Loader image

Wygląd karty zamówienia

  • Wygląd karty zamówienia
    Karta zamówienia to centralne miejsce zarządzania każdym zamówieniem złożonym w Twoim sklepie. W jednym widoku możesz sprawdzić wszystkie szczegóły, zmienić status, wystawić dokument sprzedaży, nadać przesyłkę czy skontaktować się z kupującym.



    Poniżej znajdziesz opis wszystkich sekcji, które składają się na pełny widok karty.

    Wskazówka: Wygląd karty zamówienia może nieznacznie różnić się między kontami. Wynika to z faktu, że każdy sprzedawca może dostosować poszczególne widoki i pola do swoich indywidualnych potrzeb.

    Górna belka z przyciskami



    W górnej części karty znajdziesz numer, datę i źródło zamówienia, a także zestaw najważniejszych akcji. Jednym kliknięciem możesz wysłać wiadomość do klienta, utworzyć zwrot, skopiować zamówienie czy wystawić dokument sprzedaży. To miejsce, z którego błyskawicznie wykonasz wszystkie podstawowe operacje.

    Zamówione produkty



    W tej sekcji widoczna jest pełna lista produktów z zamówienia wraz z ich ilością, ceną, wariantami i rozmiarami.

    Dane dokumentu sprzedaży



    Ta sekcja zawiera informacje o nabywcy przeznaczone do wystawienia dokumentu sprzedaży.

    Dane do wysyłki



    Sekcja zawiera wszystkie dane niezbędne do poprawnego nadania przesyłki: imię i nazwisko, odbiorcy, adres i numer telefonu. Etykietę kurierską możesz wygenerować ręcznie, klikając przycisk z ikoną ciężarówki, albo poprzez akcje automatyczne.

    Wideo WMS / WMS



    Opcje zaawansowane (mogą być niewidoczne). Po pełnym skonfigurowaniu magazynu, w tej sekcji masz możliwość obejrzenia filmu z procesu pakowania zamówienia — choćby w sytuacji, gdy kupujący zgłasza problem z zawartością przesyłki. Tutaj zobaczysz także opakowania przypisane do tego zamówienia.

    Status zamówienia



    Jeśli potrzebujesz ręcznie przenieść zamówienie do innego statusu, wybierz nowy status z listy i zatwierdź wybór.

    Klient



    Tutaj znajdziesz dane kontaktowe kupującego, statystyki jego zamówień oraz możliwość zapisania go jako klienta w systemie. Dzięki temu będziesz mógł w przyszłości łatwiej obsłużyć jego zamówienia czy zaoferować indywidualny rabat na część asortymentu.

    Podsumowanie zamówienia



    W podsumowaniu zamówienia zamieszczone są takie informacje, jak źródło zamówienia, jego całkowita wartość czy koszt wysyłki.

    Dodatkowe pola



    Na karcie zamówienia możesz dodać dodatkowe pola, w których umieścisz wszelkie informacje istotne z punktu widzenia jego obsługi. W polu dodatkowym możesz wstawić plik (np. fakturę przesłaną do zewnętrznego systemu) oraz dowolne treści niezbędne do obsługi zamówienia.

    Wysyłka i płatność



    Tutaj znajdziesz szczegóły dotyczące dokumentu zakupu, wybranej metody płatności, status płatności, sposób wysyłki oraz numer dokumentu sprzedaży.

    Numery przewozowe i dokumenty



    W tej sekcji znajdziesz wygenerowany list przewozowy. W tym miejscu możesz ręcznie go pobrać i wydrukować.

    Notatki



    Jeśli potrzebujesz dodać wewnętrzny komentarz do zamówienia, zrobisz to w tym miejscu. W razie potrzeby zdecydujesz także, kiedy dokładnie komentarz ma być widoczny (podczas zbierania czy podczas pakowania).

    Wyślij email do klienta, Wyślij SMS do klienta, Wyślij SMS przez Sellasist Call



    W tym miejscu możesz skontaktować się z kupującym w wygodny dla Ciebie (lub pożądany przez kupującego) sposób, aby np. przekazać mu indywidualne, konkretne informacje.

    Log płatności i log sprzedaży



    Sekcja logów przedstawia historię operacji finansowych i akcji wykonanych w obrębie zamówienia. Tutaj prześledzisz wszystkie działania wykonane ręcznie (przez konkretnego pracownika) oraz automatycznie (przez system czy akcje automatyczne).

    Oceń tę informację:

    - +