Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż onlineWMS

Sellasist WMS w niewielkim e-commerce – sklep z zabawkami Kamiland

Sellasist WMS w niewielkim e-commerce – sklep z zabawkami Kamiland

Charakterystyka klienta 

Kamiland to znajdujący się w Kielcach sklep z zabawkami i artykułami dla dzieci sprzedający zarówno stacjonarnie jak i online. Z firmą współpracujemy od ponad roku aż na trzech poziomach! Sklep online oparty został na naszym oprogramowaniu Sellingo, obsługa zamówień internetowych i logistyka magazynowa działa natomiast dzięki naszej autorskiej aplikacji Sellasist WMS. Całość wraz ze sprzedażą wielokanałową scala ze sobą nasz integrator Sellasist, dzięki któremu właściciel Kamilandu może kontrolować cały swój zabawkowy e-commerce w jednym miejscu. 

Działalność sklepu w całości współgra dzięki w pełni kompatybilnemu zestawowi oprogramowań dostarczonych przez eSprzedaż. To nie przypadek, że właściciel – Pan Kamil Stuleblak podjął decyzję, aby w swoim niedawno powstałym przedsiębiorstwie użyć naszych rozwiązań. Pan Kamil poznał możliwości systemowe wszystkich trzech wymienionych już wcześniej produktów podczas pracy u innego z naszych klientów, co skłoniło go do zaufania nam przy zakładaniu jego własnego e-commerce. 

Obsługa sklepu 

Sklep Kamiland zarówno stacjonarnie, jak i online prowadzony jest przez jedną osobę – jego właściciela, Pana Kamila Stuleblaka. Jak sam przyznaje, nie byłby w stanie obsłużyć wszystkich procesów sprzedażowych samodzielnie, gdyby nie zautomatyzowanie wszelkich procedur dzięki Sellasist WMS oraz menadżerowi sprzedaży Sellasist.

W skrócie: co otrzymuje od Grupy eSprzedaż firma Kamiland?

  • Witrynę sklepu internetowego na Sellingo.
  • Sellasist WMS do obsługi działań magazynowych i logistyki wysyłek i zwrotów zamówień.
  • Integrator Sellasist, dzięki któremu sklep sprzedaje również na Allegro i innych marketplace, integruje się z hurtowniami, łączy z drukarką fiskalną i prowadzi księgowość.
  • Poprzez tryb sprzedaży bezpośredniej Kamiland prowadzi obsługę klientów sklepu stacjonarnego. 

Jak w praktyce wyglądają wszystkie procesy obsługi magazynu i zamówień w Kamilandzie?

Sellasist WMS w sklepie z zabawkami Kamiland.

Przez rok we własnej działalności gospodarczej właściciel sklepu wypracował sobie własne metody do samodzielnej obsługi zamówień, o których dzięki swojej uprzejmości postanowił nam opowiedzieć.

Planowanie dostaw 

Zamówienia tworzone są poprzez Moduł zaplanuj dostawę, który właściciel współtworzył z nami na etapie wdrożenia, abyśmy mogli sprostać wszelkim jego wymaganiom. Moduł posiada możliwość filtrowania towaru po dostawcy, daje wgląd do aktualnego stanu magazynowego, wyświetla współczynnik rotacji oraz ceny towarów.

Przyjęcie dostawy

Odbiór zatowarowania właściciel Kamilandu przyjmuje za pomocą aplikacji Sellasist WMS. Dzięki dostarczonemu przez hurtownie plikowi, zawierającemu zamówione produkty i zmaksymalizowanej automatyzacji Sellasist, Pan Kamil błyskawicznie nadaje stany magazynowe w sklepie i wszystkich zintegrowanych z systemem platformach sprzedażowych.

Rozlokowanie produktów

Aby rozlokować towar w magazynie, właściciel Kamilandu do skanowania kodów kreskowych używa zwykłego smartphone’a ze ściągnięta aplikacją Sellasist WMS, nie musząc narażać się na dodatkowe koszty. Pan Kamil używa trybu rozlokowania zarówno na magazynie, jak i na sklepowych półkach, dzięki czemu upraszcza m.in. zbieranie zamówień dla klientów sklepu internetowego i zawsze wie, gdzie znajduje się dany produkt.

Zbieranie i pakowanie 

Zbieranie zamówień odbywa się również za pomocą tego samego smartphone’a, tym razem dzięki skanowaniu kodów kreskowych kompletowanych produktów w trybie zbierania zamówień Sellasist WMS. Po kilku krokach, w aplikacji mobilnej, Pan Kamil może już przejść do trybu pakowania. Dzięki automatyzacji wdrożonej w oprogramowaniu Sellasist, po zeskanowaniu zamówionych przez klienta produktów system automatycznie drukuje list przewozowy i wysyła na maila klienta powiadomienie wraz z dowodem zakupu.

Obsługa zwrotów i reklamacji 

W tym przypadku rozwiązaniem staje się tryb zwrotów i reklamacji RMA – wystarczy szybki skan aparatem smartphone’a listu przewozowego zwróconej paczki, dopasowanie zwrotu do zamówienia, zatwierdzenie go bądź odrzucenie – i gotowe. Po zatwierdzeniu zwrócona zabawka automatycznie zasila stan magazynowy, system wystawia korektę do dokumentu sprzedażowego i zwraca środki klientowi.

Obsługa sklepu stacjonarnego

Obsługa klienta stacjonarnego w kwestiach formalnych również odbywa się za pomocą oprogramowania Sellasist dzięki zawartemu w nim trybowi sprzedaży bezpośredniej. Przy użyciu naszego autorskiego systemu Pan Kamil obsługuje konsumentów (a właściwie ich opiekunów) przy kasie oraz sprawdza potrzebne informacje o danym produkcie i wystawia dokumenty sprzedażowe. 

Zarządzanie wielokanałową sprzedażą 

Dzięki Sellasist ofertę sklepu Kamiland znajdziemy również na Allegro oraz innych marketplace’ach, na jakich właściciel Kamilandu wystawia swoje oferty. Automatyzacja, gwarantowana przez nasze oprogramowanie, pozwala na szybkie zarządzanie ofertami między różnymi kanałami sprzedaży i błyskawiczną synchronizację stanów magazynowych oraz wszystkich statusów. 

Sellasist WMS w małym sklepie internetowym.

Co udało się osiągnąć firmie Kamiland po pierwszym roku działalności z naszymi rozwiązaniami dla e-commerce?

Ponad 16 000 udanych zamówień dokonanych w sklepie internetowym jak i podczas obsługi w sklepie stacjonarnym, co poskutkowało obrotem w wysokości ponad miliona złotych!

Zważywszy, że jest to pierwszy rok własnej działalności Pana Kamila w jego własnym sklepie, te liczby robią duże wrażenie. Panie Kamilu – jeszcze raz Panu gratulujemy i jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do tego sukcesu.

Jeśli Ty również prowadzisz swoje kameralne e-commerce lub sklep stacjonarny i potrzebujesz wsparcia w rozwinięciu skrzydeł sprzedaży internetowej – nasze oprogramowania są dla Ciebie. Nie czekaj i skontaktuj się z nami już dziś!

Jeśli jesteś w posiadaniu wysokorozwiniętego e-commerce, może zainteresować Cię nasza realizacja wdrożenia Sellasist WMS w dużym magazynie, międzynarodowego dystrybutora suplementów diety Nature’s Sunshine.

2.3/5 - (3 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *