Loader image

Jak uruchomić integrację Sellasist z Automater?

  • Jak uruchomić integrację Sellasist z Automater?
    Automater jest systemem sprzedaży kodów. Integracja Sellasist z Automater umożliwia automatyzację sprzedaży cyfrowych produktów. Po skonfigurowaniu, kody produktów będą automatycznie wysyłane do klientów po opłaceniu zakupu. 


    Jak aktywować i skonfigurować integrację Sellasist z Automater?

    KROK 1: Konfiguracja konta w Automater

    1. Załóż konto w Automater - odwiedź stronę Automater i zarejestruj się. 
    2. Wygeneruj klucze API. 

    Jak wygenerować klucze API?
    1. Zaloguj się na swoim koncie Automater.
    2. W zakładce Ustawienia ⇨ Ustawienia.


    3. Przejdź do zakładki API i Kliknij Wygeneruj nowe klucze. Po wygenerowaniu kluczy, skopiuj je i zapisz np. w Notatniku. Będą Ci potrzebne w kolejnych krokach integracji. 

     



    KROK 2: Uruchomienie integracji w Sellasist

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym
    2. W zakładce Integracje ⇨ Automater.
    3. Wklej skopiowane w KROKU 1 klucze API (klucz API i API secret) i kliknij  Połącz z Automaterem.





    KROK 3: Konfiguracja opcji integracji i przypisanie produktów


    Po pomyślnym połączeniu kont Sellasist z Automater, następnym krokiem jest dokładna konfiguracja opcji integracji oraz przypisanie produktów z Sellasist do odpowiedników w Automater.
    Po uruchomieniu integracji, musisz skonfigurować kilka kluczowych opcji, aby zapewnić płynną współpracę między systemami: 

    • Po wysłaniu zamówienia - Określ status, który zostanie automatycznie przypisany do zamówienia w Sellasist, jeśli zawiera ono tylko produkty z Automatera i zamówienie zostanie pomyślnie utworzone w Automaterze. To ustawienie zapewnia, że będziesz mógł łatwo identyfikować i śledzić zamówienia przetworzone przez Automater. 
    • Po błędzie wysłania zamówienia - Wybierz status dla zamówień, które zawierają tylko produkty z Automatera, ale wystąpił problem z utworzeniem zamówienia w Automaterze. Pozwala to na szybką identyfikację i rozwiązanie problemów z integracją.
    • Po wysłaniu płatności - Ustaw status dla zamówień, które zawierają tylko produkty z Automatera i płatność została poprawnie przekazana do Automatera. Dzięki temu, możesz monitorować, które transakcje zostały już zaksięgowane.
    • Po błędzie wysyłania płatności - Określ, jaki status otrzymają zamówienia, jeśli wystąpi problem z przekazaniem płatności do Automatera. Umożliwia to szybką reakcję na ewentualne problemy z płatnościami.
    Zaznacz pole w sekcji Serwisy zewnętrzne, jeśli chcesz, by Sellasist wysyłał do Automatera zamówienia pochodzące z danego serwisu. Jeśli swoją sprzedaż w którymś z poniższych serwisów obsługujesz bezpośrednio z Automatera, zaznaczenie tego pola spowoduje podwójne wysyłanie kodów.




    Jak utworzyć produkty?

    Aby integracja działałą poprawnie, musisz powiązać każdy produkt z Sellasist z odpowiadającym mu produktem w Automater.
    Jeśli jeszcze nie masz produktów w Automater, musisz je dodać. Jest to konieczne, gdyż podczas integracji należy powiązać produkty Sellasist z produktami Automatera. Jeśli nie dodasz produktów w Automater, nie będziesz miał z czym powiązać produktów z Sellasist i integracja nie będzie działać.

    I. Dodawanie produktów w Automater:
    Jeśli jeszcze nie masz produktów w Automater, musisz je tam dodać. Przejdź do sekcji  Produkty ⇨ Lista produktów 
    w Automater i utwórz nowe produkty, które chcesz sprzedawać za pośrednictwem Sellasist.

     



    II Przypisywanie produktów w Sellasist

    1. W panelu administracyjnym Sellasist przejdź do Asortyment ⇨ Produkty.
    2. Wybierz produkt, który chcesz powiązać z Automaterem i przejdź do edycji produktu.
    3. Na karcie produktu znajdź opcję Wybierz z listy obok pola przypisania produktu Automater. 
    4. Odszukaj i wybierz odpowiedni produkt z Automatera z listy. 
    5. Kliknij Zapisz.








    WAŻNE UWAGI
    • Kody produktów są wysyłane do klientów automatycznie w momencie zmiany statusu zamówienia na Opłacone w Sellasist. 
    • Aby automatyczna wysyłka kodów zadziałała prawidłowo, upewnij się, że status płatności zamówienia w Sellasist jest aktualizowany na Opłacone.





    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz więcej o funkcjach eksperymentalnych
    Czym są funkcje eksperymentalne?

    Zobacz jak edytować produkty
    Jak edytować produkt w Sellasist?

    Oceń tę informację:

    - +