Załóż internetowy sklep spożywczy z Sellasist
Załóż internetowy sklep spożywczy z Sellasist
Załóż swój e-sklep spożywczy z Sellasist. Skutecznie wykorzystaj integrator sprzedaży Sellasist oraz w pełni kompatybilną aplikację do zarządzania magazynem Sellasist WMS.
Przemysł spożywczy to jeden z najbardziej rozdrobnionych sektorów w Polsce. Przez to, że w kraju działa dużo małych firm produkujących żywność na małą skalę, muszą one sprostać narastającej konkurencji. Przedsiębiorcy szukają narzędzia, które podoła temu zadaniu. W tym artykule dowiesz się jakie rozwiązania proponuje Sellasist w założeniu i późniejszym zarządzaniu internetowym sklepem spożywczym. Przeczytasz też o naszym kliencie z branży FMCG – E.Leclerc, z którym współpracujemy od kilku lat.
Branża spożywcza w Polsce
Kluczowym dla utrzymania bezpieczeństwa żywnościowego w kraju oraz jednym z najszybciej rozwijających się dziedzin polskiej gospodarki jest przemysł spożywczy. Świadczy o tym, między innymi wysoki procentowy udział w tworzeniu PKB – 13,2%. Branża spożywcza w Polsce charakteryzuje się wysoką dynamiką produkcji żywności, a zarazem dużym potencjałem i popularnością wśród przedsiębiorców. Polska należy do czołowych państw, korzystających z nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań, co gwarantuje sukces eksportowy i rozpoznawalność polskich producentów na rynkach europejskich.
Gwałtowny wzrost popularności sklepów internetowych o profilu spożywczym zarejestrowany został w momencie wybuchu pandemii koronawirusa. Od 2020 roku branża e-grocery nieustannie się rozwija i zwiększa swój udział w rynku e-commerce. Prognozuje się jej dalszy rozwój. Wbrew powszechnej opinii, branża FMCG wymaga podania przez przedsiębiorcę dodatkowych informacji – zgodnych z prawem krajowym oraz prawem Unii Europejskiej dotyczącym informacji na temat żywności. Właściciel sklepu internetowego jest prawnie zobowiązany dostarczyć wymaganych informacji o oferowanym produkcie – podobnie jak to ma miejsce w sklepie stacjonarnym.
W rozporządzeniu Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych czytamy, iż wszelkie informacje zamieszczane na tradycyjnych ulotkach czy drukowanych gazetkach, ale także na stronach internetowych sklepów powinny być podane w języku polskim, przedstawione w sposób widoczny, zawierające informacje rzetelne i jasne dla konsumenta oraz niewprowadzające go w błąd. Ułatwieniem, które pomija umieszczanie danych tekstowych w opisie produktów przez sprzedawców jest możliwość umieszczenia w opisie danego produktu na stronie sklepu skanu lub zdjęcia etykiety produktowej, zgodnej z przepisami prawa żywnościowego, umieszczonej na sprzedawanym produkcie przez jego producenta lub importera.
Obowiązkowe informacje na temat żywości, które właściciel sklepu internetowego musi przekazać przez ostatecznym ich zakupem przez klienta na stronie internetowej sklepu
- Nazwa produktu.
- Wykaz składników.
- Ilość określonych składników lub kategorii składników.
- Substancje powodujące nietolerancje lub alergie pokarmowe.
- Ilość netto żywności.
- Data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia, podane przed ostatecznym dokonaniem zakupu w sklepie internetowym, a najpóźniej w chwili zakupu danego towaru.
- Wszelkie specjalne warunki przechowywania lub warunków użycia.
- Nazwa lub firma i adres podmiotu działającego na rynku spożywczym lub importera.
- Kraj lub miejsce pochodzenia w przypadku niektórych rodzajów mięsa, mleka lub gdy ich pominięcie może wprowadzić w błąd klienta.
- Instrukcja użycia, gdy w przypadku braku takiej instrukcji odpowiednie użycie danego środka spożywczego byłoby utrudnione.
- W odniesieniu do napojów o zawartości większej niż 1,2% rzeczywistej zawartości objętościowej alkoholu.
- Informacja o wartości odżywczej.
Podstawowe potrzeby sklepu spożywczego, rozpoczynającego działalność w Internecie
- Atrakcyjne przedstawienie szerokiej oferty produktowej na stronie internetowej sklepu, by klienci chętnie pozostawali na stronie.
- Wersja mobilna sklepu internetowego.
- Intuicyjność poruszania się po stronie sklepu internetowego.
- Umożliwienie szybkich płatności klientom, którzy dokonują zakupu.
- Szybkość dostawy.
- Automatyzacja komunikacji z klientami na temat statusu zamówienia oraz np. zmianach, jakie zaistnieją w zamówieniach z powodu braku towaru.
Sellasist jako menadżer internetowego sklepu spożywczego
Jakie korzyści zyskasz, gdy zaczniesz pracę na oprogramowaniu Sellasist? Proponujemy atrakcyjne cenowo rozwiązanie, które zwiększy sprzedaż i pomoże sprawnie zarządzać sklepem internetowym. Dzięki Sellasist Twój internetowy sklep spożywczy możesz w prosty sposób zintegrować z hurtowniami, płatnościami, programami magazynowo-księgowymi i kurierami, by zapewnić pełną automatyzację procesu sprzedaży, a zarazem zadowolenie klientów i wysoką konwersję. Zapoznaj się z naszą pełną ofertą i stwórz z Sellasist dobrze prosperujący biznes!
Załóż sklep internetowy z żywnością z Sellasist:
- sprzedaż produktów na wagę (umożliwienie zwrotu lub dopłaty pieniędzy do zamówienia przy odbiorze przez klienta końcowego),
- integrację z kolektorami lub smartfonami za pomocą aplikacji, w celu automatyzacji procesu kompletacji zamówień złożonych drogą elektroniczną,
- współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami i producentami, by wspierać miejscową gospodarkę,
- aplikację dla kurierów, by ustalić optymalną dla nich trasę i móc w pełni zarządzać przystankami konkretnego kierowcy,
- automatyczne wysyłanie newslettera do klientów oraz informowanie ich o statusach przesyłki i szybki kontakt pracownika z konkretnym klientem w razie potrzeby (brak produktów, propozycja zamiennika),
- automatyczne generowanie dokumentów magazynowych i handlowych,
- możliwość edycji elementów layoutu strony za pomocą integracji sklepu z Sellingo,
- szybką zmianę bannerów,
- możliwość ustawienia szablonów opisów produktowych,
- masowe wystawianie ofert w sklepie internetowym oraz innych stronach lub marketplace,
- automatyczne przesyłanie danych dzięki integracji z hurtowniami (w tym opisy, zdjęcia produktowe wraz z aktualizacjami),
- integracje z hurtowniami umożliwiające dropshipping.
Przykład E.Leclerc jako dobrze prosperującego spożywczego e-sklepu
Nasza współpraca z E.Leclerc od 2020 roku pozwoliła nam się rozwinąć i zaprojektować dobrze prosperujący spożywczy sklep internetowy oraz stworzyć narzędzia, które w znacznym stopniu automatyzują pracę, pozwalając na zwiększoną liczbę konwersji. Każdy sklep E.Leclerc stanowi osobne miejscowe przedsiębiorstwo i planuje własną strategię marketingową. Dzięki zastosowaniu zaprojektowanych przez nas rozwiązań oraz dostosowanie systemu informatycznego do infrastruktury sprzedażowej spółki każdy sklep może funkcjonować o wiele szybciej i sprawniej, a co za tym idzie obsługiwać większą liczbę zamówień.
Kolejne kluczowe kroki do sukcesu to zaprojektowanie spójnego layoutu sklepu wraz z intuicyjnym menu, przedstawiającym w sposób przejrzysty ogrom kategorii produktowych oferowanych przez E.Leclerc. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom online mogliśmy zaprezentować użytkownikom szeroką gamę produktów. Sklep E.Leclerc cieszy się uznaniem wśród miejscowych przedsiębiorców, więc tym bardziej jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć rozwój lokalnej gospodarki przez oferowanie produktów regionalnych.
Automatyzacja przyspieszająca obsługę wysyłki zamówień, zawierających towary wagowe wpływające na zmianę wartości zamówienia, wyroby świeże, produkty wymagające indywidualnych warunków przewozu, pozwoliła nam na stworzenie profesjonalnych spożywczych e-sklepów z bardzo szerokim i różnorodnym asortymentem.
Cyklicznie prowadzimy szkolenia, by zapoznać personel E.Leclerc z naszym oprogramowaniem. W dalszym ciągu implementujemy kolejne sklepy E.Leclerc, kontynuując współpracę z klientem, zapewniając pełną opiekę po uruchomieniu sklepu na oprogramowaniu Sellasist oraz wprowadzając nowe innowacyjne funkcjonalności. Rozwijaj swój biznes spożywczy online z pomocą Sellasist!
Poznaj zalety otwarcia internetowego sklepu spożywczego E.Leclerc z Sellasist!
- Responsywny layout sklepu internetowego
Projekt, odzwierciedlający charakter marki, został stworzony zgodnie z założeniem mobile first. Sklep internetowy o spójnej kolorystyce jest wygodny w użytkowaniu na smartfonie. By ułatwić użytkownikom podgląd koszyka i powrót do przeglądanej strony w smartfonie, wprowadziliśmy poruszanie się po zakładkach za pomocą jednego gestu.
- Zaawansowane możliwości promocji produktów
Dzięki zastosowanym przez nas narzędziom, handel spożywczy online prowadzony przez E.Leclerc to proste zarządzanie elementami promocyjnymi, jakie umieściliśmy na stronie sklepu internetowego. Personel sklepu odpowiedzialny za wygląd strony internetowej może ustawiać przeceny czasowe na produkty, kategorie, marki oraz tworzyć rabaty procentowe, kwotowe na konkretne produkty bądź zestawy produktowe. Stworzyliśmy możliwość przeglądania gazetek reklamowych z możliwością oznaczania i dodawania produktów do koszyka przez użytkowników.
Administrator sklepu może również:
- wygenerować i przyznawać kody rabatowe klientowi lub grupom klientów,
- ustawiać promocję oraz wybór pierwszych produktów na stronie głównej i w kategoriach,
- umieszczać banery reklamowe w dowolnym miejscu na stronie sklepu – również w rotacyjnej karuzeli,
- tworzyć powiadomienia push-up z ofertą sklepu,
- mierzyć efektywność reklam – dzięki licznikowi kliknięć w baner,
- tworzyć produkty powiązane, proponowane i priorytetowe,
- ustawić promowanie konkretnej marki w wynikach wyszukiwania,
- ustawić produkty proponowane w „strefie przykasowej” oraz ustawić automatyczne domówienie towarów.
Zarządzanie dużą bazą produktów
By w sposób sprawny zarządzać dużą bazą produktów stworzyliśmy wewnętrzną bazę zarządzania informacjami o produktach PIM, gromadzącą i aktualizującą dane ze wszystkich sklepów E.Leclerc pracujących na Sellasist. Sklepy są również zintegrowane z BrandBankiem, by automatycznie pobierać kompletne karty produktowe oraz aktualizować dane. Sellasist posiada funkcje ułatwiające szybszą obsługę produktów (cena, opis, kategoria produktu) synchronizację cen i stanów magazynowych z oprogramowaniem zewnętrznym sklepów E.Leclerc.
Czytaj też: PIM E.Leclerc, czyli jak stworzyliśmy automatyczną bazę produktów
Wewnętrzna aplikacja do zbierania zamówień
Stworzona przez nas aplikacja do kompletacji zamówień pozwala na:
- szybszą realizację zamówień,
- eliminację pomyłek podczas zbierania zamówień,
- lepsze zarządzanie czasem pracowników,
- automatyczne drukowanie paragonów poprzez integrację z kasą fiskalną,
- zmianę produktu bezpośrednio z poziomu aplikacji,
- możliwość wykonywania połączeń do klienta,
- dzielenie rachunku na paragon oraz fakturę,
- działanie aplikacji w trybie offline.
Zobacz też: Jak zautomatyzować obsługę wysyłek w magazynie przy pomocy Sellasist WMS?
Kontrola nad najważniejszymi elementami w sklepie
Dzięki wprowadzonym przez nas narzędziom do sklepów E.Leclerc, możemy ułatwić komunikację i sprawną obsługę klienta oraz utrzymać kontrolę nad najważniejszymi elementami sklepu spożywczego. Wprowadziliśmy powiadomienia o nieopłaconych zamówieniach, moduł windykacji faktur, możliwość zablokowania wydania zamówienia bez paragonu, monitoring rozliczeń kuriera z kasą, kontrola nad wydawanymi kurierowi lodówkami i pojemnikami, automatyczną dopłatę za dodatkowe kilogramy przy dostawie, automatyczne doliczanie cen toreb do pakowania zamówienia, monitoring pracy zbieraczy, oraz śledzenie promocji i ocenę efektywności akcji promocyjnych. Wychodząc naprzeciw klientom sklepu internetowego, wprowadziliśmy także możliwość odbioru osobistego skompletowanego przez personel sklepu zamówienia.