Loader image

Konfiguracja nowej integracji z kurierem GLS

  • Konfiguracja nowej integracji z kurierem GLS
    Instrukcja konfiguracji nowego kuriera GLS.

    KROK 1: Aktywacja konta 

    1. Do nowych integracji kurierskich ma wgląd główny administrator, aby nadać uprawnienia pozostałym administratorom przejdź do zakładki Administracja ⇨ Administratorzy i nadaj dostęp do następujących funkcji:

    - [Nowe] Integracje kurierskie
    - [Nowe] Adresy nadawcze
    - [Nowe] Szablony nadania
    - [Nowe] Reguły doboru szablonów nadania



    2. Przejdź do Integracje ⇨ [Nowe] Integracje kurierskie i wybierz GLS i zaloguj się na swoje konto.



    3. Dodaj dane dostępowe.



    Nazwa użytkownika – podaj swoją nazwę użytkownika w panelu GLS
    Hasło – podaj hasło, któym logujesz się do panelu GLS.

    Pamiętaj!
    • Jeżeli masz więcej niż jedno konto GLS, musisz dodać Integrację kurierską - dla każdego konta osobno.

    KROK 2: Tworzenie szablonów nadania

    Czym są szablony nadania i jak je skonfigurować? 

    Szablony nadania w Sellasist to elastyczne narzędzie umożliwiające szybkie i intuicyjnie zarządzanie procesem wysyłki. Szablon nadania pozwala zdefiniować szczegóły związane z wysyłką dla wybranego przewoźnika, uwzględniając różne opcje dostawy, parametry przesyłki oraz preferencje dotyczące usług dodatkowych. Dzięki temu możesz zautomatyzować i uprościć proces przygotowywania przesyłek. 

    1. Przejdź do zakładki AdministracjaMetody dostawy[Nowe] Szablony nadania i kliknij Dodaj szablon nadania.



    2. Wybierz integrację:


    UWAGA: Możesz utworzyć osobne szablony nadania dla każdego konta GLS lub stworzyć je tylko na jednym koncie. Szablony utworzone dla danego konta będą dostępne także dla pozostałych kont w ramach tej samej integracji.

    3. Tworzymy szablon nadania dla konkretnej usługi przypisujemy mu parametry:





    Nazwa szablonu – nadaj szablonowi unikalną nazwę, aby łatwo go było rozpoznać (np. GLS kurier - Allegro).
    Typ usługi – wybierz odpowiedni rodzaj usługi GLS.
    Domyślny – zaznaczenie tej opcji automatycznie podstawi ten szablon. Szablon domyślny pozwala nadawać przesyłki za pomocą tych samych parametrów dla danego konta GLS. System będzie automatycznie dobierał prawidłowe dla zamówienia reguły, a następnie szablon domyślny dla danej usługi. Jeśli nie znajdzie szablonu, Sellasist będzie szukał ww. szablonów wśród pozostałych kont GLS. W przypadku nieznalezienia pasującego szablonu domyślnego przesyłka nie zostanie nadana, o czym system poinformuje w odpowiednim komunikacie.

    Sekcja "Dane podstawowe”

    Format etykiety –  z rozwijanej listy wybierz jedno z rozszerzeń pliku..

    Typ etykiety – z rozwijanej listy wybierz odpowiedni format..

    Miejsce powstawania kosztów – wykorzystywane w procesie rozliczania paczek. możesz wkleić tu np. wartość z dokumentu źródłowego. Skontaktuj się z GLSem w celu włączenia obsługi miejsca powstania kosztów.

    Pobranie – z rozwijanej listy wybierz właściwą opcję:
     
    - "Jak w zamówieniu” – opcja zgodna z zamówieniem klienta
    - "Zawsze włączona” – aktywacja pobrania dla każdej przesyłki
    - "Zawsze wyłączone” – brak pobrania niezależnie od zamówienia

    Opis przesyłki – wpisz informacje o przesyłce.

    Adres nadania – wybierz adres, z którego będą wysyłane przesyłki. 

    4. Sekcja "Wymiary paczki

    Liczba paczek w zleceniu 
    • Jeśli chcesz przypisać kilka paczek do jednego zamówienia, to każda paczka zostanie nadana w osobnym zleceniu. 
    • Możesz wpisać liczbę paczek w zamówieniu oraz zdefiniować wymiary i wagę dla każdej z nich.
    • Na karcie zamówienia widoczne będą oddzielne listy przewozowe, dla każdego utworzony zostanie osobny plik. 
    • Ewentualna kwota pobrania zostanie proporcjonalnie rozdzielona między paczki
    • Ubezpieczenie pozostanie na pełną kwotę dla każdego z osobnych zleceń.
    Wystarczy ręcznie zmienić wartość w polu Liczba paczek w zleceniu i uzupełnić wymiary paczek:



    Gdy w szablonie nie ma podanej wagi, system automatycznie ją uzupełnia, przekazując do kuriera wagę wyliczoną na podstawie produktów z zamówienia.

    Tekst na etykiecie – Wprowadź dodatkowy tekst na etykietę (np. numer zamówienia). Możesz wykorzystać zmienne dostępne na niebieskim polu w panelu Sellasist. Pamiętaj, że limit znaków zależy od przewoźnika.

    Skonfigurowane szablony możesz w dowolnym momencie edytować, klikając ikonę ołówka lub usunąć, klikając czerwony krzyżyk:



    Aby skopiować szablon kliknij "Zapisz jako nowy". Edytuj wybrany szablon nadania, klikając ikonę ołówka, zjedź na dół i kliknij przycisk:


    Kod kreskowy szablonu nadania:
    • Generowanie kodu: Każdy szablon nadania ma przypisany unikalny kod kreskowy, który umożliwia bezpośrednie nadawanie przesyłki. Kod kreskowy pojawi się po zapisaniu szablonu.
    • Pobieranie i drukowanie: Możesz pobrać i wydrukować kod kreskowy danego szablonu, co ułatwia jego aktywację. 
    • Aktywacja przez skanowanie: Podczas pakowania wystarczy zeskanować kod kreskowy szablonu, aby go aktywować, co znacznie przyspieszy proces wysyłki. 
    Więcej o aktywatorach znajdziesz w drugim punkcie instrukcji.




    KROK 3: Tworzenie metod dostawy dla GLS

    Jeżeli chcesz by w edycji zamówienia pojawiała się nazwa konkretnej usługi GLS Kurier lub GLS Odbiór w punkcie musisz utworzyć metody dostawy.

    Utworzenie metod dostawy będzie równie pomocne w razie mapowania sposobów wysyłki GLS

    1. Przejdź do zakładki AdministracjaMetody dostawy i kliknij Dodaj metodę dostawy



    2. Dla integracji GLS  istnieje specjalnie nowa metoda dostawy, którą znajdziesz na samym dole listy metod, z nazwą swojego konta integracyjnego GLS. Kliknij kafelek z nazwą swojego konta integracyjnego i wybierz typ przesyłki.





    3. Utwórz metody dostawy, nadając im odpowiednie nazwy, tak by łatwo zidentyfikować na karcie edycji zamówienia, jaką metodę dostawy wybrał klient. Po prawidłowym skonfigurowaniu w edycji zamówienia zobaczysz przypisaną nazwę.




    KROK 4Mapowanie metod dostaw

    Mapowanie Metod dostawy umożliwia skojarzenie dostępnych – np. w Twoim sklepie internetowym – opcji dostawy z metodami dostawy, które zostały utworzone w Sellasist. Dzięki temu, gdy podczas składania zamówienia klient wybierze konkretną metodę dostawy w Twoim sklepie, będzie ona reprezentowana jako metoda, którą wcześniej przypisałeś.

    Jak włączyć używanie mapowania?

    Po włączeniu mapowania, dobieranie szablonu nadania i typu usługi będzie uwzględniało skonfigurowane mapowanie metod dostaw. Dzięki tej opcji skonfigurowane wcześniej metody dostawy będą mogły być używane w nowej integracji z GLS

    1. Przejdź do zakładki Integracje ⇨ [Nowe] Integracje kurierskie i kliknij ikonę klucza.



    2. Zaznacz checkbox Używaj mapowania.




    Oceń tę informację:

    - +