Loader image

Tworzenie szablonów nadania dla nowego modułu integracji kurierskich

  • Tworzenie szablonów nadania dla nowego modułu integracji kurierskich
    Czym są szablony nadania i jak je skonfigurować? 

    Szablony nadania w Sellasist to elastyczne narzędzie umożliwiające szybkie i intuicyjnie zarządzanie procesem wysyłki. Szablon nadania pozwala zdefiniować szczegóły związane z wysyłką dla wybranego przewoźnika, uwzględniając różne opcje dostawy, parametry przesyłki oraz preferencje dotyczące usług dodatkowych. Dzięki temu możesz zautomatyzować i uprościć proces przygotowywania przesyłek. 

    Korzyści nowych szablonów nadania: 
    • Szybkość i automatyzacja – umożliwiają łatwe przypisanie odpowiednich ustawień do każdego zamówienia.
    • Elastyczność – możliwość konfiguracji dostosowanej do specyficznych potrzeb (Np. różne opcje dostawy dla różnych przewoźników).
    • Wielopaczkowość – jeśli chcesz przypisać kilka paczek do jednego zamówienia, to każda paczka zostanie nadana w osobnym zleceniu. Na karcie zamówienia widoczne będą oddzielne listy przewozowe, dla każdego utworzony zostanie osobny plik.
    • Zintegrowane procesy – możliwość aktywacji szablonu poprzez skanowanie kodu kreskowego podczas pakowania.

    1. Przejdź do zakładki Administracja ⇨ Metody dostawy ⇨ [Nowe] Szablony nadania i kliknij Dodaj szablon nadania.



    2. Wybierz integrację:



    UWAGA: Możesz utworzyć osobne szablony nadania dla każdego konta integracji lub stworzyć je tylko na jednym koncie. Szablony utworzone dla danego konta będą dostępne także dla pozostałych kont w ramach tej samej integracji.

    3. Tworzymy szablon nadania dla konkretnej usługi przypisujemy mu parametry. Przykład InPost:



    Nazwa szablonu – nadaj szablonowi unikalną nazwę, aby łatwo go było rozpoznać (np. InPost kurier - Allegro).
    Typ usługi – wybierz odpowiedni rodzaj usługi InPost. W nowej integracji system automatycznie dopasowuje usługi InPost Kurier Allegro, InPost Paczkomaty Allegro oraz InPost Kurier Allegro Smart i InPost Paczkomaty Allegro Smart na podstawie danych z zamówienia.
    Domyślny – zaznaczenie tej opcji automatycznie podstawi ten szablon. Szablon domyślny pozwala nadawać przesyłki za pomocą tych samych parametrów dla danego konta InPost. System będzie automatycznie dobierał prawidłowe dla zamówienia reguły, a następnie szablon domyślny dla danej usługi. Jeśli nie znajdzie szablonu, Sellasist będzie szukał ww. szablonów wśród pozostałych kont InPost. W przypadku nieznalezienia pasującego szablonu domyślnego przesyłka nie zostanie nadana, o czym system poinformuje w odpowiednim komunikacie.

    Poniżej przedstawiamy proces doboru szablonu nadania jeśli dodano szablon domyślny

    1. Reguły / Konto InPost, z którego pochodzi zamówienie / Typ usługi wybrany w zamówieniu
    2. Reguły / Konto InPost, z którego pochodzi zamówienie / Dowolny typ usługi
    3. Domyślny szablon nadania / Konto InPost, z którego pochodzi zamówienie / Typ usługi wybrany w zamówieniu
    4. Domyślny szablon nadania / Konto InPost, z którego pochodzi zamówienie
    5. Domyślny szablon nadania / Dowolne konto InPost / Typ usługi wybrany w zamówieniu
    6. Domyślny szablon nadania / Dowolne konto InPost / Dowolny typ usługi

    Proces doboru szablonu nadania dla zamówienia Allegro i Allegro Smart

    1. Logika doboru typu usługi jest następująca. Jeżeli zamówienie pochodzi z Allegro, a w szablonie nadania w miejscu Typ usługi wybrany jest: InPost Kurier Standard lub InPost Paczkomaty Standard, to Sellasist odpowiednio podmieni wysyłkę na InPost Kurier Allegro i InPost Paczkomaty Allegro.
    2. Decyzję o tym, czy jest to zamówienie Smart lub nie, podejmuje bezpośrednio InPost a następnie zmienia typ usługi na InPost Kurier Allegro Smart lub InPost Paczkomaty Allegro Smart.

    Sekcja "Dane podstawowe”

    Format etykiety –  z rozwijanej listy wybierz właściwe rozszerzenie pliku  PDF.

    Typ etykiety – z rozwijanej listy wybierz odpowiedni format. Standardowy (A4) lub A6.

    Adres nadania – wybierz adres, z którego będą wysyłane przesyłki. 

    Pobranie – z rozwijanej listy wybierz właściwą opcję:
     
    - "Jak w zamówieniu” – opcja zgodna z zamówieniem klienta
    - "Zawsze włączona” – aktywacja pobrania dla każdej przesyłki
    - "Zawsze wyłączone” – brak pobrania niezależnie od zamówienia

    Źródło wartości pobrania – pole, w którym znajduje się wartość pobrania. Jeśli w wybranym polu nie będzie wartości liczbowej równej lub większej od 1, system użyje wartości z pola standardowego.

    Odejmij od pobrania to, co już zapłacone – zmniejsz kwotę pobrania o kwotę wpłaconą już przez kupującego.

    Ubezpieczenie – z rozwijanej listy wybierz właściwą opcję:

    -"Zawsze wyłączone” – brak ubezpieczenia niezależnie od zamówienia.
    -"Zawsze włączone” – ubezpieczenie dla każdego zamówienia.
    -"Włączone, jeśli pobranie” – aktywne dla zamówienia pobraniowego.
    -"Włączone, jeśli spełnia warunek minimalnej wartości zamówienia” – ubezpieczenie aktywne tylko dla ustalonej minimalnej wartości zamówienia.

    Źródło wartości ubezpieczenia – możesz wybrać, czy podstawą do obliczeń ma być stała wartość, czy wartość zamówienia.

    Przesyłka zwrotna – zaznacz tę opcję, by zamienić adres nadawcy z adresem odbiorcy.

    Miejsce powstawania kosztów – wykorzystywane w procesie rozliczania paczek. możesz wkleić tu np. wartość z dokumentu źródłowego. Skontaktuj się z InPostem w celu włączenia obsługi miejsca powstania kosztów.


    Sposób nadania –  Z rozwijanej listy wybierz sposób nadania przesyłek InPost:
    • Zlecę odbiór/zamówię kuriera
    • Nadam w Punkcie Obsługi Przesyłek
    • Zlecę odbiór/Zamówię kuriera
    • Nadam w paczkomacie InPost
    • Nadam w oddziale



    Nigdy nie korzystaj z usług Allegro Smart – po zaznaczeniu tej opcji zamówienia z Allegro nigdy nie będą przesyłane do usługi InPost jako Smart. Ta opcja będzie wygodnym rozwiązaniem, gdy korzystasz wyłącznie z umowy własnej.

    4. Sekcja "Wymiary paczki

    Liczba paczek w zleceniu 
    • Jeśli chcesz przypisać kilka paczek do jednego zamówienia, to każda paczka zostanie nadana w osobnym zleceniu. 
    • Możesz wpisać liczbę paczek w zamówieniu oraz zdefiniować wymiary i wagę dla każdej z nich.
    • Na karcie zamówienia widoczne będą oddzielne listy przewozowe, dla każdego utworzony zostanie osobny plik. 
    • Ewentualna kwota pobrania zostanie proporcjonalnie rozdzielona między paczki
    • Ubezpieczenie pozostanie na pełną kwotę dla każdego z osobnych zleceń.
    Wystarczy ręcznie zmienić wartość w polu Liczba paczek w zleceniu i uzupełnić wymiary paczek:



    Gdy w szablonie nie ma podanej wagi, system automatycznie ją uzupełnia, przekazując do kuriera wagę wyliczoną na podstawie produktów z zamówienia.

    Tekst na etykiecie – Wprowadź dodatkowy tekst na etykietę (np. numer zamówienia). Możesz wykorzystać zmienne dostępne na niebieskim polu w panelu Sellasist. Pamiętaj, że limit znaków zależy od przewoźnika.

    Skonfigurowane szablony możesz w dowolnym momencie edytować, klikając ikonę ołówka lub usunąć, klikając czerwony krzyżyk:



    Aby skopiować szablon kliknij "Zapisz jako nowy". Edytuj wybrany szablon nadania, klikając ikonę ołówka, zjedź na dół i kliknij przycisk:



    Kod kreskowy szablonu nadania:
    • Generowanie kodu: Każdy szablon nadania ma przypisany unikalny kod kreskowy. 
    • Pobieranie i drukowanie: Możesz pobrać i wydrukować kod kreskowy danego szablonu, co ułatwia jego aktywację. 
    • Aktywacja przez skanowanie: Podczas pakowania wystarczy zeskanować kod kreskowy szablonu, aby go aktywować, co znacznie przyspieszy proces wysyłki. 
    Więcej o aktywatorach znajdziesz w drugim punkcie instrukcji ⇨


    Oceń tę informację:

    - +