Loader image

Instrukcja konfiguracji nowego modułu integracji Sellasist i eMAG

  • Instrukcja konfiguracji nowego modułu integracji Sellasist i eMAG

    Już teraz możesz przetestować podstawowe funkcje integracji z platformą eMAG, które dostępne są na platformie Sellasist. 

    W pierwszej kolejności użytkownikom Sellasist umożliwione zostało pobieranie zamówień wraz z synchronizacją cen i stanów magazynowych, co skutkować będzie znacznym usprawnieniem procesów związanych z obsługą zamówień i dostaw. Możliwy jest również import ofert z platformy eMag wraz z ich powiązaniem z asortymentem w Sellasist. Funkcje te mamy obecnie w fazie beta. W drugim etapie wdrożenia pojawi się możliwość wystawiania ofert z poziomu Sellasist wraz z automatyzacją tego procesu. Planowana jest także integracja z usługami Nowekolory.pl.


    Nowy moduł integracji sklepów oraz marketplace'ów

    Nowy moduł integracji ze sklepami oraz marketplace otwiera przed Tobą nowe możliwości w zakresie zarządzania e-commerce, zapewniając płynność oraz efektywność w procesach zarządzania produktami, zamówieniami i logistyką. 
    Celem nowego podejścia do integracji systemów w Sellasist jest znaczne przyspieszenie i uproszczenie procesu dodawania nowych sklepów czy marketplace'ów. Głównym założeniem jest standaryzacja elementów wspólnych takich jak obsługa zamówień, produktów oraz synchronizacja stanów magazynowych i cen. Dzięki temu, przy dodawaniu nowych integracji, deweloperzy skoncentrują się wyłącznie na implementacji konektorów API oraz na tłumaczeniu danych między API a platformą Sellasist. 

    Dotychczas każda nowa integracja wymagała tworzenia dedykowanych widoków konfiguracyjnych i kompleksowego procesu ustawień. Obecnie odchodzimy od tego modelu na rzecz modelu uniwersalnego. Wszystkie nowe integracje będą realizowane w jednolity sposób, a w przyszłości planujemy przenieść istniejące integracje do tego nowego, ujednoliconego modułu.

    Istotną zmianą w nowym modelu jest także sposób zarządzania danymi produktów. Stare integracje pozwalały na ciągłe pobieranie informacji o produktach, co było wygodne dla sklepów skonfigurowanych w ten sposób. Nowy model, oparty na importach na żądanie, eliminuje tę funkcję, co może być postrzegane jako ograniczenie, ale również wprowadza większą kontrolę i efektywność.

    Głównym celem integracji jest zautomatyzowanie i centralizacja procesów sprzedaży i zarządzania magazynem, co przekłada się na szybsze i bardziej efektywne reagowanie na potrzeby rynku oraz oczekiwania klientów. 

        • Centralizacja zarządzania w Sellasist przekształca platformę w kluczowe centrum, gdzie skupione są wszystkie niezbędne dane — od cen, przez stany magazynowe, aż po szczegóły zamówień. Sellasist, pełniąc rolę "serca" systemu, gromadzi kompleksowe informacje, które następnie są efektywnie przekazywane do innych systemów. Całość można łatwo administrować bezpośrednio z panelu administracyjnego Sellasist, co znacząco zwiększa kontrolę i usprawnia procesy.
        • Poprawa efektywności operacyjnej: Zastosowanie modelu opartego na importach na żądanie zamiast ciągłego pobierania danych minimalizuje ryzyko przeciążenia systemu i pozwala na lepsze zarządzanie.
        • Jednolitość w zarządzaniu integracjami: Wszystkie nowe oraz przyszłe integracje będą realizowane w ramach tego samego, spójnego modelu, co zwiększa przewidywalność i ułatwia zarządzanie.
        • Monitorowanie:  Dodatkowo każda operacja i czynność jest zapisywana w logach, umożliwiając szczegółowe śledzenie działalności systemu.


    Instrukcja konfiguracji nowego modułu integracji Sellasist i eMAG

    Niniejsza instrukcja obejmuje szczegółowy opis kroków niezbędnych do konfiguracji nowego modułu integracji Sellasist z eMAG, od konfiguracji konta, przez mapowanie danych, synchronizacje zamówień i produktów, import oraz omówienie Raportów synchronizacji. 


    KROK 1 - Konfiguracja konta eMAG w Sellasist


    I. Dodawanie konta eMAG w panelu administracyjnym Sellasist.

    1. W panelu administracyjnym Sellasist przejdź do zakładki Integracje eMAG. Kliknij przycisk Dodaj konto, co przekieruje Cię do formularza dodawania konta eMAG.




    2. Wypełnianie danych konta:



    • Wyświetlana nazwa w Sellasist: Wpisz nazwę, która będzie wyświetlana w panelu Sellasist.
    • Login klienta: Wpisz login do eMAG.
    • Hasło: Wpisz hasło do eMAG.
    • Nie pobieraj kosztów przesyłki EasyBox - zmienia sposób obliczania kosztów przesyłki dla metody EasyBox. Koszt przesyłki jest pominięty w dokumencie zakupu i jego wartość w zamówieniu wynosi 0,00. Nie dotyczy przesyłek pobraniowych.

    Pamiętaj! Zaznaczenie checkboxa "Nie pobieraj kosztów przesyłki EasyBox" zmienia sposób obliczania kosztów wysyłki dla metody Easy Box. Koszt wysyłki jest pominięty w dokumencie zakupu i jego wartość w zamówieniu wynosi 0,00.

    • Platforma: Wybierz odpowiednią platformę z listy.
    • Powiązane konto email: Wpisz adres email powiązany z kontem.
    • Kolor: Wybierz kolor, który pozwoli odróżnić tę integrację od innych.

    Uwaga! Dane do integracji znajdziesz w swoim panelu sprzedawcy na stronie w panelu administracyjnym eMAG.


    3. Zapisanie i walidacja:

    Po wypełnieniu formularza, kliknij przycisk „Zapisz”, aby przeprowadzić wstępną walidację konta. System rozpocznie analizę Twojego konta, aby sprawdzić szczegóły związane z używaną integracją. Proces ten może trwać od kilkunastu sekund do kilku minut, zależnie od rodzaju integracji. W tym czasie na ekranie pojawi się pasek ładowania oraz zostanie wyświetlony komunikat: 

    „ Połączenie jest poprawne. Właśnie analizujemy Twoje konto, robimy to po to, aby sprawdzić czego używasz w danej integracji. W zależności od rodzaju integracji może to potrwać kilkanaście sekund lub minut.

    Wstępna walidacja obejmuje skanowanie ostatnich 1000 zamówień, co pozwala na zbudowanie informacji o najczęściej używanych mapowaniach płatności, dostaw oraz statusów na Twoim koncie eMAG.  Dzięki temu system określi, jakie informacje będą wymagane od Ciebie do uruchomienia procesu pobierania zamówień.




    Dodatkowe informacje: 

        • W przypadku wykrycia błędu, takiego jak na przykład niepoprawny login, system wyświetli stosowny komunikat, np.
    Wpisane dane integracyjne są niepoprawne.
     Komunikat błędu API: 401. 
    Wiadomość API: You are not allowed to use this API”. 

      Komunikat błędu po wpisaniu błędnego loginu: 




    Inny przykład błędu:

    Dane logowania są poprawne, lecz na profilu eMAG nie zostały odpowiednio skonfigurowane uprawnienia do korzystania przez Sellasist z połączenia i pobierania danych.




    W tym przypadku należy zalogować się do panelu eMAG na konto z którym chcemy zintegrować Sellasist, a następnie przejść do sekcji "Moje konto" w menu po lewej stronie. 


    Moje konto → Profil → Szczegóły Techniczne = IP Partnera → Dodaj nowy adres IP




    Kliknięcie przycisku „Dodaj nowy adres IP” otworzy dodatkowe okno, w które należy wpisać adres IP z komunikatu o błędzie:





    • Wszystkie działania są rejestrowane w logach czynności, dostępnych zarówno dla użytkowników, jak i administratorów, co ułatwia monitorowanie i zarządzanie procesami.





    Po pomyślnej wstępnej walidacji na ekranie pojawi się komunikat na zielonym tle: „Połączenie jest poprawne. Skanowanie zakończone, przejdź do pozostałych konfiguracji”. 






    Po tym etapie, możesz przejść do dalszych ustawień konfiguracyjnych.



    Krok 2 - Konfiguracja mapowania


    W panelu użytkownika, po utworzeniu nowego konta, obok nazwy konta  eMAG zostaną wyświetlone możliwe konfiguracje konta, takie jak mapowanie metod płatności, mapowanie metod dostaw, mapowanie statusów, ustawienia zamówień, importy oraz raporty. 



    Możliwe konfiguracje: 







        1. Mapowanie metod płatności 





    W tej zakładce, znajdują się dwie kluczowe sekcje: "Mapowanie metod płatności – najczęściej używane" oraz "Mapowanie metod płatności – pozostałe".


    Po wstępnej walidacji konta eMAG, nasz system analizuje ostatnie 1000 zamówieńaby zidentyfikować najczęściej używane metody płatności, metody dostawy oraz statusy zamówień. Na tej podstawie pierwsza sekcja, "Mapowanie metod płatności – najczęściej używane", prezentuje metody płatności, które dominują w Twoim sklepie. 


    Powiąż odpowiednie metody płatności przypisane dla eMAG oraz Sellasist i kliknij Zapisz



    Pamiętaj! Sekcja 1 - Najczęściej używane jest niezbędna do skonfigurowania i wymaga zmapowania wszystkich dominujących metod płatności, co jest kluczowe do aktywacji procesu pobierania zamówień. Należy dokonać odpowiednich ustawień i zapisać zmiany. 

    Uwaga! Bez konfiguracji tej sekcji, pobieranie zamówień nie będzie możliwe!



    Pod tą sekcją znajduje się "Sekcja – pozostałe". Tutaj można skonfigurować dodatkowe, mniej używane metody płatności zgodnie z potrzebami lub odłożyć tę czynność na później.
    Każda niezmapowana metoda płatności w tej sekcji 2 będzie nadal umożliwiała pobieranie zamówień do systemu, jednak pojawi się komunikat informujący o konieczności jej konfiguracji. Jeżeli dodasz nowe statusy, metody dostawy, czy płatności po pierwotnej konfiguracji konta, zamówienia nadal będą się pobierać, ale system wyświetli komunikat, że wymagane jest doprecyzowanie ustawień dla nowych elementów. 
    Ważne: Komunikat ten zostanie przypisany do sekcji " Najczęściej używane", nie blokując jednak procesu pobierania zamówień. *Warto zauważyć, że odznaczenie opcji "Włącz pobieranie zamówień" uniemożliwi ponowne jej zaznaczenie, dopóki nie zostaną uzupełnione wymagane mapowania dla nowo dodanych metod.

    Na dole strony dostępne są również logi czynności, które umożliwiają bieżące monitorowanie wszystkich operacji konfiguracyjnych, zapewniając przejrzystość i kontrolę nad procesem zarządzania płatnościami w panelu administracyjnym Sellasist.
    Logi powyżej 30 dni są usuwane. Oznacza to, że po zalogowaniu nowego zdarzenia te powyżej 30 dni będą automatycznie usuwane. Ale tylko przy wykonaniu "Zapisz" sprawdzane jest, które logi są starsze.



    2. Mapowanie metod dostawy





    Podobnie jak metody płatności, dokonaj mapowania metod dostawy, dzieląc je na najczęściej używane i pozostałe.

    W tej zakładce również znajdują dwie sekcje: "Najczęściej używane" oraz "Pozostałe".


    Najczęściej używane
    Sekcja ta jest skupiona na metodach dostawy, które są najczęściej wykorzystywane w Twoim sklepie. Te informacje są pozyskiwane dzięki wstępnej walidacji i analizie ostatnich 1000 zamówień przetwarzanych przez Twoje konto eMAG.
    Pamiętaj! Ta sekcja jest kluczowa do prawidłowego funkcjonowania systemu, ponieważ bez zmapowania i zapisania tych metod, proces pobierania zamówień zostanie wstrzymany. Jest to wymagane, aby system mógł automatycznie i efektywnie przetwarzać zamówienia zgodnie z ustanowionymi metodami dostawy.






    Pozostałe
    Tutaj znajdziesz mniej popularne, ale nadal istotne metody dostawy, które mogą być wykorzystywane w Twoim sklepie. Chociaż te metody są rzadziej używane, sugerujemy również ich skonfigurowanie zgodnie z potrzebami Twojego biznesu. Można to zrobić od razu lub wrócić do tego zadania później. Należy jednak pamiętać, aby nie zostawiać żadnych metod dostawy niezmapowanych. Niezmapowane metody dostawy w tej sekcji będą nadal umożliwiać przetwarzanie zamówień, lecz system będzie informować o konieczności ich konfiguracji, aby zapewnić pełną funkcjonalność.
    Podobnie jak w przypadku metod płatności, dodanie nowych metod dostawy po pierwotnej konfiguracji nie zakłóci procesu pobierania zamówień, ale system będzie wskazywał na potrzebę aktualizacji konfiguracji w zakresie nowo dodanych metod. Informacje te będą automatycznie przekierowane do sekcji "Najczęściej używane", nie blokując przy tym procesu.


    Logi czynności:
    Na dole strony znajdują się logi czynności, które oferują pełny wgląd w wszystkie działania konfiguracyjne. Zapewniają one przejrzystość procesów i pomagają w szybkiej identyfikacji i rozwiązywaniu problemów, co jest nieocenione dla administratorów systemu i użytkowników panelu.
    Ta struktura zapewnia, że zarządzanie metodami dostawy jest równie systematyczne i skuteczne jak zarządzanie metodami płatności, co z kolei przyczynia się do większej efektywności operacyjnej i lepszej obsługi klienta.



    3. Mapowanie statusów.





    Zmapuj statusy z eMAG z odpowiednimi statusami w Sellasist.

    Pamiętaj! Synchronizacja statusów odbywa się tylko w kierunku Sellasist ⇨ eMAG






    Funkcja mapowania statusów w Sellasist umożliwia powiązanie statusów zamówień z systemu eMAG ze statusami w Sellasist, ale synchronizacja odbywa się tylko w jednym kierunku – z Sellasist do eMAG. To oznacza, że statusy zamówień są przekazywane bezpośrednio z Sellasist do systemu zewnętrznego eMAG.

    Dzięki tej funkcji, jeśli użytkownik ustawi, że status zamówienia w eMAG ma być na przykład „Wykonane/wysłane”, to taki status zostanie zaktualizowany w eMAG, pod warunkiem, że API pozwoli na wykonanie tej operacji. W przypadku, gdyby API zablokowało zmianę statusu z jakiegokolwiek powodu, odpowiedni błąd zostanie zarejestrowany. Informacje o błędzie, wraz z jego szczegółami, będą dostępne w logach zamówienia, co umożliwia szybkie zidentyfikowanie i rozwiązanie problemu.


    Dodatkowo, w nowym module integracji, w przeciwieństwie do wcześniejszych wersji, nie zastosowano już domyślnego statusu dla niezmapowanych statusów. Obecnie, jeśli jakiś status nie zostanie zmapowany, system wyświetli wartość „BRAK”. 




    KROK 3 -  Szablon ustawień

    Ten krok jest wymagany przed rozpoczęciem importu. Jeżeli nie skonfigurujesz przynajmniej jednego szablonu ustawień, który będzie posiadał status "Domyślny" a będziesz chciał wykonać import w panelu Sellasist pojawi się informacja o blokadzie: 




    Szablon taki jest przypisywany automatycznie do ofert, tworzonych podczas importu. Szablon automatycznie zaktualizuje ustawiania synchronizacji na takie jak w szablonie dla powiązanej z nim oferty.

    Na tą chwilę posiada tylko podstawową funkcjonalność.
    • Synchronizacje ceny produktu
    • Synchronizacja stanu magazynowego

    Pozostałe zalecamy pozostawić domyślnie lub puste.


    1. Kliknij Nowy szablon . 




    2. Uzupełnij pola: 




    Nazwa szablonu - podaj taką, aby łatwo odszukać potrzebny szablon.


    PARAMETRY OFERTY

    Nazwa produktu - Użyj zmiennej {{{name}}}, aby wstawić nazwę produktu do tytułu aukcji. Np. "{{{name}}} Najtaniej!". Nazwa produktu zostanie pobrana z wybranego przy wystawianiu zestawu parametrów.

    Czas wysyłki - Wybierz jaki będzie czas wysyłki produktów.

    Stan magazynowy - Jeśli chcesz uzupełniać ten stan ręcznie, odznacz pole Stan magazynowy w Synchronizacjach.

    Synchronizacje określają, które elementy oferty będą automatycznie uaktualniane, gdy wprowadzisz zmiany w Sellasist. Zalecamy synchronizację wszystkich elementów.

    *Na chwilę obecną posiadamy tylko podstawową funkcjonalność, czyli:

    • Synchronizacje ceny produktu

    • Synchronizacja stanu magazynowego









    Pierwszy nowo utworzony szablon, zawsze dostanie status „Domyślny”. Status, można zmienić tworząc kolejny szablon i jemu przypisując „Domyślny”.

    Pamiętaj! 
    • Zawsze jeden szablon musi pozostać domyślny, jest on dodawany do ofert podczas wykonywania importu.
    • Nie można usunąć szablonu, który przypisany jest do oferty. Natomiast można edytować jego ustawienia.



    KROK 4 - Import

    Jeżeli nie skonfigurujesz przynajmniej jednego szablonu ustawień, który będzie posiadał status "Domyślny" a bedziesz chciał wykonać import w panelu Sellasist pojawi sie informacja o blokadzie importu. 

    Szablon taki jest przypisywany automatycznie do ofert, tworzonych podczas importu. Szablon automatycznie zaktualizuje ustawiania synchronizacji na takie jak w szablonie dla powiązanej z nim oferty.




    W ramach nowego modułu integracji w Sellasist, oferujemy dwie główne metody importu produktów z systemu eMAG, które umożliwiają efektywne zarządzanie i synchronizację danych produktowych.


    1. Kliknij Nowy import w panelu Sellasist, aby rozpocząć konfigurację importu produktów z eMAG.





    Pamiętaj! Nowy moduł integracji w Sellasist nie oferuje już możliwości ciągłego pobierania produktów, co jest świadomym wyborem mającym na celu redukcję obciążenia serwerów i kolejek. 
    Niezbędne jest odpowiednie powiązanie produktów w zamówieniach z produktami w Sellasist. Możliwe są dwa główne scenariusze:





    Wybór rodzaju importu:

    • Import produktów – wybierz, jeśli system ma tworzyć nowe produkty dla tych, które nie zostaną znalezione. Jeżeli w Sellasist brakuje produktów, które są dostępne w eMAG, możesz zdecydować się na import wszystkich brakujących produktów. Podczas tego procesu, produkty są automatycznie dodawane do Sellasist. Istotne jest określenie, po jakim parametrze system ma identyfikować produkty, aby uniknąć tworzenia duplikatów.
    • Powiąż produkty –  wybierz, aby ręcznie lub automatycznie powiązać istniejące produkty. Użyj tej opcji, jeśli produkty w Sellasist mają już identyfikatory odpowiadające tym w eMAG. Powiązanie to jest kluczowe dla synchronizacji cen, stanów magazynowych oraz procesów zbierania i pakowania.


    Parametry importu:
    Import od ID – określ początkowy identyfikator produktu do importu.
    Import do ID – określ końcowy identyfikator produktu do importu.
    Import wskazanych IDs – importuj wybrane identyfikatory produktów.





    Wybierz unikalny identyfikator – wybierz z listy 
    Wybierz unikalny identyfikator, na podstawie którego system będzie rozpoznawał, czy produkt już istnieje w Sellasist. Możesz wybrać EANSymbol lub Numer Katalogowy, w zależności od wcześniejszej konfiguracji w sekcji „Mapowanie pól produktów”.
     



    *Przykładowo, jeśli zdecydujesz się wybrać EAN jako parametr identyfikacyjny, proces mapowania będzie opierał się na tej właśnie wartości. Aby to było możliwe, musimy korzystać z konfiguracji zdefiniowanej w sekcji „Mapowanie pól produktów” w systemie. Konkretnie, jeśli EAN jest ustawiony jako "kod producenta w standardzie", co oznacza, że jest głównym kodem produktu, wtedy będziemy używać tego kodu do mapowania produktów w Sellasist z odpowiadającym im EAN.
    Ten sam mechanizm dotyczy innych identyfikatorów, takich jak symbol i numer katalogowy. W zależności od tego, jak są one zdefiniowane w sekcji mapowania, będą one używane do identyfikacji i synchronizacji produktów między systemami. Ustawienia te są kluczowe, aby zapewnić precyzyjne i spójne powiązania produktów, co jest niezbędne dla efektywnego zarządzania zapasami i informacjami o produkcie.

    Opcje dodatkowe:
    Zaimportuj wraz ze stanem magazynowym – opcjonalne, w zależności od potrzeb.

    Zaimportuj tylko aktywne produkty – importuje tylko te produkty, które są aktywne w eMAG.
    Aktywne produkty to takie, które mają włączony status aktywności w systemie zewnętrznym (czyli eMAG). Nieważne czy mają stan magazynowy 0 czy cenę zero, jeżeli jest ustawiony status jako aktywny to zostaną zaimportowane do Sellasist.

    Pamiętaj! Import produktów pobiera wszystko – jeżeli znajdzie powiazania to powiąże produkty, a jeżeli nie znajdzie to utworzy nowe produkty w bazie Sellasist i automatycznie je ze swoją bazą połączy.


    Kliknij przycisk Importuj produkty

    Ważne! Podczas importu, tylko w przypadku utworzenia produktu (Rodzaj – Importuj
    produkty), zostanie przeliczona po obecnym kursie cena produktu do waluty
    domyślnie ustawionej w Sellasist, czyli  PLN.


        • Wybierając opcję: „Powiąż produkty” 






    Ta opcja pozwala na automatyczne lub ręczne powiązanie produktów już istniejących w Sellasist z odpowiadającymi im produktami w eMAG. Kluczowym elementem jest tutaj wybór odpowiedniego unikalnego identyfikatora, który może być EAN, numerem katalogowym lub symbolem produktu.


    Wybierz unikalny identyfikator – wybierz z listy 
    Po tym parametrze będziemy powiązywac produkty już znajdujące się w Sellasist z produktami w eMAG. Jeżeli w Sellasist znajdują się produkty o tym samym identyfikatorze to produkt z integracji zostanie powiązany do produktu o najniższym ID. Produkty, które nie zostaną powiązane zostaną  wyszczególnione w raporcie. 

    Powiąż produkty przez – masz możliwość wyboru sposobu powiązania do wyboru „Automatycznie przez API” albo „Powiąż produkty ręcznie



    • Automatycznie przez API - Produkty są automatycznie powiązane na podstawie unikalnego identyfikatora.
    Ta metoda umożliwia automatyczne powiązanie wszystkich produktów na podstawie wspólnego identyfikatora, takiego jak EAN czy symbol. Jest to wygodne rozwiązanie, gdy oba systemy mają kompletnie zsynchronizowane bazy produktów z identycznymi identyfikatorami. 
    W innym przypadku produkty posiadające różniące się dane nie zostaną powiązane. Pamiętaj, że aby powiązać warianty one również muszą posiadać unikalny identyfikator. 

    • Powiąż produkty ręcznie –  Możesz pobrać i edytować plik z całą bazą produktów, wskazując produkty do powiązania, a następnie załadować zaktualizowany plik.




    Możesz pobrać plik z całym katalogiem produktów dostępnym w Sellasist, następnie ręcznie zaznaczyć w nim produkty do powiązania, a następnie załadować zaktualizowany plik z powrotem do systemu. W tym celu klikamy Wybierz plik i ładujemy zaktualizowany plik w polu „Umieść zaktualizowany plik CSV lub XLS”. 
    Ta metoda pozwala na precyzyjne dopasowanie produktów, które mogą różnić się identyfikatorami w obu systemach.

    Pamiętaj! Możesz wrzucić sobie plik jaki sam stworzyłeś ale o takich samych parametrach/ identyfikatorach jak nasz wzorcowy plik. 


    Kliknij przycisk Powiąż produkty.


    Dodatkowe informacje:
    • Proces importu. Import składa się z dwóch etapów:
    I etap - Przygotowanie do importu: W tym etapie system zbiera informacje wyłącznie o identyfikatorach produktów, które mają być zaimportowane. Nie są one jeszcze zapisywane w Sellasist, co pozwala na szybki i sprawniejszy import.
    Na tym etapie te produkty otrzymują status "Przygotowany do importu"
    i posiadają tylko Nazwę oraz Zewnętrzny identyfikator.


    II etap - Import właściwy: Na tej podstawie przeprowadzany jest faktyczny import produktów, już z pełnymi danymi.
    • Proces importu jest monitorowany za pomocą paska postępu, który wskazuje stan przetwarzania importu.
    • Wszystkie działania konfiguracyjne i operacyjne są rejestrowane w logach czynności, co pozwala na bieżący monitoring i szybką interwencję w przypadku wystąpienia błędów.
    Następnie status zostanie zmieniony na „W trakcie przygotowania”, a następnie na „Gotowy do importu” i „W trakcie". W zależności od ilości importowanych danych.




    Ważne zasady importu:
        • Bez edycji: Raz utworzony proces importu nie może być edytowany. Możliwe jest jedynie jego przerwanie lub zakończenie.

    Jeżeli w czasie zleconego importu będziesz chciał jeszcze raz zlecić import, pojawi sie komunikat: "Tworzenie importu zablokowane. Zatrzymaj aktualny import lub poczekaj do jego ukończenia" 


        • Nie dokonuj zmian w produktach podczas importu: Aby uniknąć błędów i niepowodzeń, zaleca się nie wprowadzać żadnych zmian w produktach ani ofertach w trakcie trwania importu.


    Wynik importu:
    Po zakończeniu importu możesz przejrzeć wyniki w specjalnie przygotowanym raporcie, który zawiera:


        • ID produkt Sellasist
        • Nazwa produktu
        • Zewnętrzny identyfikator (ID z eMAG)
    • Zewnętrzny EAN
    • Zewnętrzny symbol
    • Status - informacja, czy produkt został nowo utworzony czy powiązany.

    Dzięki tym narzędziom, proces importu i powiązania produktów staje się bardziej kontrolowany i efektywny, co przekłada się na lepsze zarządzanie danymi produktowymi i usprawnienie operacji handlowych między systemami Sellasist a eMag.
    W module dostępne są również filtry, które ułatwiają zarządzanie wynikami importu.





    Rezultat importu - statusy: 

    Możliwe statusy: 
    • Przygotowany do importu 
    • Powiązano 
    • Utworzono produkt
    • Istnieje
    • Brak powiązania
    • Pominięto przez brak aktywności




    Lista ofert

    • Wykonany import utworzy listę ofert (Oferty ⇨ eMag). Lista może zawierać oferty z różnych kont w jednej integracji.

    Pamiętaj!
    Dane zawarte na liście są z chwili wykonania importu. Ich aktualizacja odbywa się
    automatycznie za pomocą synchronizacji lub akcji dodatkowych.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------



    KROK 5 - Ustawienia zamówień. Pobieranie i synchronizacja zamówień i produktów. 






    Synchronizacja (nazwa konta) do Sellasist (POBIERANIE ZAMÓWIEŃ)

    W tej sekcji znajdują się opcje konfiguracyjne, które umożliwiają precyzyjne zarządzanie procesem pobierania zamówień z konta eMAG. 






    Włącz pobieranie zamówień – Zaznacz tę opcję, aby aktywować pobieranie zamówień z konta eMAG do Sellasist.

    Pobieraj zamówienia od daty – Ustaw datę, od której system ma zacząć pobierać zamówienia. Data bazuje na dacie utworzenia w systemie eMAG. Brak ustawionej daty spowoduje, że zamówienia będą pobierane od momentu aktywacji tej funkcji.
    Zalecamy ustawienie tej daty.
    *W przyszłości to ustawienie będzie wymagane. 

    Zamówienia pobieraj do statusu – Wybierz z listy odpowiedni status, do którego zamówienia mają być pobierane z konta eMAG. Jest to kluczowe dla utrzymania porządku i precyzyjnego zarządzania zamówieniami.
    Możesz tu precyzyjnie określić, do jakiego statusu zamówienia z konta eMAG mają być pobierane. Ważne jest, aby dokładnie wybrać odpowiedni status z listy dostępnych opcji. Możliwe jest, że w systemie istnieją różne warianty statusu "Nowe", takie jak „Nowe allegro”, „Nowe emag”, „Nowe idosell”. Precyzyjne nazewnictwo i selekcja statusu, do którego mają być pobierane zamówienia, są kluczowe dla utrzymania porządku w przetwarzanych zamówieniach.

    Uwaga! Należy pamiętać, że przy wyborze daty wstecznej dla rozpoczęcia pobierania zamówień, system przypisze wszystkie zamówienia, niezależnie od ich aktualnego statusu w eMAG, do wybranego statusu w Sellasist, np. „NOWE eMAG”. To oznacza, że nawet zamówienia już zrealizowane w eMAG zostaną przypisane do nowego statusu w Sellasist.


    Wybierz statusy, w których będą aktualizowane zamówienia – Określ, które statusy zamówień mają podlegać aktualizacji. To konfiguracja, która pozwala na kontrolę nad tym, w jakich statusach zamówienia będą dalej aktualizowane. Zapobiega to problemom takim jak różnica statusów zamówień między systemami.
    Jest to kluczowe, gdyż zamówienia znajdujące się w pierwszym zaznaczonym statusie będą traktowane jako rozpoczęte do realizacji i nie będą przyjmowały dalszych aktualizacji danych ze sklepu eMAG. To umożliwia efektywną kontrolę nad procesem realizacji zamówienia, zwłaszcza gdy informacje o płatności lub innych aspektach zamówienia mogą opóźniać się z różnych przyczyn.

    Uwaga!
    Warto zwrócić uwagę na to, że po pobraniu zamówienia do Sellasist, nie jest możliwa aktualizacja koszyka w tym zamówieniu. Oznacza to, że wszelkie edycje zamówienia, takie jak dodanie produktów czy zmiana specyfikacji, muszą być wykonane bezpośrednio w Sellasist, a nie w systemie zewnętrznym. Koszyk edytowany w Sellasist nie ulegnie zmianie na podstawie danych z eMAG po jego pierwotnym pobraniu.



    SYNCHRONIZACJE DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ SELLASIST DO NAZWA-KONTA





    Aktualizuj statusy zamówień – Zaznacz, jeśli chcesz, aby statusy zamówień były aktualizowane w Sellasist zgodnie z danymi z eMAG. Ważne jest, aby statusy były odpowiednio zmapowane w zakładce Mapowanie statusów, inaczej aktualizacje nie będą przeprowadzane.




    W tej opcji ważne jest zrozumienie, że każdy zaznaczony status będzie podlegać mapowaniu. Jeśli zaznaczysz tylko jeden status, to tylko on będzie aktualizowany zgodnie z ustawieniami, które określiłeś. To daje dużą elastyczność w konfiguracji, ale równocześnie wymaga dokładnego planowania, aby zapewnić prawidłowe przetwarzanie zamówień.


    Wysyłaj numery listów przewozowych – Ta opcja pozwala na wysyłanie tylko numerów nadania listów przewozowych do systemu zewnętrznego eMAG.
    Jeśli system zewnętrzny, taki jak eMAG, nie zezwala na aktualizację statusów zamówień lub wysyłanie numerów listów przewozowych, to te funkcje nie będą dostępne w ramach danej integracji (brak oferowanie tej możliwości przez systemy zewnętrzne) 
    *Techniczne mamy możliwość wyłączenia niektórych funkcji na poziomie programistycznym, ale nie są one dostępne do konfiguracji bezpośrednio z panelu administracyjnego Sellasist.

    Wysyłaj dokumenty sprzedaży - Faktury i dokumenty będą wysyłane do "nazwa konta eMAG"
    * Na chwilę obecną dokumenty sprzedaży są pobieranie wyłącznie z pola dodatkowego zamówienia. (Ręcznie dodany plik dokumentu do zamówienia w polu dodatkowym (Rodzaj: Dokument sprzedaży)


    Synchronizuj dokumenty zamówienia od daty - Data, od której będą synchronizowane dokumenty sprzedaży. Data powinna wskazywać na dzień, który wiemy, że zamówienia nie posiadają dołączonych dokumentów sprzedaży w panelu eMAG. Jest to kwestia techniczna związana z brakiem informacji zwrotnej czy dokument jest już dodany do zamówienia

    Wybierz źródło dokumentu - wybierz:
    Wygenerowane w zamówieniu - Dokument wygenerowany przez Sellasist przy użyciu przycisku: Faktury z zakładce zamówienie. dane zostaną pobrane z pola: Dane dokuemntu sprzedaży

    Ręcznie dołączone do zamówienia - Ręcznie dodny plik dokumentu do zamówienia w polu dodatkowym (Rodzaj: Dokument sprzedaży)


    *Jak utworzyć nowe pole dodatkowe dla zamówienia? 

    1. Przejdź do  Zamówienia ⇨ Dodatkowe Pola.
    2. Kliknij Dodaj Pole.
    3. Wpisz nazwę nowego pola dodatkowego oraz wybierz rodzaj pola.

     Z rozwijanej listy masz do wyboru: liczbowe, tekstowe, do zaznaczenia, pliki, lista, dokument sprzedaży, list przewozowy.

    4. Określ zawartość pola.



    5. Zapisz ustawienia. Możesz również dodać ikonę dla lepszej identyfikacji.

    Na karcie zamówienia pole dodatkowe "Dokument sprzedaży” pojawi się w sekcji Dodatkowe pola




    Numer dokumentu sprzedaży pobierany jest z pola w zamówieniu, należy go więc w tym celu na ten moment ręcznie uzupełnić:  




    Raport z każdej synchronizacji znajduje się w karcie integracji. Zawiera informacje o zamówieniu, dokumencie jak i statusie powodzenia synchronizacji.





    SYNCHRONIZACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW SELLASIST DO NAZWA-KONTA





    SYNCHRONIZACJA STANÓW MAGAZYNOWYCH

    Analiza aktualizacji stanów magazynowych przebiega w trzech fazach:
    I. Analiza wstępna
    II. Zatwierdzenie raportu
    III. Wyrównanie stanów magazynowych


    I. Analiza wstępna

    Przed włączeniem synchronizacji danych pomiędzy Sellasist a eMAG, zalecamy przeprowadzenie analizy porównawczej produktów, aby upewnić się, że wszystkie dane są zgodne i poprawne. Analiza ta jest kluczowym krokiem w procesie synchronizacji, ponieważ pozwala na wykrycie wszelkich rozbieżności w produktach pomiędzy dwoma systemami.

    Celem analizy jest wygenerowanie szczegółowego raportu, który wskaże wszystkie różnice w danych produktów.
    W tym celu należy skorzystać z przycisku "Uruchom analizę aktualizacji statusów". 





    Aktualizuj stany magazynowe - Ten checkbox zaznacza się automatycznie po kliknięciu "Uruchom analizę aktualizacji stanów”. Synchronizacja może być wyłączona dopiero po zakończeniu wyrównania.
    Po zatwierdzeniu wstępnej analizy stany magazynowe produktów będą automatycznie przenoszone z Sellasist do eMAG w powiązanych produktach, co zapewni aktualne i zgodne informacje o dostępności produktów.


    Uwaga!
    Proces analizy może potrwać kilka godzin, w zależności od liczby produktów i złożoności danych. W tym czasie system dokładnie porówna dane, aby zapewnić, że synchronizacja będzie przebiegała bezbłędnie.

    Podczas procesu synchronizacji pojawia się pasek postępu z procentową wartością i komunikatem "Uruchomiono walidację synchronizacji stanów magazynowych”






    Po zakończeniu analizy wstępnej, użytkownik otrzyma raport analizy przedstawiający wszystkie wykryte różnice między produktami w Sellasist i eMAG.

    Aby przejść do raportu analizy masz dwie opcje:
    możesz kliknąć zielony przycisk "Raport analizy”, który bezpośrednio przeniesie Cię do odpowiedniego raportu w zakładce "Raporty synchronizacji”:



    • lub możesz bezpośrednio przejść do zakładki "Raporty synchronizacji” i wybrać raport "Analiza aktualizacji stanów magazynowych”. W tym miejscu możesz również pobrać raport analizy w formacie CSV”.







    II. Zatwierdzenie raportu analizy wstępnej -uruchomienie właściwej synchronizacji

    Po zapoznaniu się z raportem i jego dokładnej analizie, należy kliknąć niebieski przycisk akceptacji "Potwierdź raport i chęć wyrównania stanów”.
    Nastąpi proces wyrównywania.



    lub w zakładce Raporty synchronizacji: 




    III. Wyrównanie stanów magazynowych
    Po potwierdzeniu raportu analizy wstępnej rozpocznie się proces wyrównania stanów.
    Uwaga! Zatwierdzenie raportu obligatoryjnie uruchamia synchronizację, co oznacza, że synchronizacja nie może być wyłączona do czasu zakończenia procesu wyrównania. Po zakończeniu procesu wyrównania wyświetli się komunikat "Ukończono proces wyrównywania”:


    Następnie zostaniesz ponownie poproszony o potwierdzenie, kliknij OK:

    Pamiętaj! Wyrównanie stanów generuje nowy raport, który jest oddzielny od raportu wstępnej analizy.
    Gdy wyrównanie nie zawierało żadnych zmian stanów magazynowych, system nie generuje pustego raportu synchronizacji.

    Dzięki temu procesowi możesz mieć pewność, że wszystkie dane produktów w eMAG są zgodne i aktualne, a synchronizacja przebiega sprawnie i bezproblemowo.

    Aktualizacje cen oraz stanów magazynowych są bardzo dobrze monitorowane. Każda aktualizacja stanu magazynowego oraz każda aktualizacja ceny generuje nam raporty synchronizacji. 

    Pamiętaj! Wyrównanie stanów magazynowych może potrwać kilka godzin. W zależności od ilości ofert.

    Włączenie synchronizacji następuje automatycznie. (checkbox w Ustawieniach Zamówień):




    Pamiętaj!
    Wyrównanie spowoduje zaktualizowania stanów magazynowych również w ofertach
    Sellasist powiązanych z produktem.



    Aktualizacja cen - W przypadku zaznaczenia tej opcji, ceny produktów również będą automatycznie aktualizowane i przenoszone z Sellasist do eMAG w powiązanych produktach, co pozwoli na utrzymanie spójności oferty cenowej.



    Raporty synchronizacji eMAG
    Raporty synchronizacji stanów magazynowych i cen są dostępne w ostatniej zakładce konfiguracji przy koncie eMAG w Sellasist. 





    Raporty te zawierają informacje o dacie raportu, rodzaju raportu, identyfikatorach produktów oraz ich statusy oraz szczegółowe informacje o każdej aktualizacji i zmianie w stanach magazynowych lub cenach.
    W raporcie są widoczne wszystkie aktualizowane zmiany stanu magazynowego czy ceny (zależnie od rodzaju raportu).

    W tabeli raportu mamy podane dokładne Identyfikatory produktu: 
    Produkt sellasist (nr identyfikatora w sellasist) 
    Zewnetrzny identyfikator (nr identyfikatora w idosell) 
    - Aktualny stan magazynowy eMAG
    Aktualny stan magazynowy Sellasist
    - Status walidacji




    Dodatkowo, w raportach synchronizacji, aby prawidłowo i łątwo zaznaczyć zmiany w synchronizacji, zmiany zostały oznaczone kolorami. Gdy zmiana jest na plus (+) - zastosowano kolor zielony, a gdy zmiana jest na minus (-) - zastosowano kolor czerwony. 

    Dostępne są tu również filtry, które umożliwiają filtrowanie raportów według ich rodzaju. Aby wyświetlić wybrany typ raportu, wystarczy wybrać odpowiednią opcję z listy i kliknąć Filtruj. Dzięki temu szybko i łatwo znajdziesz interesujące Cię raporty.



    Wymagania dotyczące synchronizacji ofert
    • Aby oferta mogła być zsynchronizowana, zarówno szablon, jak i oferta muszą mieć włączoną synchronizację.
    • Dane podczas synchronizacji są przetwarzane przez szablon, który aktualnie nie modyfikuje danych, ale w przyszłości będzie to zmienione.

    MAPOWANIE PÓL PRODUKTÓW – Ustawienia zaawansowane 




    Ustawienia te są zaawansowane i powinny być konfigurowane przez osobę, która posiada odpowiednią wiedzę w tej dziedzinie.
    Zalecamy wybrać ustawienia domyślne.
    W przypadku problemów z mapowaniem produktów (np. podczas importu) należy przypisać odpowiednie kody w celu prawidłowej identyfikacji produktu.


    • Mechanizm obsługuje przypadek, w którym w ofertach zamienione są oznaczenia produktu. Przykładowo kod EAN jest zamieniony z Symbolem/SKU. Wartość „Domyślnie” oznacza zgodnie z dokumentacją integracji. Zmiana spowoduje przypisanie do oznaczenia, jego odpowiednik z listy wyboru.

    Ważne! Ustawienia mają wpływ na importowane oferty. Dokonane zmiany mogą nie mieć wpływu na powiązanie zamówienia z ofertą, należy ponownie uruchomić import
    produktów, aby odświeżyć oznaczenia w ofertach.


    Zrozumienie i poprawna konfiguracja tych pól jest istotna, gdyż błędy w mapowaniu mogą prowadzić do problemów, takich jak nieprawidłowe przyporządkowanie produktów podczas importu. 
    *Jeśli masz problemy z niewłaściwie zmapowanymi produktami, właśnie te ustawienia są pierwszym miejscem, które należy sprawdzić w celu zdiagnozowania i rozwiązania problemu. 


    Uwzględnij voucher - przelicza użyte w zamówieniu vouchery. Dotyczy produktów jak i kosztów wysyłki. Zaznaczenie opcji spowoduje odliczanie w zamówieniu, użytych przez kupującego rabatów.

    Logi czynności
    W każdej sekcji konfiguracyjnej dostępne są logi czynności, które zapewniają pełną przejrzystość i kontrolę nad wszystkimi operacjami oraz umożliwiają szybkie identyfikowanie i rozwiązywanie potencjalnych problemów.


    Pamiętaj o zapisaniu ustawień.
    -------------------------------------------------------------------------------------



    LISTA OFERT eMAG

    • Wykonany import utworzy listę ofert (Oferty ⇨ eMag). Lista może zawierać oferty z różnych kont w jednej integracji.

    Pamiętaj!
    Dane zawarte na liście są z chwili wykonania importu. Ich aktualizacja odbywa się
    automatycznie za pomocą synchronizacji lub akcji dodatkowych.

    Lista w trakcie rozbudowy, jej funkcjonalność jaki i wygląd mogę się zmienić:





    - Kliknięcie identyfikatora produkt przeniesie nas do karty produktu.
    - Kliknięcie nazwy szablonu przeniesie nas do okna edycji szablonu


    • Lista umożliwia wykonanie masowych akcji
    W przypadku akcji masowej zmiany szablonu dla różnych kont, szablon automatycznie zostanie przypisany do odpowiedniego konta.





    • Ustawienie synchronizacji oferty odbywa się niezależnie od szablonu, ale współgra ze sobą. Oznacza to, aby doszło do synchronizacji ustawienie w ofercie jak i w szablonie musi wskazywać włączoną synchronizację.
    Ustawienie synchronizacji na ofercie można zmienić na liście ofert lub w oknie edycji.



    Kliknięcie „Wykonaj” dokona zmiany na wszystkich oznaczonych i aktywnych ofertach. Zostanie wyświetlony komunikat:




    Może zaistnieć sytuacja, w której ikony synchronizacji nie zmienią swojego koloru, zalecamy wówczas odświeżenie strony, ikony powinny się zaktualizować.
    • Akcje
    Lista ofert zawiera kolumnę „Akcje”. Zasób jest ciągle rozwijany.
    Możesz tu wybrać: 
    - Zmień cenę oferty
    - Zmień stan magazynowy
    - Edytuj ofertę
    - Pokaż produkt
    - Usuń ofertę




    • Zmień cenę oferty
    Kliknięcie „Zmień cenę” wywoła natychmiastowe żądanie zmiany w portalu eMAG. 
    Przycisk otwiera okno popup umożliwiające zmianę ceny oferty:




    Ważne!
    Akcja ta działa bez względu na konfiguracje oferty i szablonu. Jedyny warunek to
    „Ustawienia zamówień”.


    Waluta
    Oferta może być powiązana z ofertą, która ma inną walutę. Przeliczenie waluty można dokonać klikając niebieski przycisk „waluty”. Zostanie otwarte okno kalkulatora, który pobiera aktualne dane kursów z NBP.




    Zapisanie kalkulacji spowoduje dodanie kwoty w PLN do pola „Cena produktu” i zapisanie pozostałych walut w bazie kalkulatora wraz z identyfikatorem produktu.
    Jeżeli oferta jest w innej walucie od domyślnej wówczas szablon, przetwarza wartość
    ceny z kalkulatora w walucie oferty. W przypadku braku wartości w kalkulatorze
    zostaje ona przeliczona po aktualnym kursie do waluty oferty.

    Zmiana będzie widoczna na liście i w logach oferty.




    • Zmień stan magazynowy
    Kliknięcie „Zmień stan magazynowy”wywoła natychmiastowe żądanie zmiany w portalu eMAG. 
    Przycisk otwiera okno popup umożliwiające zmianę stanu magazynowego:





    Zmiana będzie widoczna na liście i w logach oferty.


    • Edytuj ofertę
    Okno edycji oferty można otworzyć z poziomu listy ofert.

    Dostępne opcje zmian:

    - Statusu (Uwaga! Obecnie brak mechanizmu wysyłania statusów ofert ! Zmienia się tylko wygląd przycisku i status w Sellasist.)

    - Synchronizacja (Cen produktu; Stanu magazynowego)
    Dokonane zmiany dotyczą tylko edytowanej oferty. Status włączonej synchronizacji można rozpoznać po oznaczeniu pola i ciemniejszej ikonie.
    Należy pamiętać, że konfiguracja ta wpływa na synchronizację mimo ustawień w szablonie.




    - Aktualizacja

    ◦ Ceny 
    Ceny podane są w PLN. Natomiast przy każdym polu znajduje się przycisk do kalkulacji Ceny według kursów NBP.

    ◦ Ceny promocyjnej/ Data zakończenia promocji
    Jeżeli zostanie ustawiona cena promocyjna i promocja jest aktywna do synchronizacji zostanie wysłana cena wpisana w polu „Cena promocyjna”.
    Mechanizm sprawdza aktualny stan promocji. Gdy ta wygaśnie zostanie przywrócona cena podstawowa.



    ◦ Stanu magazynowego

    Z okna edycji można edytować stan magazynowy oferty.



    • Ustawienia szablonu

    Edycja pozwala na zmianę szablonu. Jego aktualna konfiguracja widoczna jest w tabeli.

    Aktualnie w tabeli znajdują się podgląd konfiguracji synchronizacji.



    • Stan
    Jest to inaczej status synchronizacji danych oferty zmienionych podczas jej edycji.

    Zmienia się na „OCZEKUJE” gdy zostaną dokonane i zapisane zmiany. Oznacza to, że oferta została dodana do kolejki synchronizacji.
    Status poprawnej synchronizacji sygnalizuje wypisaniem „OK”

    Możliwe statusy:
    • Błąd – wystąpi brak połączenia z zewnętrznym panelem lub błąd danych
    • Zatrzymana – ręcznie zatrzymana
    • Pominięta – brak zmian danych





    Karta produktu

    Zmiana ceny na karcie produktu i zapisanie automatycznie oznacza ofertę do aktualizacji.
    Oferta taka zostanie dodana do kolejki na listę oczekujących do synchronizacji.




    Zakładka "Ustaweianie Ofert" (Asortyment ⇨ edycja wybranego produktu ⇨ ustawianie ofert)

    Istnieje możliwość, ustawiania ceny niezależnie od wartości produktu.

    Jeżeli zostanie wpisana wartość w polu „Cena” wówczas ona będzie zaktualizowaną wartością w ofercie. Cena produktu zostanie pominięta.



    Jeżeli zostanie wpisana wartość w polu „Cena promocyjna” i zostanie oznaczona
    „promocja” wówczas ona będzie zaktualizowaną wartością w ofercie.

    ---------------------------------------


    Rozwiązywanie problemów i pomoc techniczna

    1. Diagnostyka problemów:
    W przypadku wystąpienia błędów lub problemów, pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie logów czynności oraz komunikatów błędów. Często zawierają one kluczowe wskazówki dotyczące przyczyny problemu.
    2. Kontakt ze wsparciem technicznym:
    Jeśli problemy będą się powtarzać lub ich rozwiązanie wykracza poza dostępne w panelu narzędzia, zaleca się kontakt z działem wsparcia technicznego Sellasist. Dostarczenie szczegółowych informacji dotyczących dokładnego opisu błędu oraz logów ułatwi szybsze rozwiązanie problemu.



    .

    Oceń tę informację:

    - +