Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Uprawnienia statusów zamówień. Jak skutecznie podzielić obowiązki w Twoim e-commerce?

Uprawnienia statusów zamówień. Jak skutecznie podzielić obowiązki w Twoim e-commerce?

Zarządzanie dużym zespołem, rozdzielonym na działy lub obsługującym różne sklepy i marketplace’y, wymaga odpowiednich narzędzi. Dlatego nasza nowa funkcja, dostępna już w panelu Sellasist, może okazać się ważna dla sprawnego funkcjonowania Twojego biznesu online.

Dzięki możliwości nadawania i odbierania uprawnień do statusów zamówień, jako główny administrator możesz precyzyjnie kontrolować, które statusy będą dostępne dla poszczególnych operatorów. To nie tylko ułatwia zarządzanie, ale również porządkuje pracę w Twoim e-commerce, dając pracownikom jasny podział obowiązków i zwiększając efektywność zespołu.

Funkcjonalność dla każdego

Niezależnie od tego, czy zarządzasz dużą firmą, czy dopiero zaczynasz rozwijać swoje e-commerce, ta funkcja może Ci się przydać. Przeczytaj poniżej, jak łatwo możesz dostosować uprawnienia operatorów do statusów zamówień w Sellasist, aby lepiej zarządzać zespołem i procesami.

Dlaczego warto przydzielać uprawnienia do statusów zamówień?

Dzięki tej funkcji możesz precyzyjnie decydować, które statusy zamówień będą widoczne dla każdego operatora. To rozwiązanie idealne do organizacji pracy w różnych działach, sklepach czy marketplace’ach.

Dlaczego warto przydzielać uprawnienia do statusów zamówień w Sellasist?

Organizacja pracy według działów

Możesz przypisać statusy odpowiednie dla poszczególnych działów, np. nowo przyjętych zamówień, zamówień w realizacji czy zrealizowanych/niezrealizowanych. W ten sposób każdy zespół pracuje tylko z tymi zamówieniami, za które odpowiada.

Uprawnienia według funkcji pracownika

Sellasist umożliwia przypisanie statusów do konkretnych ról, np. osób odpowiedzialnych za zbieranie i pakowanie, kontrolę jakości, czy zarządzanie produktami o specjalnych wymaganiach (gabaryty, produkty delikatne, promocje). Dzięki temu każdy pracownik ma dostęp tylko do tych zamówień, które odpowiadają jego obowiązkom.

Zarządzanie według sklepów i marketplace’ów

Jeżeli prowadzisz kilka sklepów lub sprzedajesz na różnych platformach, jak Allegro, możesz podzielić dostęp do zamówień według kanałów sprzedaży. Operatorzy będą widzieć tylko te statusy, które są związane z ich obszarem odpowiedzialności.

Kontrola i bezpieczeństwo

Jako główny administrator możesz w łatwy sposób kontrolować dostęp użytkowników do statusów zamówień, co usprawnia zarządzanie zespołem. Dodatkowo, pracownicy mają dostęp tylko do tych zamówień, do których nadano im uprawnienia, co zmniejsza ryzyko pomyłek i nieautoryzowanych zmian.

Jak to działa w praktyce?

Każdemu operatorowi można przypisać widoczność wybranych statusów zamówień, dzięki czemu w panelu będzie miał dostęp jedynie do tych, które mu przydzielono. Na przykład większość pracowników może nie widzieć statusów „Nowe”, ale mogą mieć dostęp do statusów z grup „W realizacji” i „Zrealizowane”.

Użytkownik nie ma możliwości zmiany zamówienia na statusy, do których nie posiada uprawnień. Oznacza to, że może pracować tylko z przypisanymi mu statusami, a inne nie będą mu się wyświetlać, np. na listach rozwijanych.

Jak działa przydzielanie statusów zamówień w praktyce?

Ważna wskazówka:

Jeżeli nie przypiszesz operatorowi żadnych statusów, będzie miał automatyczny dostęp do wszystkich. To szczególnie przydatne, gdy wprowadzane są nowe statusy – nie musisz ich ręcznie dodawać każdemu administratorowi.

Uwaga:

Jeśli chcesz ograniczyć całkowicie dostępu któregoś operatora do zamówień, musisz zablokować jego dostęp do zakładki zamówień. Dodatkowo, gdy użytkownik ma dostęp tylko do wybranych statusów, nowo dodane statusy nie będą mu automatycznie przydzielane – trzeba to zrobić ręcznie w sekcji „Uprawnienia statusów zamówień”.

Jak nadać uprawnienia operatorowi?

  1. Przejdź do zakładki „Administracja” i wybierz „Administratorzy”. Zobaczysz listę wszystkich administratorów w systemie.
  2. Otwórz edycję wybranego administratora.
  3. Kliknij „Zmień” w sekcji „Uprawnienia statusów zamówień”. Pojawi się lista dostępnych statusów.
  4. Dostosuj uprawnienia – domyślnie wszystkie statusy są aktywne, co oznacza, że administrator ma pełny dostęp do zamówień, chyba że wprowadzisz zmiany.
  5. Nie zapomnij zapisania ustawień!

>>>Dokładną instrukcję przeczytasz tutaj<<<

W ten sposób możesz łatwo zarządzać uprawnieniami w swoim zespole, zapewniając efektywność i bezpieczeństwo pracy w Twoim e-commerce.

5/5 - (1 vote)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *