Nowa funkcja w Sellasist! Poznaj zastosowanie Zestawów Produktów
Poznaj zastosowanie Zestawów Produktów w Sellasist
W Twoim panelu Sellasist od teraz znajdziesz możliwość utworzenia zestawów statycznych, a już niedługo również dynamicznych. Po zapoznaniu się z naszym artykułem posiądziesz kompleksową wiedzę czym jest funkcja tworzenia zestawów produktów w Twoim e-commerce, oraz w jaki sposób możesz je wykorzystać.
Funkcja tworzenia Zestawów Statycznych w Sellasist
Zestawy statyczne to komplety produktów o ustalonych składnikach, gdzie każdy element zestawu jest precyzyjnie określony, nawet w przypadku produktów posiadających różne warianty – w zestawie statycznym wybiera się tylko jedną opcję. Zestaw traktowany jest jako autonomiczny produkt, a informacje o stanie magazynowym i cenach są pobierane z systemu produktów składających się na zestaw.
Masz pełną kontrolę nad składem zestawu oraz jego ceną, a system automatycznie oblicza sumę cen poszczególnych produktów i aktualizuje stany magazynowe. Podczas tworzenia zestawów produktów, system korzysta z regularnych cen poszczególnych produktów, a nie cen promocyjnych. Innymi słowy, nawet jeśli dany produkt jest obecnie objęty promocją i ma obniżoną cenę (cenę promocyjną), to cena tego produktu, która zostanie uwzględniona w zestawie produktów, będzie odpowiadała jego standardowej, niepromocyjnej cenie.
Należy zauważyć, że konfiguracja zestawów produktów w Sellasist nie uwzględnia możliwości korzystania z cen promocyjnych.
Dzięki temu nie musisz monitorować dostępności zestawów samodzielnie, ponieważ Sellasist sam przelicza stany magazynowe i określa dostępność oferowanych produktów. Na platformach takich jak Allegro, zestaw jest prezentowany jako jedna aukcja, co ułatwia zarządzanie ofertą.
Jak stworzyć zestawy produktów w panelu Sellasist?
Po co mi tworzenie zestawów produktów w sklepie internetowym?
Generowanie większej sprzedaży
Staje się możliwe poprzez zachęcanie klientów do zakupu zestawów Twoich produktów, co zazwyczaj skutkuje wydaniem większej sumy, niż w przypadku pojedynczych produktów.
Wyprzedaż małopopularnych artykułów
Dodatkowo sprawniej możesz pozbyć się zapasów, łącząc często sprzedawane produkty z mniej popularnymi i oferując je jako specjalne zestawy w atrakcyjnych cenach. Tym samym klienci zaoszczędzą czas, eliminując potrzebę samodzielnego doboru towarów, korzystając z gotowych propozycji.
- Np. Do dobrze sprzedającego się kremu do twarzy dołączysz małopopularne serum.
Tworzenie zestawów: produkt główny + akcesoria
Działając w ten sposób, zapewnisz również łatwość zakupów, umożliwiając Twoim konsumentów prosty wybór gotowego zestawu, szczególnie gdy nie są pewni, czego dokładnie szukają.
- Np. Do smartphone’a dołączysz zestaw słuchawek.
Zainteresować Cię również może nasz artykuł: Techniki sprzedaży komplementarnej. Czym jest up-selling i cross-selling?
Już wkrótce planujemy wdrożenie zestawów dynamicznych!
Zestawy dynamiczne w gruncie rzeczy działać będą podobnie do statycznych, z tą różnicą, że jeden z produktów zawartych w stworzonym przez Ciebie zestawie, będzie dodatkowo umożliwiał klientowi wybór różnych jego wariantów.
- Np. Sprzedając konkretną kołdrę, będziesz mógł zaoferować kupno pościeli o różnych wzorach do wyboru (wariantach), w atrakcyjnej cenie.
Podsumowując korzyści płynące z zastosowania zestawów produktów
Zestawy statyczne to komplety produktów o precyzyjnie określonych składnikach, zautomatyzowanym zarządzaniu stanami magazynowymi i cenami. Dzięki nim unikniesz ręcznego monitorowania dostępności. Korzyści płynące z tworzenia zestawów, to generowanie większych sprzedaży poprzez zachęcanie klientów do zakupu kompletnych zestawów oraz praktyczne zastosowania, np. wyprzedaż małopopularnych produktów poprzez ich połączenie z bardziej popularnymi w atrakcyjnych cenach. Planujemy wprowadzenie zestawów dynamicznych, które umożliwią klientom wybór różnych wariantów jednego produktu, dodatkowo wzbogacając funkcjonalność Sellasist. Odkryj nowe możliwości i strategie sprzedaży, korzystając z tej innowacyjnej funkcji w panelu Sellasist już dziś!