KROK 1: Włączenie integracji z innymi systemami sklepów
Aby umożliwić integrację Sellasist z Twoim sklepem internetowym, pierwszym krokiem jest aktywacja funkcji eksperymentalnej związanej z integracją z innymi systemami sklepów.
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego Sellasist.
2. Przejdź do karty Administracja ⇨ Funkcje eksperymentalne.
3. Znajdź funkcję "Integracja z innymi systemami sklepów”.
4. Zmień opcję na "WŁĄCZ” przy "Integracja z innymi systemami sklepów”. To umożliwi integrację z różnymi oprogramowaniami sklepów dostępnymi na stronie Sellasist.
5. Kliknij Zapisz.
Dodatkowe Informacje:
Pamiętaj, że funkcje eksperymentalne mogą być w fazie testów i mogą nie działać zawsze stabilnie. Zawsze warto sprawdzić najnowsze informacje i aktualizacje od Sellasist dotyczące tych funkcji.
Generowanie klucza API w Sellasist jest kluczowym krokiem do umożliwienia komunikacji między Sellasist a Twoim sklepem internetowym.
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Przejdź do Integracje ⇨ Klucze API.
3. Kliknij Dodaj klucz.
4. Nadaj nazwę dla klucza API.
To pomoże Ci zidentyfikować, do jakiego celu lub integracji jest on używany, szczególnie jeśli planujesz używać wielu kluczy. Wpisz wybraną nazwę w odpowiednim polu.
5. Kliknij Wygeneruj nowy klucz.
Po kliknięciu, system wygeneruje unikalny klucz API. Ten klucz jest niezbędny do autoryzacji i komunikacji między Sellasist a Twoim sklepem.
6. Kliknij Zapisz.
Po wygenerowaniu klucza, upewnij się, że go zapiszesz w bezpiecznym miejscu. Klucz API jest ważnym elementem bezpieczeństwa i nie powinien być udostępniany osobom nieupoważnionym.
Ten klucz będzie używany do konfiguracji integracji między Sellasist a Twoim sklepem internetowym.
W procesie integracji, będziesz musiał wprowadzić klucz API w odpowiednim miejscu w ustawieniach Twojego sklepu internetowego lub w innych systemach, które chcesz zintegrować z Sellasist.
Dodatkowe informacje:
Traktuj swój klucz API jak hasło. Nie udostępniaj go osobom trzecim.
Jeśli kiedykolwiek będziesz musiał wygenerować nowy klucz lub usunąć stary, wróć do tej samej sekcji w Panelu Administracyjnym.
Pamiętaj, że klucz API jest niezbędny do zapewnienia bezpiecznej i skutecznej komunikacji między Sellasist a Twoim sklepem.
Statusy zamówień w Sellasist odgrywają kluczową rolę w zarządzaniu procesem sprzedaży i komunikacji z klientami. Oto szczegółowy przewodnik dotyczący konfiguracji statusów zamówień:
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Przejdź do Administracja ⇨ Statusy zamówień.
3. Kliknij Dodaj status aby utworzyć nowy status zamówienia.
Nadaj nazwę statusowi, najlepiej taką, która odpowiada statusom używanym w Twoim sklepie internetowym, aby zachować spójność.
4. Ustaw odpowiednie powiadomienia e-mail.
Dla każdego statusu, możesz ustawić treść e-maila, który będzie wysyłany do klientów, gdy ich zamówienie osiągnie dany status. Możesz tu również spersonalizować treść e-mail.
5. Kliknij Zapisz.
Przetestuj, jak działają statusy i powiadomienia, wykonując próbne zamówienia.
Aby zapewnić płynność transakcji i dostaw, ważne jest odpowiednie skonfigurowanie metod płatności.
W przypadku, gdy masz podłączone wtyczki do sklepów, które chcesz zintegrować w Sellasist, w teorii, nie potrzebujesz dodać metod płatności z gotowych integracji. Gdy obsługa płatności jest obsługiwana przez oprogramowanie Twojego sklepu internetowego możesz dodać metodę "bez integracji” i nazwać ją 1:1 tak, jak w obsłudze zintegrowanego sklepu online. Uzupełnij również treści wysyłane klientowi w powiadomieniach w statusach.
W innym przypadku zintegruj się z wybranymi metodami w Panelu Administracyjnym Sellasist:
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Przejdź do Administracja ⇨ Metody Płatności.
3. Kliknij Dodaj metodę płatności.
4. Wybierz i skonfiguruj wybraną metodę płatności.
5. Ustaw treści powiadomień e-mail wysyłanych klientom w zależności od wybranej metody płatności.
Stwórz odpowiadające Ci metody płatności, które również powinny mieć identyczne nazwy jak w zintegrowanym z Sellasist sklepie. W tym przypadku należy zintegrować kuriera spośród wielu dostępnych po kliknięciu "Dodaj metodę dostawy”. Wybierz więc kuriera lub kurierów, których potrzebujesz. Wszystko w ramach automatyzacji i generowania listów przewozowych jest obsługiwane. Gdy masz własnego kuriera możesz go również dodać – jako dostawcę "Bez integracji”. Odbiór osobisty jest z reguły dodany po rejestracji Sellasist.
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Przejdź do Administracja ⇨ Metody dostawy.
3. Kliknij Dodaj metodę dostawy.
Stwórz metody dostawy z nazwami odpowiadającymi tym w Twoim sklepie.
Zintegruj wybrane metody dostawy, w tym kurierów, lub dodaj własnego dostawcę "Bez integracji”.
4. Skonfiguruj ustawienia integracji z wybraną metodą dostawy.
Upewnij się, że nazwy statusów, metod płatności i dostawy są spójne z tymi używanymi w Twoim sklepie internetowym.
Przeprowadź testy, aby upewnić się, że wszystkie ustawienia działają poprawnie i są zrozumiałe dla klientów.
Regularnie sprawdzaj, czy są dostępne nowe opcje lub aktualizacje w Sellasist, które mogą ulepszyć proces płatności i dostawy.
Prawidłowa konfiguracja tych elementów jest kluczowa dla zapewnienia płynnego procesu zakupowego dla Twoich klientów i efektywnego zarządzania zamówieniami w Sellasist.
Zachęcamy do obejrzenia filmu na YouTube, który może zawierać dodatkowe praktyczne wskazówki dotyczące każdego z powyższych kroków: