Loader image

Jak uruchomić integrację z wFirma?

  • Jak uruchomić integrację z wFirma?
    Integracja z programem magazynowym wFirma daje możliwość zautomatyzowania procesu wystawiania dokumentów sprzedażowych w wFirma po wystawieniu ich w Sellasist. Integracja oferuje również możliwość aktualizacji stanów magazynowych z wfirma do Sellasist. Aby integracja działała wystarczy jedynie odpowiednio zmapować rodzaj dokumentu wystawianego w Sellasist z tym wystawianym w wFirma. Do wyboru masz następujące typy dokumentów sprzedaży:

    -Faktura VAT
    -Faktura proforma
    -Faktura marża
    -Paragon
    -Rachunek

    Integracja jest obecnie dostępna w ramach funkcji eksperymentalnych. Możesz ją włączyć w Administracja ⇨ Funkcje eksperymentalne. Musisz mieć uprawnienia, aby widzieć tą funkcję. Uprawnienia nadasz w edycji administratora.Czym są funkcje eksperymentalne?.


    Jak uruchomić integrację?


    1. Zaloguj się na swoje konto wFirma.

    2. Przejdź do Ustawienia ⇨ Aplikacje, Aplikacje oauth 2.0.

    3. Kliknij Dodaj, aby rozpocząć dodawanie aplikacji.



    4. Uzupełnij pola. Jako adres zwrotny należy wkleić adres Twojego Sellasist z dopisanym na końcu /wfirma_rest. Przykład na screenie. Zakresy należy ustawić na goods-read, goods-write, invoices-read, invoices-write, notes-read, user-companies-read. W polu Adres IP klienta podaj IP swojego Sellasist. Informacje systemowe znajdziesz na stronie głównej panelu administracyjnego.

    5.187.53.241 to s1
    5.187.53.242 to s2
    5.187.50.148 to s3
    188.116.40.207 to s4

    Jeśli masz serwer dedykowany, IP sprawdzisz komendą ping, lub za pomocą narzędzi jak na przykład to ⇨.




    5. Zapisz aplikację i zaczekaj, aż zostanie ona zatwierdzona (Pomarańczowa kropka zmieni się w zieloną z ptaszkiem ✅)


    6. Kliknij nazwę aplikacji.


    7. Pojawi się okienko z kluczami do skopiowania. Nie zamykaj go.



    8. Otwórz nową kartę przeglądarki, i zaloguj się w Panelu Administracyjnym Sellasist.

    9. Przejdź do Integracje ⇨ Programy magazynowe.

    10. Wybierz integrację wFirma.



    11. Skopiuj ID i hasło klienta z poprzedniej karty przeglądarki, i wklej je w pola.

    12. Kliknij Połącz.



    13. Pojawi się okienko logowania do wFirma. Zaloguj się.

    14. Zezwól na dostęp.




    15. Wrócisz do panelu administracyjnego Sellasist. Możesz teraz skonfigurować integrację.

    16. Po zakończeniu konfiguracji zapisz zmiany.

    ID FIRMY
    Zalecamy wypełnienie. Pole wymagane przy wielu kontach, Jest to ID z pola Moja firma (ID:XXX)


    AUTOMATYCZNE WYSTAWIANIE DOKUMENTU
    Po włączeniu tej funkcji dokumenty będą automatycznie wystawiane w wFirma na podstawie zamówienia w momencie, kiedy zamówienie osiągnie wybrany status. Wybierz jaki dokument zostanie wystawiony w wFirmie, kiedy w zamówieniu dokument sprzedaży jest ustawiony na paragon lub fakturę.



    MAPOWANIE PRODUKTÓW
    Wybierz jak będą powiązane produkty.

    Mapowanie sellasist - Pole produktu w Sellasist, po którym ma się on łączyć z produktem w wfirmie.
    Mapowanie wfirma - Pole produktu w wFirmie, po którym ma się on łączyć z produktem w Sellasist.

    PRZYKŁAD:
    Mamy produkt sellasist:
    Nr katalogowy: 94394485
    Ean: 0313632
    Symbol: 5656344

    Produkt wfirma:
    Kod produktu: 5656344
    Pkwiu: 888333

    Dla takiej konfiguracji odpowiednie mapowanie będzie:
    Sellasist: Symbol
    wFirma: Kod produktu



    POBIERANIE STANÓW MAGAZYNOWYCH
    Tutaj włączysz lub wyłączysz synchronizacje stanów magazynowych. Integracja jest jednostronna. Po włączeniu tej funkcji stany magazynowe z wFirmy będą pobierane do produktów lub wariantów w Sellasist. Ustaw mapowanie. Oba pola muszą być uzupełnione:



    SYNCHRONIZACJA CEN
    Ustaw jak mają być synchronizowane ceny.


    MAPOWANIE DOKUMENTÓW
    Tutaj ustawisz (Zmapujesz) jakie dokumenty mają być wystawiane w wFirma w momencie wystawienia dokumentu w Sellasist. Po ustawieniu mapowania dokumenty w Sellasist będą wystawiane jak dotychczas. Kiedy wystawisz dokument w Sellasist, automatycznie wystawi się on także w wFirma. Wystawiony w Sellasist dokument przyjmie ten sam numer jak dokument wFirmy.

    PRZYKŁAD:
    Ustawiasz mapowanie "Faktura - Faktura VAT". Sellasist tworzy fakturę, wFirma również tworzy dokument.
    Przyjmijmy ze Sellasist nadał fakturze numer 1/2020, a wFirma 33/2020 - w tym przypadku numer w Sellasist zostanie nadpisany i pojawi się nam faktura o numerze 33/2020.



    MAPOWANIE PŁATNOŚCI
    Tutaj połączysz metody płatności Sellasist z metodami płatności wFirmy. Jest to konieczne, aby na fakturze czy innym dokumencie była podana odpowiednia metoda płatności.



    Historia
    W zakładce Historia znajdziesz dokumenty wysłane do wfirmy. Masz tu możliwość ich podglądu i pobrania bezpośrednio z Sellasit.



    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz jak dodasz statusy
    Czym są Statusy Zamówień?

    Zobacz jak wystawisz fakturę
    Jak wystawić fakturę?

    Oceń tę informację:

    - +