Jak zmniejszyć koszty wysyłek?
Jak zmniejszyć koszty wysyłek?
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyzwaniami, w tym z koniecznością obniżenia kosztów wysyłki. Wysokie ceny usług kurierskich mogą zniechęcać klientów do zakupów, dlatego warto szukać sposobów na ich obniżenie.
Wybór odpowiedniego rozwiązania zależy od indywidualnych potrzeb Twojego sklepu. Warto przeanalizować wszystkie dostępne opcje i wybrać tę, która będzie dla Ciebie najbardziej korzystna. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci obniżyć lub zoptymalizować koszty wysyłki w sklepie internetowym i wypracować kluczowe metody oszczędzania!
Jak zoptymalizować proces wysyłek w sklepie online?
Negocjuj cenę i zadeklaruj określoną liczbę paczek w miesiącu
Jeśli wysyłasz dużo paczek, możesz negocjować stawki z firmami kurierskimi. Pamiętaj, że duże firmy kurierskie oferują rabaty dla stałych klientów. Deklaracja określonej liczby paczek jest to bardzo dobry argument podczas zbijania ceny przed podpisaniem ostatecznej umowy. Aby jednak móc z niego skorzystać, Twój sklep musi osiągnąć pewną regularność w liczbie zamówień z miesiąca na miesiąc. Oczywiście raz podpisana umowa nie zamyka drogi do ponownych negocjacji w przypadku rozwoju działalności i zwiększenia liczby wysyłek.
Przejdź na usługi brokerskie
Korzystając z tej opcji, już od samego początku uzyskujesz bardzo dobrą ofertę i dostęp do wielu przewoźników w jednym momencie. Spróbuj zaoszczędzić na wysyłkach korzystając z usług brokera. Im tańsza wysyłka, tym lepszy punkt startowy podczas walki o Klienta, bowiem właśnie koszty wysyłki, są aspektem powodującym często rezygnację ze składania zamówienia w sklepie „A” i przejścia do sklepu „B”. Oczywiście, wybierając brokera, także należy wykazać się zdrowym rozsądkiem, bowiem ich oferty mogą się diametralnie różnić.
Brokerzy kurierscy współpracują z wieloma firmami kurierskimi, dzięki czemu mogą negocjować lepsze ceny dla swoich klientów. To rozwiązanie może być szczególnie korzystne dla małych firm, które nie mają możliwości negocjacji bezpośrednio z firmami kurierskimi. Efektywne zarządzanie kosztami dostaw to kroki do redukcji wydatków i umiejętnego zarządzania kosztami dostaw!
Inne zalety Brokera:
- Brak konieczności podpisywania umowy.
- Ceny zawierają wszelkie opłaty (w tym paliwową) oraz ubezpieczenie przesyłek.
- Brak problemów z przestojem podczas realizacji zamówień.
- Możliwość integracji systemu brokera z silnikiem sklepu.
Warto wspomnieć, że zwykle udostępniana jest także wysyłka za pobraniem. Jednak istnieją także wady przesyłek pobraniowych, o których warto wspomnieć. Jest to na przykład konieczność korzystania z usług pośrednika, podczas reklamacji usługi – może to zdecydowanie wpłynąć na wydłużenie czasu jej rozpatrywania.
Usługi brokerskie, są bardzo korzystne z prostej przyczyny – kumulują zapotrzebowanie na dostawę większej liczby firm, przez co możliwości negocjacyjne rosną. Zadbaj o ekonomiczny aspekt wysyłki towarów. Wynikiem tego jest znaczna redukcja kosztów za dostawę, pomimo że każda ze stron czerpie z tej operacji korzyści. Przemyśl właśnie tę opcję, by świadczyć tanie przesyłki kurierskie swoim Klientom.
Standaryzacja stosowanych opakowań, oraz dobór ich rozmiarów do wysyłanego towaru
Waga i wymiary paczek wpływają na koszty wysyłki. Dlatego warto dobierać opakowania do wielkości i wagi wysyłanych produktów. Dzięki temu zmniejszysz ilość pustego miejsca w paczce, co przełoży się na obniżenie kosztów. Dodatkową kwestią, to nieregularne kształty, które są zwykle powodem podniesienia ceny wysyłki takiego towaru. Dlatego właśnie, warto unikać tego typu przesyłek. Aby maksymalnie obniżyć koszty związane z dostawą, należy zaopatrzyć się w odpowiednio dobrane kartony, względem oferowanego towaru – tak, by były wystarczająco duże. Wpłynie to na ograniczenie zbędnych kosztów. Zatem opakowanie nie może być za duże, jak i za małe – powinno być jak najbardziej dopasowane, co zoptymalizuje kwestię bezpieczeństwa i konieczności odpowiedniego wypełnienia wolnych przestrzeni.
Nadzoruj wymiary nadawanych paczek oraz zadbaj o ich dokumentację
Mało się o tym mówi, ale przekroczenie gabarytów poza koniecznością dopłaty do wysyłki, generuje zazwyczaj także dodatkowe koszty w formie nakładanej kary za przekroczone rozmiary. Warto sfotografować paczkę i/lub mieć inny dowód jej dokładnych wymiarów (jak na przykład fakturę, gdzie są wyszczególnione wszelkie dane o zakupionych kartonach). Waga i wymiary paczek wpływają na koszty wysyłki. Dlatego warto dobierać opakowania do wielkości i wagi wysyłanych produktów. Dzięki temu zmniejszysz ilość pustego miejsca w paczce, co przełoży się na obniżenie kosztów.
Oferowanie darmowej wysyłki
Oferowanie darmowej wysyłki może być skutecznym sposobem na przyciągnięcie klientów. Jednak warto pamiętać, że może to prowadzić do wzrostu kosztów działalności.
Dostosowanie metod wysyłki do potrzeb klientów
Nie każdy klient jest skłonny zapłacić za szybką dostawę. Dlatego warto oferować różne metody wysyłki, w tym tańsze, które nie wymagają natychmiastowej dostawy.
Unikanie wysyłania na ostatnią chwilę i dbałość o recykling
Firmy kurierskie, zwykle posiadają w swojej ofercie dwie formy wysyłki: normalnej oraz pilnej. Oczywiście, ta ostatnia, charakteryzuje się odpowiednio wyższą ceną (nawet dwukrotnie) od standardowej. Inną kwestią, jest ponowne wykorzystanie opakowań, co pozwala nie tylko ograniczyć koszty związane z wysyłką, ale jednocześnie zadbać też o środowisko.