Loader image

Jak skonfigurować tryb zbierania po zamówieniach za pomocą urządzenia mobilnego i wózka z koszykami?

  • Jak skonfigurować tryb zbierania po zamówieniach za pomocą urządzenia mobilnego i wózka z koszykami?


    Wykorzystanie regału z koszykami, gdzie każde zamówienie jest przypisywane do konkretnego koszyka (kuwety) z kodem kreskowym.
    Nie wymaga kodów kreskowych na produktach, ponieważ zamówienie jest przypisane do konkretnego koszyka/kuwety.
    Ten tryb pracy jest idealny dla zamówień wieloelementowych.

    1. Sortowanie zamówień: Zamówienia są sortowane do zbierania automatycznie za pomocą akcji automatycznych lub ręcznie. Nie ma potrzeby ustawiania akcji automatycznych na segregację według kurierów, gdyż Sellasist WMS umożliwia ustawienie kolejności zbierania według zamówień.
    2. Rozdzielanie zamówień: Możliwe jest rozdzielanie zamówień na partie, np. po 6, zgodnie z liczbą koszyków w wózku.
    3. Konfiguracja wózków: Wózki można dostosować do potrzeb, np. przez umieszczenie 3 rzędów z koszykami różnej wielkości, co pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni.
    4. Zbieranie produktów: Produkty są zbierane poprzez skanowanie kodu kreskowego na produkcie lub kodu kreskowego lokalizacji jeżeli produkty nie posiadają kodów kreskowych. Przy zbieraniu zamówień do koszyków po zamówieniach, to magazynier decyduje, które zamówienie przypisuje do jakiego koszyka. Wybrane zamówienie przypisujemy do koszyka skanując jego kod kreskowy.
    5. Przejście do kolejnych zamówień: Po zebraniu wszystkich zamówień z partii, oprogramowanie automatycznie przydziela kolejne zamówienie lub przechodzi do trybu pakowania.
    6. Pakowanie: Po zebraniu zamówienia, osoba pakująca skanuje kod kreskowy koszyka, co otwiera zamówienie do spakowania na monitorze. Każde zamówienie jest przypisane do konkretnego koszyka/kuwety.

    W tej metodzie, jeżeli produkty posiadają kody kreskowe, możemy zastosować zbieranie hybrydowe:
    • Zamówienia Jednoelementowe: Zbierane są po produktach, co przyspiesza proces zbierania.
    • Zamówienia Wieloelementowe: Zbierane są po zamówieniach.
    Po odznaczeniu wszystkich produktów z zamówienia, system WMS generuje odpowiednie dokumenty.

    Plusy:
    • Brak wymogu posiadania kodów kreskowych na produktach lub lokalizacjach.
    • Magazyn nie musi być oznakowany lokalizacjami.
    • Możliwość podwójnej kontroli zamówienia.
    • Brak konieczności ręcznego przypisywania zamówień.
    • Proces nie wymaga wcześniejszego przygotowania, np. drukowania dokumentów.
    • Możliwość posiadania produktów w więcej niż jednej lokalizacji.
    • Zastosowanie zbierania hybrydowego.
    Minusy:
    • Wydłużony proces zbierania produktów.
    • Konieczność zakupu urządzeń do zbierania zamówień, np. kolektorów.
    • Konieczność zakupu wózków.



    Dzięki użyciu aplikacji Sellasist WMS możesz w pełni zautomatyzować zarządzanie magazynem. Tryb zbierania zamówień do koszyków pozwala na kompletację zamówień wieloelementowych. Dzięki kompletowaniu zamówienia do koszyka możesz w szybki sposób obsłużyć zamówienie złożone z wielu drobnych elementów - np. lakierów do paznokci, biżuterii, kosmetyków, kabli. Gdy koszyk będzie większy, np. będzie standardowym koszykiem sklepowym, możesz kompletować zamówienia wieloelementowe dowolnych produktów, które wygodnie przewieziesz, np. sprzęt elektroniczny, ekspres do kawy, produkty spożywcze. Zanim zaczniesz korzystać z omawianego trybu konieczna jest jego konfiguracja.


    Jak skonfigurować Tryb zbierania po zamówieniach za pomocą urządzenia mobilnego i wózka z koszykami w Sellasist WMS ? 


    KROK 1: Przygotuj swój sklep do aktywacji Sellasist WMS

    Zanim przystąpisz do aktywacji, ważne jest, aby dokładnie przygotować Twój sklep internetowy. Upewnienie się, że wszystkie elementy są właściwie skonfigurowane, pozwoli na płynniejszy proces aktywacji i pomoże uniknąć potencjalnych problemów.



    Krok 2: Uruchomienie i dostosowanie Sellasist WMS do Twoich potrzeb

    Przed rozpoczęciem korzystania z Sellasist WMS, konieczne jest jego właściwe skonfigurowanie. Aby aktywować tę funkcję, wystarczy wysłać zgłoszenie na adres biuro@esprzedaz.com. Nasz zespół obsługi klienta skontaktuje się z Tobą w ciągu 3 dni, aby przeprowadzić proces aktywacji. Po pomyślnym zakończeniu tego etapu, Sellasist WMS stanie się dostępny w Twoim panelu administracyjnym Sellasist, w zakładce dedykowanej dla tej funkcji.


    Krok 3: Konfiguracja ustawień w panelu Sellasist

    1. Zaloguj się do panelu Administracyjnego Sellasist. 
    2. Z zakładki Administracja wybierz Sellasist WMS



    3. Przejdź do sekcji Tryb zbierania i zaznacz odpowiednie opcje: 




    Status zamówienia do rozpoczęcia zbierania:
    Ustaw status, jaki musi mieć zamówienie, aby można zacząć zbieranie. Zamówienia o tym statusie będą automatycznie przechodziły do trybu zbierania, a zbieracz będzie mógł rozpocząć kompletację zamówienia, tj. skanowanie produktów. Możesz tu wybrać dodane przez siebie własne statusy zamówień. Statusy dodajesz i usuwasz w Administracja ⇨ Statusy zamówień. Status zamówienia do rozpoczęcia zbierania często nazywany jest przez naszych klientów jako np. W realizacji/W kompletacji/Kompletowane/Zbierane. W ten sposób, dzięki natychmiastowej synchronizacji, każde zamówienie o wybranym statusie jest od razu widoczne w aplikacji dla zbieracza i można zacząć zbieranie.

    Status zamówienia po zakończeniu zbierania
    Ustaw status, jaki otrzyma zamówienie po zakończeniu zbierania. Po zeskanowaniu ostatniego produktu z danego zamówienia jego status zostanie automatycznie zmieniony na ten, który tu ustawisz.
    Z trybu zbierania od razu do trybu pakowania
    Jeśli chcesz, aby zamówienie po zebraniu od razu przeszło do trybu pakowania to statusy Status zamówienia po zakończeniu zbierania oraz Status zamówienia do rozpoczęcia pakowania powinny być takie same. Na przykład Pakowane. Statusy dla trybu pakowania ustawisz w Administracja ⇨ Sellasist WMS.

    Status zamówienia z brakującymi produktami
    Ustaw status, jaki będzie miało zamówienie w przypadku braku zamawianego produktu. Gdy na stanie magazynowym brakuje produktu z danego zamówienia i zostanie ono oznaczone jako brak towaru, status tego zamówienia automatycznie zmieni się na ten, który tu wybierzesz.

    Tryb zbierania: ustaw na Zbieranie po zamówieniach.

    Objętość zamówień jednoelementowych - Zamówienia jednoelementowe zostaną ograniczone do sumy objętości produktów. Zamówienia powyżej tej wartości zostaną potraktowane jako zamówienia wieloelementowe. Jeżeli nie chcesz korzystać z tego ustawienia zostaw pole puste lub ustaw zero.

    Domyślna notatka dla brakujących produktówMożesz w oknie zdefiniować domyślną notatkę do zamówienia, widoczną w przypadku, gdy zamówienie będzie oznaczone statusem z brakującymi produktami. Wpisany dowolny tekst będzie widoczny zarówno w Sellasist jak i z poziomu aplikacji dla wszystkich pracowników magazynu.

    Dzielenie zamówień na zbiory - Po włączeniu tej opcji zamówienia zostaną podzielone na zbiory. Zbieracz będzie miał przydzielaną pulę zamówień do zebrania. Możesz ustawić liczbę zamówień w zbiorze. Zbiory mogą być przydzielane do zbieraczy automatycznie albo zarządzane ręcznie przez administratora.

    Akcja po zebraniu zbioru zamówień - Wybierz odpowiednią pozycje: 
    Przejście do trybu pakowania - Zbieracz przekazuje zebrany zbiór zamówień pakowaczowi, a sam pozostaje w trybie zbierania i ma przydzielony nowy zbiór do kompletacji.
    Przejście do nowego zbioru - Zebrany zbiór przechodzi do trybu pakowania - zbieracz nie kompletuje następnego zbioru zamówień, a przechodzi w tryb pakowania i przygotowuje zebrany zbiór zamówień do wysyłki.

    Liczba zamówień w polu wieloelementowych zamówień – wpisz odpowiednią liczbę. Jest to maksymalna liczba zamówień wieloelementowych, jaką może otrzymać zbieracz.
    Liczba zamówień w polu jednoelementowych zamówień – wpisz odpowiednią liczbę. Jest to maksymalna liczba zamówień jednoelementowych, jaką może otrzymać zbieracz.

    W polu Zrządzanie zbiorami: wybierz Ręcznie* lub Automatyczne*.

    *Ręcznie i automatyczne przydzielanie zamówień - Zobacz, Jak podzielić zamówienia na zbiory i ustawić zbieraczy dla zamówień w Sellasist WMS?



    Aby aktywować w panelu tryb zbierania po zamówieniach za pomocą wózka zaznacz: 
    Zbieranie zamówień do koszyków




    Wydruk dokumentów dla koszyka przy zbieraniu po zamówieniach – Przy włączonym trybie zbierania po zamówieniach oraz włączonej opcji zbierania zamówień do koszyków możesz drukować dokumenty zamówienia kompletowanego do koszyków, co optymalizuje Twoją pracę.

    4. Kliknij Zapisz.
    5. Przejdź do zakładki Etykiety koszyków i kliknij Dodaj magazyn.
     


    6. Wpisz nazwę i kliknij Zapisz


    7. Po zapisaniu będzie możliwość dodawania regałów i skonfigurowanie półek. Kliknij Dodaj regał.  
    8. Uzupełnij pola:



    Nazwa - wpisz nazwę dla regału 
    Uzupełniaj mniejszymi zamówieniami - W przypadku, gdy nie ma zamówień, które spełniają parametry skonfigurowanych koszyków, zezwól na przypisanie mniejszych zamówień. 
    Liczba kolumn koszyków - wpisz liczbę kolumn dla regału, czyli ile koszyków, na które będą kompletowane zamówienia zmieści się na danej półce
    Liczba rzędów koszyków - wpisz liczbę rzędów, czyli ilość półek z koszykami zamówień
    Domyślna pojemność koszyka - jest to wartość umowna, wpisz preferowaną wartość


    Zobacz więcej o Gospodarce Magazynowej.

    9. Kliknij Stwórz regał.
    10. Kliknij Zapisz

    11. Przejdziesz do edycji utworzonego regału: 



    Dla każdej półki masz możliwość przypisania unikalnej nazwy oraz kodu koszyka.
    Możesz także określić pojemność półki oraz wyszczególnić minimalną objętość.

    Pojemność półki - Pojemność półek to wartość umowna, pozwalająca na rozlokowanie produktów o różnej objętości. Do jednej lokalizacji może zostać przypisanych wiele produktów. Dzięki ustaleniu pojemności, niemożliwe jest przypisanie zbyt dużej liczby produktów do jednej półki w magazynie. Wpisz przybliżoną pojemność jednej półki (możesz ją podawać cm³, dm³, m³ - pamiętaj, że jest to wartość umowna - może stanowić np. 4 opakowania oferowanych przez Ciebie produktów).

    Minimalna objętość zamówienia - To określona wartość wskazująca, od jakiej pojemności zamówionych produktów system będzie mógł przypisać daną półkę do konkretnego zamówienia. 

    12. Dostosuj regał do swoich potrzeb i kliknij Zapisz
    13. Aby pobrać kod kreskowy regału przejdż do zakładki Administracja ⇨ Sellasist WMS ⇨ Etykiety koszyków i w kolumnie Kody regałów pobierz i wydrukuj kod kreskowy. Wydrukowany kod możesz nakleić na swój regał w magazynie. 


    Aby pobrać kody kreskowe dla wszystkich koszyków/kuwet  przejdż do zakładki Administracja ⇨ Sellasist WMS ⇨ Etykiety koszyków ⇨ kliknij w wybrany Magazyn i w kolumnie Kody pobierz i wydrukuj kody kreskowe dla koszyków. Wydrukowane kody możesz nakleić na swoje koszyki w magazynie w odpowiednim regale.

      





    Proces zbierania zamówień w aplikacji Sellasist WMS: 


    1. Zaloguj się do aplikacji Sellasist WMS za pomocą indywidualnie wygenerowanego kodu kreskowego, przypisanego do konta administratora w Sellasist. Każdy administrator ma własny kod. Aby wygenerować kod musisz najpierw nadać odpowiednie uprawnienia administratorowi. 



    2. Kliknij przycisk Menu w aplikacji Sellasist WMS na urządzeniu, z jakiego korzystasz.



    3. Kliknij Tryb zbierania, aby przejść do widoku zbierania zamówień po koszykach.






    4. Możesz rozpocząć zbieranie produktów z danego zamówienia.  Kliknij przycisk Zeskanuj regał.




    5. Zeskanuj kod kreskowy regału ze wszystkimi koszykami, do których będą kompletowane zamówienia.



    6. Następnie skanuj kolejno produkty z danego zamówienia, aby je zebrać.





    7. Sellasist WMS wyświetli informację, do którego koszyka masz odłożyć zebrany produkt.









    8. Po zebraniu wszystkich produktów do danego koszyka kliknij przycisk Zapisz.




    9. Kliknij Potwierdź w celu potwierdzenia wykonanej czynności - zebrania zamówienia do koszyka.




    10. W ten sposób skompletujesz wszystkie zamówienia. Po skompletowaniu zmienią one status na wybrany przez Ciebie w panelu administracyjnym (np. Do spakowania).

    11. Po zebraniu produktów, wózek z koszykami przechodzi na stanowisko pakowacza. Wystarczy, że pracownik zeskanuje koszyk, a etykiety przewozowe wydrukują sie automatycznie. Fakture system przesyła w powiadomieniu mailowych klientowi (w zależności od indywidualnych konfiguracji). 




    Możliwe jest również nagranie procesu pakowania, a także bieżący podgląd statystyk.



    POWIĄZANE ARTYKUŁY:


    Zobacz więcej o trybie zbierania:

    Zobacz, jak włączyć tryb zbierania:
    Jak włączyć tryb pakowania w Sellasist WMS?

    Oceń tę informację:

    - +