Loader image

Jak i gdzie edytować powiadomienia i statusy zamówień?

  • Jak i gdzie edytować powiadomienia i statusy zamówień?
    Mamy możliwość wysyłania różnego rodzaju powiadomień mailowych do klienta, na różnych etapach realizacji zamówienia. Możliwe jest też wysyłania powiadomień nie związanych bezpośrednio ze sprzedażą.
    • Pierwsze znajdziesz w karcie Administracja ⇨ Powiadomienia.
    Powiadomienia są już domyślnie ustawione i posiadają wstępnie zredagowaną treść z podstawionymi odpowiednimi zmiennymi. Możemy je oczywiście dostosować do charakterystyki naszego sklepu, dodać inne zmienne, które możemy wybrać spośród widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika. Po kliknięciu zielonego klawisza +DODAJ POWIADOMIENIE, możesz dodać nowe powiadomienie, potrzebne m.in. do uzupełniania Automatyzacji.

    Czym jest Automatyzacja? Jak działa Automatyzacja?

    Wpisz tytuł powiadomienia, nazwę wewnętrzną zostaw pustą. Uzupełnij jego treść, możesz użyć zmiennych dostępnych w niebieskim przyborniku po lewej stronie, pamiętaj aby te zmienne wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.
    Na koniec ZAPISZ powiadomienie i nie zapomnij sprawdzić czy jest włączone



    • Drugi rodzaj powiadomień to Statusy zamówień.

    Czym są Statusy Zamówień?


    Powiadomienia te możesz edytować w karcie Administracja ⇨ Statusy zamówień.
    Klikając w +DODAJ STATUS, dodasz nowe.
    Wpisz nazwę statusu (będzie się wyświetlała w liście statusów w Sellasist), z menu rozwijanego wybierz grupę, w której ma znaleźć się tworzony status.





    Oznacz, czy ma się dla tego statusu wysyłać e-mail do klienta.
    Jeśli tak, wpisz tytuł maila i uzupełnij jego treść. Możesz posłużyć się zmiennymi z przybornika z lewej strony. Pamiętaj jednak, aby zmienne wpisywać ręcznie, a nie kopiować z przybornika.

    Jeśli chcesz, aby oprócz e-maila do klienta wysyłał się też SMS, oznacz boks „wyślij SMS z potwierdzeniem” i uzupełnij jego treść mając na uwadze pouczenie z niebieskiej tabelki nad polem do uzupełniania treści.

    Prosimy o wpisywanie treści wiadomości SMS ręcznie, z klawiatury. Kopiowanie tekstu (np. z edytorów tekstowych) skutkować może błędnym wysłaniem wiadomości lub naliczeniem większej liczby znaków z powodu konfliktu kodowania. Znaki ^ { } [ ] ~ | [enter] oraz znaki diaktryczne liczone są podwójnie ze względu na wymogi specyfikacji GSM.

    Używając zmiennych pamiętaj, że będą one powodowały różnice w liczbie znaków w gotowych wiadomościach.
    Na koniec ZAPISZ i upewnij się, czy w liście jest włączona opcja wysyłania e-mail i SMS o ile jest to potrzebne.

    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.