Importera możesz użyć nie tylko do importowania produktów do Sellasist.
Możliwa jest także aktualizacja zaimportowanych wcześniej produktów. Aby
zaktualizować produkty wystarczy w importerze zaznaczyć opcję
Aktualizacja.
Plik nie musi być specjalnie przerabiany na potrzeby aktualizacji.
Zaktualizowane zostaną jedynie zaznaczone przez ciebie kolumny.
Uwaga! Poniższa instrukcja konfiguracji importera dotyczy starszej wersji narzędzia.
Jak mogę zaktualizować produkty?
Jeśli chcesz skorzystać ze starego narzędzia, kliknij w odnośnik w pomocy na swoim panelu:
1. Przejdź do Asortyment ⇨ Import produktów.
2. Kliknij Dodaj import.
3. Wypełnij formularz i zapisz zmiany.
Nazwa - Dowolna nazwa importu.
Typ - Wybierz opcję Aktualizacja.
Typ źródła - Wybierz
sposób wysłania pliku. Możesz wysłać go ręcznie, albo podać jego adres.
Jeśli dostęp do pliku wymaga logowania, podaj login i hasło. W przypadku
serwera FTP musisz podać adres serwera i ścieżkę do pliku.
Separator - Wybierz separator.
Waluta - Wybór waluty.
Wartości atrybutów przypisane bezpośrednio do produktów -
Jeśli zaznaczysz tę opcję, wartości atrybutów zostaną przypisane
bezpośrednio do produktów. Nie zostaną dodane w grupach atrybutów.
Szablon wysyłki - Wybór szablonu wysyłki. Dotyczy nowych produktów dodanych z pliku. Nie dotyczy produktów łączonych z istniejącymi.
4. Dla kolumn wybierz z
rozwijanej listy odpowiadające im pola w sklepie. Kiedy aktualizujesz
produkty, konieczne jest przypisanie kolumny numer katalogowy, symbol
lub EAN, w zależności od tego, które z nich ustawiłeś jako unikalny
parametr podczas tworzenia konfiguracji. Przypisanie pozostałych kolumn
nie jest wymagane.
numer_kat - Numer katalogowy
ean - Kod EAN
symbol - Symbol
cena brutto - Cena brutto
cena netto - Cena netto
vat - VAT
stan magazynowy - stan magazynowy
Jeśli kolumna jest zmapowana, ale komórka w tabeli jest pusta, to
informacja nie zostanie zaktualizowana w produkcie. Jeśli wybierzesz
aktualizację atrybutów to musisz też wybrać kolumnę z grupą atrybutów.
Poprzednie atrybuty są usuwane i zapisywane ponownie. Aktualizator nie
ma funkcji wgrywania zdjęć, kategorii i wariantów.
5. Kliknij Zapisz. Ustawienia importu zostaną zapisane. Jeśli wybrałeś Ręczne wysyłanie pliku, musisz jeszcze wróć do listy importów i w odpowiednim imporcie przesłać ponownie plik.
Ręczne wysyłanie pliku
1. Przejdź do Asortyment ⇨ Import produktów.
2. Odszukaj na liście import i kliknij przycisk Wyślij plik.
3. Wybierz plik ze swojego komputera i kliknij Otwórz. Produkty zostaną zaktualizowane. Czas aktualizacji zależny jest od
ilości produktów. Przy większych ilościach może potrwać do kilku godzin.