Loader image

Jak utworzyć link do sledzenia przesyłki?

  • Jak utworzyć link do sledzenia przesyłki?
    Możesz utworzyć w sklepie link dzięki, któremu umożliwisz klientom łatwe śledzenie zamówionych przesyłek. Nie wszyscy przewoźnicy umożliwiają śledzenie przesyłek. Każdy przewoźnik umożliwiający śledzenie przesyłek ma własną stronę śledzenia, której adres może się z czasem zmienić. Dlatego ważne jest aby przygotować poprawny adres i sprawdzać co jakiś czas, czy jest on aktualny.

    Jak utworzyć link do śledzenia przesyłki?

    Jeśli przewoźnik umożliwia śledzenie przesyłek, sprawdź, czy w adresie śledzenia znajduje się numer przesyłki. W tym celu wystarczy, że śledzisz jakąś przesyłkę i zerkniesz na pasek adresu przeglądarki.

    Uwaga!
    Jeśli w adresie śledzenia nie ma numeru przesyłki, nie jest możliwe przygotowanie opisywanego w tej instrukcji linku.

    Aby utworzyć link do śledzenia przesyłki:

    1. Przejdź na stronę wybranego przewoźnika jak na przykład DPD.
    2. Odszukaj podstronę śledzenia przesyłek i przejdź do niej.
    3. Śledź jakąś przesyłkę.
    4. Skopiuj adres z paska przeglądarki.


    5. Usuń numer przesyłki ze skopiowanego adresu.
    6. W miejsce usuniętego numeru przesyłki wklej zmienną {waybill}. Zmienna będzie automatycznie wstawiała na końcu adresu numer przesyłki.

    PRZYKŁAD
    Link może wyglądać na przykład tak:
    https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?p1={waybill}


    Tak przygotowany link możesz umieścić Np w treści powiadomienia o zmianie statusu zamówienia. Dzięki temu, po nadaniu przesyłki i zmianie statusu zamówienia klient otrzyma email z linkiem do śledzenia przesyłki.





    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz jak nadasz przesyłkę
    Jak w Sellasist zamówić kuriera bezpośrednio z zamówienia?

    Zobacz czym są zmienne
    Czym są Zmienne i do czego służą?

    Zobacz jak dodasz statusy zamówień
    Czym są Statusy Zamówień?

    Oceń tę informację:

    - +