Loader image

Jak dodać firmę w Sellasist?

  • Jak dodać firmę w Sellasist?
    Konfiguracja danych firmy

    Dodanie firmy w Sellasist to niezbędny krok, aby w pełni korzystać z funkcjonalności systemu. Dane firmowe są wykorzystywane między innymi do wystawiania faktur, generowania dokumentów oraz obsługi integracji. Dzięki wprowadzeniu informacji o firmie zyskasz możliwość prawidłowego księgowania dokumentów i automatycznego uzupełniania danych podczas ich wystawiania.

    Wskazówka: W Sellasist możesz skonfigurować tylko jedną firmę — brak dodanej firmy uniemożliwi generowanie dokumentów.

    Konfiguracja

    1. W panelu głównym przejdź do AdministracjaFirma.

    2. Na ekranie zobaczysz formularz edycji danych firmy.

    Sekcja: Dane firmy


    • Uzupełnij podstawowe dane firmowe według opisu poszczególnych pól i dodaj zdjęcie główne, które będzie używane jako logotyp firmy na fakturach.
    • Checkbox Aktywuj tryb Split Payment: Zaznacz tę opcję, aby automatycznie włączać tryb Split Payment na fakturach i fakturach proforma, jeśli spełnione są następujące warunki: kwota dokumentu wynosi co najmniej 15 000 zł, a zarówno sprzedawca jak i kupujący są przedsiębiorcami.

    Sekcje Jednolitych Plików Kontrolnych



    W razie potrzeby tutaj możesz uzupełnić dane dla plików JPK.

    Sekcja: Konto bankowe



    Uzupełnij informacje na temat Twojego konta bankowego.

    Sekcja: Faktury, faktury marża, rachunki, proformy i korekty




    W razie potrzeby skonfiguruj własne ustawienia faktur zgodnie z opisem przy każdym polu.
    • Format numerowania dokumentów sprzedaży.
    • Kierunek przeliczania wartości.
    • Rozpoczęcie numerowania dokumentów sprzedaży: Liczba, od jakiego ma się zacząć numeracja.
    • Reset numerowania dokumentów sprzedaży: Rozpoczynanie numeracji dla dokumentów sprzedaży od nowa w każdym cyklu.
    • Zwolnienie z VAT.
    • Prefiksy dla dokumentów sprzedaży: Własny przedrostek dla numeru pomagający łatwo zidentyfikować dokument, np. "FV".
    • Domyślny VAT dla kosztów wysyłki.

    Sekcja: Eksport do EDI++



    Jeśli korzystasz z programów fakturowo-magazynowych obsługujących format EDI++, tutaj możesz skonfigurować własne ustawienia eksportu zgodnie z opisem przy każdym polu.

    Wskazówka: Dane Twojej firmy możesz edytować w każdej chwili.


    Powiązane artykuły


     

    Oceń tę informację:

    - +