Aby skutecznie prowadzić sklep internetowy, musisz znać swoich klientów, ich zachowania oraz preferencje zakupowe. Zakładka Statystyki w panelu administracyjnym dostarcza Ci tych kluczowych informacji, umożliwiając optymalizację strategii sprzedażowej, dostosowywanie oferty do potrzeb klientów oraz maksymalizację zysków.
Zamówienia – Statystyki zamówień
Monitorowanie zamówień pozwala na analizę sprzedaży, identyfikację bestsellerów oraz produktów wymagających promocji. Monitorując statystyki zamówień, możesz ocenić skuteczność ofert, promocji oraz zrozumieć preferencje klientów.
Monitorując statystyki zamówień, możesz ocenić skuteczność ofert, promocji oraz zrozumieć preferencje klientów.
Jak korzystać z zakładki Zamówienia?
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Z zakładki Statystyki ⇨ Zamówienia.
3. Wybierz odpowiedni zakres statystyk:
Źródło: Wybierz adres Twojego sklepu z listy rozwijanej, aby zobaczyć statystyki zamówień dla konkretnego sklepu.
Uwaga! Masz tu również możliwość wyboru zintegrowanego sklepu na platformie innej niż Sellingo.
Rodzaj raportu: Określ, czy chcesz zobaczyć statystyki dzienne, miesięczne czy roczne.
Zakres dat: Wybierz okres czasu, z którego chcesz zobaczyć statystyki. Maksymalny zakres to 1 rok.
Grupa statusów zamówień: Wybierz statusy zamówień, które chcesz uwzględnić w analizie, np. Zrealizowane, Nowe, W realizacji, Niezrealizowane lub Wszystkie.
4. Kliknij Filtruj.
Po ustawieniu filtrów, wykresy przedstawią liczbę zamówień, wartość zamówień oraz zamówienia zrealizowane.
Po wygenerowaniu raportu, masz możliwość pobrania go w formatach XMLS lub CSV, co pozwala na dalszą analizę danych w zewnętrznych narzędziach.
Jak pobrać raport?
Kliknij Pobierz Raport, wybierz format – raport zostanie zapisany na Twoim komputerze.
Produkty
Analiza produktów pozwala zrozumieć, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem i generują największy przychód.
Jak korzystać z zakładki Produkty?
Analizując dane sklepu, możesz zidentyfikować obszary wymagające poprawy oraz dostosować strategie marketingowe.
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Z zakładki Statystyki ⇨ Produkty.
3. Wybierz odpowiedni zakres statystyk:
Źródło: Wybierz adres Twojego sklepu z listy rozwijanej, aby zobaczyć statystyki odwiedzin dla konkretnego sklepu.
Rodzaj raportu: Określ, czy chcesz zobaczyć statystyki dzienne, miesięczne czy roczne.
Zakres dat: Wybierz okres czasu, z którego chcesz zobaczyć statystyki. Pamiętaj, że maksymalny zakres to 1 rok.
Grupa statusów zamówień: wybierz status zamówienia, po którym chcesz filtrować.
Pozostałe filtry: Dodatkowe filtry pozwolą Ci np. wyszukać statystyki produktu po nazwie. Możesz dowolnie łączyć filtry by uzyskać jak najlepsze dane, jak nazwę produktu i stawkę VAT.
4. Kliknij Filtruj.
Wyświetli się wykres zysku brutto oraz wszystkimi dostępnymi danymi.
Kliknij Wybór kolumn, by dostosować wyświetlanie do swoich potrzeb.
Zaznacz lub odznacz dostępne kolumny:
Jak korzystać z zakładki Pakowanie WMS?
Dzięki statystykom pakowania WMS, możesz dokładnie zaplanować cały proces obsługi przesyłek.
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Z zakładki Statystyki ⇨ Pakowanie WMS.
3. Wybierz odpowiedni zakres statystyk:
Jak korzystać z zakładki Zbieranie WMS?
Dzięki statystykom zbierania, możesz przeanalizować jak wydajny jest Twój system zbierania przesyłek.
1. Zaloguj się do Panelu Administracyjnego.
2. Z zakładki Statystyki ⇨ Zbieranie WMS.
3. Wybierz odpowiedni zakres statystyk:
Powiązane artykuły: