Zintegruj Sellasist ze sklepem internetowym WooCommerce
Zintegruj Sellasist
z WooCommerce
Integracja sklepu internetowego WooCommerce z Sellasist to sposób na poprawę efektywności sprzedaży i obsługi klienta. Integrator Sellasist oferuje szereg funkcji, które ułatwiają automatyzację procesów, takich jak wystawianie ofert, zarządzanie zamówieniami i obsługa zwrotów. Dzięki Sellasist sklep WooCommerce może działać sprawniej i wydajniej, co przekłada się na wzrost sprzedaży i zadowolenie klientów.
Mapowanie produktów istniejących w Sellasist z tymi w sklepie internetowym
Przypuśćmy, że dodałeś produkty do bazy w Sellasist i chcesz je zmapować w WooCommerce, aby integracja przebiegała prawidłowo. Produkty nie będą dodawane jako nowe. Metody płatności i wysyłki również należy utworzyć w WooCommerce przed integracją, aby móc je skonfigurować w prawidłowy sposób. Zobacz co jeszcze jest ważne przed integracją >>> TUTAJ <<<.
Jak przygotować ustawienia w sklepie internetowym, aby zintegrować się z Sellasist?
W panelu WooCommerce powinieneś zweryfikować dwa elementy.
- Sprawdź Ustawienia → Bezpośrednie odnośniki. Należy zaznaczyć opcję inną niż Prosty, z reguły większość klientów ma zaznaczoną opcję Nazwa wpisu – oddziałuje ona to na pozycjonowanie. Po zaznaczeniu odpowiedniej dla Ciebie opcji – zapisz zmiany.
- Następnie przejdź w menu do WooCommerce → Ustawienia, stworzysz tam nowy Klucz API, dzięki któremu możliwa będzie integracja. Przejdź do zakładki Zaawansowane i kliknij przycisk REST API. Kolejno kliknij Dodaj nowy. Dodaj Szczegóły klucza, w tym jego opis, użytkownika – jest to konieczne. Pamiętaj, aby wpisać użytkownika WooCommerce, który posiada funkcję Admina (można utworzyć nowego użytkownika lub podpiąć tego, który już jest stworzony w panelu). Zaznacz Uprawnienia jako Zapis/odczyt. Gdy uzupełnisz ustawienia, kliknij wygeneruj nowy klucz API. Zostanie utworzony Klucz klienta i Klucz prywatny. Co jest ważne, możesz je w całości zobaczyć tylko w tym miejscu w panelu oraz skopiować je za pomocą przycisku Kopiuj. Zalecamy zapisać je w notatniku, aby za każdym razem nie musieć generować nowego klucza.
Zobacz film prezentujący integrację w praktyce:
Konfiguracja ustawień po stronie Sellasist
Przejdź do Dodawania sklepu internetowego do integratora sprzedaży Sellasist. Uzupełnij wymagane dane.
Nazwa sklepu – możesz uzupełnić ją nazwą oprogramowania lub dowolnym tekstem, który pozwoli zidentyfikować usługę.
Adres sklepu – uzupełnij stroną internetową Twojego sklepu. Pamiętaj, że jeśli masz zainstalowany certyfikat SSL, wklejasz link z https.
Typ sklepu – wybierz typ oprogramowania jakie integrujesz, w tym wypadku WooCommerce.
Login do API – to Klucz klienta wygenerowany w WooCommerce. Skopiuj go i wklej do konfiguracji Sellasist.
Hasło/Klucz do API – to Klucz prywatny wygenerowany w WooCommerce. Skopiuj go i wklej do konfiguratora Sellasist.
Weryfikuj certyfikat SSL (zalecane) – jeśli masz zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa SSL, to zaznacz tą opcję. Sellasist będzie brał go pod uwagę.
Synchronizacja stanów magazynowych – zaznacz ją nieco później, gdy ostatecznie ustawisz konfigurację oraz mapowanie.
Uwzględnij stan magazynowy u dostawców – gdy produkty w Sellasist mamy pobrane z hurtowni i będziemy je mapować według wybranego w konfiguracji elementu, możemy uwzględnić stan magazynowy u dostawców i synchronizować stany magazynowe, aby dane u dostawców były przesyłane do WooCommerce.
Synchronizacja cen – opcja włączana po konfiguracji całości i zmapowaniu po wybranym elemencie produktów.
Synchronizacja statusów zamówień – włącz po to, aby statusy zamówień ustawione w WooCommerce pobierały się do Sellasist po ich poprzednim zmapowaniu.
Pobieraj produkty – zaznacz opcję, aby produkty z WooCommerce były pobierane do Sellasist.
Mapuj produkty według – wybierz unikalny parametr na podstawie którego dany produkt w WooCommerce będzie dodany lub połączony z tym w Sellasist. Zalecamy wybór parametru, np. numer katalogowy. W WooCommerce mamy pole SKU, które w Sellasist odpowiada zaznaczonemu numerowi katalogowemu.
Możesz też wybrać kod EAN, jednak WooCommerce sam w sobie nie ma obsługi kodów EAN, w tym oprogramowaniu trzeba się wspomagać różnego rodzaju wtyczkami (np. EAN for WooCommerce, która przekazuje informacje i produkty przez REST API). Sugerujemy, aby uzupełnić w oprogramowaniu jak największą liczbę danych, jeśli myślisz o rozwoju swojego biznesu, bo to później będzie przydatne, nawet gdy teraz wydają się Tobie nie przydatne. Zobaczysz to w późniejszym okresie, np. w kwestiach magazynowych.
Ogranicz pobieranie zamówienia według daty – w naszym przykładzie pozostaje ona odznaczona.
UWAGA!
Pamiętaj, że to początkowa konfiguracja, którą możesz zaktualizować sobie w późniejszym czasie poprzez ponowne mapowanie lub plik.
Zapisz skonfigurowane ustawienia.
Mapowanie niezarządzanego stanu magazynowego
Dokonaj mapowania niezarządzanego stanu magazynowego, zanim przystąpisz do mapowania konkretnych modułów. Taki sposób mapowania wynika z konstrukcji integracji. Mapowanie dotyczy produktów, które nie mają zaznaczonej opcji śledzenia stanu magazynowego w WooCommerce. Wpisz takie wartości, na które możesz zwrócić zawsze uwagę. Dla przykładu:
Zapisz stan “Na stanie” jako ilość – 999 (jest na stanie)
Zapisz stan “Brak w magazynie” jako ilość – 0 (brak)
Zapisz stan “Na zamówienie” jako ilość – 222 (produkt na zamówienie)
Wartości wpisane w powyższym przykładzie są umowne, możesz wpisać własne, dzięki którym będziesz wiedzieć jaka informacja jest zawarta przy produkcie (to swego rodzaju kody).
Zapisz zmiany.
Mapowanie danych Sellasist i WooCommerce
Kliknij przycisk Pobierz mapowanie. Mapowanie to proces wymagający czasem kilkunastu minut, prosimy o cierpliwość. Jeżeli mapowania załadują się bez wszystkich, a skonfigurowałeś wszystko prawidłowo, pamiętaj o przycisku “Wyczyść bufor” – jest to szybsze wprowadzenie zmian konfiguracyjnych w Sellasist. Po jego kliknięciu możesz skorzystać z tego przycisku i załadować całe mapowanie.
Pobierz metadane produktów zamówienia jako uwagi klienta – gdy klient ma do wyboru jakąś opcję w sklepie WooCommerce, która będzie zachowana dla przykładu – rozmiar, kolor, który będzie wariantem, a nie opcją (do wyboru), aby trafiało to do komentarza przy produkcie.
Dokonaj mapowania statusów, metody wysyłki, metody płatności WooCommerce. Aby zobaczyć ten proces na żywo – obejrzyj przygotowany przez nas film.
Po zmapowaniu danych zapisz zmiany i poczekaj na wykonanie procesu przez oprogramowanie.
UWAGA!
Statusy zamówień – pamiętaj, aby wziąć pod uwagę nowe wpadające zamówienia i oznaczyć status w Sellasist jako “Nowe – do realizacji”, a przypisać WooCommerce – “W trakcie realizacji”. Uzupełnij wszystkie statusy, nawet te, które nie są przez Ciebie wykorzystywane, aby uniknąć błędów.
Co zyskasz integrując Sellasist z WooCommerce?
Integracja Sellasist z WooCommerce – to potężne narzędzie, które pomoże Ci zoptymalizować sprzedaż i obsługę klienta w Twoim sklepie internetowym.
Zintegruj swój sklep WooCommerce z Sellasist i zyskaj:
- Automatyzację procesów – Sellasist przejmie za Ciebie wiele powtarzalnych czynności, takich jak wystawianie ofert, zarządzanie zamówieniami czy obsługa zwrotów. Dzięki temu zyskasz czas i skupisz się na rozwoju swojego biznesu.
- Pełną kontrolę nad sprzedażą – Sellasist zapewni Ci szczegółowy wgląd w Twoją sprzedaż, dzięki czemu będziesz mógł podejmować świadome decyzje biznesowe.
- Lepsze relacje z klientami – Sellasist pomoże Ci spersonalizować obsługę klienta i zapewnić klientom wyjątkowe wrażenia.
Integracja Sellasist z WooCommerce jest łatwa w konfiguracji i użyciu. Wystarczy, że wykonasz kilka prostych kroków, aby połączyć oba systemy. Nie czekaj dłużej i zintegruj swój sklep WooCommerce z Sellasist już dziś!