Integracja Sellasist ↔ Erli to rozwiązanie, które pozwala sprawnie pobierać zamówienia, synchronizować ceny i stany magazynowe, a także importować oferty i łączyć je z asortymentem w Sellasist. Co więcej, wszystkie oferty wystawisz bezpośrednio z panelu Sellasist, z możliwością pełnej automatyzacji procesu.
Zanim zaczniesz: Upewnij się, że integracja Erli jest poprawnie podłączona, a
wszystkie ustawienia mapowania właściwie skonfigurowane. Aby sprawdzić status połączenia, przejdź do
Integracje → Erli i kliknij
ikonę ołówka. Prawidłowo skonfigurowane konto będzie zawierać komunikat o poprawnym połączeniu (screen poniżej). Jeśli jeszcze nie podłączyłeś konta Erli lub nie skonfigurowałeś mapowania, szczegółową instrukcję konfiguracji znajdziesz
tutaj.
Szablony ustawień
Szablon ustawień jest automatycznie przypisywany do każdej oferty utworzonej podczas importu. Dzięki temu ustawienia synchronizacji w tej ofercie zostaną od razu dostosowane do konfiguracji zapisanej w szablonie.
Wskazówka: Pierwszy utworzony szablon automatycznie staje się domyślny. W przypadku utworzenia kolejnych szablonów, możesz dowolnie zmienić tę właściwość.
1. Na karcie dodawania nowego szablonu ustawień kliknij przycisk Nowy szablon.
2. Na ekranie zobaczysz formularz nowego szablonu ustawień.
- Nazwa szablonu: Nazwa szablonu widoczna w panelu Sellasist.
- Nazwa produktu: Nazwa może być uzupełniona o dodatkową, stałą frazę. Podstawą jest zmienna {{{name}}}, czyli właściwa nazwa produktu, do której możesz dopisać dowolny tekst. Przykład: {{{name}}}, dostępny od zaraz ⇒ Laptop SV312E, dostępny od zaraz.
- Stan magazynowy: Ręczne ustawienie stanu magazynowego produktów — wymaga wyłączenia synchronizacji stanów magazynowych po prawej stronie formularza.
- Dolicz prowizję: Do synchronizacji cen będzie doliczana prowizja Erli.
- Nazwa oferty, opis, waga, długość, wysokość, szerokość: Mapowanie poszczególnych pól produktów.
- Synchronizacje: Określają, które elementy oferty będą automatycznie aktualizowane przy wprowadzeniu zmian w Sellasist. Zaleca się synchronizację wszystkich elementów.
3. Po zapisaniu formularza, na karcie szablonów zobaczysz nową pozycję.
Mapowanie parametrów
Zmapuj parametry produktów w Sellasist z parametrami w Erli. Wszelkie informacje wraz ze szczegółową instrukcją mapowania parametrów znajdziesz
tutaj.
Wystawianie oferty z poziomu Sellasist
1. Przejdź do Asortyment → Produkty i kliknij przycisk z ikoną ołówka.
2. Przejdź do zakładki Informacje podstawowe i upewnij się, że przedmiot posiada uzupełnione pola Kod EAN-13 i Symbol.
4. Przejdź do zakładki Kategorie i upewnij się, że przedmiot posiada przypisaną zmapowaną kategorię.
5. Przejdź do zakładki Opis i upewnij się, że przedmiot posiada przypisane zmapowane atrybuty.
6. Przejdź do zakładki Oferty, znajdź na liście pozycję Oferty Erli i kliknij przycisk Dodaj ofertę.
7. Na ekranie zobaczysz formularz wystawiania oferty. W sekcji Ustawienia podstawowe wybierz konto i szablon, które chcesz przypisać do tej oferty, a w sekcji Synchronizacje zdecyduj, czy chcesz synchronizować ceny i stan magazynowy produktu w ofercie. Następnie kliknij przycisk Sprawdź poprawność i zapisz.
Uwaga: Jeśli Twój produkt posiada warianty, w formularzu wystawiania oferty zobaczysz dodatkową sekcję Warianty (screen poniżej). Taką ofertę musisz wystawić z zaznaczeniem przynajmniej jednego z wariantów. Więcej na temat wystawiania ofert wielowariantowych znajdziesz w kolejnej sekcji.
8. Poprawnie wystawiona oferta pojawi się w Oferty → Erli i zmieni status na Aktywna.
Jeśli z jakiegoś powodu oferta nie zostanie wystawiona, szczegóły zdarzenia znajdziesz w Integracje → Erli → Raporty synchronizacji → ikona podglądu.
Wystawianie ofert wielowariantowych
Jeśli Twój produkt posiada wiele wariantów (różne kolory, rozmiary itp.), możesz wystawić ofertę w wielu wariantach.
1. Na karcie danego produktu przejdź do zakładki
Warianty i opcje i w sekcji
Warianty wybierz konkretną
grupę wariantów dla Twojego produktu. Więcej na temat tworzenia wariantów znajdziesz
tutaj.
2. Dodaj pojedynczy wariant lub wszystkie możliwe kombinacje dla danego produktu.
3. Po dodaniu wariantu, na ekranie zobaczysz formularz jego edycji. Wypełnij wszystkie wymagane pola zgodnie z informacjami na temat Twojego produktu i kliknij przycisk Zapisz i zamknij edycję. Proces powtórz dla każdego dodanego wariantu.
4. Przejdź do zakładki Oferty, znajdź na liście pozycję Oferty Erli i kliknij przycisk Dodaj ofertę.
5. Na ekranie zobaczysz standardowy formularz wystawiania oferty rozbudowany o dodatkową sekcję: Warianty. Wypełnij formularz podobnie jak w przypadku wystawiania zwykłej oferty, a następnie wybierz warianty, które chcesz wystawić. Na koniec kliknij przycisk Sprawdź poprawność i zapisz.
6. Podobnie jak w przypadku zwykłych ofert, poprawnie wystawione oferty wielowariantowe pojawią się w Oferty → Erli i zmienią status na Aktywna.
Masowe wystawianie ofert
Jeśli chcesz wystawić wiele różnych ofert na raz, skorzystaj z opcji masowego wystawiania ofert.
Wskazówka: Jeśli wśród masowo wystawianych ofert znajdzie się produkt wielowariantowy, system wystawi oferty z wszystkimi jego wariantami.
1. Przejdź do Asortyment → Produkty i zaznacz wszystkie produkty, które chcesz wystawić. Następnie z rozwijanej listy wybierz Wystaw produkt na marketplace i kliknij przycisk Wykonaj.
2. Na ekranie zobaczysz okno wyboru szablonu ustawień. Z rozwijanej listy wybierz Twój szablon Erli i kliknij przycisk Zapisz.
3. Poprawnie wystawione oferty pojawią się w Oferty → Erli i zmienią status na Aktywna (lub Nieaktywna — zależnie od statusu samej oferty). W zależności od specyfiki oferty, aktywacja może zająć od kilku do kilkunastu minut.
4. Jeśli z jakiegoś powodu oferta nie zostanie wystawiona, szczegóły zdarzenia znajdziesz w zakładce Błędy. Po wprowadzeniu wymaganych zmian, możesz ponowić wystawianie każdej takiej oferty.
Edycja oferty z poziomu Sellasist
Aby edytować wystawioną ofertę, przejdź do Oferty → Erli i kliknij przycisk z ikoną ołówka przy wybranej ofercie. Na ekranie zobaczysz formularz edycji oferty.
Z tego miejsca możesz dowolnie edytować parametry oferty:
- Oferta aktywna/wyłączona: Obecny status oferty. Aby zmienić status, kliknij przycisk widoczny w prawej górnej części panelu.
- Cena: Cena produktu w ofercie (jeśli chcesz zmienić walutę, kliknij przycisk Waluty).
- Promocja: Ręczne włączenie/wyłączenie promocji dla danej oferty.
- Cena promocyjna: Włączenie promocji spowoduje ustawienie tej ceny dla oferty (jeśli chcesz zmienić walutę, kliknij przycisk Waluty).
- Data zakończenia promocji: Dzień zakończenia promocji.
- Oferta: Jeśli wyłączysz synchronizację stanów magazynowych, wartość z tego pola zostanie ustawiona jako ilość produktów dostępnych w ofercie.
- Produkt: Stan magazynowy produktu w Sellasist.
- Szablon ustawień: Wybór spośród wcześniej utworzonych szablonów ustawień dla tej integracji.
- Synchronizacje: Ręczne włączenie/wyłączenie synchronizacji cen i stanów magazynowych produktu.
ARTYKUŁY POWIĄZANE