Loader image

Jak uruchomić nowy moduł integracji Sellasist z Magento?

  • Jak uruchomić nowy moduł integracji Sellasist z Magento?
    Integracja sklepu Magento z Sellasist przynosi liczne korzyści. Dzięki niej możesz między innymi zintegrować sklep z najpopularniejszymi kanałami sprzedaży i łatwo zarządzać wszystkim w panelu administracyjnym Sellasist.

    Już teraz możesz przetestować podstawowe funkcje integracji z platformą Magento 2, które dostępne są na platformie Sellasist. Integracja jest w fazie beta.

    Nowy moduł integracji sklepów oraz marketplace'ów

    Nowy moduł integracji ze sklepami oraz marketplace otwiera przed Tobą nowe możliwości w zakresie zarządzania e-commerce, zapewniając płynność oraz efektywność w procesach zarządzania produktami, zamówieniami i logistyką.
    Celem nowego podejścia do integracji systemów w Sellasist jest znaczne przyspieszenie i uproszczenie procesu dodawania nowych sklepów czy marketplace'ów. Głównym założeniem jest standaryzacja elementów wspólnych takich jak obsługa zamówień, produktów oraz synchronizacja stanów magazynowych i cen. Dzięki temu, przy dodawaniu nowych integracji, deweloperzy skoncentrują się wyłącznie na implementacji konektorów API oraz na tłumaczeniu danych między API a platformą Sellasist.

    Dotychczas każda nowa integracja wymagała tworzenia dedykowanych widoków konfiguracyjnych i kompleksowego procesu ustawień. Obecnie odchodzimy od tego modelu na rzecz modelu uniwersalnego. Wszystkie nowe integracje będą realizowane w jednolity sposób, a w przyszłości planujemy przenieść istniejące integracje do tego nowego, ujednoliconego modułu.

    Istotną zmianą w nowym modelu jest także sposób zarządzania danymi produktów. Stare integracje pozwalały na ciągłe pobieranie informacji o produktach, co było wygodne dla sklepów skonfigurowanych w ten sposób. Nowy model, oparty na importach na żądanie, eliminuje tę funkcję, co może być postrzegane jako ograniczenie, ale również wprowadza większą kontrolę i efektywność.

    Do pobranych już zamówień nie dopuszczamy do aktualizacji pobranych już produktów. Jeżeli w sklepie internetowym, po pobraniu już konkretnego zamówienia dojdzie do zmiany wartości zamówienia przez naliczanie rabatów, dodanie/skasowanie produktu itd. – Sellasist nie zaktualizuje tych informacji. Jeżeli dokonujesz modyfikacji w koszykach zamówienia na sklepie internetowym, to należy wprowadzić te same zmiany w zamówieniu w Sellasist.
    1. Centralizacja zarządzania w Sellasist przekształca platformę w kluczowe centrum, gdzie skupione są wszystkie niezbędne dane — od cen, przez stany magazynowe, aż po szczegóły zamówień. Sellasist, pełniąc rolę "serca" systemu, gromadzi kompleksowe informacje, które następnie są efektywnie przekazywane do innych systemów. Całość można łatwo administrować bezpośrednio z panelu administracyjnego Sellasist, co znacząco zwiększa kontrolę i usprawnia procesy.
    2. Poprawa efektywności operacyjnej: Zastosowanie modelu opartego na importach na żądanie zamiast ciągłego pobierania danych minimalizuje ryzyko przeciążenia systemu i pozwala na lepsze zarządzanie.
    3. Jednolitość w zarządzaniu integracjami: Wszystkie nowe oraz przyszłe integracje będą realizowane w ramach tego samego, spójnego modelu, co zwiększa przewidywalność i ułatwia zarządzanie.
    4. Monitorowanie: Dodatkowo każda operacja i czynność jest zapisywana w logach, umożliwiając szczegółowe śledzenie działalności systemu.
    Głównym celem integracji jest zautomatyzowanie i centralizacja procesów sprzedaży i zarządzania magazynem, co przekłada się na szybsze i bardziej efektywne reagowanie na potrzeby rynku oraz oczekiwania klientów.

    Kilka ważnych informacji o integracji Sellasist i Magento:
    1. Integracja jest kompatybilna z wersjami Magento 2.3 i wyżej. Jeśli korzystasz ze starszej wersji, należy przeprowadzić aktualizację.
    2. Możesz pobierać informacje o zamówieniach i produktach z Magento do Sellasist. Jednakże nie możesz wysyłać produktów z powrotem do Magento. Wszelkie edycje produktów powinny być dokonywane bezpośrednio w Magento, podczas gdy w Sellasist możesz aktualizować jedynie ich stany magazynowe i ceny.
    3. Nowe Magento 2 oferuje wiele istotnych usprawnień, szczególnie w zakresie wydajności, bezpieczeństwa, interfejsu użytkownika i zarządzania sklepem, które zostały opisane poniżej.
    Jakie zmiany i usprawnienia zostały wprowadzone w Magento 2 w porównaniu z wersją 1?
    1. NGINX -  serwer WWW typu open source, który pełni funkcję serwera reverse proxy, pamięci podręcznej HTTP i modułu równoważenia obciążenia.
    2. Varnish - system do buforowania stron, co znacząco poprawia czas ładowania sklepu, szczególnie w przypadku dużych sklepów.
    3. Composer - narzędzie, które umożliwia ponowne wykorzystywanie bibliotek innych firm bez konieczności dołączania kodu źródłowego i ogranicza konflikty rozszerzeń.
    4. Symfony - framework PHP służący do tworzenia aplikacji internetowych, interfejsów API, mikrousług i usług internetowych, który ułatwia kontrolowanie zawartości, funkcjonalności i wyglądu sklepu internetowego.
    5. Redis -  otwartoźródłowy, magazyn bazy danych w pamięci, co oznacza, że dane są przechowywane w pamięci operacyjnej, co zapewnia bardzo szybki dostęp do nich i broker wiadomości.
    6. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych, zaktualizowane API, wspierając REST i GraphQL, co ułatwia integrację z innymi systemami, a także obsługa Progressive Web Apps (PWA), co umożliwia użytkownikom tworzenie witryn przypominających natywne aplikacje mobilne.
    7. Lepsza ochrona przed atakami CSRF, możliwość dodawania dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA) oraz ulepszone mechanizmy szyfrowania danych.
    8. Korzystniejsze wsparcie dla SEO, umożliwiające m.in. łatwiejszą konfigurację adresów URL, optymalizację treści, mapy witryn i tagi meta.
    Instrukcja konfiguracji nowego modułu integracji Magento 2

    Niniejsza instrukcja obejmuje szczegółowy opis kroków niezbędnych do konfiguracji nowego modułu integracji Sellasist z Magento 2, od konfiguracji konta, przez mapowanie metod płatności, dostawy i statusów, ustawienia zamówień, szablonu ustawień, po import oraz omówienie raportów synchronizacji. 

    KROK 1 - Konfiguracja konta Magento w Sellasist

    Dodawanie konta Magento 2 w panelu administracyjnym Sellasist.

    W panelu administracyjnym Sellasist przejdź do zakładki Integracje ⇨ Magento. Kliknij przycisk Dodaj konto, co przekieruje Cię do formularza dodawania konta Magento.





    Wypełnij dane konta:



    Kliknij niebieski przycisk Zapisz ustawienia.

    Access Token Magento znajdziesz po zalogowaniu się w swoim panelu administracyjnym Magento. Aby go zdobyć zaloguj się podając login i hasło użytkownika z uprawnieniami admina.



    Następnie przejdź do zakładki System  ⇨  Integrations.



    Naciśnij pomarańczowy przycisk po prawej stronie Add New Integration.



    Wpisz nazwę integracji oraz hasło do logowania się w Magento. Następnie kliknij zakładkę API (bez zapisywania).



    W zakładce API wybierz z listy rozwijanej All przy Resource Access, a następnie naciśnij pomarańczowy przycisk po prawej stronie Save.



    Nowa integracja powinna być widoczna na liście. Kliknij Activate.



    Skopiuj Access Token.



    Wklej Access Token i uzupełnij pozostałe dane, takie jak m.in. adres URL sklepu, a następnie kliknij niebieski przycisk Zapisz ustawienia. Wybrany Kolor pozwoli Ci odróżnić tę integrację od innych, natomiast Wyświetlana nazwa w Sellasist to nazwa, która będzie wyświetlana w panelu administracyjnym Sellasist (nie w Magento).



    Po uzupełnieniu danych w Sellasist, kliknij niebieski przycisk Zapisz ustawienia.

    Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, pojawi się komunikat Połączenie jest poprawne.
    Poprawne logowanie tymi danymi rozpocznie wstępną analizę danych zamówień i produktów celem zebrania informacji o używanych metodach płatności, wysyłki. Informacje zebrane utworzą listę rzeczy do mapowania statusów i metod.



    Dodatkowe informacje: 

    W przypadku wykrycia błędu, takiego jak na przykład błędny adres URL czy niepoprawny login, system wyświetli stosowny komunikat, np. „Wpisane dane integracyjne są niepoprawne. Komunikat błędu API: brak – połączenia.” Użytkownik zostanie poinformowany o konieczności sprawdzenia, czy adres sklepu jest prawidłowy i zaczyna się od „https://”. Niezależnie od przypadku pojawi się komunikat "Wpisane dane integracyjne są niepoprawne.” zamiast "Połączenie jest poprawne”.

    Wszystkie działania są rejestrowane w logach czynności, dostępnych zarówno dla użytkowników, jak i administratorów, co ułatwia monitorowanie i zarządzanie procesami.

    KROK 2 - Konfiguracja mapowania

    W panelu użytkownika, po utworzeniu nowego konta, obok nazwy konta Magento zostaną wyświetlone możliwe konfiguracje konta, takie jak mapowanie metod płatności, metod dostawy, statusów, ustawienia zamówień, szablony ustawień, importy oraz raporty. 
    Ustawienie mapowań jest konieczne do prawidłowego działania synchronizacji zamówień i produktów z integracją. Bez skonfigurowanych ustawień nie włączysz pobierania zamówień.



    Mapowanie metod płatności

    Uzupełnij najczęściej używane mapowanie metod płatności. Bez skonfigurowanych ustawień nie włączysz pobierania zamówień. 
    Pamiętaj, aby zmapować te metody płatności, które udostępniasz w sklepie Magento wraz z pozycjami utworzonymi w Panelu Sellasist.




    Mapowanie metod dostawy:

    Wybierz odpowiednie dla siebie metody dostawy. Aby istniała możliwość wygenerowania etykiet, konieczne jest ich zmapowanie z metodami dostawy utworzonymi w Sellasist.
    Pamiętaj, aby zmapować te metody dostawy, które udostępniasz w sklepie Magento wraz z pozycjami utworzonymi w Panelu Sellasist.



    Dowiedz się więcej:

    Mapowanie statusów zamówień:

    Mapowanie statusów służy do powiązania statusów zamówień na Magento z statusami w Sellasist. Wybierz z listy rozwijanej odpowiednie pozycje, a następnie kliknij Zapisz.



    KROK 3 - Ustawienia zamówień
     
    Zakładka Ustawienia zamówień w Sellasist pozwala Ci skonfigurować statusy zamówień, synchronizacje dotyczące zamówień i produktów, a także automatycznie pobierać zamówienia i synchronizować dane pomiędzy Sellasist i Magento. Dzięki temu możesz zarządzać zamówieniami i ustawić automatyczne przypisywanie statusów w zależności od wybranych przez Ciebie opcji. Ustawienia nie zadziałają bez uprzedniego skonfigurowania mapowania.
    Uwaga! Aktualizacja stanu magazynowego zostanie wysłana do Magento, jeśli stan zmieni się w Sellasist.





    Dostępne opcje konfiguracyjne dla integracji z Magento 2 to:

    Włącz pobieranie zamówień
    1. Pobieraj zamówienia od daty (domyślnie data utworzenia konta),
    2. Zamówienia pobieraj do statusu,
    3. Wybierz statusy, w których zamówienia będą się aktualizować.
    Synchronizacja dotycząca zamówień
    1. Aktualizuj statusy zamówień,
    2. Wysyłaj numery listów przewozowych.
    Synchronizacja dotycząca produktów
    1. Aktualizuj stany magazynowe,
    2. Aktualizuj ceny.
    Włącz pobieranie zamówień – Zaznacz tę opcję, aby aktywować pobieranie zamówień z konta Magento do Sellasist.

    Pobieraj zamówienia od daty – Ustaw datę, od której system ma zacząć pobierać zamówienia. Brak ustawionej daty spowoduje, że zamówienia będą pobierane od momentu uruchomienia pobierania zamówień z Magento.

    Zamówienia pobieraj do statusu – Wybierz z listy odpowiedni status, do którego zamówienia będą pobierane z konta Magento. Jest to kluczowe dla utrzymania porządku i precyzyjnego zarządzania zamówieniami.
    Możesz tu precyzyjnie określić, do jakiego statusu zamówienia z konta Magento mają być pobierane. Ważne jest, aby dokładnie wybrać odpowiedni status z listy dostępnych opcji. Możliwe jest, że w systemie istnieją różne warianty statusu "Nowe", takie jak „Nowe Allegro”, „Nowe Idosell”. Precyzyjne nazewnictwo i selekcja statusu, do którego mają być pobierane zamówienia, są kluczowe dla utrzymania porządku w przetwarzanych zamówieniach.

    Uwaga! Należy pamiętać, że przy wyborze daty wstecznej dla rozpoczęcia pobierania zamówień, system przypisze wszystkie zamówienia, niezależnie od ich aktualnego statusu w Magento, do wybranego statusu w Sellasist, np. „NOWE Magento”. To oznacza, że nawet zamówienia już zrealizowane w Magento zostaną przypisane do nowego statusu w Sellasist.


    Wybierz statusy, w których będą aktualizowane zamówienia. 
    Określ, które statusy zamówień mają podlegać aktualizacji. To konfiguracja, która pozwala na kontrolę nad tym, w jakich statusach zamówienia będą dalej aktualizowane. Zapobiega to problemom takim jak różnica statusów zamówień między systemami.
    Jest to kluczowe, gdyż zamówienia znajdujące się w pierwszym zaznaczonym statusie będą traktowane jako rozpoczęte do realizacji i nie będą przyjmowały dalszych aktualizacji danych ze sklepu Magento. To umożliwia efektywną kontrolę nad procesem realizacji zamówienia, zwłaszcza gdy informacje o płatności lub innych aspektach zamówienia mogą opóźniać się z różnych przyczyn.

    Synchronizacje dotyczące zamówień Sellasist:

    Aktualizuj statusy zamówień - Zaznacz, jeśli chcesz, aby statusy zamówień były aktualizowane w Sellasist zgodnie z danymi z Magento. Ważne jest, aby statusy były odpowiednio zmapowane w zakładce Mapowanie statusów, inaczej aktualizacje nie będą przeprowadzane. W tej opcji ważne jest zrozumienie, że każdy zaznaczony status będzie podlegać mapowaniu. Jeśli zaznaczysz tylko jeden status, to tylko on będzie aktualizowany zgodnie z ustawieniami, które określiłeś. To daje dużą elastyczność w konfiguracji, ale równocześnie wymaga dokładnego planowania, aby zapewnić prawidłowe przetwarzanie zamówień.

    Synchronizacje dotyczące produktów Sellasist:

    Aktualizuj stany magazynowe - Po zaznaczeniu, stany magazynowe będą przenoszone z Sellasist do Magento.
    Aktualizuj ceny - Ceny będą aktualizowane i przenoszone z Sellasist do Magento.

    Mapowania pól produktów
    Ustawienia zaawansowane, doradzamy zostawić ustawienia domyślne. W przypadku problemów z mapowaniem produktów (np. podczas importu) należy przypisać odpowiednie kody w celu prawidłowej identyfikacji produktu.
    W tej konfiguracji są trzy główne pola do uzupełnienia: EAN, Numer katalogowy oraz Symbol. Każde z tych pól służy do identyfikacji produktów w specyficzny sposób, zależnie od tego, jak są one używane w danym sklepie. Jeden kod może pełnić różne funkcje w zależności od konfiguracji.
    W Magento każdy produkt jest traktowany jako wariantowy, niezależnie od tego, co jest sprzedawane. Każdy produkt, który nie ma określonego standardowego rozmiaru jak np. S, M, L, jest automatycznie klasyfikowany jako „Uniwersalny”. W związku z tym, system wykorzystuje różne pola do identyfikacji produktu: Symbol wyświetlany; Kod producenta w standardzie, Kod zewnętrznego systemu, które mogą służyć jako uniwersalne identyfikatory dla rozmiarów.
    Zrozumienie i poprawna konfiguracja tych pól jest istotna, gdyż błędy w mapowaniu mogą prowadzić do problemów, takich jak nieprawidłowe przyporządkowanie produktów podczas importu. 
    Jeśli masz problemy z niewłaściwie zmapowanymi produktami, właśnie te ustawienia są pierwszym miejscem, które należy sprawdzić w celu zdiagnozowania i rozwiązania problemu.

    Po zaznaczeniu wybranych opcji, kliknij niebieski przycisk Zapisz.
    Zamówienia powinny zostać w tym momencie automatycznie pobrane 
    z Magento, jeżeli wszystkie powyższe opcje i mapowania zostały poprawnie ustawione.

    Dowiedz się więcej:

    KROK 4 - Szablony ustawień

    Dzięki szablonom ustawień możemy włączyć/wyłączyć automatyczne aktualizacje, gdy wprowadzamy zmiany z poziomu Sellasist. Dostępne opcje to:
    1. Opis przedmiotu,
    2. Cennik dostaw,
    3. Cena produktów,
    4. Stan magazynowy.
    Ten krok jest wymagany przed rozpoczęciem importu. Jeżeli nie skonfigurujesz przynajmniej jednego szablonu ustawień, który będzie posiadał status Domyślny, a będziesz chciał wykonać import w panelu Sellasist pojawi się informacja o blokadzie. 

    Szablon taki jest przypisywany automatycznie do ofert, tworzonych podczas importu. Szablon automatycznie zaktualizuje ustawiania synchronizacji na takie jak w szablonie dla powiązanej z nim oferty.

    Uzupełnij pola:

    Nazwa szablonu - podaj taką, aby łatwo odszukać potrzebny szablon.       

    Synchronizacje określają, które elementy oferty będą automatycznie uaktualniane, gdy wprowadzisz zmiany w Sellasist. Zalecamy synchronizację wszystkich elementów.

    Pierwszy nowo utworzony szablon, zawsze dostanie status Domyślny. Status, można zmienić tworząc kolejny szablon i jemu przypisać Domyślny.
     
    Uwaga! Zawsze jeden szablon musi pozostać domyślny, jest on dodawany do ofert podczas wykonywania importu Nie można usunąć szablonu, który przypisany jest do oferty, natomiast można edytować jego ustawienia. 



    W kolejnym kroku zostanie opisany import asortymentu i ofert celem powiązania danych z bazą, a także generowanie raportów synchronizacji.

    KROK 5 - Importy

    UWAGA! Usługa importu i raportów jest obecnie w fazie testów i jeszcze nie została udostępniona. Wkrótce będzie dostępna dla klientów.

    KROK 6 - Raporty

    UWAGA! Usługa importu i raportów jest obecnie w fazie testów i jeszcze nie została udostępniona. Wkrótce będzie dostępna dla klientów.


    Logi czynności

    W każdej sekcji konfiguracyjnej dostępne są logi czynności, które zapewniają pełną przejrzystość i kontrolę nad wszystkimi operacjami oraz umożliwiają szybkie identyfikowanie i rozwiązywanie potencjalnych problemów.

    Rozwiązywanie problemów i pomoc techniczna

    1. Diagnostyka problemów:
    W przypadku wystąpienia błędów lub problemów, sprawdź logi czynności oraz komunikaty błędów. Często zawierają one kluczowe wskazówki dotyczące przyczyny problemu.
    2. Kontakt ze wsparciem technicznym:
    Jeśli problemy będą się powtarzać lub ich rozwiązanie wykracza poza dostępne w panelu narzędzia, skontaktuj się z Działem Wsparcia Technicznego Sellasist. Opisz szczegółowo błąd, który wystąpił oraz prześlij logi, co ułatwi szybsze rozwiązanie problemu. Zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: biuro@esprzedaz.com.

    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Oceń tę informację:

    - +