Loader image

Jak uruchomić integrację z Allegro Inpost paczkomaty?

  • Jak uruchomić integrację z Allegro Inpost paczkomaty?
    Integracja z Allegro InPost Paczkomaty jest oparta na API InPost Paczkomaty. Aby uruchomić integrację Sellasist z Allegro InPost Paczkomaty musisz mieć konto InPost oraz dodać metodę wysyłki i szablon nadania. Nadawanie przesyłek Allegro InPost Paczkomaty odbywa się tak samo, jak w przypadku zwykłych przesyłek InPost Paczkomaty. System rozpoznaje typ zamówienia, czy jest z Allegro i podlega tej usłudze, czy może przynależy do zwykłego typu nadania (InPost Paczkomaty).

    Jak mogę uruchomić integrację z Allegro InPost Paczkomaty?

    Aby uruchomić integrację z Allegro InPost Paczkomaty zapoznaj się najpierw ze stroną ⇨ Jeśli jeszcze nie masz konta InPost, musisz je założyć. Kiedy masz już konto, musisz przejść do panelu Inpost (manager Paczkomaty) i podpiąć swoje konto Allegro. Następnie możesz przystąpić do integracji z Sellasist.

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.
    2. W zakładce Integracje kliknij Metody dostawy.



    3. Kliknij Dodaj metodę dostawy.



    4. Wybierz metodę Allegro InPost Paczkomaty.



    5. Przejdziesz do formularza dodawania metody dostawy. Wypełnij go.

    Aktywność - Tutaj włączasz i wyłączasz metodę dostawy.
    Nazwa zewnętrzna - Nazwa widoczna dla Twojego klienta w koszyku, w sklepie.
    Nazwa wewnętrzna -
    Nazwa widoczna dla Ciebie w panelu administracyjnym. Nadaj taką nazwę, aby łatwo rozpoznać metodę. Np. Allegro Paczkomaty InPost.
    Kolor - Możesz wybrać kolor, którym będzie wyróżniana metoda dostawy. Widoczny tylko na liście zamówień w panelu admina.

    Konfiguracja integracji - W tej sekcji musisz podać dane do integracji, (Należy podać login i hasło jakich używasz dla InPost paczkomaty), oraz wybrać format etykiety adresowej.

    Treść - Treść widoczna będzie po podsumowaniu zamówienia, możesz uzupełnić ją o dodatkowe informacje na temat wysyłki bądź zostawić pustą. Możesz użyć zmiennych. Lista zmiennych znajduje się w niebieskim polu "Zmienne, których możesz użyć"
    Treść wstawiana do wiadomości wysyłanej klientowi. - Tekst, który za pomocą zmiennej {shipment_text} możesz pobrać do innej wiadomości, np. statusu zamówienia. Przykładowo, jeśli dodasz metodę dostawy kurier DHL i wpiszesz tu "Wybrana metoda dostawy to DHL" to w treści statusu zamówienia możesz wstawić zmienną {shipment_text} . Klient, zamawiający towar kurierem DHL zobaczy tekst "Wybrana metoda dostawy to DHL".
    Rodzaj ceny - Wybierz, od czego zależna jest cena przesyłki, możesz wybrać stałą cenę dla danej wysyłki, zależną od wagi bądź wartości.
    Darmowa wysyłka od - 0,00 oznacza brak darmowej wysyłki. Ustawienie wyższej kwoty spowoduje, że zamówienia przekraczające daną wartość będą miały możliwość wyboru darmowej wysyłki.

    Dla każdej grupy krajów wysyłki możesz ustawić inne ceny. Wystarczy, że klikniesz przycisk "globalne" przy nazwie grupy przełączając go w tryb "indywidualne".

    Zaznacz sposoby płatności - Zaznacz metody płatności dostępne przy wyborze tej metody dostawy.







    6. Następnie kliknij znajdujący się na dole strony przycisk Zapisz.



    UWAGA!
    Integracja z Allegro Paczkomaty InPost jest oparta na API InPost Paczkomaty. Po zapisaniu metody dostawy będzie ona widoczna jako metoda InPost Paczkomaty. Pamiętaj aby nadać metodzie taką nazwę, aby łatwo ją rozpoznać. Np. Allegro kurier InPost.

    Metoda dostawy zostanie dodana. Teraz musisz swoją nowo dodaną metodę zmapować z metodą dostawy Allegro. W tym celu przejdź do Integracje ⇨ Allegro ⇨ Mapowanie metod dostawy, a następnie odszukaj metodę dostawy allegro, z którą chcesz ją zmapować i w prawej kolumnie wybierz swoją metodę.


    Po zmapowaniu metod dostawy należy przygotować szablon nadania.

    Jak skonfigurować szablon nadania?


    1. W zakładce Administracja kliknij Metody dostawy.




    2. Przejdź do zakładki Szablony nadania.
    3. Kliknij Dodaj szablon nadania.



    4. Ustaw opcje:

    Metoda wysyłki - Wybierz z rozwijanej listy utworzoną wcześniej dla Allegro Paczkomaty InPost metodę dostawy i kliknij ok. Zostaną wczytane pola reguł szablonu oraz reguł nadania. Możesz je wypełnić na dole.

    Nazwa szablonu - Możesz wpisać dowolną nazwę.

    Grupa krajów - Wybierz Grupę krajów, dla której szablon ma mieć zastosowanie.

    Czy domyślny - Określ, czy tworzony szablon ma być przypisany domyślnie do zamówienia z danej integracji/grupy krajów. Jest to bardzo istotne. W przypadku, gdy zamówienie jest spoza zakresu wartości określonych w Regułach załączania szablonu i braku szablonu domyślnego, automatyzacja nie zadziała. Szablon domyślny powinien być JEDEN w obrębie JEDNEGO przewoźnika (np. 1 dla DHL, 1 dla InPost Paczkomaty).

    Reguła załączania szablonu - Wybierz reguły załączania szablonu.
    W zależności od wartości zamówienia - Możesz określić min i maks wartość zamówienia (np. od 1000 zł)
    W zależności od wagi zamówienia - Możesz określić min i maks wagę zamówienia (np. waga do 25 kg)
    Bez przypisanych zasad -
    Jeśli wybierasz tę opcję, MUSI być wygenerowany przynajmniej jeden szablon domyślny.
    -
    -Jest to opcja, której nie należy zapisywać. Zostaje ona jako oznaczenie przypadku, gdy szablon powstał w formularzu generowania przesyłek, gdzie pole to nie występuje.


    Reguły nadania - Tutaj możesz ustawić sposób nadania, typ przesyłki oraz pozostałe opcje. Zwróć szczególną uwagę na pole Typ przesyłki (Allegro). Musisz wybrać opcję Allegro Paczkomaty24/7 InPost. W polu Sposób odbioru od nadawcy (przesyłki Allegro) wybierz jedną z opcji przeznaczonych dla Allegro Paczkomaty24/7 InPost.



    Reguły szablonu - Wybierz adres nadania. Adresy nadania możesz dowolnie dodawać i usuwać w zakładce
    Administracja ⇨ Metody dostawy ⇨ Adresy nadania. Zobacz jak dodasz adresy nadania Do czego służą adresy nadania i jak je utworzyć w Sellasist?

    Wymiary paczki - Możesz określić wymiary paczki.
    Pozostałe - Pozostałe opcje.

    Dodatkowe informacje - Możesz wpisać dodatkowe informacje o przesyłce.
    W polu możesz użyć zmiennych. Lista zmiennych:

    {order_id} - Nr zamówienia
    {receiver_phone} - Telefon odbiorcy
    {receiver_email} - Email odbiorcy
    {allegro_nick} - Nick allegro
    {allegro_auction_id} - Nr aukcji allegro
    {receiver_name} - Imię odbiorcy
    {receiver_surname} - Nazwisko odbiorcy
    {receiver_company} - Firma odbiorcy
    {receiver_nip} - Nip odbiorcy
    {document_number} - Nr dokumentu sprzedaży



    5. Kiedy już masz wszystko ustawione, zapisz szablon, klikając przycisk zapisz.

    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.