Program jest dostępny dla zalogowanych i niezalogowanych klientów.
3. Skonfiguruj opcje.
Czy program ma być włączony? - Zaznacz, aby włączyć program.
Czy rabat ma łączyć się z promocjami na produkty i rabatami? - zaznaczenie tej pozycji oznacza, że naliczany jest rabat wynikający z programu rabatowego oraz uznawana jest również promocja na dany produkt, kod rabatowy lub rabat klienta. W przypadku gdy pozycja ta nie została zaznaczona, a produkty znajdujące się w koszyku objęte są promocją lub wykorzystywany jest rabat klienta, lub kod rabatowy, to wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.
Przykład : Opcja ‘Czy rabat ma łączyć się z promocjami na produkty i rabatami?’ jest zaznaczona. Ustawiono wartości: 500 dla minimalnej wartości koszyka oraz 10 dla procentowej wartości zniżki. W koszyku znajduje się produkt, którego wartość oryginalna wynosi 600 PLN, natomiast w promocji wartość wynosi 450 PLN, czyli klient otrzyma 10% rabatu z Programu rabatowego wg wartości koszyka. W takiej sytuacji zostanie uwzględniona zarówno wartość promocji, jak i 10% rabatu od wartości promocyjnej. Czyli klient zapłaci za ten produkt 405 PLN. W przypadku gdy nie jest zaznaczona ta opcja, wybierana jest najkorzystniejsza zniżka.
Czy rabat ma łączyć się z innymi rabatami z programów lojalnościowych? - zaznaczenie tej pozycji oznacza, że naliczany jest rabat wynikający z programu rabatowego wg wartości koszyka oraz rabaty wynikające z innych programów lojalnościowych. W przypadku gdy pozycja ta nie została zaznaczona, wybierany jest program lojalnościowy, który jest najkorzystniejszy dla kupującego.
Przykład : Włączony jest ‘Program rabatowy wg wartości sumy zamówień’ oraz ‘Program rabatowy wg wartości koszyka’, oba mają włączoną tę opcję. Ustawiono wartości: 500 dla minimalnej wartości koszyka oraz 10 dla procentowej wartości zniżki. Wartość koszyka klienta wynosi 600 PLN, czyli otrzyma on 10% rabatu z Programu rabatowego wg wartości koszyka. Wartość sumy zamówień klienta wynosi 2000 PLN i dodatkowo spełnia wymagania, aby przyznać mu 5% z programu rabatowego wg wartości sumy zamówień. W takiej sytuacji klient otrzyma rabat o wysokości 10% oraz 5%. Czyli za koszyk warty 600 PLN zapłaci 513 PLN.
SKLEPY SELLINGO
Tutaj możesz zaznaczyć, w którym sklepie ma być aktywny program. Program może być aktywny na jednym, wielu bądź
wszystkich zintegrowanych z Sellasist sklepach Sellingo, ale ustawienia
programu są jednakowe dla wszystkich sklepów.
4. Ustaw rabaty, dodając wiersze, a następnie zapisz zmiany.
RABATY
Minimalna wartość koszyka - minimalna wartość koszyka, od której będzie naliczany rabat dla danej wartości zniżki.
Wartość zniżki (%) - procentowa wartość rabatu
Przykład: Wartość koszyka klienta wynosi 1940 PLN, dlatego zostanie przyznany mu rabat w wysokości 5%, jeśli suma wartości koszyka klienta wyniosłaby 5000 PLN lub więcej otrzymałby rabat 10%.
Pozycje w tabeli nie muszą być wpisywane w kolejności rosnącej, po kliknięciu przycisku ‘ZAPISZ’ automatycznie zostaną one posegregowane w kolejności rosnącej po minimalnej kwocie. Procentowa wartość rabatu dla większej minimalnej wartości koszyka nie może być mniejsza od procentowej wartości rabatu dla mniejszej wartości minimalnej koszyka.
Przykład: Dodano wiersz z minimalną wartością koszyka 1000 oraz wartością rabatu w procentach wynoszącą 10. Aby dodać wiersz z większą minimalną wartością koszyka np. 2000, trzeba ustawić wartość rabatu wynoszącą przynajmniej 11 %. W przypadku podania wartości mniejszej niż 11 zostanie zwrócony komunikat o niepoprawnej wartości.