Gotowe rozwiązaniaSkuteczna sprzedaż online

Jak przygotować sklep internetowy pod wyprzedaż?

Jak przygotować sklep internetowy pod wyprzedaż?

Miesiąc letnich wyprzedaży już się rozpoczął, więc jak skutecznie przygotować się do akcji? Wakacyjne wyprzedaże są kojarzone przez wszystkich konsumentów, którzy czasami czekają na takie promocje miesiącami! Dla wielu marek i firm okres letnich wyprzedaży to prawdziwe żniwa i momentami może być to nawet kilkanaście proc. obrotu rocznego. Jak więc zatem przygotować sklep internetowy pod wyprzedaż? Oto poradnik dla właścicieli e-biznesów

Wizualizacja sklepu internetowego pod wyprzedaż oraz przygotowanie rabatu w panelu administracyjnym sklepu

Wizualizacja sklepu internetowego pod wyprzedaż oraz przygotowanie rabatu w panelu administracyjnym sklepu

Pierwsze i najważniejsze to przygotowanie sklepu internetowego pod wyprzedaż, ponieważ powinniśmy zacząć od wizualizacji strony głównej oraz przecenionych kategorii. Dodatkowo ważnym krokiem jest przygotowanie samej wyprzedaży w panelu administracyjnym. Mając konto na Sellasist.pl możesz przygotować promocję w karcie AsortymentPromocjeDodaj promocję. 

W karcie Dodaj Promocję możesz z łatwością wybrać czas trwania promocji oraz jej rodzaj i charakter. Więc samo przygotowanie wyprzedaży zajmie maksymalnie 10 minut!

Wyprzedaż w sklepie internetowym to też identyfikacja wizualna, która pozwala klientowi do nas dotrzeć. Jeśli sami nie nakierujemy klienta na banner „wyprzedaż” lub nie damy odpowiedniej informacji, to nasza akcja promocyjna może spalić na panewce. 

Jak maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy?

Cały przekrój możliwości komunikacyjnych należy jak najbardziej wykorzystać podczas wyprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Przygotowanie się do promocji to też elementy wizualne w mediach społecznościowych jak i w sklepie internetowym. Reklamy w Google Ads również będą przydatnym narzędziem, które przyczyni się do sukcesu wyprzedaży. Komunikacja w newsletterach oraz w mediach społecznościowych jest bardzo ważna i zdecydowanie przysłuży się do dobrej komunikacji między Tobą a klientem. 

Jak więc zatem w pełni wykorzystać ten cały potencjał? 

  • Po pierwsze zaplanuj całą akcję promocyjną i poinformuj o tym klientów z kilkudniowym wyprzedzeniem. 
  • Reklamy w Google Ads oraz w mediach społecznościowych powinny prężnie działać minimum tydzień przed wyprzedażą. 
  • W sklepie internetowym możesz stworzyć specjalną zakładkę “Wyprzedaż”, gdzie klienci będą mogli obejrzeć produkty objęte promocją.
  • Bezpośrednio przed wyprzedażą przygotuj bannery promocyjne, które będą widoczne zaraz po wejściu do sklepu internetowego oraz na media społecznościowe. 
  • Dzień przed rozpoczęciem wyprzedaży puść Newsletter informujący o promocjach i produktach, które będą nimi objęte. 
  • Zapytaj swoich klientów pod postami w mediach społecznościowych, czy czekają na promocję i jakie produkty ich interesują, to z pewnością wpłynie na dobrą komunikację. 

Przystosuj sklep internetowy pod dużą wyprzedaż

Sukcesem każdej wyprzedaży, gdy setki klientów próbują zrobić zakupy w tym samym czasie, jest wydajność sklepu internetowego. Przygotowanie sklepu do sezonowej wyprzedaży, to duże przedsięwzięcie. Jak zminimalizować ryzyko? Żeby uniknąć niepotrzebnego stresu i w najgorszym scenariuszu problemu z serwerem, od razu przygotuj się zawczasu. Sklep internetowy najlepiej od razu przed wyprzedażą lepiej przenieść na większy serwer, aby uniknąć niepotrzebnej wpadki. Platforma zakupowa nie powinna działać zbyt wolno, ponieważ wielu klientów skutecznie zniechęci się do zakupów. 

Jeśli jesteś już na dużym serwerze, to zaleca się zrobić test obciążeniowy przez administratora serwera w celu sprawdzenia, czy wytrzyma on ilość wejść i zamówień podczas szczytowych momentów wyprzedaży. Stress test jest wykonywany przez większe marki zawsze przed rozpoczęciem promocji. 

Innym dość powszechnym problemem podczas wyprzedaży są błędy w koszyku, przy potwierdzeniu zamówienia oraz płatnościach. Dlatego jest tak ważne, abyś wszystko przetestował jeszcze zawczasu. Nigdy nie rozpoczynaj wyprzedaży, jeśli nie masz pewności co do pełnej poprawności sklepu internetowego. 

Przygotuj regulamin promocji/wyprzedaży i umieść go w sklepie internetowym

Inną rzeczą, o której wręcz nie możesz zapomnieć to regulamin promocji, który jest podstawą do jej odbycia. Wszystkie zasady promocji powinny być jasne dla klienta i łatwo dostępne. Więc kiedy już zaplanujesz promocję, to pamiętaj o tym, aby każdy konsument miał możliwość zobaczenia zapisów w regulaminie w razie jakichkolwiek niejasności. Najważniejsze informacje, jakie powinny być zawarte w regulaminie, to kiedy rozpoczyna się promocja, kiedy się kończy, jakie artykuły są objęte promocją i czy produkty podlegają możliwości zwrotu. Spisanie regulaminu jest zabezpieczeniem dla Ciebie jak i dla klienta, gdyby zaistniał spór. 

Jak wyróżnić się wyprzedażą, aby klient kupił właśnie u Ciebie? 

Skuteczne narzędzia i strategie dla sklepów online w wyprzedaży to podstawa. Jest kilka metod i taktyk, które działają na podświadomość konsumentów oraz trafią w ich wrażliwość emocjonalną. Jak przyciągnąć klientów do sklepu online? Poniżej przedstawimy Ci praktyki, które często są stosowane przez duże marki, aby osiągnąć jak największe wyniki podczas wyprzedaży. 

  • Metoda niedostępności oraz krótki czas trwania promocji pomoże Ci utrzymać stan, który jest bardzo pożądany podczas robienia zakupów. Klienci będą śpieszyć się, żeby zrobić zakupy przez szybko znikające produkty oraz krótki czas trwania wyprzedaży np. przez jedną noc, jeden weekend. 
  • Stopniowe pogłębianie obniżek będzie działać równie zachęcająco jak krótki czas promocji, czy niedostępność produktów. Klienci zachęci coraz to wyższymi rabatami, będą bardziej skłonni zrobić zakupy właśnie u Ciebie. 
  • Stwórz osobną zakładkę “Wyprzedaż”, aby klient miał jasno zakomunikowane, że są produkty przecenione jak i te w regularnych cenach. Konsumenci zdecydowanie chętniej wejdą w zakładkę “Wyprzedaż” niż gdyby sami mieli szukać przecenionych produktów w różnych kategoriach. 
  • Zaproponuj swoim klientom darmową dostawę powyżej jakiejś kwoty lub darmową do każdego zamówienia. Nic tak dobrze nie zachęca klienta jak możliwość zaoszczędzenia kilku groszy na tak banalnych rzeczach typu dostawa. 
  • Jeśli planujesz wyprzedaż, zadbaj o to, żeby było to wydarzenie rzadkie, a nie takie, które powtarza się z tygodnia na tydzień. Zbyt częste organizowanie wyprzedaży odbierze Ci autentyczność i klient szybko straci do Ciebie zaufanie. 

3.7/5 - (8 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *