Loader image

Czym są i jak działają Opinie o produktach?

  • Czym są i jak działają Opinie o produktach?
    Opinie o produktach to komentarze i oceny klientów dotyczące zakupionych towarów. Dzięki nim nowi klienci mogą dowiedzieć się, co inni myślą o produkcie, co może zachęcić ich do zakupu. Klienci dodają opinie bezpośrednio na stronie produktu.

    W Sellingo mamy specjalny moduł do zarządzania opiniami, który jest dostosowany do nowych przepisów dyrektywy Omnibus. Możesz decydować, czy opinie są publikowane od razu, czy po Twojej akceptacji. Dodatkowo, dzięki połączeniu adresu e-mail klienta z jego ostatnim zamówieniem, możesz sprawdzić autentyczność opinii. Wszystkie te informacje znajdziesz w panelu administracyjnym w zakładce Treści ⇨ Opinie o produktach. Możesz tam również oznaczyć opinie jako zweryfikowane lub zdecydować się na ich niewyświetlanie.

    Ważne!
    Jeśli informowałeś klientów, że opinie w Twoim sklepie są sprawdzane, ale masz starsze opinie, których nie byłeś w stanie zweryfikować, lepiej je ukryć. Nawet stare opinie muszą spełniać nowe wymogi. Jeśli nie możesz potwierdzić ich autentyczności, zaznacz je jako niezweryfikowane lub po prostu nie publikuj ich.


    Wprowadziliśmy aktualizację w modułach opinii produktowych oraz opinii o sklepie. Dzięki tym zmianom masz teraz łatwiejszy dostęp do narzędzi weryfikujących autentyczność opinii:

    Weryfikacja opinii: Chociaż dostarczamy narzędzia do weryfikacji, to Ty jako sprzedawca masz obowiązek potwierdzenia, czy dana opinia jest zweryfikowana. Jeżeli opinia pochodzi od klienta, który dokonał zakupu w Sellingo, w zakładce Treści > Opinie o sklepie / Opinie o produktach zobaczysz numer zamówienia przypisany do tej opinii oraz adres e-mail klienta.

    Ograniczenie dostępu: Masz możliwość zarezerwowania dodawania opinii o sklepie wyłącznie dla zalogowanych użytkowników. Natomiast użytkownicy niezalogowani, chcąc dodać opinię o produkcie, muszą podać swój adres e-mail.

    Zabezpieczenie przed spambotami: Wprowadziliśmy pytania kontrolne, które pomagają chronić sklep przed automatycznym dodawaniem opinii przez spamboty.

    Akceptacja opinii: Nowo dodane opinie są widoczne w sklepie dopiero po ich akceptacji w panelu administracyjnym.

    Zarządzanie opiniami: Możesz włączyć lub wyłączyć każdą opinię. Dodatkowo masz możliwość oznaczenia opinii jako zweryfikowaną. Oznaczenie to działa zarówno dla opinii produktowych, jak i opinii o sklepie.

    Dzięki tym zmianom, możesz teraz jeszcze skuteczniej zarządzać opiniami w swoim sklepie, dbając o ich autentyczność i zgodność z obowiązującymi przepisami.


    Przykład zweryfikowanej opinii:





    Jak skonfigurować opinie o produktach?

    1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego swojego sklepu.
    2. Przejdź do zakładki Treści i kliknij Opinie o produktach.



    3. Kliknij Ustawienia.



    4. Ustaw opcje w sekcji Opinie o produktach. 



    Włącz opinie -Umożliwia dodawanie opinii o produktach.
    Włącz oceny - Aktywuje funkcję oceniania produktów przez klientów.
    Opinie wymagają akceptacji przed publikacją - Wszystkie nowe opinie musza być zatwierdzone przez administratora przed ich opublikowaniem.
    Opinie w wielu językach - Pozwala na dodawanie opinii w różnych językach.
    Pytanie kontrolne - Jeżeli chcesz zabezpieczyć się przed spambotami, ustaw pytanie ogólne, np. "Jak nazywa się stolica Polski?". Jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, pozostaw pole puste. 
    Odpowiedź na pytanie kontrolne - Wprowadź odpowiedź na wcześniej ustawione pytanie kontrolne. System nie rozróżnia wielkości liter w odpowiedzi.



    Jak skonfigurować opinie o sklepie?

    1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego swojego sklepu.
    2. Przejdź do zakładki Treści i kliknij Opinie o sklepie.



    3. Kliknij Ustawienia.



    4. Ustaw opcje w sekcji Opinie o sklepie. 



    Opinie wymagają akceptacji przed publikacją - Wszystkie nowe opinie musza być zatwierdzone przez administratora przed ich opublikowaniem.
    Pytanie kontrolne - Jeżeli chcesz zabezpieczyć się przed spambotami, ustaw pytanie ogólne, np. "Jak nazywa się stolica Polski?". Jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, pozostaw pole puste. 
    Odpowiedź na pytanie kontrolne - Wprowadź odpowiedź na wcześniej ustawione pytanie kontrolne. System nie rozróżnia wielkości liter w odpowiedzi.
    Ilość opinii na stronę - Określa, ile opinii klientów będzie wyświetlanych na jednej stronie. Jeśli opinii jest więcej, niż ustalona liczba, będą one podzielone na kolejne strony.



    Jak włączyć lub wyłączyć opinię?

    1. Przejdź do zakładki Treści ⇨ Opinie o produktach.
    2. Zaznacz lub odznacz pole przy wybranej opinii. Włączona opinia jest wyświetlana na karcie produktu w sklepie. Wyłączoną opinię zobaczysz tylko w panelu administracyjnym.



     

    Jak oznaczyć opinię jako zweryfikowaną?

    1. Przejdź do Treści ⇨ Opinie o produktach.
    2. Odszukaj wybraną opinię i zaznacz pole Zweryfikowana.





    Usuwanie opinii

    1. Przejdź do Treści ⇨ Opinie o produktach.
    2. Odszukaj wybraną opinię i kliknij Usuń.




    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz, jak ustawić opinie o sklepie

    Zobacz, jak dodać klauzule:

    Oceń tę informację:

    - +