Jak przygotować Sellasist do integracji ze sklepem online?
Jak przygotować Sellasist do integracji ze sklepem online?
Zanim przystąpisz do integracji Sellasist z dowolnym, wybranym przez Ciebie ze strony sklepem internetowym, przygotuj oprogramowanie do integracji. Zrobisz to w kilku prostych krokach.
Włączenie integracji z innymi systemami sklepów
Uruchom funkcję eksperymentalną “Integracja z innymi systemami sklepów” – wystarczy, że zmienisz opcję na “WŁĄCZ” w karcie Administracja → Funkcje eksperymentalne. Włączenie tej funkcji pozwoli na integrację z dowolnie wybranym oprogramowaniem ze strony Sellasist.pl.
Zobacz film i przejdź wszystkie kroki w praktyce!
Wygeneruj własny Klucz API w Panelu Administracyjnym
Przejdź do zakładki Integracje → Klucze API. Musisz utworzyć klucz API, aby oprogramowanie rozpoczęło komunikację przez API. Jest to proste, wystarczy, że klikniesz przycisk “Wygeneruj klucz API” i zapiszesz zmiany. Klucz będzie Ci pomocny w uruchomieniu płynnego przesyłania informacji. Ustal własną nazwę wyświetlaną w Panelu Administracyjnym.
Statusy zamówień – podstawa funkcjonowania oprogramowania do zarządzania sprzedażą
Statusy zamówień określają o jakim statusie pojawiają się w panelu zamówienia pochodzące ze sklepu oraz jak będzie wyglądała komunikacja między tymi statusami w Sellasist. Wejdź w kartę Administracja → Statusy zamówień. Z reguły klienci, którzy przenoszą swoją obsługę posprzedażową do Sellasist decydują się również na prowadzenie w nowym oprogramowaniu komunikacji mailowej związanej z obsługą oraz wysyłką dokumentów sprzedażowych. Kliknij przycisk “Dodaj status” i nazwij 1:1 tak, jak ustaliłeś wcześniej w integrowanym sklepie internetowym. Ustal również treść maila z powiadomieniem, który zostanie wysłany do klienta, gdy jego zamówienie zmieni automatycznie status. Powiadomienie zostanie również wysłane przy zmianie ręcznej statusu. Więcej o statusach zamówień napisaliśmy w naszej Pomocy.
Dobrze skonfigurowane metody płatności i dostawy
Konfiguracji możesz dokonać w karcie Administracja. Najlepszą dla Ciebie opcją stanowi stworzenie i nazwa metody w sposób taki, jak w sklepie internetowym.
Metody płatności w Sellasist
W przypadku, gdy masz podłączone wtyczki do sklepów, które chcesz zintegrować w Sellasist, w teorii, nie potrzebujesz dodać metod płatności z gotowych integracji. Gdy obsługa płatności jest obsługiwana przez oprogramowanie Twojego sklepu internetowego możesz dodać metodę “bez integracji” i nazwać ją 1:1 tak, jak w obsłudze zintegrowanego sklepu online. Uzupełnij również treści wysyłane klientowi w powiadomieniach w statusach. W innym przypadku zintegruj się z wybranymi metodami w Panelu Administracyjnym w karcie: Integracje → Metody płatności.
Metody dostawy w Sellasist
Stwórz odpowiadające Ci metody płatności, które również powinny mieć identyczne nazwy jak w zintegrowanym z Sellasist sklepie. W tym przypadku należy zintegrować kuriera spośród wielu dostępnych po kliknięciu “Dodaj metodę dostawy”. Wybierz więc kuriera lub kurierów, których potrzebujesz. Wszystko w ramach automatyzacji i generowania listów przewozowych jest obsługiwane. Gdy masz własnego kuriera możesz go również dodać – jako dostawcę “Bez integracji”. Odbiór osobisty jest z reguły dodany po rejestracji Sellasist.
Przystąp do integracji ze sklepami internetowymi
Oczekuj webinarów oraz artykułów, które wyjaśnią jak przystąpić do integracji. Sprawdzaj również Pomoc i obserwuj nas w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco! Przeczytaj również naszą Pomoc!