Na czym polega polityka zwrotów na Allegro?
Na czym polega polityka zwrotów na Allegro?
Sprzedajesz na Allegro? Czy Ty również niejednokrotnie zderzyłeś się z pracochłonnym procesem dokonania zwrotu środków do klienta? Serwis w odpowiedzi na potrzeby zarówno kupujących, jak i sprzedających stworzył jednolitą Politykę zwrotów, która ułatwi nie tylko korzystanie z prawa do odstąpienia od umowy, ale również przyspieszy proces reklamacyjny.
Na czym polega polityka zwrotów na Allegro?
Polityka zwrotów obejmuje szereg udoskonaleń, które mają zapewnić Kupującym jednolite zasady zwrotu przedmiotu oraz pewność, że środki zostaną przekazane odpowiednio szybko. Na Allegro obowiązuje Polityka zwrotów, czyli jeden standard zwrotu produktu. Dzięki niej zostały ujednolicone oraz i zebrane w jednym miejscu zasady dotyczące zwrotu produktów na Allegro. W związku z tym dla kupujących zwroty są łatwe i szybkie, a dla sprzedających – mniej pracochłonne i mniej kosztowne.
Z Polityki zwrotów kupujący mogą dowiedzieć się odpowiedzi na pojawiające się najczęściej pytania, tj. co zrobić w przypadku gdy klient zrezygnuje z zakupu, ile czasu ma na zwrot, jak zapakować produkt i w jaki sposób go odesłać, kiedy dokonany zostanie zwrot środków, jakich warunków zwrotu można oczekiwać od sprzedającego w Allegro, kiedy zwrot może zostać nieuznany.
Udogodnienia Allegro
Dzięki wypracowanym schematom działania oraz rozwiązaniom podanym przez Allegro w Polityce zwrotów, możesz zadbać o płynny przebieg zwrotów oraz skorzystać z wielu podpowiedzi.
Formularz warunków zwrotu zakupu na Allegro
Dzięki podpowiedziom Allegro zawartych w artykule oraz utworzeniu warunków zwrotu z pomocą formularza warunków w Twoich ofertach, co jest obowiązkowe, gdy posiadasz konto firmowe na Allegro, klient z pewnością łatwiej odnajdzie się, gdy będzie chciał zwrócić produkt. Dzięki odpowiednim schematom informacje są przejrzyste i będą pomocne w wielu sytuacjach.
Warunki dopełnienia terminów na zwroty wpłat kupującym
Dzięki usystematyzowaniu warunków zwrotu środków klient Allegro będzie czuł się bezpieczniej, a Ty jako sprzedawca zostaniesz przez niego obdarzony dużym zaufaniem. Gdy klient anuluje zakup masz obowiązek zwrócić wpłatę środków do 2 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania informacji od klienta.
W ten sposób Allegro obliguje wszystkich sprzedawców, aby zwrócić wpłatę do 7 dni kalendarzowych, licząc od dnia, w którym otrzymają przesyłkę zwrotną, ale nie później niż 14 dni od momentu, gdy otrzymasz wypełniony przez kupującego formularz zwrotu towaru. Gdy produkt posiada wadę produktu, masz aż 14 dni kalendarzowych na podjęcie decyzji reklamacyjnej i w przypadku uznania przez Ciebie reklamacji – zwrot środków pieniężnych kupującemu.
Nie musisz się obawiać! w przypadku Allegro zintegrowanego z Sellasist nie musisz obserwować osobno polityki zwrotów na koncie Allegro! Dzięki zaawansowanemu modułowi zwrotów, który masz w cenie abonamentu, otrzymasz informację o zwrocie towaru w Panelu Administracyjnym – a co więcej będziesz w stanie obsłużyć formularze RMA!
- rozwiązywać sprawy klientów w terminach:
- 7 dni kalendarzowych – tyle dni masz na wyjaśnienie sprawy, gdy upłynie ustalony przez Ciebie termin na dostarczenie towaru
- 14 dni kalendarzowych – tyle dni masz na wyjaśnienie sprawy, gdy kupujący zareklamuje towar w ramach prowadzonej dyskusji na Allegro.
Terminy ustalone odgórnie przez Allegro, żeby zabezpieczyć interesu klientów to 7 dni kalendarzowych na wyjaśnienie sprawy, w przypadku, gdy minie ustalony przez Ciebie termin na dostarczenie towaru oraz 14 dni w przypadku, gdy kupujący zareklamuje towar w ramach prowadzonej dyskusji Allegro.
Ujednolicenie zasad zwrotu ma na celu zadbanie o przejrzystość procedury. Jak wskazują badania przeprowadzone przez Allegro, to właśnie różnorodne regulacje wprowadzają Kupującego w dezorientację i zniechęcają go do dalszych zakupów.
Automatyczny zwrot kwoty Kupującemu – jak będzie funkcjonował?
Allegro stworzyło akcje automatyczne analogiczne do automatyzacji w Sellasist. Po odbiorze przez Ciebie przesyłki zwrotnej po 7 (w przypadku zwrotu dla odstąpień od zakupu) lub 14 (termin stosowany dla reklamacji zakupu) dniach kalendarzowych Twój klient dostanie z Twojego konta zwrot pełnej kwoty (wraz z kosztami wysyłki) za zakupy. Zwrot środków nie zostanie wypłacony, jeśli zgłosisz zastrzeżenia (wykonasz częściowy zwrot lub odmówisz zwrotu środków). Allegro nazywa taką akcję decyzją zwrotową:
W przypadku np. gdy towar nosi ślady użytkowania lub nie był przedmiotem umowy, możesz odmówić Kupującemu przyjęcia reklamacji/zwrotu. Niezależnie od ustawień akcji automatycznych, przed upływem terminu 7 lub 14-dniowego w przypadku wykonania decyzji zwrotowej, środki nie zostaną automatycznie pobrane z Twojego konta.
Pamiętaj, że musisz wyrazić zgodę na automatyczny zwrot wpłaty. Zrobisz to w Ustawieniach zamówień.
System powiadomień Allegro zapewnia sprawną komunikację między Tobą a Kupującym bez konieczności wysyłania oddzielnych e-maili o statusie przesyłki zwrotnej.
Zaktualizuj warunki zwrotów w ofertach Allegro
Allegro zapowiada dosyć rygorystyczne przestrzeganie nowych zasad. Jeśli nie zaktualizujesz warunków zwrotu w swoich ofertach do 1 października, nie będziesz miał możliwości wystawienia nowej oferty oraz edycji produktu, do którego masz przypisane nieaktualne warunki zwrotu.
Jak zaktualizować warunki zwrotów?
- Wejdź do zakładki Warunki zwrotów, a następnie kliknij Zmień przy wybranych warunkach.
- Sprawdź, czy podany przez Ciebie adres do zwrotu ma poprawny format. Jeśli nie, podkreślamy Ci na czerwono, co jest nie tak. Wówczas popraw swój adres.
- Z listy Dodatkowe informacje wybierz punkty, które dotyczą Twojej sprzedaży.
- Dodaj, jeśli chcesz, dane do kontaktu.
- Jeśli nie udzielasz możliwości zwrotu przedmiotu, sprawdź, czy masz zaznaczone odpowiednie powody.
- Na koniec kliknij Zapisz. I gotowe!
Rozwiązania w Sellasist – zwroty Allegro
Zwroty zamówień pochodzących z Allegro to nic trudnego! Dzięki Sellasist możesz je obsłużyć w Panelu Administracyjnym, co ułatwi Ci uzyskanie dokumentów zwrotu i uzupełnienie stanów magazynowych produktów o zwrócone sztuki. Wszystko to zrobisz w module reklamacji dostępnym wraz z oprogramowaniem – bez dodatkowych opłat.
Dzięki kilku kliknięciom możesz potwierdzić zwrot płatności lub odrzucić reklamację. Dzięki automatyzacji możesz w prosty sposób zarządzać zamówieniami Allegro w Sellasist.