Już teraz możesz przetestować nową integrację z kurierem DPD w wersji beta. Przetestuj nowy moduł integracji by zyskać wiele korzyści.
DPD to międzynarodowa firma kurierska, świadcząca usługi transportu paczek i przesyłek zarówno w Polsce, jak i za granicą. DPD jest częścią większej grupy Geopost, co czyni ją jedną z wiodących firm kurierskich w Europie. Oferuje szeroki zakres usług, w tym standardowe przesyłki krajowe i międzynarodowe, przesyłki ekspresowe, a także usługi z zakresu logistyki i spedycji. DPD posiada również sieć punktów DPD Pickup, gdzie można nadawać i odbierać paczki.
Integracja Sellasist z firmą kurierską DPD umożliwia automatyczne nadawanie przesyłek, generowanie etykiet przewozowych i śledzenie statusu dostaw bezpośrednio z panelu. Dzięki tej integracji proces wysyłki dużych i ciężkich towarów stanie się prosty i efektywny, a wraz z automatyzacją tych działań w Sellasist zaoszczędzisz czas i zminimalizujesz ryzyko błędów. Integrację z DPD wprowadziliśmy na nowym module integracji kurierskich, który niesie za sobą szereg korzyści.
By uruchomić integrację, musisz posiadać konto w serwisie DPD i wprowadzić do Sellasist dane logowania.
Co należy zrobić?
- Przejdź do zakładki: Integracje ⇨ [Nowe] Integracje kurierskie.
- Wybierz Dodaj konto integracyjne DPD i postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami.
- Wypełnij formularz [Nowe] Adresy nadawcze w zakładce Administracja ⇨ Metody dostawy.
- Dodaj nowe szablony nadania. Przejdź do zakładki Administracja ⇨ Metody dostawy i wybierz [Nowe] Szablony nadania.
- Ustaw akcje automatyczne. Dla nowego modułu integracji kurierskich. zostały dodane nowe warunki oraz efekty w Administracja ⇨ Automatyzacja.
Jakie korzyści daje integracja DPD na nowym module kurierskim?
- Łatwa konfiguracja – Nowy sposób ustawień reguł doboru i zarządzania szablonami umożliwia lepsze dopasowanie rodzaju przesyłek do indywidualnych potrzeb sprzedawcy.
- Szybsza obsługa przesyłek – nowy serwis shipments zapewnia większą wydajność oraz stabilność działania.
- Szybsze generowanie listów przewozowych – dzięki asynchroniczności nowy system pozwala przetwarzać wiele zamówień jednocześnie, co skraca czas obsługi.
- Automatyczne naprawianie problemów (resilency) – gdy pojawią się błędy, system automatycznie je wykryje i naprawi, co minimalizuje ryzyko przerw w działaniu.
- Większa wydajność dzięki vertical sharding – dane są lepiej rozdzielane w systemie, co sprawia, że operacje są szybsze i bardziej efektywne.
- Sprawdzanie danych po stronie Sellasist (internal validation) – system będzie sprawdzał poprawność danych jeszcze przed ich wysłaniem, co zmniejszy ryzyko błędów i reklamacji.
- Obsługa wielopaczek – pozwala na automatyczne dzielenie zamówień na kilka paczek oraz generowanie etykiet przewozowych zgodnie z zapotrzebowaniem sprzedawcy. W ramach jednego zlecenia dla kilku paczek w karcie zamówienia pojawi się jeden list przewozowy.
KROK 1: Aktywacja konta
1. Do nowych integracji kurierskich ma wgląd główny administrator, aby nadać uprawnienia pozostałym administratorom przejdź do zakładki Administracja ⇨ Administratorzy i nadaj dostęp do następujących funkcji:
- [Nowe] Integracje kurierskie
- [Nowe] Adresy nadawcze
- [Nowe] Szablony nadania
- [Nowe] Reguły doboru szablonów nadania
2. Przejdź do Integracje ⇨ [Nowe] Integracje kurierskie i wybierz DPD.
Nazwa użytkownika – skontaktuj się z DPD, by uzyskać login.
Hasło – skontaktuj się z DPD, by uzyskać hasło.
Master FID – (numer identyfikacyjny) do zalogowania w API uzyskasz od swojego opiekuna handlowego DPD.
Pamiętaj!
Jeżeli masz więcej niż jedno konto DPD, musisz dodać Integrację kurierską - dla każdego konta osobno.
KROK 2: Dodawanie adresów nadawczych
Adres nadania to fizyczna lokalizacja, z której paczki są wysyłane przez nadawcę. Może to być:
- Adres Twojej firmy (np. magazynu, biura lub sklepu),
- Adres prywatny (w przypadku sprzedaży indywidualnej),
- Dowolna lokalizacja, w której regularnie przygotowujesz paczki do wysyłki.
Ważne: Adres nadania to miejsce odbioru przesyłek przez kuriera. Upewnij się, że jest poprawny.
1.Przejdź do Administracja ⇨ Metody dostawy ⇨ [Nowe] Adresy nadawcze. Następnie kliknij Dodaj adres nadawczy.
2. Typ adresu – z rozwijanej listy wybierz punktu odbioru/nadania.
3. Uzupełnij dane i kliknij Zapisz.
Skonfigurowane adresy nadawcze możesz w dowolnym momencie edytować, klikając ikonę ołówka lub usunąć, klikając czerwony krzyżyk:
KROK 3: Tworzenie metod dostawy dla DPD
Jeżeli chcesz by w edycji zamówienia pojawiała się nazwa konkretnej usługi Dostawa na adres lub Odbiór w punkcie musisz utworzyć metody dostawy.
Utworzenie metod dostawy będzie równie pomocne w razie mapowania sposobów wysyłki DPD
1. Przejdź do zakładki Administracja ⇨ Metody dostawy i kliknij Dodaj metodę dostawy.
2. Dla integracji DPD dodaliśmy specjalnie nową metodę dostawy, którą znajdziesz na samym dole listy metod, z nazwą swojego konta integracyjnego DPD. Kliknij kafelek z nazwą swojego konta integracyjnego i wybierz typ przesyłki.
3. Utwórz metody dostawy, nadając im odpowiednie nazwy, tak by łatwo zidentyfikować na karcie edycji zamówienia, jaką metodę dostawy wybrał klient. Po prawidłowym skonfigurowaniu w edycji zamówienia zobaczysz przypisaną nazwę.
KROK 4: Mapowanie metod dostaw
Mapowanie Metod dostawy umożliwia skojarzenie dostępnych – np. w Twoim sklepie internetowym – opcji dostawy z metodami dostawy, które zostały utworzone w Sellasist. Dzięki temu, gdy podczas składania zamówienia klient wybierze konkretną metodę dostawy w Twoim sklepie, będzie ona reprezentowana jako metoda, którą wcześniej przypisałeś.
Jak włączyć używanie mapowania?
Po włączeniu mapowania, dobieranie szablonu nadania i typu usługi będzie uwzględniało skonfigurowane mapowanie metod dostaw. Dzięki tej opcji skonfigurowane wcześniej metody dostawy będą mogły być używane w nowej integracji z DPD
1. Przejdź do zakładki Integracje ⇨ [Nowe] Integracje kurierskie i kliknij ikonę klucza.
2. Zaznacz checkbox Używaj mapowania.

KROK 5: Tworzenie szablonów nadania
Czym są szablony nadania i jak je skonfigurować?
Szablony nadania w Sellasist to elastyczne narzędzie umożliwiające szybkie i intuicyjnie zarządzanie procesem wysyłki. Szablon nadania pozwala zdefiniować szczegóły związane z wysyłką dla wybranego przewoźnika, uwzględniając różne opcje dostawy, parametry przesyłki oraz preferencje dotyczące usług dodatkowych. Dzięki temu możesz zautomatyzować i uprościć proces przygotowywania przesyłek.
Korzyści nowych szablonów nadania:
- Szybkość i automatyzacja – umożliwiają łatwe przypisanie odpowiednich ustawień do każdego zamówienia.
- Elastyczność – możliwość konfiguracji dostosowanej do specyficznych potrzeb (Np. różne opcje dostawy dla różnych przewoźników).
- Wielopaczkowość – automatyczna obsługa zamówień z wieloma paczkami.
- Zintegrowane procesy – możliwość aktywacji szablonu poprzez skanowanie kodu kreskowego podczas pakowania.
1. Przejdź do zakładki Administracja ⇨ Metody dostawy ⇨ [Nowe] Szablony nadania i kliknij Dodaj szablon nadania.

UWAGA: Możesz utworzyć osobne szablony nadania dla każdego konta DPD lub stworzyć je tylko na jednym koncie. Szablony utworzone dla danego konta będą dostępne także dla pozostałych kont w ramach tej samej integracji.
3. Tworzymy szablon nadania dla odpowiednich typów usług i przypisujemy mu parametry:
Nazwa szablonu – nadaj szablonowi unikalną nazwę, aby łatwo go było rozpoznać (np. DPD - odbiór w punkcie).
Typ usługi – wybierz odpowiedni rodzaj usługi DPD.
- Dostawa na adres – dostawa na wybrany adres.
- Odbiór w punkcie – dostawa do jednego z punktów odbioru DPD Pickup.
Domyślny – zaznaczenie tej opcji automatycznie podstawi ten szablon. Szablon domyślny pozwala nadawać przesyłki za pomocą tych samych parametrów dla danego konta DPD. System będzie automatycznie dobierał prawidłowe dla zamówienia reguły, a następnie szablon domyślny dla danej usługi. Jeśli nie znajdzie szablonu, Sellasist będzie szukał ww. szablonów wśród pozostałych kont DPD. W przypadku nieznalezienia pasującego szablonu domyślnego przesyłka nie zostanie nadana, o czym system poinformuje w odpowiednim komunikacie.
Poniżej przedstawiamy proces doboru szablonu nadania jeśli dodano szablon domyślny
1. Reguły / Konto DPD, z którego pochodzi zamówienie / Typ usługi wybrany w zamówieniu
2. Reguły / Konto DPD, z którego pochodzi zamówienie / Dowolny typ usługi
3. Domyślny szablon nadania / Konto DPD, z którego pochodzi zamówienie / Typ usługi wybrany w zamówieniu
4. Domyślny szablon nadania / Konto DPD, z którego pochodzi zamówienie
5. Domyślny szablon nadania / Dowolne konto DPD / Typ usługi wybrany w zamówieniu
6. Domyślny szablon nadania / Dowolne konto DPD / Dowolny typ usługi
Sekcja "Dane podstawowe”
Pobranie – z rozwijanej listy wybierz właściwą opcję:
- "Jak w zamówieniu” – opcja zgodna z zamówieniem klienta
- "Zawsze włączona” – aktywacja pobrania dla każdej przesyłki
- "Zawsze wyłączone” – brak pobrania niezależnie od zamówienia
Ubezpieczenie – z rozwijanej listy wybierz właściwą opcję:
-"Zawsze wyłączone” – brak ubezpieczenia niezależnie od zamówienia.
-"Zawsze włączone” – ubezpieczenie dla każdego zamówienia.
-"Włączone, jeśli pobranie” – aktywne dla zamówienia pobraniowego.
-"Włączone, jeśli spełnia warunek minimalnej wartości zamówienia” – ubezpieczenie aktywne tylko dla ustalonej minimalnej wartości zamówienia.
Źródło wartości ubezpieczenia – możesz wybrać, czy podstawą do obliczeń ma być stała wartość, czy wartość zamówienia.
Adres nadania – wybierz adres, z którego będą wysyłane przesyłki.
Format etykiety – z rozwijanej listy wybierz właściwe rozszerzenie pliku: PDF lub ZPL.
Format strony etykiety – wybierz format A4 lub ustalony dla drukarki etykiet.
Gwarancja dostawy – z rozwijanej listy wybierz jedną z opcji gwarantowanej dostawy np. dostawa tego samego dnia.
4. Sekcja "Wymiary paczki”
Liczba paczek w zleceniu
Szablon nadania obsługuje wielopaczki, a kurier DPD umożliwia wystawienie jednego listu przewozowego dla kilku paczek w ramach jednego zamówienia.
- Mamy możliwość modyfikacji liczby paczek ręcznie w formularzu nadania.
- Pobranie i ubezpieczenie przypisywane są do numeru listu przewozowego. System nie dzieli kwoty na każdą paczkę osobno.
- Pojawi się komunikat "Ten kurier wspiera wielopaczkowość”.
- Na karcie zamówienia widoczna będzie tylko jedna pozycja z numerem listu przewozowego.
- Wygenerowane listy przewozowe zostaną połączone w jeden plik.
- Ewentualne pobranie za paczki będzie wspólne dla zlecenia.
Wystarczy ręcznie zmienić wartość w polu Liczba paczek w zleceniu i uzupełnić wymiary paczek:
Gdy w szablonie nie ma podanej wagi, system automatycznie ją uzupełnia, przekazując do kuriera wagę wyliczoną na podstawie produktów z zamówienia.
Tekst na etykiecie – Wprowadź dodatkowy tekst na etykietę (np. numer zamówienia). Możesz wykorzystać zmienne dostępne na niebieskim polu w panelu Sellasist. Pamiętaj, że limit znaków zależy od przewoźnika.
Skonfigurowane szablony możesz w dowolnym momencie edytować, klikając ikonę ołówka lub usunąć, klikając czerwony krzyżyk:
Aby skopiować szablon kliknij "Zapisz jako nowy". Edytuj wybrany szablon nadania, klikając ikonę ołówka, zjedź na dół i kliknij przycisk:
Kod kreskowy szablonu nadania:
- Generowanie kodu: Każdy szablon nadania ma przypisany unikalny kod kreskowy.
- Pobieranie i drukowanie: Możesz pobrać i wydrukować kod kreskowy danego szablonu, co ułatwia jego aktywację.
- Aktywacja przez skanowanie: Podczas pakowania wystarczy zeskanować kod kreskowy szablonu, aby go aktywować, co znacznie przyspieszy proces wysyłki.
Więcej o aktywatorach znajdziesz w drugim punkcie
instrukcji ⇨
KROK 6: Reguły doboru szablonu nadania
- Można przypisać reguły do konkretnego konta DPD.
- Możesz utworzyć tylko jedną Regułę doboru szablonu nadania dla kombinacji konto DPD i dany typ usługi.
- Reguły dobierane są na podstawie wagi lub ceny zamówienia.
- Możliwość definiowania wartości granicznych (np. do 15 kg, do 30 kg itp.).
- Tworzenie reguł doboru szablonu nadania nie jest konieczne jeśli oznaczymy wybrany szablon nadania jako Domyślny.
1. By stworzyć szablony przejdź do Administracja ⇨ Metody dostawy ⇨ [Nowe] Reguły doboru szablonów nadania.
Rodzaj integracji – z rozwijanej listy wybierz typ integracji, w tym przypadku DPD.
Konto – wybierz konto DPD, do którego konfigurujesz regułę szablonu nadania.
Typ usługi – wybierz typ usługi standardowa.
Reguła doboru – decyduj, czy dobór szablonu ma odbywać się na podstawie: Wagi (np. do 15 kg, do 30 kg) lub Ceny zamówienia (np. do 200 zł, powyżej 200 zł).
W sekcji Reguły podaj wartość graniczną i przypisz wcześniej stworzony szablon nadania. Dodawaj kolejne zakresy według własnych potrzeb.
Wartości graniczne – ustal zakresy wagowe lub cenowe i przypisz do nich odpowiednie szablony nadania. Możesz dodać tyle zakresów, ile potrzebujesz.
Szablon nadania – wskaż wcześniej przygotowany szablon nadania, który zostanie przypisany do danej reguły.
Spróbuj dobrać domyślny – system spróbuje dobrać domyślny szablon.
Nie dobieraj szablonu – jeśli nie chcesz nadawać przesyłek przekraczających określoną wagę lub wartość zamówienia, zaznacz opcję „Nie dobieraj szablonu”, gdy zamówienie przekroczy wskazane parametry, system uniemożliwi wygenerowanie listu przewozowego.
Skonfigurowane reguły doboru szablonów nadania możesz w dowolnym momencie edytować, klikając ikonę ołówka lub usunąć, klikając czerwony krzyżyk:
Aby skopiować formularz kliknij "Zapisz jako nowy". Edytuj wybraną regułę, klikając ikonę ołówka, zjedź na dół i kliknij przycisk:
KROK 7: Generowanie listu przewozowego
Integracja z kurierem DPD, oparta na nowym module integracji kurierskich umożliwia elastyczne zarządzanie nadawaniem paczek, które możesz dostosować do swoich potrzeb operacyjnych i logistycznych. Nowy moduł integracji kurierskich zapewnia stabilne generowanie listów przewozowych. W przypadku problemów z API lub napotkania innych błędów list przewozowy zostanie wygenerowany po ich naprawie lub usunięciu, bez potrzeby ponawiania akcji.
Sprawdzanie, czy list przewozowy wygenerował się po pojawieniu się błędów:
- Błędy przy generowaniu – po usunięciu błędu próba wygenerowania listu zostanie od razu ponowiona.
- Błąd API 500 – w przypadku awarii po stronie przewoźnika lub DPD system ponowi próbę po 3 sekundach, jeżeli błąd pojawi się ponownie, próba zostanie wznowiona po 6 sekundach i będzie wznawiana z wielokrotnością co 3 sekundy aż do wykonania próby.
- Błąd walidacji – błąd ten oznacza, że podane dane nie spełniają określonych wymogów. W logach zamówienia zostanie wyświetlony komunikat o nieudanej próbie wygenerowania przesyłki. Należy zweryfikować poprawność wprowadzonych danych adresowych i nadawczych, a następnie samodzielnie ponownie nadać przesyłkę.
- Wygasły uprawnienia dostępowe do API przewoźnika – w przypadku pojawienia się takiego komunikatu, po ponownym skonfigurowaniu dostępu dla integracji w zakładce [Nowe] Integracje kurierskie, list przewozowy zostanie wygenerowany od razu po udanej autoryzacji konta.
Na karcie zamówienia zobaczysz dopasowany automatycznie do zamówienia szablon nadania.
Widok formularza listu przewozowego:
Możliwość generowania przesyłek w integracji DPD:
1. Ręczne generowanie przesyłek.
- Możesz generować listy przewozowe bezpośrednio z poziomu karty zamówienia lub zakładki [Nowe] Menadżer wysyłek.
- Na karcie zamówienia widoczny jest przypisany szablon nadania, który został automatycznie dobrany na podstawie ustawionych reguł lub wybrany ręcznie.
- Wystarczy kliknąć, aby wygenerować, a następnie wydrukować etykietę.
- List przewozowy możesz wygenerować z poziomu zakładki Zamówienia ⇨ [Nowe] Menadżer wysyłek, klikając Wygeneruj list przewozowy.
Wpisz ID zamówienia i kliknij Przejdź.
Zostaniesz przekierowany do nowego formularza listu przewozowego.
- List przewozowy możesz wygenerować również z karty Zamówienia ⇨ Zamówienia, edytując wybrane zamówienie i klikając ikonę ołówka.
Kliknij ikonę ciężarówki, by wygenerować list przewozowy z nowych szablonów nadania.
Wypełnij dane i wygeneruj etykietę lub przejdź do pełnego formularza listu przewozowego:
2. Masowe generowanie z poziomu listy zamówień.
- Możesz zbiorowo generować listy przewozowe z poziomu listy zamówień.
- Wybierasz wiele zamówień jednocześnie i uruchamiasz proces generowania przesyłek, co oszczędza czas przy obsłudze dużej liczby zamówień.
- Przejdź do zakładki Zamówienia ⇨ Zamówienia, zaznacz dane zamówienia lub kilka zamówień i kliknij ikonę samochodu dostawczego.
Zaznacz odpowiednie pola i kliknij Zapisz, by zlecić generowanie listu przewozowego:
Wygenerowane listy możesz sprawdzić, klikając Wygenerowane dokumenty:
3. Automatyczne generowanie poprzez akcję automatyczną.
- Możesz skonfigurować akcje automatyczne w Sellasist, które pozwalają na automatyczne generowanie listów przewozowych w określonych warunkach.
- Dla integracji z [Nowe] Integracje kurierskie stworzyliśmy nowe warunki i efekty w Administracja ⇨ Automatyzacja.
- Wprowadzono nowe zdarzenie: List przewozowy (działa tylko, gdy dokument jest gotowy do wydruku)/ nie został pobrany.
- Proces generowania i pobierania listu przewozowego został rozbity. Dlatego należy utworzyć dwie oddzielne akcje:
- Utwórz akcje z efektem "Wygeneruj list przewozowy”.
- Utwórz akcję z warunkiem "Zdarzenie: list przewozowy”, co umożliwi np. wydrukowanie listu.
Warunki wpływające na moduł DPD:
List przewozowy
Warunek "List przewozowy został/nie został wygenerowany” nie będzie działał w nowej integracji Wysyłam z Allegro. Akcję automatyczną należy zastąpić nowym warunkiem o nazwie: "Zdarzenie: List przewozowy".
- Zdarzenie: List przewozowy – Warunek napisany specjalnie pod nowy moduł integracji kurierskich.
- Dowolny list został pobrany – Zadziała on dopiero gdy list przewozowy będzie gotowy do wydruku.
- Żaden list nie został pobrany – Zadziała, gdy żaden list przewozowy nie zostanie pobrany dla danego zamówienia.
Status wysyłki
Warunek "Status wysyłki” nie będzie działał dla nowej integracji Wysyłam z Allegro. Akcję automatyczną należy zastąpić nowym warunkiem o nazwie: "Zdarzenie: Przesyłka zmieniła status dostawy”.
- Zdarzenie: Przesyłka zmieniła status dostawy – Warunek napisany specjalnie pod nowy moduł integracji kurierskich. Możesz wybrać, czy automatyzacja ma sprawdzać status we wszystkich paczkach przypisanych do zamówienia czy też nie. Automatyzacja pomija sprawdzanie paczek, w których wystąpiły błędy.
Zmapowaliśmy wszystkie statusy do 9 statusów, obok podaliśmy częstotliwość synchronizacji statusów:
Oczekuje na nadanie — przesyłka została przygotowana przez nadawcę, oczekuje na nadanie. Sprawdzamy status co 15 minut.
W transporcie — status obejmuje zdarzenia takie jak: nadanie przesyłki w punkcie, odebranie jej przez kuriera, przyjęcie na sortownie, przekierowanie do innego punktu. Aktualizujemy status co 3 godziny.
Wydano do doręczenia — w trakcie doręczenia przez kuriera (na adres odbiorcy lub do punktu odbioru). Sprawdzamy status co 30 minut.
Oczekuje na odbiór w punkcie — przesyłka oczekuje na odbiór w punkcie przez klienta końcowego. Sprawdzamy status co 30 minut.
Wystawiono awizo — kurier wystawił awizo, przesyłka będzie do odbioru pod adresem podanym na awizo. Sprawdzamy status co 30 minut.
Wystąpił problem z przesyłką — status obejmuje zdarzenia takie jak: odmowa przyjęcia przesyłki, zagubienie przesyłki. Aktualizujemy status co 3 godziny.
Dostarczono — przesyłka została doręczona do odbiorcy lub odebrana z punktu odbioru.
Zwrócono — przesyłka została zwrócona do nadawcy.
Anulowano
Przesyłka dostarczona
Warunek opierający się na statusie „Doręczono”. Nie będzie on działał z nową integracją.
Efekty wpływające na nowy moduł Wysyłam z Allegro:
Wygeneruj list przewozowy dla [Nowe] Integracje kurierskie
Warunek napisany specjalnie pod nowy moduł Wysyłam z Allegro. Próba generowania będzie ponawiała się samoistnie do momentu wygenerowania listu, po spełnieniu określonych warunków i naprawianie ewentualnych błędów.
Drukuj przez Sellasist Cloud Print
Należy wybrać z listy efekt "Drukuj list przewozowy z [Nowe] Integracje kurierskie”, zamiast "Drukuj list przewozowy”, aby zadziałała ona z nową integracją Wysyłam z Allegro.
Pamiętaj: Aby procesy automatyzacji przebiegały pomyślnie utwórz najpierw akcję automatyczną z efektem "Wygeneruj list przewozowy dla [Nowe] integracje kurierskie”, a następnie utwórz nową akcje automatyczną z warunkiem "Zdarzenie: list przewozowy został pobrany”, co umożliwi np. wydrukowanie listu.
Zmień sposób wysyłki
W nowym module Wysyłam z Allegro obecnie nie tworzymy metod dostawy, a więc nie będą one widoczne w tym efekcie. Jeśli chcemy użyć innego kuriera Wysyłam z Allegro, niż ten którego wybrał klient w zamówieniu Allegro, to należy odpowiednio skonfigurować "Reguły doboru szablonów nadania” w nowym module Wysyłam z Allegro.
Aktywatory szablonu nadania (kod kreskowy).
Każdy szablon nadania generuje unikalny kod kreskowy, który można
- pobrać i wydrukować,
- skanować podczas pakowania w celu aktywacji szablonu nadania.
Funkcja aktywatora kodu kreskowego przyspiesza proces obsługi zamówień w magazynie, eliminując konieczność ręcznego wyszukiwania i przypisywania szablonów.
Aby aktywatory pokazywały się w WMS przejdź do Magazyn ⇨ Ustawienia WMS ⇨ Tryb pakowania i zaznacz "Wymuś zeskanowanie aktywatora”.
Zaznacz nową metodę, które zostanie wyświetlona w konfiguracji "Wymuś zeskanowanie aktywatora szablonów nadania tylko dla wybranych metod dostaw”, aby nowa metoda DPD pojawiła się w Trybie pakowania.
4. Automatyczne generowanie w systemie WMS.
Nowa integracja wspiera automatyzację w Sellasist WMS, umożliwiając generowanie przesyłek podczas procesu pakowania.
Co zrobić w przypadku, gdy jesteś w trakcie konfiguracji nowej integracji, więc magazyn musi jeszcze nadawać przesyłki za pomocą starych metod dostaw?
W zakładce Magazyn ⇨ Ustawienia WMS ⇨ Tryb pakowania znajdziesz ustawienie, domyślnie wyłączone dla użytkowników:
[BETA] W przypadku braku dostępnych szablonów w nowych integracjach kurierskich, korzystaj ze starych integracji.
Ustawienie to jest ważne w przypadku przepięcia się na [Nowe] Integracje kurierskie i jednoczesnej potrzebie korzystania ze starych szablonów nadań. Jeśli podłączyłeś nowe konto integracyjne, ale chcesz jeszcze nadawać przesyłkę starym sposobem, musisz zaznaczyć checkbox.
Przy wyłączonej opcji Sellasist WMS nie będzie sprawdzał starych szablonów nadań.
Gdy system nie dopasuje szablonu nadania, pojawi się następujący komunikat:
Dodatkowo, jeśli chcesz jednorazowo ręcznie wymusić wygenerowanie listu przewozowego przez starą metodę dostawy, możesz zaznaczyć checkbox w widoku pakowania:
„Generuj list przewozowy za pomocą starych metod dostaw”.
Jeżeli system nie znajdzie możliwości wygenerowania przesyłki starą metodą integracji przesyłka się nie wygeneruje.
Checkbox działa dla konkretnego zamówienie, nie trzeba więc odznaczać go dla innych zamówień.