Czym są adresy nadania?
Adres nadania to fizyczna lokalizacja, z której wysyłasz paczki do kupujących. Może to być:
- adres Twojej firmy — np. magazyn, biuro czy sklep;
- adres prywatny — np. w przypadku sprzedaży indywidualnej;
- dowolne miejsce, z którego regularnie nadajesz przesyłki.
Uwaga: Adres nadania do miejsce, z którego kurier odbiera paczki. Upewnij się, że dane adresowe są poprawne.
Kod punktu nadania/odbioru: Unikalny identyfikator punktu partnerskiego przewoźnika, w którym możesz samodzielnie nadać paczki. Kod ten jest wymagany przy osobistym dostarczaniu przesyłek, aby system przewoźnika przypisał je do właściwego punktu.
Kiedy wybrać adres nadania, a kiedy kod punktu nadania?
Adres nadania:
- gdy kurier ma odebrać przesyłki bezpośrednio od Ciebie;
- gdy wysyłasz większe ilości paczek lub masz zautomatyzowany proces nadawania.
Kod punktu nadania:
- gdy samodzielnie dostarczasz paczki do punktu przewoźnika;
- gdy Twój adres znajduje się poza obszarem obsługiwanym przez kuriera.
Dodawanie adresu nadania
1. Przejdź do Administracja → Metody dostawy → [Nowe] Adresy nadawcze i kliknij przycisk Dodaj adres nadawczy.
2. Na ekranie zobaczysz formularz tworzenia nowego adresu nadawczego. Wypełnij go zgodnie z opisem poszczególnych pól i kliknij przycisk Zapisz.
3. W razie potrzeby, utworzone adresy nadawcze możesz w każdej chwili edytować lub usunąć.