Jak sprzedawać na Amazon?

Jeżeli jesteś sprzedawcą, który posiada swoją ofertę online, na pewno zastanawiasz się już nad tym jak sprzedawać na Amazon lub jak prowadzić sprzedaż w Amazon. Borykasz się pewnie z pytaniami, czy sprzedaż na Amazon się opłaca, czy wiąże się to z jakimiś nowymi podatkami?

Amazon to międzynarodowy gigant, który budowanie swojej potęgi rozpoczął w USA i właśnie tam, Amazon stanowi już niemal połowę wszystkich transakcji e-commerce. To czyni go największą platformą sprzedaży e-commerce w USA. Jest to ponad 13% wszystkich światowych transakcji sprzedaży detalicznej handlu elektronicznego.

Z poniższego tekstu dowiesz się m.in. jak rozpocząć sprzedaż na Amazon oraz jak sprzedawać na Amazon z Polski i będziesz mógł zacząć projektować strategię sprzedażową.

Rejestracja i wybór odpowiedniego konta na Amazon

W Amazon znajdziemy kilka opcji sprzedaży do wyboru:

  1. Producent, również osoba tworząca rękodzieła.
  2. Marka własna w Amazon.
  3. Marka prywatna.
  4. Dostawca produktów Prime.
  5. Sprzedawca usług B2B.
  6. Sprzedawca indywidualny.

Ile kosztuje sprzedaż w Amazon? Typy opłat w Amazon:

  1. Miesięczny abonament.
  2. Opłata za każdy sprzedany produkt.
  3. Prowizja od sprzedaży.

Rozpoczęcie sprzedaży na Amazon wiąże się z konfiguracją konta. Unikaj pułapek i zacznij osiągać duże wyniki sprzedażowe. Na samym początku należy wybrać typ konta. Niezależnie od tego, jakie konto wybierzemy, musimy pamiętać, że oba typy kont obciążane będą opłatą Referral Fee, czyli prowizją wynoszącą zazwyczaj 15% ceny produktu. Jest to prowizja od sprzedaży na Amazon, nalicza się więc dopiero po sprzedaży. Działa to podobnie jak na Allegro. Dla każdego typu konta będą również inne opłaty, które opisuję poniżej.

Konto Indywidualne:
W przypadku wyboru konta indywidualnego nie poniesiemy kosztów za jego prowadzenie, jednak za każdą sprzedaż poniesiemy koszt w postaci prowizji 0,99$ dla każdego sprzedanego produktu. Możemy wystawić na Amazon nieograniczoną liczbę produktów, ale w przypadku konta indywidualnego sprzedać możemy tylko 40. Miesięcznie zapłacimy więc maksymalnie 39,60$. Spróbuj wykorzystać maksymalnie potencjał Amazon, aby jak najbardziej zwiększyć zyski ze sprzedaży.

Konto Pro sprzedawcy:
Ten typ konta nie posiada limitu sprzedaży, wiąże się jedynie ze stałym kosztem miesięcznym w wysokości 39,99$. Opłata ta nie tylko zwalnia sprzedawcę z limitu sprzedaży, ale również z opłaty za sprzedaż.

Fullfilment by Amazon czy Fullfilment by Merchant?

Fullfilment by Amazon czy Fullfilment by Merchant?

Najważniejszą sprawą, jaką musimy zająć się na początku współpracy z Amazon, jest ustalenie tego, w jaki sposób będziemy dostarczać produkty do naszych klientów.

W Amazon możemy to robić na dwa sposoby:
1. Samodzielnie – Fullfilment by Merchant, czyli w skrócie FBM.
2. Pośrednio przez Amazon – Fullfilment by Amazon, czyli FBA.

FBM – Fullfilment by Merchant
Ten sposób sprzedaży jest bardzo podobny do standardowej sprzedaży we własnym sklepie internetowym czy na Allegro. Sami musimy zadbać o pakowanie i wysyłkę towaru. Jest to więc bardzo prosty system, do którego jesteśmy przyzwyczajeni.

FBA – Fullfilment by Amazon
W tym modelu sprzedaży mamy bardzo ciekawą usługę, jaką oferuje jedynie Amazon. Magazynowanie, pakowanie oraz dostawa produktu odbywa się po stronie Amazona. Musimy jedynie dostarczyć produkty do magazynu Amazona. W tym przypadku również obsługa zwrotów i reklamacji odbywa się po stronie obsługi Amazona. Największą zaletą jest tu właśnie obsługa, którą nie musi zajmować się sprzedawca, w tym również obsługa maili, powiadomień, wysyłki, śledzenia paczki.

Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ale taka usługa kosztuje nas minimum 2,41$ za obsługę zamówienia (w tym kompletowanie zamówienia, pakowanie, wysyłka i obsługa klienta), a produkty ważące ponad 2 kg kosztują 4,71$ za obsługę. Dodatkowo dochodzą koszty magazynowania w kwocie 64¢ za 0.0929 m2 magazynu. Oczywiście im więcej zajmujemy powierzchni lub im większy gabaryt produktu, tym więcej zapłacimy.

Dodatkowym atutem tego modelu sprzedaży jest lepsze eksponowanie produktów w serwisie Amazon. Ich lepsze pozycjonowanie pozwala Amazonowi szybciej zwolnić miejsce w magazynie, a co za tym idzie, sprzedać Twoje towary. Amazon dba w szczególności o sprzedawców FBA, ponieważ to usługa realizowana prawie w całości przez Amazon.

Jeżeli chodzi o minusy tego rozwiązania, warto zwrócić uwagę na to, że najbliższy magazyn Amazona mieści się w Berlinie, a magazynowanie towaru za granicą zmusza nas do założenia działalności w Niemczech oraz do bycia płatnikiem VAT właśnie w tym kraju. Sprzedaż w innych krajach europejskich nie będzie wymagała rejestracji firmy w każdym z nich z osobna, o ile nie przekroczymy w nim rocznego limitu kwotowego. W przypadku modelu FBA musimy również odpowiednio przygotować produkty. Amazon ma co do tego konkretne wymogi, a dotyczą one odpowiedniego zapakowania produktów, czy wygenerowania dla nich etykiet.

Rozpoczęcie sprzedaży w Amazon

Rozpoczęcie sprzedaży w Amazon

Amazon dla początkujących, spróbuj zacząć sprzedawać i osiągnąć sukces za jednym razem. Jeżeli wybrałeś już swój rodzaj konta i model sprzedaży, czas rozpocząć sprzedaż! Załóż konto w Amazon, wybierając najdogodniejszy dla Ciebie model sprzedaży. W trakcie sprzedaży na pewno nieocenionym będzie wybór oprogramowania, które Ci to ułatwi. Jeżeli posiadasz swój sklep internetowy w oprogramowaniu Sellingo.pl, najprostszym krokiem będzie rozszerzenie jego możliwości i zarządzanie całą sprzedażą w Sellasist.pl. Dzięki Sellasist połączysz swoje konto Amazon z asortymentem, który oferujesz w sklepie internetowym lub na Allegro. Sellasist pozwoli Ci zarządzać zamówieniami pochodzącymi z Amazon i zautomatyzuje proces ich realizacji.

Jak wyróżnić się w tłumie i zwiększyć dochody? Pamiętaj o reklamie!

  1. Amazon Sponsored Products – to program, który umożliwi Ci reklamowanie swoich produktów w Amazon. Automatycznie stworzysz reklamę produktów, która następnie pojawiać się będzie w wynikach wyszukiwania Amazon, jest to podobne do znanej z Googla reklamy produktowej.
  2. Amazon Products Display – pozwala na wybranie produktów polecanych oraz powiązanie ich z wybranym produktem.
  3. Amazon Headline Search – to reklama przypominająca banner reklamowy, który znajdzie się w górnej części strony na Amazon. Banner ten może pojawiać się także na stronie wyników wyszukiwania.

Czy warto prowadzić sprzedaż w Amazon?

Relatywnie do Niemiec, Szwajcarii czy Francji, koszt utrzymania w Polsce jest dosyć niski. Nawet w przypadku modelu FBM koszt utrzymania magazynu w Polsce może być niższy niż w przypadku modelu magazynu oferowanego przez Amazon. Również koszt wysyłki przesyłki zagranicznej np. z Polski do Niemiec nie musi być tak wysoki, jak ceny przesyłek kurierskich za granicą.

Rozwijaj swój biznes na Amazon!

Sukces w sprzedaży na Amazon jest w zasięgu ręki. Amazon to aktualnie największy sklep internetowy na świecie, który dopiero buduje swoją rozpoznawalność w Polsce. Wszystko wskazuje na to, że lada dzień w pełni zagości na naszym krajowym rynku e-commerce i na pewno w ten sposób przekona do siebie jeszcze większą grupę odbiorców. Znikomy brak zainteresowania polskich sprzedawców tą platformą daje możliwość zaistnienia w Amazon, warto więc założyć konto i spróbować swoich sił w sprzedaży międzynarodowej.

3.4/5 - (5 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *