Loader image

DATA ZŁOŻENIA - warunek akcji automatycznej dla zamówień

  • DATA ZŁOŻENIA - warunek akcji automatycznej dla zamówień
    Załóżmy, że planujesz przeprowadzić promocję "XYZ", która ma obowiązywać dla wszystkich zamówień złożonych między 1-10 czerwca. Ustawiasz warunek "data złożenia" w panelu Sellasist, aby akcja automatyczna dotyczyła zamówień złożonych w tym okresie. Gdy zamówienie zostanie złożone w tym czasie, system automatycznie może zmienić jego status na np. "Objęte promocją XYZ". Dzięki temu, zamówienia te mogą być łatwo zidentyfikowane i przetworzone zgodnie z warunkami promocji. 
    Innym przykładem może ustawienie priorytetów dla zamówień w zależności od daty złożenia. na przykład, chcesz nadać wyższy priorytet zamówieniom złożonym w ostatnim tygodniu przed świętami. Ustawiasz wtedy warunek "Data złożenia" tak, aby zamówienia złożone w tym okresie automatycznie otrzymywały status "Wysoki priorytet". 



    Jak skonfigurować warunek automatyzacji Data złożenia w akcjach dla zamówień?


    1. W zakładce Administracja kliknij Automatyzacja  i przejdź do sekcji Akcje dla zamówień.




    2. Na górze strony znajdziesz karty: Dziennik zdarzeń, Akcje dla asortymentu, Akcje dla zamówień.
    W Dzienniku zdarzeń znajdziesz wszystkie wykonane akcje.
    Możesz tu przeglądać raporty z ostatniego miesiąca i ręcznie uruchamiać akcje.

    Przejdź do sekcji Akcje dla zamówień i kliknij Dodaj akcję automatyczną.



    3. Uzupełnij nazwę akcji 

    Uwaga!
    Jeżeli chcesz dodać nową akcję w Sellasist  możesz wybrać między automatycznym uruchamianiem akcji po spełnieniu określonych warunków lub ręcznym aktywowaniem ich za pomocą przycisków (więcej o przyciskach: TUTAJ).
    Możesz również użyć obu sposobów uruchamiania akcji jednocześnie. Dzięki temu będziesz miał np. możliwość ponownego wykonania akcji, gdy automatyczna próba zakończy się niepowodzeniem.



    Dla uruchamiania samoczynnego:

    4. ustaw opóźnienie jej wykonania w minutach.
    Opóźnienie określa czas, przez jaki wszystkie warunki muszą być spełnione, by akcja została wykonana. Dzięki temu można, np. sprawić, by produkty z zerowym stanem magazynowym zostały wyłączone dopiero wtedy, gdy ten stan utrzymuje się przez 5 dni. Jeżeli użyjesz opóźnienia nie może być ono niższe niż 5 minut. 

    Ustaw tryb działania akcji.
    Masz do wyboru: tryb ciągły lub wybrane dni i godziny. 

    Wybrane dni i godziny: w tym trybie akcje będą wykonywane tylko w wybranych dniach i godzinach. Zdarzenia, które miałyby się wykonać poza nimi będą wstrzymywane i realizowane dopiero w wybranym czasie. Jeśli nie podasz godzin działania, akcja będzie mogła być wykonywana całą dobę.
    Dzięki odpowiedniej konfiguracji możesz sprawić, by np. zamówienia trafiały do realizacji tylko w godzinach pracy Twojego magazynu.






    5. Kliknij Dodaj warunek
    Wybierz warunek: Data złożenia
    Kliknij Dodaj warunek. 




    6.  Możesz wybrać datę złożenia zamówienia, aby zastosować warunek do zamówień złożonych w określonym okresie.
    Pamiętaj! Data jest ustawiana na czas tworzenia danej nowej akcji, tak aby nowa akcja była skierowana dla nowo wpływających zamówień. Jeżeli ustawisz datę wstecz, system sprawdzi wszystkie zamówienia z tego okresu i zastosuje do nich wybrany efekt akcji, co może być problematyczne dla zamówień już zrealizowanych.  





    7. Kliknij Dodaj efekt i wybierz z listy preferowany efekt np. Zmień status. 




    8. Uzupełnij ustawienia efektu np. Zmień status na "Zamówienia objęte promocją XYZ"


    9. Kliknij Zapisz.



    Dodatkowo, dla twojej wygody oraz oszczędności Twojego czasu masz możliwość tworzenia kopii utworzonych już wcześniej akcji.
    Aby utworzyć kopię danej akcji przejdź do Administracja ⇨ Automatyzacja ⇨ edycja wybranej akcji automatycznej, którą chcesz skopiować. Klikając Zapisz jako nowy - utworzysz jej kopię. 




    Oceń tę informację:

    - +