Loader image

Jak dodać własny status zamówień?

  • Jak dodać własny status zamówień?
    Statusy zamówień pozwalają zachować kontrolę nad procesem realizacji zamówień. Status zamówienia to stan realizacji konkretnego zamówienia. Kiedy pojawia się zamówienie w panelu administracyjnym automatycznie oznaczane jest statusem Nowe. Na późniejszych etapach obsługi zamówienia będziesz potrzebował innych statusów, które dostosujesz do indywidualnych potrzeb Twojego magazynu. Sellasist ma już utworzone domyślne statusy zamówień. Nie musisz jednak korzystać tylko z nich. Łatwo dodasz własne statusy zamówień.


    Jak mogę dodać własny status zamówień?


    1. Zaloguj się do panelu administracyjnym.

    2. W zakładce Administracja kliknij Statusy zamówień.

    3. Statusy zamówień są podzielone na główne grupy: Nowe, W realizacji, Zrealizowane, Niezrealizowane. Do poszczególnych grup możesz dodać własne statusy zamówień. Grupę wybierasz podczas dodawania statusu. Kliknij Dodaj status.




    4. Wypełnij pola:



    Nazwa statusu - Dowolna nazwa statusu.
    Grupa - Wybierz grupę.
    Status allegro - Wybierz status allegro - umożliwia przypisanie konkretnego statusu allegro dla wybranej grupy.





    Wyślij email do klienta - Jeśli zaznaczysz tą opcję klient otrzyma powiadomienie email po zmianie statusu zamówienia, na ten który dodajesz. Po prawej stronie pojawi się dodatkowe okienko, w którym możesz zaznaczyć do klientów jakich usług ma być wysyłany email.

    UWAGA!
    Aby powiadomienia wysyłały się do zamówień pochodzących z Allegro lub innego marketplace albo zewnętrznego sklepu jak na przykład Prestashop, musisz zaznaczyć checkbox tej usługi. Jeśli nie zaznaczysz usługi, powiadomienia nie będą wysyłane do zamówień pochodzących z niej.




    Wyślij email do administratora - Jeśli zaznaczysz tą opcję administrator otrzyma powiadomienie email po zmianie statusu zamówienia, na ten który dodajesz.
    Tytuł emaila z powiadomieniem - Wpisz tytuł powiadomienia. W tytule możesz użyć zmiennych widocznych po prawej stronie.
    Ustaw własne kolory zamówień - Zalecamy ustawić własną kolorystykę zamówień. Dzięki temu łatwo rozpoznasz zamówienia o tym statusie.
    Treść emaila z powiadomieniem - Tutaj dodasz treść powiadomienia, możesz użyć zmiennych, które wybierzesz spośród widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.
    Wyślij SMS z powiadomieniem - Zaznacz jeśli chcesz, aby oprócz e-maila do klienta wysyłał się też SMS.
    Treść wiadomości SMS - Wpisz treść wiadomości.

    Uwaga!
    Prosimy o wpisywanie treści wiadomości SMS z klawiatury. Kopiowanie tekstu (np. z edytorów tekstowych) skutkować może błędnym wysłaniem wiadomości lub naliczeniem większej liczby znaków z powodu konfliktu kodowania. Znaki ^ { } [ ] ~ | [enter] oraz znaki diaktryczne liczone są podwójnie ze względu na wymogi specyfikacji GSM.

    Używając zmiennych pamiętaj, że będą one powodowały różnice w liczbie znaków w gotowych wiadomościach.

    Koszt SMS 0,15 PLN netto krajowy, 0,35 PLN netto zagraniczny - kwoty pobierane z portfela konta eSprzedaż.





    5. Na koniec zapisz zmiany.


    POWIĄZANE ARTYKUŁY:


    Zobacz więcej o zmiennych
    Czym są Zmienne i do czego służą?

    Oceń tę informację:

    - +