracji.
Sprawna obsługa zamówień
Obsługuj zamówienia 3 razy szybciej z Sellasist WMS! Z pomocą naszej aplikacji jesteś w stanie efektywnie zwiększyć pracę w magazynie i w pełni wykorzystać automatyzację procesów. Dzięki natychmiastowej synchronizacji i automatycznemu drukowaniu dokumentów sprzedażowych w Sellasist Cloud Print możesz zoptymalizować pracę personelu oraz wykorzystać nowe technologie w swojej firmie. Nasza oferta jest jedną z najkorzystniejszych ofert na rynku! Wykorzystaj tryby:
- Tryb przyjęcia dostawy
- Tryb rozlokowania towarów
- Tryb zbierania produktów
- Tryb pakowania zamówień
- Tryb podglądu zamówień
- Tryb przyjęcia zwrotów i reklamacji
- Tryb sprzedaży bezpośredniej
- Tryb inwentaryzacji magazynu
Rozpocznij pracę z Sellasist WMS
Skontaktuj się z nami i umów się na prezentację naszego systemu. Zapraszamy Cię do naszego showroomu na ul. Trawiastej 58 w Warszawie – nasi specjaliści na indywidualnym spotkaniu odpowiedzą na wszelkie Twoje pytania oraz zaprezentują jak działa Sellasist WMS. Nie zwlekaj – umów się już dziś na spotkanie!
Tylko u nas wdrożenie Sellasist WMS jest bezpłatne – nasz specjalista pomoże skonfigurować Sellasist WMS w Twoim magazynie, niezależnie gdzie prowadzisz działalność.
Wdrożenia Sellasist w Twojej firmie:
Paweł Ciesielski
tel. 533 474 722
e-mail: p.ciesielski@esprzedaż.com
Właśnie takiego narzędzia potrzebuję! Super